Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 49 Guests are viewing this topic.

rocklee


florinv

#8896
Quote from: tonică on March 13, 2016, 10:07:21 PM
de aici cineva cu parghii de decizie trebe sa ia harta de-un cui, sa masoare cu rigla fix 12 km cu tot cu nod din nordul localitatii Leordeni, de-acolo de unde se rupe bretea spre Azomures pana drept inainte, pe teren plat, neted, ca-n palma pana fix la intersectia cu DN13.

Salut,
Nu stiu care e regimul caii ferate de pe traseul de care vorbesti tu, dar ar putea reprezenta o solutie perfecta pentru acea legatura.
Stiu ca e o fosta linie de mocanita, dar este asfaltata la intersectia cu DN 13, la Acatari iar restul traseului este ori furat ori ingropa de pamant si vegetatie
Stiu ca e destul de greu cu liniile ferate, sunt trecute la obiective militare si strategice dar cine stie, daca ar exista vointa, multe din liniile abandonate din tara ar putea reprezenta trasee ideale pentru sosele rapide, mai ales ca sunt construite pe varianta cea mai lejera de relief.
Repet, nu cunosc incadrarea acestor cai ferate abandonate, am expus doar o parere.....poate o dezvoltam altundeva, nu aici, ca sa nu fim off-topic

pasadia

Costul terenului (expropierilor) e totusi nesemnificativ in totalul costurilor, valea e destul de larga iar platforma unei sosele rapide / autostrazi e in mod sigur mai mare decat platforma unei cai ferate. Asa ca as spune ca nu merita luata in calcul o solutie de acest gen.

Europiu

Quote from: ludus on March 13, 2016, 10:00:51 PM
Desigur, e vorba de dealuri domoale

Nick-ul sugereaza ca ai fi din zona, asa ca nu vreau sa te contrazic. Totusi, eu imi amintesc ca intre Ludus si Iernut au fost tot timpul probleme serioase cu alunecari. Erau vremuri, prin '86-'88, cand faceam des drumuri pe acolo... Mama, ce bune erau merele de Lechinţa!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pentium10

#8899
Quote from: Europiu on March 14, 2016, 03:27:30 PM
Nick-ul sugereaza ca ai fi din zona, asa ca nu vreau sa te contrazic. Totusi, eu imi amintesc ca intre Ludus si Iernut au fost tot timpul probleme serioase cu alunecari. Erau vremuri, prin '86-'88, cand faceam des drumuri pe acolo... Mama, ce bune erau merele de Lechinţa!

Linia rosie nu trece prin acel relief, unde bate DN-ul. Ci este mai spre sud/est mai aproape de lunca Muresului. Nu este risc de alunecari.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

myid

http://www.bihon.ro/compania-oradeana-redolaj-va-da-asfaltul-pentru-autostrada-transilvania/1624554

Quote,,Suntem în discuţii foarte avansate şi cel mai probabil săptămâna viitoare vom semna un contract cu spaniolii", ne-a declarat directorul Redolaj, Ioan Blidaru. Acesta va furniza circa o treime din asfaltul necesar pe tronsonul Borş – Suplacu de Barcău al autostrăzii A3. Adică circa 300.000 de tone de asfalt, dintr-un necesar estimat la 900.000 – 1.000.000 de tone. ,,Am achiziţionat o staţie modernă din Germania pentru mixtura asfaltică, amplasată deja la Episcopia Bihor, care are capacitatea de a produce 2.000 de tone de mixtură asfaltică pe oră", detaliază Blidaru. Directorul Redolaj transmite că firma sa va lucra la autostradă şi pe partea de excavări, date fiind utilajele specifice, pe care firma sa le deţine, folosite şi în cariera de cărbune de la Voivozi, comuna Popeşti.

TibiV

Capacitatea de 2000 tone pe oră ?
Nu e cam mult ?
Cât înseamnă în metri cubi ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

#8902
stirea a mai fost pusa...
da uite aici o explicatie sugestiva :p
Quote from: bridge on March 11, 2016, 09:00:27 PM
Asta da capacitate,2000 t/h*10h*15zile=300.000t,doua saptamani de lucru.Trans Bitum pe partea aialalta,spaniolii mai lucreaza ceva? :lol:
Cea mai performanta statie de asfalt in 2010 o avea UMB-ul cu 500t/ora.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Quote from: ciprebbe on March 14, 2016, 07:21:22 PM
Cea mai performanta statie de asfalt in 2010 o avea UMB-ul cu 500t/ora.
Tocmai de aia am si intrebat...
Banuiesc ca 2000 tone/ora inseamna undeva intre 50 si 100 de de basculante pe ora...
Adica... mai mult de una pe minut ?!...

Ma gandesc ca poate cel care a scris articolul a "scapat" un zero in plus...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qsv

Quote from: TibiV on March 14, 2016, 07:00:11 PM
Capacitatea de 2000 tone pe oră ?
Nu e cam mult ?
Cât înseamnă în metri cubi ?...
1mc =~ 2.35to
2000t=~851mc

florin74

^^Mai mult ca sigur, sau poate in loc de ora este zi. Nici nu stii ce sa crezi, ori reporter neatent ori patron aerian.  :lol:

TibiV

#8906
Hai că m-a "mâncat" rău şi am google-it....

Ăstia de la Redolaj nu au site, dar APM Bihor are pe site un draft de aviz de mediu din noiembrie 2014 pentru o staţie de 50 tone/oră.

Cealaltă firmă, Trans Bitum Ip, care trebuie să asigure restul de 2/3 din livrări, are site şi se laudă cu o statie de 160 t/h.

Acum, pe bune, de ce ai da banii pe o staţie de 2000 t/h, în Bihor, când (aşa cum a observat bridge) ai termina treaba la A3 în 2 săptămâni ?
Şi după aia ?...
Aştepţi A11 ?!?!...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Desi ma tem ca suntem cam off-topic, am google-it si eu, si, dupa wikipedia, cele mai mari statii de asfalt au 500t/ora.
Dar nu va mai mirati atat. La ziaristi se intampla frecvent sa puna zerouri din burta, sa incurce viteze maxime cu viteze medii (azi la ProTV spuneau ca viteza medie pe CF Arad-Constanta va fi de 160km/ora - TGV, ce mai...  :lol: ), sa incurce unitati de masura, etc...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

infraAdi_ro

#8908
E greseala 100%, cred ca 200 t/h e mai credibil.Pe orice santier am lucrat(si am deja 10 santiere de DN si autostrazi) nici o firma nu avea statie de asfalt mai mare de 260t/h, pe care oricum nu o fortau la capacitate maxima.Mai bine aduceau 2,3 statii mai mici pentru ca se intampla sa asterni asfalt diferit intr-o zi(pe o zona asterni AB,pe alta zona BAD) si daca ai numai o statie dureaza cateva ore sa schimbi sitele.Si daca facem un calcul simplu 2000t/h x12 h/zi =24000tone ceea ce e fabulatie.Un finisor asterne in 12 h maxim 2500 t-3000 t dar pentru asta iti trebuie sa ai suprafata pregatita adica 1000m lungime x 12.5 m latime (2 benzi) x 0.10 cm grosime (AB) x2.37 (densitate asfalt) =2962 tone asfalt.Deci nu se renteaza o statie mai mare de 300t/h.Mai bine ai 2 statii pentru ca vei avea productie tot timpul,daca se defecteaza una va fi disponibila cealalta.


Apropo de OGRA-IERNUT.......s-a trasat ax-ul autostrazii .Pacat ca nu se vede in pozele din weekend.
AX-ul e trasat cu tarusi de lemn de aprox 60cm inaltime semnalizati cu banda reflectorizanta pe care trebuie sa scrie pozitia km.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

pentium10

Quote from: euromau on March 15, 2016, 10:28:48 AM
Apropo de OGRA-IERNUT.......s-a trasat ax-ul autostrazii .Pacat ca nu se vede in pozele din weekend.

Prin ce metoda s-a trasat? Cum ar trebui sa arate?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures