Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

11 Members and 27 Guests are viewing this topic.

cristi767

Quote from: Arrow on April 08, 2016, 06:15:03 PM
Pe Suplacu-Bors din ce stiu eu asteapta doar in scris sa vada ce suma este alocata exact pt ei pentru a sti ce efective sa mobilizeze. Pe 64 km trebuie mii de utilaje. "Incepeti ca veti primi banii" poate rezulta in falimentarea subcontractorilor, mai ales la cum vin banii de la stat.

Daca Maltauro are in componenta aceiasi italieni atunci asfaltul va fi turnat peste nisipuri miscatoare.

Dacă ar fi așa, atunci nu am vedea o mobilizare minimă, măcar în zonele în care degradarea și-a spus cuvântul deja?

Hercule

Pe Campia Turzii - Targu Mures nici o miscare :(. Doar natura a mai lucrat intre timp.
Deșteaptă-te române!

cutter

Pe Suplacu de Barcău-Borș mîine întră în CTE (Consiliul Tehnico-Economic) CNADNR declarația de proiectare. Acesta e primul pas formal din contract și nu a fost realizat pînă acum.


cristi767

Pentru acei dintre noi mai profani, ce reprezintă acest pas birocratic? Și mai ales, ce alți pași birocratici ar mai fi necesari până să revedem muncitori pe acest șantier?

Mulțumesc :)

bogdix

#9259
Contractele FIDIC au o anumită ordine a lucrurilor, bine stabilită din start, cu termene pentru fiecare parte implicată (şi cu penalități dacă nu se respectă).

Contractele de tip FIDIC Rosu (executie) au durata (teoretic) mai scurta de la semnare la executie deoarece Proiectul Tehnic e gata (a stat la baza licitatiei). In functie de situatie, se obtine Autorizatia de Construire, se acorda posesia santierului, se fac lucrările de deminare şi arheologie (prevăzute de lege) si se "înfige cupa în pământ".


Contractele de tip FIDIC galben (proiectare si executie) au mai multe etape, fiindcă s-a licitat doar un SF. Prima (termen 28 de zile) este Declaratia de Proiectare. O controversată etapă care nu e prevăzută în legislație si reprezintă un fel de "hai să vedem ce vom face". Pe scurt apoi paşii sunt: avizare CTE Beneficiar, elaborare PT (pe bucăți sau tot), din nou avizare, obținere Certificat de Urbanism, avize, după avizare PT se depune la Ministerul Transp. DTAC (documentatia Tehnică pt. Autorizatia de Construire). Intre timp (termenele de elaborare sunt 28 zile si 14-42 zile pentru avizare), se acordă posesia şantierului, se fac lucrările de deminare şi arheologie şi după ce se obține AC se "bagă lopata".

Desigur, termenele sunt de multe ori orientative (vezi Sebeş-Turda lot1 sau A3 Suplacu de Barcău - Borş), fiindcă se găsesc diverse chichițe (şi de către Antreprenori şi de către Beneficiari) care întârzie. Întârzierile din etapa de proiectare au impact major asupra termenului final.

transmis via 4G


alecu26

Declaratia de proiectare, e un precursor al Proiectului Tehnic.

In fapt, cu foarte mici modificari (adaugiri, scoateri) este documentatia necesara a fi prezentata din punct de vedere al proiectarii, in vederea obtinerii Autorizatiei de Construire.

In paralele cu acest proces, constructorul (si proiectantul in acelasi timp) poate dezvolta/detalia plansele in puncte critice sau in functie de programul lui de lucru, si in 30-40 de zile când va avea AC-ul sa aiba si planse de detaliu pentru executia in santier.

Oricum, prioritatile pe acel proiect sunt clare: trebuie deviate/protejate sondele OMW/PETROM. Ca sa ajungi cu grinzile la pod, trebuie neaparat sa treci pe acolo, pe aliniamentul autostrazii....si sa le montezi rand pe rand pe fiecare pod, unul dupa altul.

Dar, intradevar, se pot apuca de lucru si in alte puncte necritice, gen asfalt, terasament, curatat santuri, decolmatari, indepartat 5-10 cm din balastul asternut...etc.

Din cate stiu nu exista aviz OMW. Solutii tehnice exista (am asistat la o disctutie Petrom CNADNR prin anul 2011) dar nu sunt simple. Acolo petrolul brut se exploateaza printr-o tehnologie interesanta...a incendierii in subteran. In plus, se afla si foarte foarte aproape de suprafata. In plus...e printre cele mai vechi exploatari de petrol din Europa, cu multe din instalatiile originale, inca acolo. deci foarte multe surprize.

Vorba lui Cutter, primul pas si absolut necesar s-a facut. (sa speram ca le va fi si aprobata declaratia de proeictare, ca poate fi facuta in bataie de joc si atunci se va respinge)....pentru restul godspeed.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pentium10

QuotePlagarus [utilizator]
Pentru A3 tronsonul Iernut -Chetani, CNADNRul a scos la licitatie intregul proiect tehnic,pt. ca proiectantul sa nu fie in subordinea constructorului ?

QuoteRaspuns (Luni, 11 aprilie 2016, 15:02)
Catalin Homor [hotnews.ro] i-a raspuns lui Plagarus
Contractul pentru executarea lucrarilor in regim "Design and Build" a fost deja semnat si estimam ca cel tarziu in data de 15 mai sa fie emis ordinul de incepere al lucrarilor. Prima etapa va fi cea de proiectare cu termen de realizare 4 luni.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

__dir

QuoteA3 (Luni, 11 aprilie 2016, 12:22)
sebas90 [utilizator]
Buna ziua!
Ce se intampla cu A3 Suplacul de Barcau-Bors?
Din 2008 lucrarile sunt abandonate. Am inteles ca in 2015 s-a semnat un contract , dar nimic concret pe teren.

