Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 42 Guests are viewing this topic.

tudor

Quote from: klacsma on February 02, 2018, 07:06:10 PM
Nu-mi explica cineva treaba cu canalul Hidroelectrica ? 
Dar din alt punct de vedere:
Quote from: Ionut on January 31, 2018, 04:59:02 PM
contractul dintre CNAIR și Hidroelectrica privind plata despăgubirilor către producătorul de energie aferente zilelor în care canalul va fi închis
... are vreo legatura cu contractul dintre CNAIR si constructor?
Sau atflel spus exista vreun stimulent pentru constructor sa termine mai repede ca sa micsoreze despagubirile?
Inteleg ca exista timpi tehnlogici care nu pot fi scurtati dar sunt iarasi sigur ca exista tehnologii pentru constructiie (sau continuarea ei) in apa/de pe suprafata apei sau macar lucrul noaptea, sub reflectoare.

TibiV

Quote from: klacsma on February 02, 2018, 07:06:10 PM
Daca problema este ca accidental poate pica ceva in canal blocand cursul acesteia, de ce nu se acopera canalaul (temporar, sau nu) cu niste placi de beton, spre exemplu.
Apa care intra in turbinele HC trebuie sa fie curata...
"Un pic de tulburare" a apei, vazuta de pe mal, inseamna de fapt multe particule "solide"...
Ar fi ca si cum ai lansa un polizor sa "roada" aleator turbinele alea.
Nu vrea nimeni sa plateasca repararea palelor turbinelor HE.. Ar costa mult mai mult decat sa le platesti ne-functionarea...

Poate gresesc, dar asta imi amintesc din cursul de "Fluide" din anul 3 sau 4....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin_simeriaveche

Intreb si eu, un nou canal provizori sau devierea acelui canal ar fi fost ok?

Allex

Probabil ar fi costat mai mult si ar fi durat mai mult. Asta mi se pare cea mai simpla medtoda.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

panda_no 5

Quote from: Sorin62 on February 02, 2018, 04:46:29 PM
A reapărut macaraua la depozitul de grinzi de la DNCB.
La Popasului, acum două zile pregăteau montarea grinzilor.

Inclusiv ieri era activitate sustinuta la pila de peste str Popasului.
Par a fi facute ultimile pregatiri in vederea montarii grinzilor.
Au refacut inclusiv marcajul din sensul giratoriu

voicul

Deci intr-o saptamana, 2 se schimba total peisajul acolo.

Eu sunt multumit de 2 ori:
1. Chiar o sa fie o iesire (nu stiu daca si intrare) care o sa o folosesc.
2. Cu cat mai repede aici, cu cat mai repepe trec pe A10 (parerea mea).

Vice33

Despre secarea canalului Somes si scurt interviu al lui Ionut la Digi24: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/canal-secat-pentru-montarea-a-12-piloni-gigant-pe-autostrada-transilvania-871857

Canal secat pentru montarea a 12 piloni-gigant, pe Autostrada Transilvania

Operaţiune spectaculoasă pentru montarea a 12 piloni de susţinere pentru un viaduct, parte din Autostrada Transilvania. Canalul Someşului Mic a fost secat, pentru ca muncitorii să poată face lucrările. Viaductul va lega tronsonul Gilău-Nădășelu, lung de aproape 9 kilometri, de cei 52 de kilometri deja circulabili de pe Autostrada Transilvania. Şoferii ar urma să circule pe viaductul de peste 700 de metri în toamna acestui an.

În total, 12 piloni vor susţine viaductul de 766 de metri de la Gilău. Şase au fost executaţi acum cinci ani de compania americană Bechtel, iar doi se află deja în construcţie. Cei din albia râului sunt ultimii la care vor începe lucrările.

,,Ar trebui să se înceapă forarea piloţilor pentru cele patru pile. Lucrările ar trebui să ţină undeva pe la cinci-şase luni, din acest moment", spune Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură.

,,În momentul acesta, noi spunem că avem şanse destul de bune să putem circula, dacă nu apar alte probleme tehnice sau birocratice, ar trebui să putem circula în luna septembrie", mai spune Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură.

Şoferii obligaţi acum să coboare de pe A3 după doar 52 de kilometri spun că nodul de la Gilău, cel care le va permite accesul pe tronsonul Gilău - Nădăşelu, aşteptă cu nerăbdare finalizarea lucrărilor.

rizzuh

Ar mai fi intrebarea de ce naiba nu au schimbat solutia tehnica ca sa evite pilele din canal. Asta trebuia sa ceara CNAIR si sa lanseze licitatie de proiectare + executie (modificare proiect Bechtel). Desi, fiind vorba de CNAIR, :((

Ionut

Erau făcute deja grinzile. Le aruncai la gunoi? Sunt plătite de statul român, adică și de tine. Și sunt plătite 100% de stat, nu doar partea de co-finanțare ca pe proiectele cu fonduri UE.

rizzuh

Stiu asta, toate grinzile necesare au fost facute pentru Bechtel. Insa cu cat era mai ieftin sa faca pilonii si sa inchida canalul decat sa faca o deschidere mare (cu tablier metalic?) peste canal? Sau ar fi necesitat un hobanat?

danutzu_1069

Modificarea asta nu inseamna doar ce se va putea face, ci si ce trebuie făcut înainte... Adica, proiect nou, autorizatii noi... poate si studii noi...
Probabil ar fi costat mai multi bani, si mai ales TIMP!

JohannDB

Acum, se merge pe asta, că asta este situația ("bătută-n cuie" de mult timp) și cum spunea și Ionuț, grinzile sunt acolo, deja de ani de zile... Vor trebui, numai "sudate" între ele, dacă nu au lungimea necesară pentru montaj și sunt 65 de bucăți; bune de numărat pe poza satelitară... Altfel am mai privi lung și din toate părțile, la acest "muzeu" lung de nouă kilometrii. Și pentru asta nu mai am răbdare nici eu.

TibiV

Quote from: JohannDB on February 04, 2018, 12:23:03 PM
grinzile sunt acolo, deja de ani de zile... Vor trebui, numai "sudate" între ele, dacă nu au lungimea necesară pentru montaj și sunt 65 de bucăți
Nu am mai auzit de vreun caz in care proiectarea fie atat de jalnica incat grinzile comadate sa fie prea scurte sau prea lungi...
Si nu cred ca baietii de la Bechtel ne vor oferi o astfel de "premiera" nedorita... O fi fost Bchtel cam lacom (oare?...) dar incompetent sigur nu a fost.... ;)

Quote from: JohannDB on February 04, 2018, 12:23:03 PM
și sunt 65 de bucăți; bune de numărat pe poza satelitară...
Se pot numara mult mai usor in ultimele filmari aeriene API din zona...
(Cip, :cheers:)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

In final o sa vedeti cat de bine a proiectat Bechtel acolo pozitia celor 4 piloni incat sa lase canalul liber.
Ma tot gandesc ce bun era aici lansatorul de pe ST1 al" fratilor" de la Pizzarotti asa vom revdea macaralele care au ridicat grinzile la Suplacu.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rvemis

Dimineata puneau pe pozitie macaraua de grinzi cred la Popasului. Cred ca in urm zile o sa avem grinzi acolo.