Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 64 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

ok... si la ce ar ajuta sa ai un lot in camp de 15 km? Credeti ca chiar atat de multa lume l-ar folosi? Adica pentru alt scop decat liniutele nu stiu ce ar putea avea. Gilau-Nadaselu ar fi util doar cu viaductul gata (in licitare). Sa nu punem noduri mai mult decat trebuie  O:-)
Haideti sa ne uitam la A3 Campia-Gilau: E liber pentru ca in continuare lumea prefera DN1. Ce e drept, e frumoasa autostrada libera dar nici pe departe nu egaleaza cifra de trafic a DN1

cristi5

#11461
Quote from: adiarc on November 10, 2016, 03:42:23 PM
Ținând cont ca nebunia (prostia)ăsta cu loturi finalizate dar neutilizabile începe sa devină regula,cred ca principalul criteriu de împărțire a loturilor ar trebuii sa tina cont de acest criteriu și fiecare lot sa fie astfel împărțit, încât sa aibă noduri sau măcar bretele simple de acces la ambele capete

Nu se poate, ca doar nu poti sa pui nod dublu la capat, unul pt un constructor, altul pentru altul... Cred  ca executia loturilor trebuie sa devina mai predictibila (ceea ce la FIDIC galben nu e cazul la noi) si/sau introdus legislatie pt descarcari temporare si alte verigi lipsa.

Quote from: adiarc on November 10, 2016, 03:42:23 PM
Următoarea bomba în pregătire este lotul Strabag de pe A3 ( nod pe lotul lor,lângă aeroport, dar în celălalt capăt e nevoie sa termine și Geiger, tot lotul ,plus parțial Astaldi cu lotul Iernut, inclușiv - pe lotul Strabag se lucrează. ....pe celelalte 2 liniște și pace )

Exact, lotul nu e lung dar se evita 2 localitati si un aeroport.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.449/24.386/0

Quote from: Iceman on November 10, 2016, 03:56:32 PM
..... pentru ca descarcarea temporara costa bani (expropieri,AC...Etc).....Bani aruncati degeaba, o folosesti 2-3 ani si dupa acea ,,larevedere,, :)

La cate giratorii temporare si uneori degeaba se fac, unul in plus nu cred ca ar fi asa dramatic. Dar nu stiu cum e cu cotele. Si cum vezi, nu stim daca sunt 2-3 sau 5-10 ani. O licitatie anulata si s-au mai dus 2 ani. Un AC sau AM lipsa si mai stai un an. Un AM care, cand in sfarsit iese, zice sa faci tunel in loc debleu sau sa adaugi N ecoducte, si mai stai 5 ani. Si tot asa. Si intre timp mor oamenii pe DN. Asta cred ca e cea mai mare buba a administratiei romanesti: managementul naiv de optimist.  Cat costa o viata de om? Cam cat un sens giratoriu?

Quote from: dumbravaandrei on November 10, 2016, 04:31:29 PM
Haideti sa ne uitam la A3 Campia-Gilau: E liber pentru ca in continuare lumea prefera DN1. Ce e drept, e frumoasa autostrada libera dar nici pe departe nu egaleaza cifra de trafic a DN1

Cate accidente mortale sunt pe DN1 acolo si cate pe A3? Clujul avand un trafic de cosmar, nu ma mir ca nu se apuca lumea sa traverseze Clujul si Florestiul pana la Gilau. Acolo e problema, nu la A3. Legatura la Tureni va/ar imbunatati asta.

csebi24

Quote from: dumbravaandrei on November 10, 2016, 04:31:29 PM
Haideti sa ne uitam la A3 Campia-Gilau: E liber pentru ca in continuare lumea prefera DN1. Ce e drept, e frumoasa autostrada libera dar nici pe departe nu egaleaza cifra de trafic a DN1

