News:

3,5% pentru API!
Susțineți eforturile noastre, fără niciun cost!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

jalemare

Nenea, atunci când vorbește despre finalizarea A3 în 2020, include și Ploiești-Brașov-Tg. Mureș?!

AdrianB1


rocklee

nasoala stire .... >:(

intreb si eu ...poate fi un razboi intre ...umb si cnadnr  ???...probleme pe lotul gilau nadaselu ...ac pe lotul 4 lugoj deva  ...reziliere pe lotul 1 comarnic brasov  ... >:(

horatiu.cosma

In vara trecuta s-au intrerupt lucrarile pe TL 2 vreo luna. Din ce se discuta pe forum, se pare ca TS a facut ceva optimizari la overpass-uri si nu mai era posibila o largire ulterioara la 3 benzi pe sens a A1. Dar acolo CNADNR era presata sa mai salveze din absorbtia pe POS-T si sa nu termine anul cu numar negativ de km, asa ca a cedat. Aici e o alta situatie. Daca ar face la fel, UMB ar termina, dar lotul ar fi inutilizabil, din lipsa de viaduct peste Somes. Sau ar termina tot fara padure in 3-4 luni si ar astepta cu mana in buzunar, fiindca nu cred ca primesc padurea pana atunci, la cum vad ca merge treaba cu acordul de mediu. Din declaratiile lui Costescu, termenul pentru acord au sarit de la inceputul lui martie la aprilie. O sa mai sara, sunt sigur. Deci in situatia de fata, CNADNR chiar isi doreste o reziliere, in urma careia poate arunca toata vina la constructor. Acum inteleg de ce UMB nu a primit bani de 7-8 luni, desi a lucrat puternic. Asta e un moment in care ar putea intra @cutter si cu prim-ministrul in joc. Sigur exista o solutie mai buna. Spre exemplu, ar putea sa ii lase pe UMB-isti sa termine tot fara padure, sa scoata la licitatie apoi padurea + viaduct Gilau, si intre timp sa se judece cu UMB-ul pentru cati bani trebuie sa le dea etc.

panda_no 5

Daca si cu UMB-ul te comporti asa,......
Eu zic ca pina in acest moment UMB-ul ne-a dovedit doar seriozitate.
Bine ca altii care si-au batut joc de lucrari au incasat toti banii.

nicolaem

cum adica, horatiu sa "existe solutii mai bune"?

chiar m-am enervat. CNADNR sa isi respecte contractul si sa plateasca lucrarile efectuate. Din putinele informatii care le avem momentan UMB nu a gresit cu nimic aici, de unde pana unde sa cautam solutii "de compromis"???
Daca ii e greu Guvernului sa rezolve problema padurii , sa prelungeasca termenul de executie cu "x" zile, ca e vina lui ca beneficiar.

horatiu.cosma

Probabil ca si UMB a scazut putin linia rosie... Desi prefer asta si lucrari de calitate, decat invers.

danutzu_1069

E strigator la cer!!! Bine ca Imbecilio si-au luat toti banii si umb deloc!
Bai, astia de la cnadnr trebuie rasi de pe fata pamantului!
Cum poti sa nu platesti o firma care iti luceaza, nu bine sau mediocru ci cu mare profesionalism si in grafic???

TibiV

Horațiu, nici eu nu înţeleg...
Dacă a scăzut linia rosie - ce ?
A săpat mai mult la deblee, probabil a scurtat vreo sută de metri de viaducte...
Şi ce ?
Autostrada este acolo, o vedem...
S-au angajat să o facă pe o anumită sumă de bani, au făcut-o.
Mi se pare o mare măgărie să vii acum să le scoţi ochii că au optimizat proiectul.
Din care ştim toţi că nu lipseşte nici un viaduct...

Nu mi se pare deloc fair... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

raulbogdan23

Daca punem bete-n roate si UMB-ului atunci ne meritam soarta ... Pacat :(

Nu suntem capabili sa defrisam o padure si sa facem un viaduct. Bine ca in alte zone padurile dispar cat clipesti si nimeni nu face nimic (vedeti pe langa Cluj, te minunezi cand vezi cata padure a disparut la Marisel)

cutter

UMB nu a optimizat proiectul. Optimizare în limbaj FIDIC înseamnă o modificare a proiectului tehnic aprobat (adică după faza de proiectare din contractul design&build).

UMB a elaborat un proiect tehnic în conformitate cu caietul de sarcini pentru autostrada Gilău-Nădășelu. Atîta timp cît proiectul tehnic respectă caietul de sarcini, linia roșie poate să fie oricum.

Iar contractul fiind de tip sumă forfetară (vezi si art. 1867 din Codul Civil) n-ar trebui să existe "economie" sau "discount" decît dacă se proiectează și execută mai puțin decît cerințele caietului de sarcini.

adiarc

Imi imaginez ca si-au consultat specialiști,înainte de a trimite cererea de reziliere...nu au trimis-o sa se afle in treaba
Cat despre Cnadnr.....nici nu mai merita pomeniți.....direct desființați
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Păi şi atunci ce-i cu nebunia asta cu UMB?

Mi se pare cea mai mare mizerie....

Adică le dăm la cap celor care fac treabă, ca să se uite că le-am permis altora să îşi bată joc de lucrări ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

E vorba de o abordare de contract, după mine eronată, în care se pune greutate pe "oferta tehnică" de la licitație cînd de fapt rolul acesteia într-o licitație de tip design&build (FIDIC galben) este nul.

Dacă în schimb îi dai "greutate", apare comparația între "oferta tehnică" de la licitație și proiectul tehnic produs după perioada de proiectare. Și de aici ideea de "reducere".

Este un tip de abordare absurd după mine, introdus în trecuta conducere CNADNR, cu principal motor teama de DNA și Curtea de Conturi: "dar dacă ne acuză că de ce am plătit aceiași bani pe 'mai puțină autostrada'?".

Argumentul e în mod evident fals - pentru că suma (forfetară) ofertată la licitație este pentru proiectarea și execuția autostrăzii cu respectarea caietului de sarcini și nu pentru planșele și descrierile care se pun în cadrul ofertei.

Cu alte cuvinte, achiziția publică nu e concurs de soluții unde fiecare ofertant să propună și să promită ce vrea el să construiască. Pentru că ce se va construi, nu poate să reiasă decît după faza de proiectare.

În paranteză fie spus, la design&build nici n-ar trebuie cerute în propunerea tehnică descrieri tehnice (piese scrise și desenate), dar presupun că și aici tot faimoasa și absurda teamă de Curtea de Conturi e în joc. Adică "cum să acordăm un contract de 250 de milioane de lei așa fără să ne dea și niște planșe, niște descrieri?! cine are curaj?!".

---

Ca să fie și mai simplu de înțeles: dacă din contractul design&build presupunem că nu licităm decît prima fază, design-ul (adică proiectarea) la licitație doar nu cerem piese scrise și desenate care să ne spună ce se va proiecta (adică piese scrise și desenate care descriu ce piese scrise și desenate vor fi produse ulteriror).

Aș fi vrut ca Boagiu să nu fi introdus acest design&build în România și să fii făcut și proiectarea așa cum se intenționase inițial cu DiWi (așa cum spunea un coleg pe thread-ul A1, ăsta este și parțial motivul pentru care partea de SF este așa sumară că urma și proiectarea). Și în tot cazul dacă tot l-a introdus:
1) să nu-l fi bastardizat cu tot felul de condiții idioate care mută riscul nerezonabil
2) să fi pregătit CFR și CNADNR să-l folosească

Așa, vorba bancului, ei au crezut că tot tramvai este (adică FIDIC roșu) și tot pe liste de cantități au mers...

---

Dacă mai e nevoie de lămuriri, vă rog întrebați.

TibiV

#8579
Este oricum suficient de trist :(

Sunetul cătuşelor declansează prostia maximă....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)