Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 34 Guests are viewing this topic.

Ionut

Din cate stiu eu, Geiger nu are AC pe tot lotul.



Ionut

Sunt excelente filmările, mulțumim!

cezar-mario2012

  Concluzi:
- porțiune construită de UMB este cea mai buna, cu toate că a fost finalizată prima, doar o mică porțiune este mai slabă (cam 200m), unde este înlocuit asfaltul și este mai de proastă calitate, în zona păduri cu ,,parcarea";
- restul porțiunilor sunt mult mi slabe calitativ multe denivelări mai ales la poduri, iar cea mai proastă secțiune este cea construită de Pizzaroti, la podul de peste CF din zona Moara Vlăsiei sunt și gropi în dreptul benzii unu, la rosturile de dilatație;
- la parcări nu am văzut că s-ar prea lucra, dar la prima parcare dinspre București erau terminate toaletele pe ambele părți;
- o altă problemă majoră sunt ieșirile de urgentă, toate sunt deschise și sunt folosite de localnici, foarte periculos. Aceste accese ar trebui ori desființate definitiv sau construite noduri în tată regula.

Totuși traficul a crescut considerabil față de ultima dată.

Ionut

Hai ca a terminat Victor articolul despre ciotul fantoma. :lol:
Probabil foarte putini dintre voi stiu, asa ca va recomand sa va documentati temeinic. :)




​​INTERACTIV Cum au "disparut" 40 de metri din autostrada Transilvania:
Gaura dintre lotul facut de Bechtel si restul autostrazii care se construieste acum spre Targu Mures


Mai exact, vorbim de o "gaura" de 40 de metri - unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra) aflat in prezent in perioada de executie. Cei circa 40 de metri unde corpul autostrazii nu a fost finalizat complet faceau parte din tronsonul executat de compania Bechtel, insa constructorul american nu a mai terminat lucrarile, iar in 2013 contractul a fost reziliat.

Tronsonul adiacent, Lotul 3 Campia Turzii - Targu Mures, licitat in 2014 si contractat in 2015, are planurile autostrazii care se opresc exact in punctul unde incep cei 40 de metri lipsa.

FOTO: Bucata unde lipseste corpul autostrazii. Teoretic, cei 40 de metri ar fi trebuit sa fie construiti de Bechtel. (Sursa foto: Filmare aeriana Asociatia Pro Infrastructura)


Surse din partea constructorului au precizat pentru HotNews.ro ca poarta discutii cu Compania de Drumuri pentru a gasi o solutie pentru situatia aparuta. Pe teren, insa, santierul autostrazii nu ajunge sa faca o conexiune cu corpul autostrazii executate de Bechtel. La solicitarea HotNews.ro, Compania de Drumuri a recunoscut ca 40 de metri din tronsonul 2B ai A3 Campia Turzii - Gilau nu au mai fost executati de catre Bechtel. "La data finalizarii sectorului de autostrada, cuprins intre km 0+000 - km 10+200 din sectiunea 2B, Campia Turzii-Gilau, de catre Antreprenorul Bechtel International Inc, in luna noiembrie 2010, nu au fost executati circa 40 de metri din acest sector, respectiv de la km 0+000 si pana la km 0+040 al Sectiunii 2B", se arata in raspunsul CNAIR transmis HotNews.ro.

Compania de Drumuri motiveaza nefinalizarea celor 40 de metri prin faptul ca primul punct al sectorului de la "km 0+000 se afla in axul DN15 neexistand posibilitatea devierii acestuia, avand in vedere ca in Studiul de Fezabilitate aprobat la acea data, pe DN15 urma sa se execute un pasaj peste autostrada, pe aliniamentul actual al DN15".

Totusi, Compania de Drumuri sustine ca situatia va trebui remediata de constructorul lotului adiacent, mai exact asocierea Straco Group - Specialist Consulting - Total Road, pentru ca ar exista o astfel de cerinta in cadrul caietului de sarcini din licitatia atribuita constructorului. "In cadrul contractului "Proiectare si Executie pentru Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 2A: Ogra - Campia Turzii, Lotul 3 Chetani - Campia Turzii, km 21+500 - km 37+191" este prevazuta ca cerinta obligatorie specificata in mod expres <<conexiunea la km 37+191 cu Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau>>", sustine CNAIR.

Cu toate acestea, cerinta contractuala la care face referire Compania de Drumuri nu poate fi aplicata practic din cauza situatiei din teren. La pozitia kilometrica la care face referire CNAIR -  mai exact la km 37+191 - nu exista corpul autostrazii la care constructorul sa faca conexiunea ceruta. Practic, daca ar fi sa extindem numerotarea pozitiilor kilometrice folosite pentru sectiunea 2A Chetani - Campia Turzii, legatura ar trebui sa fie realizata aproximativ la pozitia 37+230. Rezulta circa 40 de metri care trebuiesc construiti si platiti si care momentan sunt inafara oricarui contract semnat.


Click aici pentru comparatie interactiva.

Foto: Unde se termina in prezent corpul autostrazii construita de Bechtel. Pana in axul DN15, acolo unde se termina actualul lot 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra sunt circa 40 de metri:




Hotnews

rizzuh

Prima mea reactia e fost:

:jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:

Dupa aceea am citit ca CNAIR vrea ca Stratco sa faca "conexiunea la km 37+191 cu Sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau", doar ca se asteapta sa faca si ce lipseste din Sectiunea 2B.

:lol: :rofl: :lol:



Este absolut incredibil cat de imbecili sunt hotii de oxigen din CNAIR. Cat de greu era sa dea o fuga cu masina pe tot ce a construit Bechtel si sa vada ca autostrada se termina un pic mai devreme si ca lipseste un pasaj pe DN? Asta iar o sa dureze 5+ ani ca podul de la Gilau... :((

luc

#13957
Hai sa nu exageram si sa o dam din lac in put: pasajul peste DN este prins in contractul nou, este vorba despre fix cei 40m lipsa pana la pasaj.

LE: ...pasajul peste AUTOSTRADA...  mea culpa.

rizzuh

Nu stiam ca pasajul este prins, din articol nu am inteles asta. Atunci nu-i chiar asa de grav, dar cineva trebuie sa plateasca pentru bucata de 40m pentru a fi terminata. Nu cred ca o face Stratco din generozitate ;)

SILVIUFG

Dupa ce te-ai ars cu supa la Gilau ar fi bine sa sufli si-n iaurt la Campia Turzii.  >:(

cristi5

Nu e cumva pasaj DN peste A3, nu pasaj peste DN?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vice33

Din cate vad si eu din poze, inclin sa cred ca mai degraba ar fi pasaj DN15 peste A3...problema fiind, unde vor face devierea temporara a DN-ului, in stanga folosind o parte din bucatica asfaltata din A3...?

Ionut

Ba tocmai, este pasaj PE DN15 PESTE A3. Autostrada e la sol, DN15 supratraverseaza.
Scrie aici:


Quote from: luc on September 18, 2017, 08:35:30 AM
Hai sa nu exageram si sa o dam din lac in put: pasajul peste DN este prins in contractul nou, este vorba despre fix cei 40m lipsa pana la pasaj.

Daca te-ai uita atent la articol si la planse ar fi super inainte sa zici tu ca ne exageram noi.
Nu ne exageram deloc. Cei 40 de metri sunt in PLOP!

Tu ai citit articolul? Tu vezi ca Straco negociaza cu CNAIR o solutie?
Confirmam si noi treaba asta. Straco in acest moment cauta o solutie la problema asta penibila.

Sa speram ca se va gasi fara batai de cap majore.

adiarc

Problema nu pare deloc minora....un pasaj DN15 peste A3 costa ceva si nu cred ca se încadrează in cei 10% din valoarea contractului ( suma de suplimentare a contractului,in condiții neprevăzute ,fara licitatie )....

In lentoarea si incompetenta specifica nu am așteptări prea mari de la Cnair,dar,daca într-adevăr pasajul costa mai mult decat cei 10%...as face o noua licitatie...acum....luna aceasta.....nu peste 4,5 ani ....ca la podul Gilau.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

#13964
Aloooo, pasajul peste autostrada este prins in contract. Lipsesc fix cei 40 de metri. Regie proprie?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).