QuoteRaspuns (Luni, 11 aprilie 2016, 15:50)
Catalin Homor [hotnews.ro] i-a raspuns lui sebas90
A existat o neintelege in cadrul asocierii Constructorului in ceea ce priveste derularea acestui proiect/contract. Dupa mai multe sedinte prin care am impus luarea unor decizii ferme in ceea ce priveste derularea in continuare a proiectului, si anume, ori exista cooperare din partea constructorului si da dovada de seriozitate, ori aplicam solutia chirurgicala prin aplicarea mecanismului de reziliere si relicitarea lucrarilor. A fost agreat de comun acord ca lucrarile sa inceapa cel tarziu pe data 15 mai

paulmare

Quote from: alecu26 on April 11, 2016, 08:50:19 AM

Din cate stiu nu exista aviz OMW. Solutii tehnice exista (am asistat la o disctutie Petrom CNADNR prin anul 2011) dar nu sunt simple. Acolo petrolul brut se exploateaza printr-o tehnologie interesanta...a incendierii in subteran. In plus, se afla si foarte foarte aproape de suprafata. In plus...e printre cele mai vechi exploatari de petrol din Europa, cu multe din instalatiile originale, inca acolo. deci foarte multe surprize.

Alecu nu e asa de veche, Suplacu peste care trece autostrada e de prin anii 60, fosta rafinaria crisana e din 1969
Oricum pentru Petrom e cel mai mare zacamant din Romania (pacat ca vand petrolul asfaltos in Polonia si Romania importa bitum rutier etc de la PKN Orlen), si au fost aproape 200 de mil de euro investiti acolo pana in 2013
Ca sa il extraga fie folosesc combustie subterana si injecteaza aer, fie injecteaza abur ca sa il mai lichefieze - oricum fiind la adancime mica (sub 200 de metri) au renuntat la mare parte din forajele verticale si au dezvoltat cu schlumberger foraje orizontale 

Cine le-a eliberat autorizatiile de constructie la foraje, statii etc - trebuia sa fi tinut seama de autostrada
si sa nu fie de mutat nimic

alecu26

#9264
Posibil in regim nerafinat, asa...mai primitiv sa se faca de la inceput de secol 20. Cel putin asa declara un nene de la Petrom. Si parea ca stie ce spune.

In plus se vorbea de zeci de milioane de euro despagubiri, relocari...etc. Nu stiu alea daca si cum s-au rezolvat. In mod normal sunt prinse in contractul cu actualul constructor. A fost destul de sufoasa corespondenta la momentul licitatiei...riscurile enorme...si de aia foarte putin oferte.

Poate ne ajuta NGC20, cu niste documente. Ce s0a intrebat...ce s-a raspuns. Oricum ideea e ca, campul de sonde e critic pentru tot proiectul. Daca se putea rezolva pe parcurs...era OK, dar ideea e ca nici un pod nu poate fi finalizat fara acel camp de sonde, Nici o grinda. Nu cred ca exista solutie tehnica digerabila financiar sa duci grinzile pe drumurile din zona.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

Alecu veche (de prin 1875) e cea de nisip asfaltos - au incercat sa le redeschida in 1970, si le-au abandonat in 1974
Aici este raportul lui egis pentru cnadnr - imi cer scuze daca a mai fost postat odata, le descrie si pe astea 
cnadnr.ro/Brasov.../Studiu%20de%20evaluare%20risc%20Vol%201.pdf

Mare parte e bla bla - dar descriu de exemplu riscurile "istorice" gen cele 2 cratere cauzate de cimentarea necorespunzatoare la 2 sonde - din 1968, 1978   
E si lista de conducte cu apa de injectie, apa de zacamant, gaz de sonda (care vine de undeva dinspre Marghita), aer comprimat, cabluri electrice 
Mare parte din sonde sunt oricum programate pentru inchidere

Oricum nu e deloc simplu, daca au ales traseul acela

NGC

CNADNR a atribuit direct in 07.04.2016 catre IPTANA contractul pentru "Proiectare si Asistenta Tehnica in vederea finalizarii lucrarilor la Nodul Gilau si conexiunea dintre Sectiunea 2B cu Subsectiunea 3A1, Autostrada Brasov - Tg Mures - Cluj - Oradea".
Durata contractului: 13 luni
Valoare atribuire: 133,140.44 RON fara TVA

alecu26

pana ne da si nou cineva o veste cu CTE-ul....niste poze, vechi:

1. Si maracinii cred ca s-au sinucis de plictiseala.



2. mlastina probabil s-a marit



3. Salcamii au mai crescut un pic:



autostrada e in dreapta....daca nu va dati seama


4. Din acest viaduct nu prea mai sunt armaturi ramase: acesta e primul si cam cel mai mare viaduct care trebuie finalizat. Majoritatea grinzilor de 40 de metri vor merge aici.



cam asta va fi traseul, si se vede cate sonde trebuie dezafectate:



Una din sonde, poza facuta de pe Strada Zarandului in Suplacu, privind in lungul axului autostrazii spre DJ 191B:




Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Beowulf

Intuitia imi spune ca desi contractul cu Bechtel a fost scump, anularea acestui contract ne costa chiar mai mult. Probabil pina acum am fi avut finalizata A3, iar costurile, daca luam in considerare si oportunitatile pierdute, sint mult mai mari.
In plus, mie mi-au dat impresia ca au lucrat destul de bine.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

cutter

#9269
A fost aprobată declarația de proiectare astăzi în CTE.

De asemenea, și declarația de proiectare de la intrarea A3 în București.