Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

vancouver

#7845
Inscrierea cu buna stiinta in contract a unor prevederi contrare legii si apoi prelevarea prevalarea de acest lucru dupa semnarea contractului se numeste INSELACIUNE si se pedepseste penal ca atare. Trebuie desigur dovedita cunoasterea legii de catre cei de la CNADNR si deci INTENTIA.

Iar substratul este clar: daca spaniolii dau SPAGA atunci poate ca se respecta contractul, daca nu ... reziliem (chiar daca mai tarziu spaniolii vor castiga in instanta despagubiri, dar platesc fraierii de contribuabili). La mecanisme de santajare a firmelor "stimabilii" reprezentanti ai statului sunt campioni.

Aici ar trebui o ancheta a procuraturii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

#7846
Quote from: bridge on November 05, 2015, 09:17:12 AM
Fara avans (CNADR-ul nu prea este dispus sa-l acorde) spaniolii nu lucreaza.
Quote from: ciprebbe on November 06, 2015, 12:50:02 PM
Ei(spaniolii) tot invoca avansul de 15% pe care nu il achita CNADNR-ul insa sa nu uitam ca si UMB-ul a inceput la sf de iulie la Gilau excavatiile(proiectarea clar a fost anterioara) iar bani au vazut doar la final de Decembrie. De ce unii pot lucra asa si altii nu?
Quote from: adrian rosca on November 06, 2015, 10:09:13 PM
Quote from: AdrianB1 on November 06, 2015, 08:50:42 PM
Asta nu e un argument valid. Daca in contract e specificat un avans de 15%, atunci avansul trebuie platit conform contractului;
Asta doar daca prevederile contractului sunt in concordanta cu legea. In caz contrar, legea e mai "tare".
Quote from: bridge on November 06, 2015, 10:18:57 PM
Nu sunt,dar nici nu prea conteaza in cazul de fata.Spaniolii NU vor si NU pot.

In primul rand, se lucreaza cu fonduri bugetare.



Iata ce zice legea referitor la conditiile speciale ale contractului.



In anexa la oferta este prevazut un avans de pana la 15%.



Dar in acelasi timp, ofertantul trebuie sa aiba "acces la resurse reale [...] de 164.516.614,62 lei, suma suficienta pentru a realiza cash-flowul de executie a contractului pentru o perioada de 4 luni".



Iar aici sunt termenele pentru proiectare, reiterate in clarificarea 25.



Data ordin de incepere: 03.07.2015

vancouver

Da, lucrurile sunt foarte clare. Notiunea de avans are o singura semnificatie in limba româna. " Sumă de bani plătită anticipat în contul unor servicii, al unor lucrări etc.". Adica inainte de orice altceva.

Daca nu face plata, beneficiarul INCALCA CONTRACTUL. Cum avansul este ceva care precede orice altceva, antreprenorul nu mai are nici o alta obligatie.

Suma de bani pentru cash-flow nu are nici o relevanta in acest context. Are relevanta daca se plateste avansul, respectiv ulterior antreprenorul trebuie sa lucreze de valoarea avansului + valoarea cash-flow inainte de a primi urmatorii bani.

Orice alta interpretare este tendentioasa si nu tine in instanta.

SINGURUL VINOVAT pentru neinceperea lucrarilor este CNANDR.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Trebuie verificat intai daca ofertantul a prezentat garantiile. Altfel cei de la CNADNR nu pot da avansul.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Vancouver....tu crezi ca dacă la spanioli le dădea cu plus la primele calcule făcute după începerea santierului mai stăteau pe gânduri?
Problema e ca le da cu minus și mai ales le da cu virgula la faza cu mutarea sondelor.
Echipa care e acum acolo e echipa responsabila de execuția atât de proasta ăsta de pe tm - arad și progresul ridicol de mic de pe Sighișoara atelier micasasa.
Ce mă îngrijorează însă cel mai tare e ca aceasi firma e în pole position pe toate loturile de CF de pe Simeria km 614.
În plus, știi foarte bine ca contractele fidic na - ți dau dreptul sa nu lucrezi.....chiar dacă întârzie plățile,  sau nu sunt complete.
Sunt curios dacă spaniolii au trimis o notificare de reducere a ritmului din pricina lipsei avansului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Nelu63

Felicitari Cipri ,   pentru munca si rezultatul muncii!!!Superbe pozele de pe santierul UMB. :gj:

NGC


ciprebbe

Si cu asta punem capat filmarii aeriene pe 2015.

http://www.youtube.com/v/zlrrm5FrQiQ

Multumiri tuturor pt implicare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

M-Power


Allex

Multumim ciprebbe si celorlalte persoane implicate :cheers:. O filmare de generic. Imi place cum arata santierul UMB, si cat de curat lucreaza.

Am observat:
00:50 alunecare de teren :( ;
03:45 inca o alunecare de teren :( ;
07:35-07:51 filmarea peste padure, ceva in premiera pana acum, foarte frumos :) ;
11:00-14:17 ridicarea grinzii(40m) - e aceeasi grinda care a fost filmata si de jos? (persoana care apare cel mai jos la 12:49 e cea care a filmat de la sol?);
14:47 parca sunt o echipa de rugby :) (mi s-a parut amuzant, nu dati cu minusuri :D ).

Vis-a-vis de lucrarile de arta, nu pot sa imi dau cu parerea ca nu ma pricep.

Per total arata bine dar mai au de bagat. Multumiri inca odata tuturor celor care au rupt timp si resurse ca sa ne puna la curent cu ce se mai intampla pe acest santier.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

horatiu.cosma

Multumim Cipri, senzational ca de obicei :cheers:. La 00:50 e una mai veche, la care au inceput sa lucreze. La 3:45 e noua, dar probabil nu e o mare problema. Va fi destul de munca si la anul. Speram sa vedem in cel mai scurt timp licitatia pentru podul peste Somes, ca sa putem vedea peisajele de pe lot si de la fata locului, nu doar in filmari.

Nelu63

Felicitari Cipri , .... si filmarea care -i pune capac !! :D :gj:

TibiV

ciprebbe, splendid !
:cheers:

Splendid de doua ori: si filmarea, si treaba pe care o fac UMB-istii...
Jos palaria pentru oamenii aia, iar din ceea ce vedem in imagini sunt cea mai serioasa si competenta firma pe care am vazut-o la treaba pe autostrazile noastre.
Lucrari curate, ingrijite, si nimeni nu sta !
Am revazut filamrea de cateva ori, si am observat ca in toate cadrele, in afara de actiunea din prim-plan, intotdeauna se misca ceva si in planul doi - un excavator, un camion, ceva...
Nu pot decat sa spun ca Umbrarescu stie cum sa faca treaba. De nota 10.

PS
La 09:48 ai prins sosirea camionului cu grinda!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Cipri, jos palaria! De data asta ai ridicat standardul si mai sus (edit=lot of time)... Mii de multumiri!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).