Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 39 Guests are viewing this topic.

bridge

Quote from: Ciprianul on February 29, 2016, 09:30:12 PM
Maine 1 Martie ar trebui sa reanceapa lucrarile la Suplac Bors conform celor spuse de CNADNR 
Sa reanceapa?Pai nu au inceput in iulie 2015?

Ciprianul

Nuuuuuu. Au avut niste neantelegeri intre firmele asociate,niste discute legate de proiectare. Diriginti de santier nu stiau romaneste s.am.d.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

horatiu.cosma

Simt ironia fina la @bridge :). @Ciprianul, in weekend ajung la Zalau si poate fac o plimbare pana la Suplac, sa vad care e treaba si sa pregatesc terenul pentru aprilie.

bridge


Ciprianul

#8734
Acum na....ironie sau nu sti bine Horatiu ca toti asteptam ceva miscare pe acest tronson. Facem ceva frumos in Aprilie.....
Mie ca vecini or sa ne-o ia inainte si de data asta. @horatiu sa nu uitam cizmele..
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

horatiu.cosma

Nu e cazul de cizme, @Ciprian. Bechtel a lasat acolo un terasament "beton". Eventual daca ne aventuram spre Oradea, unde s-a lucrat doar la structuri.

Ciprianul

#8736
@horatiu asta e si ideea...o luam asa pe ,,legheleu,, cum spun bihorenii....de la Suplac spre Biharia....luam tot la analiza

Quote from: bridge on February 29, 2016, 10:16:33 PM
Quote from: horatiu.cosma on February 29, 2016, 10:13:16 PM
Bechtel a lasat acolo un terasament "beton".
Ghici ce pun spaniolii peste.
Relieful zonei nu este dificila deloc...poate mai spre Suplac putin dar spre Bors e campie totala.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

laszlo.robert

Pe Suplacu-Bors nu au nevoie de revizuirea acordului de mediu ?

_Ionut

spectaculoasa lucrare Gilau Nadaselu, dar pentru traseul autostrazii si mediu era mai ok cu tunel/tuneluri si scapa si padurea

Ciprianul

Scapa padurea dar crestea considerabil costul de executie.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

danny_cbu

Cateodata nu doar costul cat mai scazut de executie trebuie sa conteze. In tara asta e o frica mare de facut tuneluri.
Nu m-ar mira sa vina agentia de mediu sa ceara ecoduct in varful dealului, exact ca pe LD4

horatiu.cosma

Nu migreaza nimic acolo, ca sa fie nevoie de ecoduct. Acolo unde va fi taiata padurea e foarte aproape de limita ei. Plus ca la cativa km distanta, aceeasi padure e taiata de DJ-ul ce face legatura dintre Gilau si Nadasel si pe unde trece trafic greu etc.

_Ionut

Chiar daca e mai scumpa constructia unui tunel, o data facut e bine facut. Nu construiesti tunel in fiecare zi. Poate le e frica de intretinerea sau executia lui.. la cum se executa si se intretin autostrazile in Romania, mi-e groaza sa extind judecata la un tunel  :lol:

ciprebbe

Chiar daca pe partea cu Gilau-ul pare ok ideea de tunel, dincolo spre Nadaselu nu se justifica. Se va vedea dupa defrisare ca debleul nu va fi foarte adanc acolo (6-7m).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on March 01, 2016, 09:27:56 AM
Plus ca la cativa km distanta, aceeasi padure e taiata de DJ-ul ce face legatura dintre Gilau si Nadasel si pe unde trece trafic greu etc.

Ce treaba are una cu alta? Un DJ are o platforma de 10m (ca sa fiu generos), un trafic redus si e lipsit de obstacole (exceptand eventuale rigole de 1,5 metri. Orice mamifer mare va traversa zona fara probleme, in mai putin de 5 secunde. Pe cand o autostrada are platforma de vreo 30 de metri (cel putin), un trafic daca nu redus, cel putin grabit si prezinta obstacole (rigole, garduri, parapeti, etc..). Mamiferelor ar trebui sa le fie imposibil sa traverseze. Asa ca da, o autostrada aduce cu totul alte conditii de mediu fata de un DN obisnuit. Asa e firesc, asa e normal.

Sa nu se inteleaga ca militam pentru tunel acolo - si eu zic ca nu e cazul, dar argumentul meu tine mai degraba de probabila lipsa a unei populatii semnificative de mamifere mari in acea zona precum si de prezenta viaductelor (ca si culoare de trecere) cat de cat in apropiere.