Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 19 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

cum ar putea sa coste 34 mil euro+ tva un SF pt 130 km de autostrada la ses/deal ?

Nu e totusi cam mult? Daca era pe zona montana mai intelegeam, dar singurele structuri cu adevarat importanta de acolo, sunt podurile peste Siret si Moldova.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Nu e batut in cuie, ci este doar o estimare de 3% din valoarea estimata a lucrarilor (MPGT 2015).

NGC

#9317
Quote from: TibiV on April 12, 2016, 07:11:41 PM
Cel semnat anul trecut doar pentru Tg.Mures-Ditrau a fost 22,7 milioane...
Probabil asta urma sa fie un SF serios, cu studii geo si tot dichisul...

Quote from: TibiV on April 12, 2016, 07:26:39 PM
Deci tu crezi că pentru un SF serios preţul contractul de anul trebuia să mai aibă un "1" în faţă...

Nu neaparat, dar tine cont ca este una din acele licitatii din 2014 in care nu s-a tinut prea mult cont de "cerintele UE", cum au fost denumite.

TibiV

Oricum, 33 mil. EUR pare cam mult, chiar dacă sunt vreo 30 km mai dificili de la Praid...

Dar cam ieşirăm din topic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

Mai zicea Homor la Hotnews ceva de genul ca se vor scoate SF la licitatie dar cu tot cu PT iar apoi se va licita doar executia in viitor... Eu cred ca 34 mil e un pret ok daca cuprinde PT si altele( AM, AC etc). Adica daca se preda un proiect la cheie... nu un simplu SF facut prin birouri.

esendy

#9320
A3 ungheni acatari nu ar tine loc de centura sud a TGM??? Despre ce vorbim aici? intr-o parte urlam ca trebuie centuri in alta urlam ca nu merita facute!!! nu mai inteleg nimic . . .

eu sunt de parere ca centurile marilor orase vor avea cel mai mult trafic deci tronsonul ar trebui facut cu prioritate

pasadia

Quote from: alecu26 on April 12, 2016, 06:16:16 PM
@Pasadia eu de exemplu merg de la Medias la Praid si la pana aproape de Toplita de cateva ori pe an. Ba chiar si la Bistrita de 1-2 ori pe an. In toate situatiile am nevoie de ea. Exista nenumarate studii ca in Romania traficul mare e de mediu parcurs...chiar scurt parcurs...what ever that means. Chiar trebuie sa vina north sa-ti explice?

Nu, explica-mi tu te rog:

Medias <-> Praid. As merge pe DN14, DN13, DN13C, DN13A (adica pe Sighisoara, Cristur, Corunca). Singurii 10 km prosti, inainte de Cristur, cred ca sunt rezolvati deja, in rest trafic liber, drum decent. Eventual pe DN14, DN13, DN 13A (adica Sighisoara, Balauseri, Sovata). In nici una dintre variante pe DJ151D.

Medias <-> Toplita. Asta e mai interesanta. Probabil ca as merge tot spre Praid, apoi pe DN13B spre Gheorgheni, stanga la Joseni spre Lazarea si apoi spre Toplita. Si probabil ca dupa caderi mari de zapada as ocoli pasul Bucium (l-am prins de cateva ori prost dezapezit, cu sleauri mari) si m-as duce pe DN15, Targu Mures  - Toplita. Pana in Tg. Mures fie pe DN14 si DN13, adica Sighisoara - Corunca, fie pe DN 14A spre Iernut si apoi numai pe DN15. La fel, in nici un caz pe DJ151D.

Medias<-> Bistrita. Aici e vorba despre cum ajungi la Reghin (ultimele 2 variante prezentate mai sus) si mai departe pe DN15A (foarte fain de cand l-au reparat, sa tot mergi pe el mai ales daca nu e politia prin boscheti). Deci nici in cazul asta pe DJ151D.

Alecule, nu sunt un afon, cunosc drumurile din Ardeal, le-am strabatut, stiu de ce volum de trafic beneficiaza. Si decat sa faca autostrada pana la Acatari si dupa aia sa o lase asa inca 10-15 ani, prefer sa faca un simplu DN/half-profile si sa faca de rest centura Medias. Sau a Reghinului.

Quote from: pentium10 on April 12, 2016, 06:03:59 PM
daca se face centura Tirgu Mures, atunci traficul greu va fi interzis in municipiu
si va face ca DJ151D sa fie folosit asa A3->DJ151D->Acatari->Corunca->Centura Tirgu Mures->Ernei ->Reghin

Sa inteleg ca ati renuntat complet la centura de sud. Aia care trebuia sa treaca mai la sud de Calea Sighisoarei? Pacat daca da, aia chiar ar fi fost de folos. ;)

Quote from: esendy on April 12, 2016, 10:44:22 PM
A3 ungheni acatari nu ar tine loc de centura sud a TGM??? Despre ce vorbim aici? intr-o parte urlam ca trebuie centuri in alta urlam ca nu merita facute!!! nu mai inteleg nimic . . .
eu sunt de parere ca centurile marilor orase vor avea cel mai mult trafic deci tronsonul ar trebui facut cu prioritate

Vezi ce i-am raspuns lui pentium - alta e centura de sud pentru TGM. Si ala da, e proiect util!

Quote from: Eurocopter on April 12, 2016, 06:44:41 PM
Pasadia, este demonstrat faptul ca o sosea rapida noua atrage mai mult trafic decat drumul pe care il suplineste (nu doar la noi, ci oriunde in lume). Pe langa asta, traficul pe principalele artere din Romania creste anual vazand cu ochii. Actualmente pe DN15 Targu-Mures - Campia Turzii este un trafic infernal fata de ceea ce era in 2012 de exemplu. Pur si simplu in localitati se circula bara la bara din cauza lipsei unei capacitati adecvate de trafic.

Cu tot cu deschiderea A10, dupa deschiderea A3 pana la TGM niciun brasovean sanatos la cap nu ar alege varianta prin Sibiu (ar fi minim 50km/30min in plus). Cam aceeasi este diferenta si in prezent. In ceea ce priveste bucatica de A8 intre Ungheni si Acatari, da, un half profile poate fi intr-adevar suficient pana la inaugurarea altor tronsoane din A8.

De acord, bucatile din A3 dintre Ungheni si Campia Turzii vor atrage trafic mai mult decat ar fi fost pe DN15. Dar asta in primul rand va fi trafic cu O/D in Targu Mures (sa vezi numai cum o sa moara aeroportul de la Mures, de exemplu) si cu O/D din Reghin (deh, DN16 e asa cum e, dar macar nu e aglomerat). Poate chiar si cu O/D Sovata, dar ala e trafic mic care probabil va merge prin TGM, mai ales datorita acelui DJ 135 reabilitat (inca nu am fost pe el). Iar pentru acest trafic tot centura sud TGM ar fi fost utila.

Dar sincer, nu inteleg de ce va "opariti" cu totii. Am spus clar ca sunt pentru investitie in drum nou in acea zona, am obiectat doar la dimensiune (nu neaparat autostrada, poate fi si half-profile) si mai ales am obiectat la justificare (aia cu traficul cand problema reala e de siguranta). Pe voi de fapt nu va deranjeaza ca mergeti prin sate, unde sunt oameni si carute si case care tremura la orice camion? Daca prin satele alea s-ar fi putut circula cu 100km/h n-ati mai fi dorit un drum nou prin zona?

adiarc

Eu merg pe solutia lui Alecu de acum ceva timp,plus ceva adaugiri...
intre Ungheni si Acatari ,drum NOU 1+1 , in totalitate prin afara localitatilor ,relativ drept si din start cu expropieri care sa permita latirea la 2+2 si New jersey pe mijloc....mult mai ieftin si f.eficient
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

UMB a revenit in forta. La ora 19 se turna beton la placa de la VI. La podul de pe DN1F ce supratraverseaza DN1J si CF Cluj-Oradea, Viarom asternea un strat de uzura proaspat.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pentium10

@pasadia

DJ135 Magherani e bun, Waze a relatat de acolo. Dar sunt urmatoarele probleme, e modernizat doar pana la primul sat, si de acolo e drum mai denivelat, ingust, si pe raza orasului Miercurea Nirajului sunt 6 treceri de pieteni "ridicati". Doi la mana, soferilor nu le place, pentru ca e tip "rally", sunt foarte multe curbe in a 2-a. Nu am vazut nici un camion pe drumul respectiv si am trecut deja de 30 de ori acolo, nici trafic cu masini mici nu este. Doar cine e fanatic merge pe acolo. Practic e bun, castigi timp, dar cumva la om nu le place ca e mai dificil prin acele sate chiar daca castigi 7-10 minute.
https://www.youtube.com/watch?v=2cXaifKVzAs&feature=youtu.be&t=1509

Centura Sud de Calea Sighisoarei, nu are plan. Anul trecut au realibilitat 12 strazi sub numele creare drum de legatura catre spitale (nume ciudat ales, dar nu au fost create drumuri noi), si reabilitari majore nu vor fi in urmatorii ani http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/primaria-targu-mures-a-castigat-un-proiect-european-de-10-mil-euro-pentru-lucrari-de-infrastructura-13490213

Cred ca se asteapta sa faca drumul de legatura de la A3 la Sud de oras, apoi si ei liciteaza VO alternativ la Calea Sighisoarei. Oricum si asta e dubios unde vor duce, ca s-a mai creat un cartier, chiar langa Calea Sighisoarei, si ROMGAZ au mutat nu stiu ce, si acuma au pe rol dosar la DNA pentru finantari ilegale de relocari. Si nu prea ai unde sa duci.

Oricum am deviat prea mult de la topic.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

#9326
Quote from: NGC20 on July 08, 2015, 10:55:59 AM
Quote from: NGC20 on May 08, 2015, 04:03:00 PM
Quote from: NGC20 on March 05, 2015, 02:34:57 PM
Pentru procesul dintre PIZZAROTTI si CNADNR pentru tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei a fost astazi termen de judecata.

07.05.2015
Tip solutie: Admite in parte cererea
Solutia pe scurt: Respinge exceptia insuficientei timbrari a cererii de chemare in judecata precizata ca neintemeiata. Admite in parte cererea de chemare in judecata precizata. Obliga parata la plata sumelor de 20.872.947,45 lei reprezentand despagubiri urmare a predarii cu intarziere a amplasamentului, 17.037.363,13 lei fara tva indexate cu indicele de inflatie la data platii efective reprezentand contravaloare lucrari executate in baza ordinelor de modificare, Cazuri de compensare/exonerare pe parcursul derularii contractului nr 93/11990/18.06.2007, precum si la plata dobanzii legale aferente de la data pronuntarii hotararii pana la data achitarii efective a debitului principal. Respinge celelalte cereri ca neintemeiate. Obliga parata la plata sumei de 77.464 lei cheltuieli de judecata reprezentand taxa judiciara de timbru, timbru judiciar, onorariu expert catre reclamanta. Cu drept la apel in termen de 15 zile de la comunicare. Pronuntata in sedinta publica azi 7.05.2015.
Document: Hotarâre  2385/2015  07.05.2015

09.06.2015
Tip solutie: Încheiere
Solutia pe scurt: Dispune indreptarea erorii materiale din sentinta civila nr 2385/7.05.2015 in sensul mentionarii corecte a sumei retinute in sarcina paratei cu titlu de despagubiri urmare a predarii cu intarziere a amplasamentului 6.343.358,93 lei. Cu drept la apel in termen de 15 zile de la comunicare. Pronuntata in sedinta publica, azi 7.05.2015. Prezenta face parte integranta din sentinta civila nr 2385/2015.

S-a mai inchis un capitol din seria marilor performante ale CNADNR. :lol:

PIZZAROTTI a facut recurs anul trecut si acum procesul s-a terminat.

Quote
14.04.2016
Tip solutie: Modifică sentinţa
Solutia pe scurt: Respinge ca tardiv recursul principal formulat de recurenta-pârâtă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA (C.N.A.D.N.R. – S.A.) împotriva sentinţei civile nr. 2385/07.05.2015. Respinge ca inadmisibilă cererea de aderare la recurs, formulată de recurenta-pârâtă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA (C.N.A.D.N.R. – S.A.) împotriva sentinţei civile nr. 2385/07.05.2015. Respinge ca nefondat recursul formulat de recurenta-reclamantă Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. împotriva încheierii de îndreptare a erorii materiale din data de 09.06.2015,. Admite recursul formulat de recurenta-reclamantă Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. împotriva sentinţei civile nr. 2385/07.05.2015, astfel cum a fost îndreptată prin încheierea din data de 09.06.2015. Modifică în parte sentinţa civilă nr. 2385/07.05.2015, astfel cum a fost îndreptată prin încheierea din data de 09.06.2015, în sensul că: Obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 13.986.104,14 lei (fără TVA), reprezentând despăgubiri ca urmare a predării cu întârziere a amplasamentului, şi a sumei de lei 40.297.851,56 lei (fără TVA), cu titlu de contravaloare lucrări executate în baza ordinelor de modificare şi a cazurilor de compensare, conform contractului nr. 93/11990/18.06.2007. Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei civile recurate. Irevocabilă. Pronunţată în şedinţă publică azi, 14.04.2016.
Document: Hotarâre  179/2016  14.04.2016

Urmariti evolutia sumelor care trebuie achitate de CNADNR.

pentium10

Deci sa inteleg ca e vorba de "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti, nefinalizat inca dupa noua ani.
CNADNR plateste sumele mentionate catre PIZZAROTTI.
PIZZAROTTI are contractul anulat de mult. Si rezulta ca banii contribuabililor ajunge la P care nu a lucrat deloc.

Cui a fost relicitat? Se poate intampla din nou? Ce progres fizic e?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Xenos

Cam asa se intampla cand nu respecti obligatiile asumate prin contract...ar fi interesant de citit hotararea, cand va fi motivata...daca va intereseaza, o voi scoate din sistemul informatic si o s-o postez, dar aduceti-mi aminte prin vara, cand va fi (probabil) redactata, imi inchipui ca e un monstru de hotarare si va dura mult redactarea....

NGC

#9329
Quote from: pentium10 on April 15, 2016, 10:15:05 AM
Deci sa inteleg ca e vorba de "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti, nefinalizat inca dupa noua ani.
[...]
Cui a fost relicitat? Se poate intampla din nou? Ce progres fizic e?

Quote
[159571] / 19.05.2015: "Proiectare si executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlasiei km 19+500"
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 18.12.2015 conform anuntului de atribuire [165427] / 31.12.2015 catre AKTOR - EURO CONSTRUCT (loc 2)

Ordinul de incepere a fost dat in 01.02.2016. Deocamdata stadiul fizic este 0%, dar se ocupa de proiectare (4 luni).