Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 31 Guests are viewing this topic.

florin74

^^ Dealul de la Boghis e piftie.
O sa fie complicat pe acolo...
Dar e o varianta , sa incerce sa se focuseze pe segmentul asta. Nu stiu cat succes va avea, din motivul de mai sus.

LRadu

^^^^^^ eu cred ca putin trafic se va muta pe seciunea de autostrada momentan, probabil doar cine e familiarizat cu zona / sau pasionati ca noi care sunt curiosi sa vada segmentele de autostrada, sau cand sunt evenimente speciale (targul de la negreni de exemplu).
Probabil marea mutare va veni odata cu finalizarea loturilor UMB pana la Poarta Salajului.

Cu privre la Meses, desi nu e ideal, eu unul cred ca as fi foarte multumit chiar si daca ramanem fara tunel o perioada, poate chiar mai lunga, DACA s-ar facea portiunea Nusfalau - Nod centura Zalau. Cred ca ar fi un compromis bun, ar ramane aprox 20km, +/- 20-25min cu centura Zalau functionala, Meseul are peste tot 2 benzi la urcare, eventual niste separatoare de sens pentru mai multa siguranta si cred ca ar fi chiar decent. 

handrei

#36287
Cei 41 km lipsa din A3 inseamna de fapt un ocol de  55 km pe drumurile vechi (~53km cand va fi gata centura Zalau). Adica aproximativ o ora.
Cu restul A3 gata dar fara acest lot, Gilau- Bors 2 ar fi ~180 km (125 km pe autostrada plus 55 km pe langa), deci un pic sub 2 ore.
In momentul actual, pe DN1+DeX16, Gilau- Bors 2 se face in minim 2 ore 30 minute, sunt cam 164 km.


Pe scurt: cu A3 gata, in afara de lotul cu tunelul, am avea cam 15 km extra pe distanta Gilau-Bors 2, dar se castiga minim jumatate de ora. Daca s-ar deschide partial acel lot, ar fi si mai bine.

pasadia

As zice ca sunt mai degraba 3 ore intre Gilau si Bors 2 pe traseul actual. 2 ore 30 sunt pana in centura Oradea. Dar pe de alta parte - cat din trafic merge inspre Ungaria si cat din trafic merge in Oradea? Daca ai treaba in Oradea, mai ales in partea ei de sud, cred ca tot DN1 vei folosi.

handrei

Pornind tot din Gilau dar spre sudul Oradei, parcul industrial II de exemplu, sunt 140km, minim 2h 20 min (fara trafic).

Pe A3 fara lotul cu Meses, apoi DEX16, vor fi 200km, din care 145km drum de mare viteza si cei 55km drum vechi. Timpul: probabil 2 ore si un pic.
Deci chiar daca s-ar castiga poate 15 minute, ar fi cam 60 de km extra.
Ma indoiesc ca se va circula mult pe aceasta ruta asadar.

Si cand va fi intregul A3 gata, inclusiv tunelul, tot vor fi vreo 45 km extra pana in sudul Oradei, dar ar fi aproape cu o ora mai rapid.

Banuiesc ca traficul se va imparti echidistant intre cele 2 variante (unii se vor uita in buzunar, altii la ceas), iar DN1 va continua sa ramana destul de aglomerat.