Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: stangabriel on July 16, 2015, 09:58:49 AM
DN 73B Cristian-Ghimbav se mai reabiliteaza? 2 sau 4 benzi?

Sper ca nu, ar fi inutil. Ok, traficul spre Codlea / Fagaras / Sibiu va folosi DN73 B, dar grosul traficului (adica Brasov / Targu Mures / Secuime) va merge pe tot drumul de legatura pana in DN73. Sper ca conexiunea sa fie realizata cat mai aproape de intrarea in Brasov, caci DN73 pe teritoriul municipiului e largit la 4 benzi, dar pe cei 2 km pana la intrarea in Cristian e doar 1+1.

Oricum, in continuare mi se pare o prostie faptul ca acest lot nu e gandit pana la nodul cu DN1, intre Ghimbav si Codlea.

horatiu.cosma

Intrebarea e, pe ce SF s-au lansat aceste sectiuni din A3? Pe cel al celor de la Aktor-Vinci-Strabag, sau pe ceva mai vechi? E destul de clar ca acum ca s-a obtinut cofinantarea europeana pe Comarnic-Brasov, o sa se mearga inainte cu toate panzele sus in ceea ce priveste implementarea lui, cel putin pana in 2016 :). Presimt ca o sa fie un exemplu de cum se poate construi un sector de autostrada la noi cand se doreste si de sus.

danutzu_1069

Pai bucata asta de A3 s-a dorit de sus inca de la inceput...

Ionut

Sa pun paie pe foc si sa zic ca aceste doua centuri nu sunt utile pentru traficul de weekend & sarbatori? :lol: Astept dislike-urile.
Acum serios, e bine ca se fac aceste loturi, sper sa se si finanteze. Ce inseamna "cofinantare", NGC20? Adica imprumuturi BEI/BERD sau ceva?

cutter

E pe SF-ul Search din 2007 și e un exemplu de graba strică treaba. Facem ceva ca să nu zicem că nu facem nimic. De la Rîșnov la Comarnic-Nord oricum va trebui să avem alt studiu. Și nu mai putem aștepta acel studiu așa că facem ceva ca să poată domnu' premier să zică că "am început Comarnic-Brașov cum am promis - dacă nu ne bloca Băsescu o și terminam".

Partea dinspre Brașov e o variantă ocolitoare pentru Cristian și Rîșnov din ce înțeleg. Asta nu e rău - dar aș fi preferat să revizuim SF-ul și să facem nodurile ca lumea și unde trebuie și să vedem traseul optim.

Partea dinspre Comarnic leagă DN1 cu nimic din ce văd, în partea de nord autostrada se termină pe partea opusă Prahovei. La fel și aici n-ar fi fost bine să alegem soluția optimă pe un SF ca lumea decît să facem o variantă de ocolire pentru Comarnic care aparent e nefolosibilă (va putea fi folosită numai cînd se continuă autostrada peste 4 ani).

danutzu_1069

#6875
Eu as zice ca asta de la Comarnic nu e chiar inutil. Dar va "impinge" dopul mai departe... la Sinaia, Busteni.
Lotul 2 chiar o vad inutila acum.

Ionut

Quote from: pasadia on July 16, 2015, 10:55:09 AM
Oricum, in continuare mi se pare o prostie faptul ca acest lot nu e gandit pana la nodul cu DN1, intre Ghimbav si Codlea.

Poate liciteaza separat de la km 168+600 pana pe la km 174 unde este nodul Codlea/Ghimbav. Sa asteptam, poate avem o surpriza. DN1 legat de DN73 (Codlea-Rasnov) ar fi de efect in acea zona de vest a Brasovului. Voi, localnicii, stiti mai bine ce trafic e pe-acolo.

cutter

Nu înțelegi - dacă nu greșesc eu, e posibil să mă înșel, am aruncat o privire pe planșe - nu se poate folosi FIZIC partea de la Comarnic. Va fi închisă. Pînă cînd se face pînă la Sinaia (adică pînă în 2020 probabil).

NGC

#6878
Quote from: TibiV on July 16, 2015, 10:45:51 AM
NGC20, in PDF-ul postat de tine mai sus, pentru lotul 1", la capitolul "1.3.2. Proiectul Lot 1: Sectiunea....." documentul spune:
Quote- conexiuni cu drumurile existente la inceputul sfarsitul sectiunii de autoistrada (DN1)
Deci vor fi doua noduri...
Am observat acel lucru, dar nu inseamna neaparat ca vor face nod definitiv in cadrul acestui proiect, daca e sa ne luam dupa ce vroiau mai devreme prin PPP.

Quote from: cutter on July 16, 2015, 10:52:42 AM
Și Prahova cum se trece la Comarnic-Nord?!

N-a observat nimeni că la km115+300 autostrada este pe partea opusă a Prahovei (față de DN1)?
Exact! De aia am si zis ca e posibil sa faca doar un nod temporar, daca e sa ne luam dupa ce vroiau mai devreme prin PPP.

In cadrul proiectului prin PPP de la inceputul anului curent, vroiau o legatura temporara acolo.

cutter

Un nod temporar către ce? Trebuie și un pod, nu? Fac alt contract pentru un pod nou (temporar!) peste Prahova?

NGC

#6880
^^^ Catre acel drum local pe care il muta putin mai sus, pe care se poate reveni la podul de la Km 113+750 din dreptul garii, sau se poate merge mai departe la podul urmator, care trece peste Prahova si CF si da in DN1 (Podul lui Neag ?), pana va fi gata drumul de legatura.



pasadia

cutter, va fi nod permanent in Comarnic Nord. Si din cate stiu solicitasera revizuirea acordului de mediu inca de acum un an tocmai pentru a putea construi si drumul de legatura. Vazusem si ceva date despre el, vreo 400 de metri lungime (deci banuiesc ca exista un SF, ceva). Insa trebuie sa caut in arhiva SSC si pe bune ca nu am timp.

pasadia

Quote from: Ionut on July 16, 2015, 11:03:49 AM
Quote from: pasadia on July 16, 2015, 10:55:09 AM
Oricum, in continuare mi se pare o prostie faptul ca acest lot nu e gandit pana la nodul cu DN1, intre Ghimbav si Codlea.

Poate liciteaza separat de la km 168+600 pana pe la km 174 unde este nodul Codlea/Ghimbav. Sa asteptam, poate avem o surpriza. DN1 legat de DN73 (Codlea-Rasnov) ar fi de efect in acea zona de vest a Brasovului. Voi, localnicii, stiti mai bine ce trafic e pe-acolo.

Probleme de trafic acolo sunt date de intersectia la nivel cu CF 203 dintre Cristian si Rasnov. Acolo a avut loc acest accident. Si cand se pune bariera, e de asteptat. In plus vorbim si de disconfortul de a traversa cele 2 localitati, chit ca nu e problema deosebita asta (se circula decent, 50-60 km/h, indiferent de intervalul orar).

Sunt curios cand o sa ajunga cu reabilitarea DN73 in zona aia. Va fi santier peste santier, exact ca la Soimus. :))

cutter

#6883
@NGC20: Unde e podul că eu nu-l văd? Ca idee cam aici e locul unde se termină autostrada: https://goo.gl/maps/ZrjxP (pe partea opusă a rîului față de DN1)

@pasadia: În documentația de licitație nu apare din ce s-a postat pînă acum nici un nod Comarnic-Nord.

Măi oameni buni, nu e nici o descărcare în nordul acestui lot - îmi las un dubiu pînă ne lămurim 100%, dar din ce văd eu nu e nicio descărcare.

NGC

#6884
Quote from: pasadia on July 16, 2015, 11:11:04 AM
cutter, va fi nod permanent in Comarnic Nord. Si din cate stiu solicitasera revizuirea acordului de mediu inca de acum un an tocmai pentru a putea construi si drumul de legatura. Vazusem si ceva date despre el, vreo 400 de metri lungime (deci banuiesc ca exista un SF, ceva). Insa trebuie sa caut in arhiva SSC si pe bune ca nu am timp.
pasadia are dreptate.

Este prevazut sa se faca un drum de legatura in zona Comarnic Nord, care are deja autorizatie de construire, dar nu face parte din acest proiect.

26.08.2014: "Etapa I, km 0+069 – km 0+137, fără utilităţi, din investiţia Legătura Drumului Naţional DN 1 la Autostrada Bucureşti –Braşov în zona Comarnic - Nord"
26.08.2014: "Etapa I, calea 1 km 112+000 – km 112+100, km 112+195 – km 112+250, km 115+170 – km 115+300 şi calea 2 km 112+005 – km 112+175, km 114+985 – km 115+300, fără utilităţi, din investiţia Construire  Autostrada Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic Braşov secţiunea 1 km 111+875–  km 115+300"
26.08.2014: "Etapa I, calea 1 km 0+195 – km 0+276, şi calea 2 km 0+160 – km 0+276 fără utilităţi, din investiţia Legătura Drumului Naţional DN 1 la Autostrada Bucureşti – Braşov în zona Comarnic - Sud"