News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

^

da da, bine zis la aia vroiam sa ajung si eu, dar mi-a scapat 'review-ul'

Poate vin si eu la o sedinta la Cluj cand mai mergi @horatiu.cosma

horatiu.cosma

Cand se vor mai organiza o sa anunt, si banuiesc ca pot merge mai multi membrii, atata timp cat ii anuntam. Am inteles ca domnul Homor va veni la Cluj saptamana viitoare sau peste doua. Poate o sa mai faca o sedinta atunci, pentru a-l prinde si pe dansul.

NGC

#8552
Quote from: NGC20 on January 22, 2016, 06:42:56 PM
Quote from: NGC20 on September 21, 2015, 05:37:57 PM
Ofertele pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B":

   16,403,747.71 RON fara TVA    Valoare estimata
1.  7.103.542,53 RON fara TVA    Asocierea SEARCH CORPORATION SRL – TECHNITAL SPA
2.  7.898.642,82 RON fara TVA    Asocierea ACCIONA INGENERIA SA – PROES CONSULTORES SA
3.  9.626.343,72 RON fara TVA    Asocierea CONSITRANS SRL – 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA SPA
[...]
7. 12.459.996,50 RON fara TVA    SC EGIS INTERNATIONAL SA

Quote from: NGC20 on September 21, 2015, 05:43:10 PM
^^^ Cred ca e destul de clar cine va castiga, dar poate va contesta totusi locul 2 si va dura putin mai mult.

Quote from: icristian on January 14, 2016, 04:13:41 PM
Quote"Vă aducem la cunoștință că autoritatea contractantă (CNADNR – n.red.) a anulat procedura de atribuire organizată pentru atribuirea contractului (....) au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme", a comunicat compania de stat participanților potrivit unui document deținut în exclusivitate de Digi24.

Quote from: rocklee on January 15, 2016, 01:23:00 AM
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2014%2001%202016%20ref%20%20Revizuire%20SF%20%20Bucuresti%20-%20Brasov.pdf

"Pe surse", s-a contestat anularea licitatiei, asa ca va mai dura.

CNSC a dat ieri castig de cauza catre asocierea ACCIONA & CO. si catre asocierea CONSITRANS & CO. si a anulat anularea licitatiei si a obligat CNADNR sa evalueze ofertele celor 2 asocieri.

Sunt curios daca CNADNR va contesta la CAB.

danutzu_1069

@horatiu, era mai important sa intrebi de podul peste Somes, Hidroelectrica, etc. Asta ne "doare" acum. (nu-i un repros)

NGC

#8554
Quote from: NGC20 on September 11, 2015, 12:06:26 AM
Comparatie

"Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti"
1) licitatia initiala ([134436]) de revizuire initiata in 31.03.2012 a fost anulata in 01.11.2012
2) relicitarea ([151207]) a fost initiata abia in 31.05.2014
3) deschiderea ofertelor a fost amanata de 8 ori (11.08, 26.08, 09.09, 23.09, 07.10, 22.10, 05.11, 14.11) si s-a realizat abia in 14.11.2014, la circa 6 luni dupa lansarea licitatiei
4) contract atribuit in 16.06.2015, la circa 7 luni de la deschiderea ofertelor, dupa contestatii la CNSC si CAB
5) termen de realizare SF final de 5 luni pentru sectiunile 1 si 5 si 12 luni pentru sectiunile 2, 3, 4 si 6
6) cu respectarea "cerintelor UE" pentru realizare SF
7) SF realizat din fonduri comunitare

"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B"
1) licitatie initiata in 31.07.2015
2) deschidere oferte fara nici o amanare in 15.09.2015
3) termen de realizare SF final de 6 luni
4) fara respectarea "cerintelor UE" pentru realizare SF
5) SF realizat din fonduri bugetare
6) exista cel putin 4-5 alte SF anterioare pentru diverse rute (IPTANA 2002 si 2006 ce sta la baza actualei revizuiri si 2-3 de la VINCI care probabil nu pot fi puse la dispozitie)
7) nu conteaza daca "cele 3-4 luni aferente colectarii datelor din teren si elaborarii studiilor de mediu se pot suprapune integral cu perioada de iarna, in care nu se pot investiga habitatele, speciile de plante si mare parte din speciile de animale care nu sunt active sau prezente in zona", important este sa fie gata in 6 luni cu orice pret  :o

Sunt foar curios daca se sesizeaza vreun ONG de mediu si daca vor fi contestatii la CNSC si CAB si cat va dura atribuirea.

Dupa cum am scris azi mai sus, s-a contestat la CNSC si s-a dat castig de cauza contestatorilor, CNADNR fiind acum obligata sa continue licitatia si sa analizeze ofertele contestatorilor. Sa vedem daca urmeaza si CAB.

In afara de ce am mai scris, sunt curios ce calitate va avea noul SF, daca tinem cont de valoarea estimata si ofertata si daca tinem cont de ce se face acum la SF Sibiu - Pitesti si de estimarile pentru SF A8. ;)

_Ionut

Parca era vorba de optimizare: SF+proiectare. Sau solutia se va aplica dupa 2020?☺

Ciprianul

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

horatiu.cosma

^
Foarte bine. Ungurii cand o sa se apuce de constructia propriu-zisa, nu o sa aiba probleme cu avizele si acordurile si o sa mearga snur. Pe vremea asta in 2018 ar putea fi gata. Iar daca noi nu suntem gata pana atunci cu Suplacu-Bors, am fi de rasul curcilor. Autostrada inceputa in 2007-2008 si nefinalizata 10 ani mai tarziu, iar ungurii incep in 2016 si termina in 2018.


esendy

Acest tronson are semnat contractul de 3 ani . . . in tot acest timp CNADNR nu a reusit sa gaseasca o solutie viabila de revizuire a acordului de mediu si de a emite AC. Pare ireal ce se intampla! Oamenii care lucreaza acolo sunt constienti de aceste absurditati !?!

bridge


Ciprianul

Langa cei de la CNADNR ar trebui stat cu ..bota.. ca altfel nu se misca nimic. Tebuie incontinuu pistonati.....of of
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

ciprebbe

#8562
^^^Acest tronson AZI este la un pas foarte mic de reziliere!!!!!!

UMB-ul a trimis instiintarea de reziliere CNADNR-ului. Se vede si pe filmarea digi24 ca nu e nimeni in santier. Azi situatia e la fel. UMB-ul are oamenii trimisi acasa.
Motivul: au optimizat traseul ( au coborat linia rosie, au redus structurile, etc) iar CNADNR-ul doreste diminuarea cu milioane bune suma din contract.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Costescu nu a suflat o vorba in seara asta despre posibilitatea rezilierii cu UMB...

http://www.agerpres.ro/economie/2016/02/22/costescu-daca-se-vor-respecta-procedurile-autostrada-transilvania-ar-putea-fi-gata-pana-in-2020-20-13-52

Quote
Costescu: Dacă se vor respecta procedurile, Autostrada Transilvania ar putea fi gata până în 2020

Românii ar putea circula pe Autostrada Transilvania până în 2020, este de părere ministrul Transporturilor, Dan Costescu.  Întrebat care este termenul pentru finalizarea Autostrăzii A3, Dan Costescu a reiterat faptul că nu îi place să dea termene, având în vedere mandatul scurt pe care îl are Guvernul Cioloș, însă a spus că, în opinia sa, dacă se respectă termenele actuale pentru tronsoane, A3 ar putea fi dată în folosință până în 2020.
   "Știți că nu îmi plac promisiunile de genul acesta având în vedere și mandatul meu limitat. Eu v-am prezentat ce vom face noi în următoarele mai puțin de nouă luni pe care le mai avem. Termenele pentru sectoarele parțiale care vor fi date în folosință au fost prezentate și în plenul Senatului și în plenul Camerei. Prefer să mă opresc la ele, cu toate că, evident, colegii lucrează și la termenul mare, care este derivat din termenele mici. Avem termene și pentru acestea, începând, să zicem, din 2017 și până în 2020. Dacă se vor respecta procedurile care au fost puse și va intra și ordonanța pentru accelerarea proiectelor mari de infrastructură, este posibil să fie gata (Autostrada Transilvania — n. r.) până în 2020, pentru unele tronsoane chiar cu devansări de termene", a spus șeful de la Transporturi, după plenul Camerei Deputaților.

    Începând din luna martie, pe şantierul tronsonului Suplacu de Barcău-Borş vor exista muncitori şi utilaje, iar din aprilie vom avea autorizare de construire pe sectorul Tg. Mureş - Ogra şi vom putea să dăm ordinul de începere a lucrărilor, a dat asigurări, luni, în plenul Camerei Deputaţilor, ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

     "Tronsonul 3C Suplacu de Barcău - Borş, de 60 de kilometri, a avut un blocaj în sensul că, după atribuire, consorţiul a avut unele dispute interne. Au fost încă de anul trecut, din decembrie, invitaţi la sediul CNADNR, iar Compania a mediat aceste dispute şi s-a găsit o soluţie. În acest moment, ei au demarat lucrările, sunt în curs de redactare a solicitării pentru atribuirea avansului şi am convenit cu dânşii, prin Companie, eşalonarea livrărilor pentru proiectare, în aşa fel încât vom avea în 30 de zile lotul 1, urmând ca la celelalte termene, 60 şi, respectiv, 90 de zile, să primim proiectele pentru celelalte loturi şi vom reuşi în acest fel să creăm fronturi de lucru succesive începând de luna viitoare. Deci, în 30 de zile, vom avea şi muncitori pe şantier şi utilaje, urmând ca în termenele menţionate să se completeze şi celelalte fronturi de lucru prin mobilizările asumate prin contract", a spus Costescu.