Cam tot ce vine dinspre oradea si trebuie sa ajunga la turda merg pe autostrada. Ca si masina mica, eu de exemplu ma duc pe DN pentru ca ocolul este mare din Cluj pana in gilau + drumul pe autostrada mai lung. Cei care vin dinspre bistrita la fel. Daca s-ar face viaducul de la Gilau eu zic ca mult mai multi ar folosi autostrada, respectiv cei care vin dispre Zalau. Ce vine din Bistrita cred ca vor ramane pe DN pana se face legatura la Tureni.

infraAdi_ro

Despre sectiunea de autostrada Mihaiesti-Suplacul de Barcau--alte prostii debitate

"Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Catalin Homor, a detaliat intr-un interviu pentru Hot News despre cum va fi construita autostrada din judetul Salaj tronsonul Mihaiesti - Suplacul de Barcau. Autostrada salajeana este programata sa fie finalizata in anul 2018, insa pana acum abia se vorbeste de studii de fezabilitate.
Tronsonul (salajean – n.r.) este impartit in cinci sectoare. Vom scoate la licitatie (lucrarile – n.r.) pentru loturile 1,2,4 si 5. Sectorul 3, unde exista tunelul de la Meses,
Lucrarile la Tunelul din Meses vor fi licitate abia in luna mai, dar aici vor demara si primele lucrari va fi scos separat la executie.
Nu va exista un decalaj intre loturi, pentru ca fiecare lot are noduri de intrare si descarcare. Lotul Suplacu de Barcau - Mihaiesti a avut o revizuire a studiului de fezabilitate. Sunt ceva observatii din partea CNADNR. Urmeaza partea de proiect tehnic. Suntem in discutii cu IPTANA sa vedem cum putem trece la urmatorul pas, urmand ca in februarie - martie sa scoatem la licitatie executia lucrarilor", a explicat Catalin Homor."

http://www.graiulsalajului.ro/lucrarile-la-tunelul-din-meses-vor-fi-licitate-abia-in-luna-mai-dar-aici-vor-a-52972
Romania are un viitor doar daca are prezent!

infraAdi_ro

#11464
Legat de lotul Geiger, Ogra-Iernut pot sa va zic ca e aprobat proiectul tehnic,se asteapta AC SI AM ....daca vine luna asta, ei se apuca de structuri,de podete si in primavara de terasamente.Au 3,6 km ,2 pasaje si cateva poduri,podete.Nu e foarte greu,deci pot termina intrun an de zile.
Astaldi la fel,cred ca si-au dovedit pana acuma profesionalismul si experienta in autostrazi.
Sunt curios de Maltauro....sunt noi in Romania,cred ca vor sa faca o impresie buna si vor termina la timp lotul lor,daca nu se incurca in calcule si ei,dar uitandu-ma la experienta lor din lume cred ca sunt seriosi.
@vladb  M-am uitat pe traseul autostrazii de la Mihaiesti la Zimbor si pot sa spun ca nu este foarte "cocotata" pe dealuri,ci este aproape paralela cu drumul national,mai ales de la Sancaiu Almasului la Zimbor.
La Topa cred ca se poate face un nod temporar foarte usor daca va uitati unde face curba autostrada spre stanga si DN spre dreapta,  acolo sunt foarte aproape,poate 50-100 m DN de autostrada si diferenta de nivel nu e mare,aprox aceasi.Daca ajung in weekend pe acolo fac poze sa vedeti.Dar ar fi pacat sa nu liciteze si sectorul Topa -Zimbor....nu e asa greu.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Astaldi la fel ce? Pot termina intr-un an de zile la ce lot au? :)

vancouver

In unele situatii se pot gasi si alte variante pentru lipsa nodului de la capatul unui lot. De ex. cum s-a facut pe Simeria-Orastie. S-a tras tare pe lotul vecin Orastie-Sebes, primii 2 km, care includeau un nod rutier, si astfel Simeria-Orastie a putut sa fie folosit, desi lotul vecin a fost gata integral abia un an mai tarziu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan_c

