Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Suplacu Bors + Gilau-Nadasel + centura Zalau din A3(ce contine tunel Meses + conectarea de o parte si de alta la DN 1F) si eu zic ca Oradea-Cluj va fi mai avantajos pe la Zalau.

dr4qul4

Consider ca e pacat de acel santier. A stat destul pe dreapta. Ar cam trebui sa se apuce in 2016 de el. Chiar daca se lucreaza in ritm de melc, tot ar fi bine. Macar in 2020 sa-l termine.

Prioritare pe A3 mi se pare (in ordine):

- Gilau-Nadaselu
- viaduct Gilau
- Intrarea A3 in Bucuresti
- Campia Turzii - Tg Mures
- Suplacu-Bors
- capetele "CoBra"
- si pe ultimul loc.... Nadaselu - Mihaiesti. Pentru ca nu ajuta mai pe nimeni (fara continuarea spre Suplacu) dar si pentru ca nu se deterioreaza nimic
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

#8087
^^

Loturile centrale din Cobra si Suplacu-Mihaiesti nu fac parte din A3 :)?

dr4qul4

 :lol:  Le putem trece in aceeasi categorie cu Brasov-Tg Mures  :lol: - vor ramane mult si bine pe hartie la ce fonduri se aloca pentru autostrazi la noi
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

afreddyapp

#8089
Un articol recent din presa maghiara:

http://www.dehir.hu/debrecen/jovore-dol-el-ki-epiti-az-m35-os-autopalyat-debrecen-es-berettyoujfalu-kozott/2015/12/01/

Se spune ca in 2018 va fi finalizata intreaga portinue din M35,intre Berettyujfalu si Debrecen.Cica termenul  limita de deschidere a ofertei de achizitie e 15.01.2016

Despre M4,Berettyujfalu-Bors se precizeaza ca  se doreste a fi finalizat pana in 2018.


laszlo.robert

#8090
Ce am citit in presa maghiara :M35 a fost deja licitat cu deschiderea ofertelor in 10 dec. Dar s-a aminat pentru 15 ian.M 4 lotul granita Romania si Beretyoujfalu adica conexiunea cu M35 va fi licitata la sfirsitul lui ianuarie ,au fost intirzieri datorita morminte ostrogote gasite pe ruta autostrazii.
Vor sa inceapa constructiile din primavara si sa le execute in aceasi timp.Ambele autostrazi au toate avizele obtinute cit si proiect aprobat.Ar fi bine sa le faca in aceasi timp A3 altfel nici parte romana nici cea ungara nu au o mare utilitate

raulbogdan23

#8091
^

Cum zicea si colegul @afreddyapp si @laszlo.robert mai sus, revin cu articolul de pe NIF-ul maghiar.
http://www.nif.hu/2015/10/gyorsitott-utemu-kozbeszerzesek-a-kozlekedesfejlesztesben/



Legenda pe harta:
albastru - autostrazi / centura ocolitoare
rosu - feroviar

esendy

#8092
@dr4qul4  - completari (nu te contrazic)

Ai uitat de legatura Martinesti -  A3 (5km), care ar actiona ca o centura la orasele Turda si Campia Turzii.

Daca nu se face si tunelul Meses si Nadaselu-Mihaiesti, ci doar Bors-Suplacu, iar vom avea autostrada fara trafic pentru ca soferii nu vor fi motivati  sa paraseasca DN1 Oradea-Cluj (o ruta periculoasa si extrem de  aglomerata). Din ce s-a discutat pe aici autostrazile devin eficiente si atrag trafic doar pe distante lungi. Poate ar trebui chiar si Mihaiesti-Romanasi (intrarea in tunel Meses) pt a fi 100% ca traficul se muta de pe DN1 pe A (ar ramane fara A o portiune de 50km intre Suplacu si Zalau).

Eu nu as uita de aceste proiecte (in detrimentul autostrazilor din Moldova sau Oltenia - pt moment), doar din aspectul eficientei autostrazilor: sa devina utile si folosite la maxim tronsoanele care sunt in executie, daca tot am investit atat capital in ele. Daca traficul nu se muta de pe DN pe A, pt ca A e prea scurta si nu e eficient ocolul atunci mi se pare o investitie cu utilitate redusa.

Pornind de la aceeasi logica imi pare prioritar intrarea A3 in Buc si legatura DX, A3 cu Buzau, pt a muta traficul de pe DN2  pe A/DX pe tronsonul Buc-Buzau. Este pacat cum A3 Buc-Ploiesti are trafic atat de mic. Ar trebui DX Ploiesti (Dumbrava) - Buzau de aprox 40/45 km, teoretic la campie care ar costa cat? 3-4 mil eur/km, in total maxim 180 mil eur, dar ar avea utilitate maxima si ar creste si eficienta si traficul pe A3 Ploiesti - Buc

Telvanni

Am auzit de dimineata la radio ca GATA, AR TREBUI SA SE SEMNEZE CIOTUL DE INTRARE IN BUC. Stiti ceva mai precis?

esendy

#8094
^^ corect, modernizare largire Fabrica de Glucoza, Gherghitei si Pasaj la Dna Ghica. Altfel construim si cheltuim, dar nu sunt folosite si deci nu sunt eficiente. Si e mare pacat de capitalul investit.

Si mai vin si oameni la Digi24 si spun ca nu ne trebuie autostrazi pt ca dupa cum se vede in acest moment ele stau goale!!! Poi daca nu sunt duse la capat proiectele si nu se gandeste cum sa "aduci" trafic pe ele; normal ca "pare" ca sunt goale !!!

Mie imi pare ilogic cum se discuta/se fac SF iar de "bucati" de A/DX prin Galati/Braila, Pod Dunare, Bacau - Pascani etc . . . cand aceste tronsoane care le avem deja nu sunt puse in valoare.

Aceasta ar trebui sa fie prioritatea: Punerea in valoare, eficientizarea "bucatilor" deja existente sau aflate acum in constructie!

Iti pare o idee buna A3-Buzau, Dar completarea A intre Oradea si Cluj , nu? ca nu te-ai exprimat!

StefanCelMare

Completare la discuție despre priorități pe A3:
Cred că tunelul Meseș este mai prioritar decât A3 spre Tg. Mureș chiar, pentru că preia traficul din toată România spre nordul Europei (Polonia, Germania).
La Suplacu - Borș trebuie adăugată încă o bucată de vreo 18 km spre Nușfalău de asemenea, pentru că e groaznic drumul vechi acolo. Sau asta sau reabilitarea drumului vechi (deși nu cred că ar putea prelua valorile alea de trafic nici reabilitat). Zona este relativ plată, deci costurile nu ar fi mari.
De la Nușfalău spre Zalău drumul e OK, ar merge o vreme.
A se vedea harta:

host images

horatiu.cosma

Mda. Doua ore Gilau-Nadasel-Ocolitoare Zalau+Meses-Nusfalau-granita.

esendy

#8097
^^ nu ma refeream ca ar trebui sa fie aceste proiecte in detrimentul CT-TGM (care e cu finantare UE) ci ma refeream la proiecte cu finantare de la buget. Se afla in discutii/se face SF/se aloca resurse financiare pt:  DX Braila-Buzau, DX Pod Dunare, DX Constanta-Tulcea-Braila, A Brasov-Bacau, A Sibiu-Fagaras, A Fagaras - Sighisoara, deci proiecte concurente exista.

Comparatia ta intre tunel Gutai si tunel Meses (parte din A3) este improprie. Utilitatea tunel Gutai nici nu se poate compara cu cea a tunelului Meses.

Nu iti pare fezabil sa muti traficul de pe DN1 Cluj-Oradea pe A, chiar si partial finalizat (120 km, 60% din distanta) acest tronson va creste enorm siguranta in trafic. Nu iti pare un argument valid ca sa reusesti sa faci in asa fel incat un tronson de A sa fie util si eficient? investim doar acum (fara platile catre Bechtel) 160 mil eur in Suplacu Bors ca sa stea in camp cu trafic de DJ ???? Hai sa mai investim 200 mil eur in alte tronsoane de pe acest traseu (nu cred ca trebuie sa fie traseul integral A ca sa atraga traficul de pe DN1, ci doar 60-70% din el) si sa il facem util.

Daca nu se doreste eficientizarea (completare cu inca cateva bucati) a traseului A3 Cluj-Oradea, atunci mai bine nu se face deloc Bors-Suplacu si se investesc banii in alta A, care va avea trafic si se leaga de alte tronsoane, ex Brasov-Comarnic, Craiova-Pitesti, DX Buc-Buzau-Bacau, etc. Dar realitatea este ca s-a ales deja ca se face si se finalizeaza Bors-Suplacu si cu aceasta realitate trebuie sa operam si sa ne adaptam.

esendy

#8098
duci discutia intr-un alt subiect, pe care nu il voi comenta avand in vedere ca vb despre altceva !!!

Nu e foarte usor de prioritizat pe HARTIE, chiar deloc. De pe hartie incep ideile si proiectele si de la o gandire logica si eficienta. NU DE LA BANI SI BUGETE.

probabil ca toate tronsoanele enumerate vor fi implementate doar peste cativa ani.

Am expus doar o idee logica de a privi realitatea. Se pare ca nu doresti sa fi deacord.

horatiu.cosma

Cam da. Unii vorbesc de prioritizare, altii de proiectiile de cheltuieli nerealiste si de lucrari semiblocate doar pe fonduri nationale. Nu se exclud neaparat, dar nici nu au multe tangente. Ideea e ca noi urmarim eficientizarea constructiilor. Vrem sa ajungem in punctul in care in anul x, in decembrie, sa avem o imagine aproape completa cu ce se va face in anul urmator. Sa reducem la maxim nesiguranta. Si atunci, evident ca se poate vorbi de prioritati si de directionare a fondurilor acolo unde se va obtine castigul maxim.