    Ministrul a precizat că, la momentul preluării mandatului de la Transporturi, a găsit o serie de blocaje în ceea ce priveşte execuţia contractelor ce vizează Autostrada Transilvania (A3).
    "Este vorba despre foarte multe blocaje pe care le-am găsit. În afară de termenii concreţi şi de soluţiile concrete de rezolvare, ne-am concentrat şi în a găsi soluţii pe termen lung pentru ca aceste blocaje să nu se mai repete la proiectele ce vor urma", a afirmat oficialul MT.

    Potrivit lui Costescu, în cazul sectorului 1C Tg. Mureş - Ogra, de 14 kilometri, au fost găsite Hotărâri de Guvern de un an şi jumătate demarate şi blocate. "Practic, am procedat la deblocarea acestei situaţii şi, pe 27 ianuarie, am aprobat în Guvern Hotărârea de Guvern de expropriere. După acest termen, urmează următorul termen, la jumătatea lui martie, când estimăm că vom obţine decizia de expropriere, ceea ce înseamnă că în aprilie vom avea autorizare de construire şi vom putea să începem să dăm ordinul de începere a lucrărilor în aceeaşi lună, în aprilie", a explicat şeful de la Transporturi.

    În ceea ce priveşte sectorul 2A, Ogra - Câmpia Turzii, de 33 de kilometri, ministrul a apreciat că situaţia este asemănătoare. În plus, se adaugă probleme cu acordul de mediu.
"În această speţă, acordul de mediu va fi obţinut în luna aprilie, urmând ca autorizaţia de construire să vină şi ea în faza imediat următoare şi să avem până în luna mai iunie lucrările demarate şi pe această zonă. Pentru secţiunea 2B, am găsit o procedură anulată. În CNADNR acum se lucrează la refacerea documentaţiei pentru reluarea procedurii care se va produce undeva în luna martie. 2B, nodul Nădăşel, conexiunea cu B2A", a explicat Costescu.
    Pe tronsonul 3A Cluj - Mihăileşti, la venirea lui Dan Costescu la Ministerul Transporturilor, era avizul de scoatere din circuitul forestier neacordat, mai exact respins, şi odată cu el şi acordul de mediu. "Estimarea pentru acordul de mediu, incluzând şi scoaterea din circuitul forestier, este în aprilie, urmând ca după aceea să se facă şi exproprierea. Acum două săptămâni am aprobat şi HG ce vizează exproprierea pentru acest tronson", a precizat ministrul Transporturilor.
   La tronsonul 3A2, Nădăşelu - Mihăileşti (16 km), unde, conform şefului de la Transporturi exista proiectare plus execuţie, în acest moment există o situaţie identificată în procedura de atribuire.
    "Numărul 1, cel care a câştigat licitaţia, s-a retras, numărul 2 este în acest moment verificat la cererea CNADNR la Consiliul Concurenţei pentru că există o suspiciune de acţionariat comun şi practic acest lucru trebuie să ne fie confirmat de Consiliul Concurenţei înainte de a valida procedura", a spus ministrul.
    Pentru tronsonul 3B Mihăileşti - Suplacu de Barcău, 78 de km, este vorba de un contract în stadiu de proiectare.
    "Patru din studiile de fezabilitate sunt deja finalizate, asta înseamnă că vom putea demara şi procedura pentru achiziţie pentru proiectare şi, aşa cum durează de obicei, între 5-6-7 luni, spre sfârşitul anului, să putem porni la executarea acestor proiecte. Şi noi ne dorim să facem conexiunea cu autostrada din Ungaria şi noi am dus autostradă la Nădlac, dânşii nu au fost acolo pe partea cealaltă a frontierei", a atras atenţia Dan Costescu.

Autostrada Transilvania a fost subiectul dezbaterii de la "Ora Guvernului" din plenul Camerei Deputaților de luni, la care este invitat să participe ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
Solicitarea a venit din partea grupului parlamentar al UDMR.
Dan Costescu a fost prezent și marțea trecută în Parlament, dar la Senat, unde a vorbit despre problemele din domeniul infrastructurii.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

E motivul pentru care am iesit azi in public cu informatia :p
Realitatea de azi : Nu se mai lucreaza !!!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe