Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

Tavi

Vedeti in monitprul oficial nr. 71 de luni, 1 fabruarie 2016, Hotarea cu exproprierea pe A3. Bravo cutter!

horatiu.cosma

^
Hotărâre pentru modificarea art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 729/2015 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Secţiunea 1C, subsecţiunea Ogra-Târgu Mureş pe teritoriul localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureş din judeţul Mureş" din cadrul obiectivului de investiţii ,,Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea"

De ce trebuie modificat acel articol?

rocklee

podul peste somes carei treaba cu el se mai face sau nu ...?????? :o

GDPR

In sectiunea Avizari Tehnice a raportului Hidroelectrica pe luna decembrie am gasit urmatoarea mentiune:

QuoteCorespondenta purtata cu CNADNR privind costurile aferente pierderilor de energie in perioada de executie lucrari pe Autostrada Brasov-Cluj-Bors, sectiunea 2B Luna-Gilau, pod peste canalul Gilau si raul Somes Mic.

Deci prin culise se misca ceva...

florin74

Quote from: horatiu.cosma on February 02, 2016, 02:02:31 PM
^
De ce trebuie modificat acel articol?

POIM in loc de POS-T. Cam la asta se refera, la programul care va finanta investitia.

NGC

^^^
http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/01_21/instrument_motivare.doc

QuoteÎntrucât suma necesară, aprobată prin Hotararea Guvernului nr. 729/2015, alocată de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 2015, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie, conform Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, nu a fost utilizata în anul bugetar 2015, conduce la necesitatea realocării acesteia în anul bugetar 2016.

NGC

#8346
Quote from: johnny348 on January 31, 2016, 08:31:46 PM
De podul peste Somes nu se mai aude nimic?

Quote from: adrian rosca on February 02, 2016, 02:21:44 PM
Deci prin culise se misca ceva...

Se misca, se misca ...

horatiu.cosma

Scuze, ma bad. Intelesesem din mesajele lui Catalin ca articolul a fost deja modificat prin HG. Nu stiu de ce credeam ca e vorba de altceva. E aceeasi poveste, doar ca in monitorul oficial ajunge putin mai tarziu. Asteptam acum cu interes acordul de mediu revizuit pentru restul sectiunilor de pe Ogra-C.Turzii, plus de la Gilau la Mihaiesti. O astfel de modificare de articol de HG va trebui intreprinsa si pentru Ogra-C.Turzii?

NGC

Quote from: horatiu.cosma on February 02, 2016, 03:02:09 PM
O astfel de modificare de articol de HG va trebui intreprinsa si pentru Ogra-C.Turzii?

Este o situatie asemanatoare.

Asta scriam in Septembrie eu si Eurocopter.

Quote from: NGC20 on September 07, 2015, 08:56:41 AM
Quote from: Eurocopter on August 16, 2015, 01:37:38 PM
Am primit raspuns la solicitarea trimisa CNADNR in 28 iulie, vis-a-vis de Campia Turzii-Tg. Mures. Este in sfarsit un raspuns decent, daca intr-adevar reflecta realitatea. Rezumatul ar fi urmatorul: se asteapta HG pentru exproprieri (documentatia pare sa se fi realizat dupa indelungi batai de cap), apoi se va emite ordinul de incepere a lucrarilor. Abia dupa emiterea ordinului de incepere se va achita si avansul.

Important de mentionat ar mai fi faptul ca termenul contractual incepe sa curga din momentul ordinului de incepere, nu de la momentul semnarii, deci practic proiectul nu se afla in intarziere (sic!). In mod evident, CNADNR arunca putin pisica in curtea celorlalti, dar intr-adevar in ultima vreme s-au inregistrat repetate intarzieri ale HG-urilor de exproprieri.

S-a publicat proiectul de HG pentru exproprierea imobilelor de pe teritoriul localitatilor Bogata, Cheţani, Cucerdea, Cuci, Iernut, Luduş şi Ogra din judeţul Mureş şi pe teritoriul localităţii Luna din judeţul Cluj, deci pentru loturile 1, 2 si 3 din autostrada Ogra - Campia Turzii.
[...]
Daca totul merge bine, ar trebui sa avem in curand ordinul de incepere a lucrarilor.

Doar ca acest proiect nu a mai devenit HG, spre deosebire de cel pentru Ogra - Targu Mures care a devenit HG 729/2015 si a fost acum modificat.

ciprebbe

Quote from: adrian rosca on February 02, 2016, 02:21:44 PM
In sectiunea Avizari Tehnice a raportului Hidroelectrica pe luna decembrie am gasit urmatoarea mentiune:

QuoteCorespondenta purtata cu CNADNR privind costurile aferente pierderilor de energie in perioada de executie lucrari pe Autostrada Brasov-Cluj-Bors, sectiunea 2B Luna-Gilau, pod peste canalul Gilau si raul Somes Mic.

Deci prin culise se misca ceva...

Doar ca au uitat sa intrebe si constructorii de executia lui fara a afecta debitul de apa :p
In planul CNADNR este vorba sa inchida acumularea din aval(alimentata de Canalul Somesul Mic) . Deja o parte din rau curge printre pilele ridicate(practic sunt doua cursuri de apa Canalul Somesul Mic si Raul Somesul Mic). Se doreste mutarea intregului curs pe acolo(de pe canal pe rau) in perioada constructiei.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

^^
@NGC, daca pe Ogra-C.Turzii nu avem HG ca si HG 729/2015, inseamna ca va fi emis un HG "de la 0" dupa finalizarea avizului de mediu?

NGC

#8351
Este acord de mediu, nu aviz de mediu.
In mod normal se stabileste coridorul de expropriere si pe baza lui se fac atat exproprierile, cat si obtinerea acordului de mediu. Bine, mai sunt necesare si alte documente.
Dar se pot modifica ulterior independent si una si cealalta. Exceptie fac terenurile forestiere unde pentru expropriere (defrisare) trebuie acordul de mediu.
Plus ca Ogra - Campia Turzii presupune si proiectare, care poate face necesare atat exproprieri suplimentare, cat si un nou acord de mediu sau anexa la vechiul acord de mediu.

horatiu.cosma

Pai daca se fac exproprierile cat inca nu exista acordul de mediu, iar acesta nu e obtinut pe motiv ca ar trebui tunele intr-o anumita zona, sau ar trebui modificat putin traseul fiindca ar intra in contact cu ceva animale pe cale de disparitie, atunci ce? Se fac exproprieri suplimentare, dar cu cele facute inutil ce se intampla? Nu se sesizeaza nimeni?

danny_cbu

#8353
^^
Acum aflam si motivul pentru care Bechtel nu a terminat podul. O fi avut divergente cu Hidroelectrica si nu s-au putut "baga" in canalul Somesul Mic, ca peste rau au pus deja pilele.

ciprebbe

Nu aflam acuma. Problema cu Apele Romane e veche  (ei s-au opus solutiei de a opri deversarea prin canal si construirea de pile in mijloc insa Bechtel stia una si buna ; tot inainte ca.....). Sa vedem cand apare caietul de sarcini ce va contine legat de grinzile existente. Daca obliga constructorul sa le foloseasca ( si garanteaza pt ele) sau se modifica proiectul. Daca lasa loc de interpretari si de reproiectare avem sanse sa vedem santierul si in 2017.
S-a spus pe forum ca "s-au impacat" constructorii de pe Suplacu Bors ? :D
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe