Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 42 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#5325
tinand cont ca exista deja un drum pe sub acel pod (pentru accesul la o groapa pt ape pluviale?), probabil este destul de inalt!
https://goo.gl/maps/JyiDC
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

Podul respectiv e la km 22 nu la 21.

horatiu.cosma

Din comunicatul celor de la CNADNR, se vorbeste despre podul de la km 21, dar in cazul in care inaltimea podului de A de la km 22 e suficienta, mi se pare o varianta mult mai viabila.

alecu26

1. nu era mai buna solutia de continuare a centurii?? Credeam ca asta era si scopul studiuluiu. Asa...vin la Valcele, te dai jos pe DN, mergi pe DN...si hopa iar pe drumul de legatura. Daca era adobtata varianta asta, se putea folosi combinatia ca un fel de centura mai larga a Clujului pe directia Oradea-Dej(Bistrita). Asa sa mergi pana la Tureni si dupa aia inapoi...cu prea multa generozitate o poti numi centura.

2. Cu varianta de mai sus se rezolva si problema accesului in statiunea Baisoara....o problema semnalata demult si solicitata de multi.

3. Tot in variantele de mai sus, se putea gandi intersectia ori in zona campu-ului de la Savadisla...(utilizat si de Bechtel ca nod rutier doar pentru ei).

4. Un alt punct in care ma gândeam ca vor face nodul (OK...asta se poate face si separat cu investitie minima) este in punctul de intersectie A3-107M de langa Vlaha....oferind acces super facil la doua comune.

5. Un argument contra nodului de la Martinesti-Tureni...e ca se face un nod foarte aproape de nodul Turda, total dezechilibrat fata de cei 42 km distanta intre Turda si Gilau.

Concluzia la tot ce am scris mai sus este ca se doreste ca aceasta legatura sa fie cat mai ieftina, si nu neaparat sa rezolve cat mai multe probleme. Sunt curios ce se scria in caietul de sarcini a proiectantului....ca atunci il inteleg....o varianta ieftin de construit si SI IEFTIN DE PROIECTAT.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

@Alecu26:
Asa este. S-a urmarit costul cel mai mic.
Varianta propusa (cu albastru) e mai scurta si pe teren destul de plat.
Varianta propusa de tine (cu rosu) e mut mai lunga si pe diferente de nivel mult mai mari. [atentie, desenul e "din mana", nu un traseu exact - poate necesita serpuiri ca pe restul centurii]

Evident, din punct de vedere al centurii, varianta rosie ar fi fost mai logica - ar fi facut un semiinel pe partea sudica a Clujului.
Dar nici varianta aleasa nu e tocmai rea. Costuri mici, dar efect destul de mare. S-ar intra de pe DN pe A3 (cu legatura apoi pe A10) ocolind Turda. Cine trece des pe acolo stie cat de mult timp se pierde prin Turda, in ambele sensuri.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

#5330
si cine ar fi acestia? Clujenii care nu vor sa mearga pana la Gilau si au drum inspre Alba Iulia sau TGM????

Daca se vroia sa se faca ceva cu viziune...ce ai desenat tu se facea...poate un pic trasa chiar mai mult spre Vlaha...astfel incat, daca se poate in acelasi punct/zona sa se faca si accesul pe 107M. Tu cred ca ai dus-o la podul/locul pe unde accesa Bechtel autostrada.


In fapt, problema mea principala e ca poate alti proiectanti au ofertat chestia cu Rosu si astia chestia cu Albastru. Sau, muuult, muuult mai grav....ca si astia au ofertat chestia cu rosu, si cum proiecteaza in aceasi bani chestia cu Albastru...si diferenta...paraindarat.

Din nou....faptul ca nu se cer chestiune de clare in licitatii...loveste si aici. Poate trebuia licitat un studiu de variante prima data, un fel de Prefezabilitate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

E vorba nu numai de clujeni. (desi ar fi un avantaj major sa poti intra pe A3 -> A10 inainte de Turda (crede-ma, fac traseul asta aproape zilnic si stiu cat timp pier in Turda).
E vorba de tot traficul greu care vine dinspre Dej pe centura, apoi intra pe DN si merge spre sud.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Pentru cineva care vine dinspre Oradea si merge spre Dej, daca ar fi sa o ia pe varianta albastra ar pierde maxim 10 minute fata de varianta rosie(albastru= A+drum relativ plat+DN1 cu 2 benzi pe sens, deci se merge foarte bine; iar rosu inseamna o gramada de bani, gen centura de diamant Apahida-Valcele, serpuita, diferente mari de nivel). Ziceai de Savadisla si de Baisoara. De acord ca acolo ar fi o logica pentru nod rutier, dar poate fi foarte bine doar nod, din banii CJ Cluj, fara vreo legatura cu drumul DN1-A3.

alecu26

1.Pe directia Oradea-Dej nu se va merge pe A3 pana la Tureni, dupa aia pe albastru dupa aia pe DN si dupa aia pe Valcele-Apahida. Mai ales traficul greu care se uita la fiecare kilometru si nu-i intereseaza foarte mult viteza de autostrada.

2. Dar pe acelasi principiu de mai sus, reunosc ca unii care vin de la dej spre sud, nu vor merge pe varianta rosie pana la A3 si de acolo pe A3 încotro vor ei....spre sud. Se vor uita la fiecare km...si nu-i va deranja foarte mult sa se tot de huta pe centura, autosstrada., dn.

PS: pentru cei care au avut ocazia...ca eu am folosit exclusiv autostrada: cum e acum DN-ul? Mult mai gol? imi inchipui ca nu...sau aproape insesizabil.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

#5334
Este mai gol traficul pe DN. Tot traficul care nu are treaba prin Cluj acum merge pe A3 (spre Oradea sau Zalau). Iar traficul spre Dej n-are de ales, dar merge pe centura spre Apahida.
Diferenta enorma se vede pe Feleac. Inainte de autostrada si centura, pe Feleac se cobora bara la bara. Faceam si 40 minute Feleac-Cluj,ar acum doar 5.

LE: Legat de punctul 2: Asa este. Majoritatea (daca nu chiar toti) care vin pe centura Apahida-Valcele merg spre sud. Nu prea vad cine ar face drumul pe centura ca sa mearga apoi pe A3 spre Gilau (Nadasel sau chiar Oradea, cand si daca va fi gata)

LLE: Chiar daca A3 va fi gata complet, de la Dej spre Oradea, se va ocoli Clujul pe partea de Nord si se va intra pe autostrada la Nadasel. Asa cum spui conteaza km.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

De acord cu voi, cine vrea de la Oradea la Dej sau invers nu o sa o ia pe A, fiindca e distanta practic dubla intre Apahida si Gilau pe A. Eu doar faceam o comparatie intre cele doua variante propuse de @yetiman. Drumul respectiv e completarea centurii pentru Turda, si cam atat. Iar de la Dej spre Oradea si mai departe, eu nu as merge spre Cluj, ci pe 1C-1H-1(Jibou-Zalau-Nusfalau-Alesd-Oradea), ca e mai liber si foarte bun.

alecu26

Asta am vrut sa spun si eu atunci ca si concluzie: acel drum este de fapt completare centurii Turda.

Totusi....mi se pare un pic anormal ca sa avem sansa ca un oras ca si Cluj sa aiba o autostrada (care nu stie nimeni daca e centura...sau ce e), o centura...care numai centura nu e si e de fapt varianta de ocolire.....si ele sa nu fie legate intre ele.

Acea legatura cred ca ar fi contat foarte mult pentru Clujeni in sine. Care vin si pleaca din Cluj, si nu se afla in cartierele Floresti, Manastur sau pe viitor cele din nordul Clujului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

StefanCelMare

#5337
Mă gândeam și eu la lipsa de viziune referitoare la conectarea pe relația est-vest a traficului la Cluj (lipsa unei conexiuni cu A3).
Cred că problema traficului Est-Vest s-ar putea rezolva neașteptat dacă s-ar face secțiunea începută din A3 de la Suplacu de Barcău la Borș.
Traficul dinspre Bistrița ar merge pe Jibou - Zalău.
Traficul dinspre Tg. Mureș ar merge pe A3 direct.
Ar mai rămâne ceva trafic de la Reghin dar f. puțin.
S-ar putea ca ceva trafic să se ducă deja pe Jibou - Nușfalău odată cu reabilitarea de către UMB a DN 1H Nușfalău - Aleșd.
Depinde cum se semnalizează la Dej ieșirea spre Oradea, dacă ar ruta traficul pe Jibou ar rezolva Clujul de centură.
Nu știu dacă așa o fi fost gândită sau s-a nimerit, dar A3 Suplacu de Barcău - Borș (teoretic și segmentul A3 spre Zalău la care nu prea sperăm curând) ar ajuta mult Clujul ca trafic, deoarece atunci ar fi mult mai rentabil ca timp ieșirea de la Dej pe Zalău.

adiarc

Teoria ca teoria....dar practica ne omoară...trebuie sa ai tupeu , nu gluma , sa vorbești de 1300 de km , cand nu ești in stare sa termini 3 km la câmpie....stimați miniștri , directori si directorași...nu v-ar strica putina modestie....

http://www.zf.ro/zf-24/in-timp-ce-ioan-rus-anunta-mii-de-kilometri-de-autostrazi-asa-arata-de-doi-ani-capatul-autostrazii-bucuresti-ploiesti-13813114
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Ma citez singur...

Luni am pus o intrebare pe A10, si nu mi-â răspuns nimeni...

Aşa ca încerc si aici, pt ca privește si A3 Câmpia Turzii - Tg.Mures....

Quote from: TibiV on February 09, 2015, 08:19:06 PM
Stie cineva de ce a disparut A10 de pe google maps ?!...

A3 Gilau-Nadaselu este, tronsoanele in lucru de pe A1 apar, dar A10 nu mai este...

Hopaaaa... Acum am observat ca a disparut si A3 Campia Turzii - Tg.Mures....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)