Quote from: euromau on November 10, 2016, 06:36:00 PM
Legat de lotul Geiger, Ogra-Iernut pot sa va zic ca e aprobat proiectul tehnic,se asteapta AC SI AM ....daca vine luna asta, ei se apuca de structuri,de podete si in primavara de terasamente.Au 3,6 km ,2 pasaje si cateva poduri,podete.Nu e foarte greu,deci pot termina intrun an de zile.
Astaldi la fel,cred ca si-au dovedit pana acuma profesionalismul si experienta in autostrazi.
Sunt curios de Maltauro....sunt noi in Romania,cred ca vor sa faca o impresie buna si vor termina la timp lotul lor,daca nu se incurca in calcule si ei,dar uitandu-ma la experienta lor din lume cred ca sunt seriosi.
@vladb  M-am uitat pe traseul autostrazii de la Mihaiesti la Zimbor si pot sa spun ca nu este foarte "cocotata" pe dealuri,ci este aproape paralela cu drumul national,mai ales de la Sancaiu Almasului la Zimbor.
La Topa cred ca se poate face un nod temporar foarte usor daca va uitati unde face curba autostrada spre stanga si DN spre dreapta,  acolo sunt foarte aproape,poate 50-100 m DN de autostrada si diferenta de nivel nu e mare,aprox aceasi.Daca ajung in weekend pe acolo fac poze sa vedeti.Dar ar fi pacat sa nu liciteze si sectorul Topa -Zimbor....nu e asa greu.

Geiger
- Proiect tehnic aprobat, Aviz favorabil, observatii/recomandari ??? Cand ??? Pe surse sau ai si ceva document oficial  ;)???
- AM is AC daca vine luna asta, cand sa se apuce de structuri si podete, la 1 decembrie ???? :o
- doua pasaje si cateva poduri ???
Proiectant ???

Astaldi
17.5 KM cu doua poduri peste Mures, in 12 luni ???
Optimist .....vara lui 2018. :)
Si-au dovedit Experienta si profesionalism....... ???
Sa nu uitam de reparatiile de pe Arad Timisora, si mai nou am auzit ca saptamana trecuta Astaldi facea reparatii pe Orastie Sibiu, cred ca e a treia interventie de la terminarea lucrarilor ( poate are cineva poze )

Maltauro
Parte din italienii de la Salini-Impregilo de pe Orastie Sibiu au ajuns la ei
Sper sa nu fie un al doilea Corsan Corvian :((

Profesionalismul se observa in timpul executiei, la terminarea lucrarilor si nu ultimul rand la sfarsitul perioadei de garantie.

Iceman

Cristi5 .........Pe DN1 se circula mai mult pentru ca este mai simplu...ex..Sa fi director la CNADNR si sa scoti la licitatie toate tronsoanele dintre lotul Mihaiesti-Bors.....Si sa ramana lotul 3 nelicitat intre Mihaiesti-Suplacu cu probleme ...Ma refer la Tunelul Meses....Nu ar fi problema...Daca restul ar fi finalizat...Crede-ma DN ar fi gol iar autostrada ar avea circulatie....Sigur lumea ar prefera A3.... :)....Important este sa sti cum sa scoti la licitatie 1,2,3...sau alte tronsoane...Totul trebui sa aiba o logica cu un rationament coeerent si cu utilitate maxima :)

infraAdi_ro

#11469
@dan_c  Astaldi nu a facut doar Arad-Timisoara sau Orastie-Sibiu(lot4)....stim bine ce presiuni politice s-a facut sa se deschida acel lot Arad-Timisoara....plus ca au fost multe probleme acolo si cu retele de asfalt si alte chestii.(si consultanta a avut partea ei de vina).A mai facut Arad-Nadlac lot 1,Cernavoda-Constanta etc.Am lucrat cu ei pe reabilitarea DN 19 Arad-Oradea si au lucrat foarte bine.Nici un constructor nu e perfect dar au dovedit ca stiu sa faca treaba buna.(Sa nu crezi ca UMB,STRABAG,TIRRENA SCAVI,PORR sunt usa de biserica am lucrat cu fiecare din ei si stiu destule din santiere).
@Ionut nu zic ca o sa termine intr-un an dar vara lui 2018 e fezabil.Cum zicea @vancouver,se poate ajunge la o intelegere sa termine mai repede pana la nodul de la km 4+170 cu DN 14A cu Medias.

Geiger are proiectul aprobat conform declaratiei lui Homor din 30.10.2016

"Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor ne-a declarat că proiectul tehnic pentru aliniamentul secţiuna 2A, lotul 2 Iernut – Cheţani va fi aprobat în câteva zile. ,,Am aprobat proiectul tehnic pentru lotul 1, Ogra-Iernut (3,6 km), contract în valoare de aproximativ 55 milioane lei.  Vom aviza proiectul tehnic pentru încă un lot din autostrada Transilvania, respectiv lotul 2, Iernut – Cheţani, tronson în lungime de aproximativ 17,9 km."

http://www.capital.ro/catalin-homor-vom-aviza-proiectul-tehnic-pentru-inca-un-lot-din.html

http://www.capital.ro/proiectele-tehnice-pentru-autostrada-transilvania-ogra-campia.html

Firma la care lucrez este subcontractor la Geiger dar nu sunt eu pe acel santier dar stiu ca se vor apuca de structurile de la pasaje,si pod(Lotul 1: 1 pod pe Autostrada; 2 pasaje ce traversează Autostrada) daca vine AC SI AM .....da se pot apuca la 1 decembrie pentru ca au organizarea de santier gata,drumurile tehnologice gata....o sa ma interesez sa vad ce  noutati sunt.

Legat de Maltauro nu stiu nimic despre ei....dar sai vedem la lucru si apoi vorbim,sa fim optimisti.Ai informatii ca o parte din italienii de la Impregilio au plecat la ei???Asta nu e un lucru rau neparat.Poate la Impregilio problema erau cu sefii mari.....inginerii executa ordinele de sus.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Sorin62

Quote from: cristi5 on November 10, 2016, 10:39:11 AM
S-a mai discutat cand s-a semnat contractul in mai. Raspunsul e negativ. De-aia e rosu pe harta, marcheaza o posibila trista premiera: doua loturi adiacente, cu nod intre ele, dar fara acces pt soferi pt ca n-au nimic la capete! Ar fi Sanovita la patrat :) Un monument de incompetenta a statului roman ridicat pe plaiuri transilvane :)
¨[...]
Ce se poate face? Din pacate doar licitatii, incontrolabile ca durata. Viaduct Gilau, Mihaiesti-Zimbor/Zutor...

Dar aceasta bucata de A3 nefiind finantata de UE, nu se pot accelera unele proceduri? O regie proprie pana la Zimbor? :) Macar la proiectare daca nu e facuta deja... Ca am vazut ca, pe langa AC si licitatie, alta sursa de intarziere si frustrare devine proiectarea...

Oare cum a fost posibil să se construiască nod rutier la Gherghița pe A3, din banii consiliului județean Prahova?

TibiV

Quote from: euromau on November 10, 2016, 10:51:45 PM
Ai informatii ca o parte din italienii de la Impregilio au plecat la ei???Asta nu e un lucru rau neparat.Poate la Impregilio problema era cu sefii mari.....inginerii executa ordinele de sus.

Ionut, asta este fix discutia de aseara... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cmd

Referitor la discutia despre noduri pe A3, eu as reveni cu o intrebare pusa de ceva vreme pe forum si fara raspuns. Nu pot sa nu gandesc putin mai departe la lotul dinaintea Tunelului Meses - Subsectiunea 2 - Zimbor –  Poarta Sălajului km 13+260 – km 25+500. Nici acest lot nu are nod/descarcare deoarece este un nod la Zimbor. Cu siguranta executia tunelului va dura multi ani de acum incolo, deci va trebui facut ceva si acolo.Daca tot nu s-a inceput inca la proiectare, nu ar trebui atentionati "domnii de la birou" pentru ca se pare ca ei se trezesc abia cand e tronsonul gata construit si vin sa taie panglica!

Pe de alta parte, raman uimit de declaratiile honor. Homor:"Tronsonul (salajean – n.r.) este impartit in cinci sectoare. Vom scoate la licitatie (lucrarile – n.r.) pentru loturile 1,2,4 si 5. Sectorul 3, unde exista tunelul de la Meses Lucrarile la Tunelul din Meses vor fi licitate abia in luna mai, dar aici vor demara si primele lucrari va fi scos separat la executie.Nu va exista un decalaj intre loturi, pentru ca fiecare lot are noduri de intrare si descarcare."    ???

P.S. Stiu ca s-a mai cerut, indraznesc si eu: nu s-ar putea "rupe" in doua forumul pentru A3? E deranjat cand discutiile despre nodul Gherghitei prin contur, sa apara altcineva vorbint to despre nod, dar sa constati la urma ca vobea de nodul Nadasel.

StefanCelMare

Ideal - și încă fezabil - ar fi să se liciteze și construiască până la Zimbor, fără îndoială.
Mă gândeam că cineva și-a ridicat deja problema când au licitat lotul doar până la Mihăiești, dar cred că licitarea s-a făcut pentru că era mai ușor așa (rețin că era gata SF-ul și cred că la un moment dat era și aviz de mediu pe bucata asta).
Accidental zona se pretează la un giratoriu temporar (Vedere de la Mihăiești spre Țopa).

ciprebbe

^Nu trebuie giratie in DN, se schimba propritatea spre A si gata. Cam 200m de la Dn ar fi si zona e pasune in administrarea Primariei Simpaul. ( se poate rezolva cu aditional la contract(gen Holdea))De preferat ar fi licitarea urmatorului lot.
Quote
Mă gândeam că cineva și-a ridicat deja problema când au licitat lotul doar până la Mihăiești, dar cred că licitarea s-a făcut pentru că era mai ușor așa (rețin că era gata SF-ul și cred că la un moment dat era și aviz de mediu pe bucata asta).
Erau dar nu mai e valabil.

QuoteLegat de Maltauro nu stiu nimic despre ei....dar sai vedem la lucru si apoi vorbim,sa fim optimisti.Ai informatii ca o parte din italienii de la Impregilio au plecat la ei???Asta nu e un lucru rau neparat.Poate la Impregilio problema erau cu sefii mari.....inginerii executa ordinele de sus.
Confirm, sunt marea majoritate de acolo.
Macar au vazut ce a patit UMB-ul (cand au coborat linia rosie si a inceput distractia cu alunecarile) si s-au gandit sa o ridice (la GEO s-a descoperit ca terenul e si mai prost decat la UMB). Avem sanse sa vedem autostrada scoasa din pamant (dealuri) si cu structuri ceva mai lungi (sunt curios cat le va da cu virgula aici).

Quote
17.5 KM cu doua poduri peste Mures, in 12 luni ???
Chiar 3 traversari ale raului Mures.

QuoteGeiger are proiectul aprobat conform declaratiei lui Homor din 30.10.2016

Si cam atat. Nu se pot apuca de nimic , nu exista inca AM; AM unic care blocheaza toate loturile dintre Bors si Ogra!!! Daca s-ar rupe AM pe sectoare (cum au mai sugerat unii)  ne mai blocam 2 ani.
Din primavara avem toate sansele sa vedem minim 4 loturi cu unda verde.



Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe