Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 26 Guests are viewing this topic.

paulmare

#9300
Quote from: TibiV on April 12, 2016, 12:20:26 AM
Quote from: cutter on April 12, 2016, 12:09:57 AM
și declarația de proiectare de la intrarea A3 în București.

Tibi de la 1 Februarie e dat ordinul de incepere
daca au avut 4 luni de proiectare, teoretic dupa 1 Iunie ar trebui sa vedem activitate pe teren

pasadia

Quote from: Eurocopter on April 12, 2016, 03:53:28 PM
Sa descarci o autostrada in centrul unor sate atat de inghesuite precum Leordeni sau Gheorghe Doja este crima curata.

Care trafic? Ca doar nu crezi ca aceste bucati de A3 dintre Campia Turzii si Ungheni, vor genera mai mult trafic decat exista in prezent in aceeasi zona pe DN15. Ba din contra, la finalizare cred ca va fi si mai putin trafic caci probabil tot atunci va fi terminat si A10 + A1 OS3 si deci traficul dinspre Cluj si NV spre Bucuresti se va inghesui mai degraba pe VO si nu pe DN13, de la Acatari in jos.

Nu zic, strict in ecuatia Brasov (Secuime) - Cluj, ar fi convenabila legatura pana intre Acatari si Ungheni. Dar hai sa nu ne mintim cu niste valori de trafic care nu sunt atat de mari. Singurul scop ar trebui sa fie ocrotirea acelor sate, a caselor si a oamenilor din ele. Si asta s-ar putea rezolva si cu un half-profile sau simplu drum de legatura.

pentium10

#9302
Daca se finalizeaza centura TirguMures (Corunca-Ernei) atunci traficul greu va fi interzis in municipu, si tot traficul greu va trebui sa ocoleasca pe la DN13-Acatari municipiul.
Deci traficul greu va trece prin acele sate.
Relieful e foarte accesibil, si un lot mic pana la DN13, Acatari ar fi posibil chiar si cu half-profile, in stilul cum a fost facut la Brasov.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

adrian-FSB

Salut tuturor

Este regretabil ca prin rezilierea acestui contract lotul respective va fi dat in folosinta mult mai tarziu decat celelalte loturi de pe CT-TGM. Totusi exista si parti pozitive:

1. exista sansa alegerii unui constructor mult mai serios (gen UMB) care ar putea finalize autostrada intr-un termen rezonabil (fara intarzieri majore)

2. pana la alegerea constructorului se pot rezolva toate problemele care aduc intarzieri pe loturie aflate acum in constructive (expropieri, autorizatie de constructive, autorizatie de mediu etc)

In plus se poate incepe de le acum la lansarea licitatiilor ptr SF la primele loturi din A8 respectiv SF TGM - Acatari si, de ce nu, mai departe spre Sovata/Praid si chiar Ditrau/Gheorgheni

Numai bine

alecu26

@pasadia...traficul se muta dupa cum exista drumuri. O prelungire de 10 km, e o nimica toata. Oricum, teoretic se va face. Acum de ce esti gigi contra si nu vrei sa fie prioritizata?

Impreuna cu centura care se face acum, ar ajuta foarte mult traficul dinspre Reghin-Bistrita (foarte mare de altfel), Praid (Moldova), Sighisoara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

#9305
Pentru ca nu are ce trafic sa se mute pe acolo. Despre ce vorbim? Ce trafic ar veni in plus pe DJ151D fata de situatia curenta?

De exemplu:

1. in prezent grosul traficului pe acel segment il reprezinta traficul Brasov & Secuime <-> Cluj (& Oradea, Zalau, Satu Mare)

in viitor aparitia autostrazii  intre Ungheni si Campia Turzii nu modifica acest trafic, aceleasi valori le va avea. Ba din contra, daca concomitent se deschide si A10 + A1 OS3, s-ar putea sa fie unii brasoveni care sa prefere DN1 pana la Sibiu ai apoi pe autostrada pana la Gilau (cu atat mai mult daca s-ar deschide ceva si din Sibiu - Fagaras).

2. in prezent traficul dinspre Bistrita spre sud (Brasov, Bucuresti) merge prin oras. Doar traficul greu trebuie sa foloseasca DJ151D. Oricum valorile de trafic de pe ruta asta nu se modifica functie de aparitia A3 Campia Turzii - Ungheni.

in viitor aparitia centurii Tg. Mures Est va face ca nici traficul greu sa nu foloseasca DJ151D.

Sa presupunem ca ar exista trafic semnificativ de lunga durata, sa zicem dinspre Moldova spre Cluj sau mai departe spre Ungaria. Si sa presupunem ca in acest moment acest trafic NU foloseste DJ151D dar il va folosi in viitor? Care ar fi scenariu? Ca ei acum vin pe DN15,(Gheorgheni - Toplita - Reghin), dar in viitor vor veni pe DN13B si DN13A (Gheorgheni - Sovata - Acatari)? Cam greu de crezut ca ar schimba cineva ruta astfel, e mult mai simplu prin Toplita decat prin Sovata. 

Asa ca revin asupra ideii exprimate: aparitia autostrazii intre Campia Turzii si Ungheni NU va modifica cifrele de trafic pe DJ151D. Ba din contra, eu estimez ca in acel moment ele vor fi mai scazute cu 10-15% datorita deschiderilor de trafic pe alte drumuri (centura Tg. Mures Est, A10, etc...). Prin urmare nu as argumenta necesitatea construirii unui ciot intre Ungheni si Acatari prin valorile de trafic ci prin necesitatea, actuala si acum, de a scapa acele sate de traficul greu care le strabate de atatia ani. Sau altfel spus, nu consider ca trebuie neaparat autostrada, si un simplu DN 1+1 si-ar face treaba cat timp e drept si cu asfalt nou. DN pe care il putem dubla apoi, cand chiar o fi sa construim mai departe autostrada, A3 sau A8.

LE: Si ca sa nu crezi ca am ceva impotriva ideii doar pentru ca ar reprezenta primul lot din A8. Eu inca sper ca A8-ul, daca tot se insista cu el, sa fie regandit pe traseul din intrebarea de aici. Astfel incat sa construiesti o centura reala pentru Tg. Mures (renuntand eventual la actualul proiect care si asa se chinuie sa se nasca), sa scapi DN15 de oribila portiune dintre Tg. Mures si Reghin si mai ales ca sa scutesti ceva fonduri (caci terenul e mai prietenos pe acolo decat ar fi pe la Praid).

Asa ca ma opun ideii Ungheni - Acatari nu pentru ca e A8 ci pentru ca as prefera sa vad un A8 gandit mai corect. ;)

NGC

#9306
Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2016, 03:46:17 PM
Pentru lotul reziliat se poate scoate in orice moment la licitatie executia lucrarilor pe FIDIC Rosu. Pe Ungheni-Acatari nu avem nici macar SF. Are sens sa stam 2-3 ani pana cand va exista un proiect tehnic si pentru Ungheni-Acatari, pentru a le licita la pachet?

Nu ar trebui asteptat atat.
Avem deja un SF pentru portiunea aceea facut de SEARCH CORPORATION in 2010 pentru A8, care ar trebui actualizat prin contractul suspendat pentru revizuire SF Targu Mures - Ditrau, sau pe baza "mecanismului" prin care au actualizat si pentru portiunea Sighisoara - Targu Mures, din care facea parte initial tronsonul al carui contract s-a anulat acum, sau daca nu, eventual actualizat prin atribuire directa a contractului tot catre SEARCH CORPORATION.
Revizuirea nu ar trebui sa dureze mai mult de vreo 3-6 luni pentru 10 Km in campie, iar apoi s-ar putea lansa licitatia pe FIDIC galben, deci cu proiectare si executie, ca si lot separat.

Eventual un lot ar fi FIDIC rosu si celalalt FIDIC galben, dar nu mai sunt sigur daca este posibil sa se combine in cadrul aceleiasi licitatii.
@alecu26: Poti confirma sau infirma?

Oricum, pentru tronsonul al carui contract s-a anulat acum, nu cred ca vor relansa licitatia mai devreme de cateva luni.

pentium10

#9307
@pasadia

daca se face centura Tirgu Mures, atunci traficul greu va fi interzis in municipiu
si va face ca DJ151D sa fie folosit asa A3->DJ151D->Acatari->Corunca->Centura Tirgu Mures->Ernei ->Reghin
si de aici rezulta ca A3 trebuie continuat pana la Acatari. Oricum DJ151D intra ca DN, si va intra sub renovari. Sau poate banii respectiv sa fie dati pentru un half-profile pe un relief accesibil pentru o legatura A3->Acatari.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alecu26

@Pasadia eu de exemplu merg de la Medias la Praid si la pana aproape de Toplita de cateva ori pe an. Ba chiar si la Bistrita de 1-2 ori pe an. In toate situatiile am nevoie de ea. Exista nenumarate studii ca in Romania traficul mare e de mediu parcurs...chiar scurt parcurs...what ever that means. Chiar trebuie sa vina north sa-ti explice?

@NGC20: Sigur nu e AECOM autorul la SF-ul lui A8? Pe undeva am si plansele cu acel nod tip turbine dintre A8 si A3.

Nu trebuie sa fie aceasi procedura, adica acelasi nr. SEAP, un lot FIDIC GALBEN unul FIDIC ROSU. Dar intradevar ar accelera un pic lucrurile. Din pacate sau din fericire, exista un nou curent de opinie la toate nivele...si nu se mai vrea FIDIC GALBEN.

Oricum, cele doua nu se pot ajunge una pe alta din spate. Dar nu inteleg de ce ar trebui sa dureze cateva luni relansarea? Nu se poate cateva saptamani? Posibil chiar ca toate intrebarile si clarificarile la licitatie sa fie deja inglobate in documentatie...si termenele sa fie foarte, foarte strnase, fara prelungiri. (in fond toti ofertanti au deja oferta, piata nu s-a miscat asa dramatic de 1 an de zile).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#9309
^^^

Quote from: NGC20 on February 14, 2016, 09:13:30 PM
In anul 2009 s-au facut 3 licitatii.

[86173] / 11.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"" atribuita in 03.02.2010 catre SEARCH CORPORATION.
Valoare estimata:        5,985,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,291,995.98 RON fara TVA

[86194] / 11.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau - Targu Neamt"" atribuita in 23.12.2009 catre IPTANA.
Valoare estimata:        7,371,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,815,000.00 RON fara TVA

[86181] / 12.09.2009: "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Targu Neamt - Ungheni"" atribuita in 03.02.2010 catre INOCSA INGENIERIA.
Valoare estimata:        6,048,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,144,960.00 RON fara TVA
Estimare MPGT 2015: +/- 33,891,000.00 EUR fara TVA

In 2014 s-a licitat revizuirea celor 3 studii de fezabilitate, dar doar o licitatie a fost finalizata cu atribure.

[151190] / 30.05.2014: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" atribuita in 20.05.2015 catre asocierea AECOM INGENIERIA + CONSITRANS + SEARCH CORPORATION.
Valoare estimata:       33,267,173.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:      22,713,614.42 RON fara TVA

Asocierea AECOM INGENIERIA SRL - CONSITRANS SRL - SEARCH CORPORATION SRL a castigat licitatia organizata in 2014 pentru revizuire SF Targu Mures - Ditrau, dar contractul in valoare de 22,713,614.42 RON fara TVA, atribuit in 20.05.2015, este suspendat din 15.07.2015 pentru 12 luni.

Quote from: NGC20 on September 30, 2015, 12:31:33 PM
"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" -> Contract semnat in Mai 2015, dar suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

Eurocopter

Pasadia, este demonstrat faptul ca o sosea rapida noua atrage mai mult trafic decat drumul pe care il suplineste (nu doar la noi, ci oriunde in lume). Pe langa asta, traficul pe principalele artere din Romania creste anual vazand cu ochii. Actualmente pe DN15 Targu-Mures - Campia Turzii este un trafic infernal fata de ceea ce era in 2012 de exemplu. Pur si simplu in localitati se circula bara la bara din cauza lipsei unei capacitati adecvate de trafic.

Cu tot cu deschiderea A10, dupa deschiderea A3 pana la TGM niciun brasovean sanatos la cap nu ar alege varianta prin Sibiu (ar fi minim 50km/30min in plus). Cam aceeasi este diferenta si in prezent. In ceea ce priveste bucatica de A8 intre Ungheni si Acatari, da, un half profile poate fi intr-adevar suficient pana la inaugurarea altor tronsoane din A8.

NGC

#9311
Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2016, 03:46:17 PM
Pentru lotul reziliat se poate scoate in orice moment la licitatie executia lucrarilor pe FIDIC Rosu. Pe Ungheni-Acatari nu avem nici macar SF. Are sens sa stam 2-3 ani pana cand va exista un proiect tehnic si pentru Ungheni-Acatari, pentru a le licita la pachet?

Apropo, uite ce interesant pica suspendarea. ;)

Quote from: NGC20 on September 30, 2015, 12:31:33 PM
"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" -> Contract semnat in Mai 2015, dar suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

TibiV

Interesant ca in 2009-2010 valoarea cumulata a SF-urilor pe tot A8, Tg.Mures-Ungheni (Ungheni de Moldova) a fost de vreo 10,2 milioane lei.

Cel semnat anul trecut doar pentru Tg.Mures-Ditrau a fost 22,7 milioane...
Probabil asta urma sa fie un SF serios, cu studii geo si tot dichisul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#9313
^^^ Nu neaparat.

Mai citeste o data ce am scris aici sau mai priveste o data cu atentie urmatorul extras.

Quote from: NGC20 on February 14, 2016, 09:13:30 PM

"Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Targu Neamt - Ungheni"" atribuita in 03.02.2010 catre INOCSA INGENIERIA.
Valoare estimata:        6,048,000.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:       3,144,960.00 RON fara TVA
Estimare MPGT 2015: +/- 33,891,000.00 EUR fara TVA

TibiV

#9314
Acum am inteles ce e cu estimarea aia în EUR...

Deci tu crezi că pentru un SF serios preţul contractul de anul trecut trebuia să mai aibă un "1" în faţă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)