Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

11 mil euro....

cam putin la cum se prezinta situatia in teren. probabil de 3-4 ori mai putin
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vladb

^
Avansul...mai putin de 12 mil. euro. Ca si cum n-ar fi primit...raportat la cantitatile de lucrari prestate.

TibiV

Quote from: vladb on July 03, 2015, 04:23:22 PM
^
Avansul...mai putin de 12 mil. euro. Ca si cum n-ar fi primit...raportat la cantitatile de lucrari prestate.

Quote from: ciprebbe on July 03, 2015, 04:06:31 PM
Dorinel a fost destul de istet incat sa ceara garantii de la beneficiar, e si motivul pt care continua lucrarea din banii lui.
Bine a facut ca a cerut garantii.
Excact pentru aceasta situatie, in care a primit 12 mil. si el a lucrat de 40.
Si fiti siguri ca îl costă tot ce a lucrat pe banii lui, pentru ca sigur nu a facut asta.
Adica nu pe banii lui (nu cred ca exista vreo firma care sa aiba 40 mil Euro cash, ar fi o prostie dpdv economic) asa ca tot ce a bagat in lucrare sunt bani de la banca, iar bancile au prostul obicei sa ceara dobanzi.
Deci este absolut corect sa ceri garantii, altfel risti sa faci o lucrare de top si cand esti gata sa te duci direct la tribunal sa iti ceri falimentul...

Gresesc, Ionut ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AFC

Daca penalitatile ce pot fi emise in baza contractului exced dobanzile pe care le plateste UMB la imprumuturi bancare sau daca si mai frumos UMB lucreaza cu autofinantare, atunci asta e cel mai destept mod sa-si creasca profitul. Desi n-ar trebui sa ne bucuram ca CNADNR e bun de plata in situatia in care nu-si respecta contractul si asta pentru ca fondurile lor sunt bugetare, cred ca si-ar merita-o cu varf si indesat. Mai frumos ar fi ca sumele rezultate din penalitati sa fie imputate celor direct responsabili, adica factori de decizie persoane fizice. Cand o sa vedem asta, atunci sigur vom fi pe drumul cel bun. :)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Eurocopter

Deocamdata nu putem vorbi de penalitati pentru simplul fapt ca UMB nu a emis facturi. Din ce am inteles din informatii pe surse, ei emit facturi doar cand stiu ca acestea se vor si plati intr-un interval de timp decent. Altfel se incarca degeaba cu TVA.

Deci tot scenariul asta cu majorarea profitului prin aplicarea de penalitati aferente dobanzilor de finantare nu prea sta in picioare.

TibiV

Corect.
Legea spune că obligaţia plăţii TVA ( exigibilitatea) apare în momentul EMITERII facturii, nu în momentul încasării banilor...
Deci dacă ar emite factura acum statul nu le-ar da un leu, dar i-ar pune să plătească zeci de milioane de lei ca TVA...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

nu era o lege cu plata Tva la incasare ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

igorashu

E un plafon de aprox. 500.000 EUR la cifra de afaceri pentru TVA la încasare.

Eurocopter

A se citi 500.000 EUR plafon maxim, nu minim. UMB cred ca are cifra de afaceri cu 9 cifre, daca nu chiar cu 10...

AFC

Sper sa nu ne certe Ionut ca suntem cam off topic. Faza cu TVA-ul este ca el se compenseaza pe sistemul colectat /dedus. Adică cumperi ai de recuperat, vinzi ai de plata. Cum UMB are o grămada de cheltuieli cu materialele , carburanți, manopera subcontractată, poate sa-si planifice când sa taie o factura. Cum statul, in cazul in care ceri rambursare de TVA ti-l rambursează cel mai devreme la 6 luni după inspecția fiscală, cred este de preferat sa ți-l compensezi singur.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Ionut

Puteti continua pe thread-ul constructorilor. Inapoi la A3 va rog.


cmd

Ma întreb dacă nu putem face ceva sa grăbim începerea lucrărilor la pod? O sa fim de rasul curcilor cu un tronson gata pe care nu se poate circula și cu grinzile lângă pod... Sesizate niște ziare de scandal : SOC și groaza.... Sau niște scrisori oficiale către minister? Măcar o întrebare gen : Sunteți conștienți ca va fi gata autostrada și podul nu?  Cine e responsabil?

TibiV

ciprebbe , faine poze - ca de obicei... :)
Ca "răsplată", ţi-am lansat o "provocare" pe Aviație, în threadul "Aeroportul Oradea"...
Deşi e la aeroporturi, "provocarea" are foarte multe de a face cu autostrăzile - vechea dispută asfalt vs. beton.
Sunt curios ce părere ai...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

O sa Îți răspund. .. pana atunci live de pe culeea  de la viaductul lipsa din Gilau....

Oups....

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe