Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Fara discutie statul roman trebuie sa vina cu toate temele facute pt un PPP. Nimeni nu poate accepta altceva. Dar asta o stie toata lumea, cum de altfel stie toata lumea ca din taxele de folosire a Co-Bra nu sunt suficiente ca sa acopere investitia. Iarasi toata lumea e convinsa ca exista si riscuri si mai stim ca exista si problema deficitului.

Dar facem ca la metroul Cluj, dezbatem filonul de sare, cum se afecteaza cladirile, cum nu mai e buget, cum am pierdut finantarea, cum nu poate face primaria nimic, ca sunt mari dobanzile, ca vine criza, ca nu mai ne revenim dupa covid, ca va fi rau etc. etc. Va mai aduceti aminte? Ei uite cartitele sunt deja la Cluj, deci asa cum am mai spus au fost simple lamentari. Fara valoare.

Daca vreti mai adaug si eu cateva riscuri pt Co-Bra si alte cateva pt situatia economica viitoare. Ca tot va place cand vi le enumara cineva. Dar nu asta e ideea, ci ca PPP chiar si in conditiile astea este posibil. Ca nu s-a mai facut altundeva la nivelul asta iarasi nu conteaza (nici SMR urile nu s-au mai facut pe altundeva si noi implementam). In esenta in orice investitie singurul calcul care conteaza, indiferent de suma, e plusul.

Deci sa nu ne comportam ca niste functionari care altceva in afara de nu se poate nu zic si nu trebuie sa ne oprim la taxa de autostrada si spatiul fiscal. Ambele pot fi depasite. Sunt destule variante inclusiv de colaborare cu alte state. Dar ne trebuie imaginatie si perseverenta.

Geri

#36226
Afirmatiile urmatoare sunt facute de dnul Petre Ene, dir adj Consitrans in:
Emisiunea postata pe youtube de pe B1Tv, postata in 17.Martie.2024

La minutul 01:22
Petre Ene - director general adjunct CONSITRANS, afirma:
"Din punct de vedere tehnic, A3 Pl - Bv, va fi predat conform contractului pe 15.ianuarie.2025" - "ramane batut in cuie"

Stiti sa se fi intamplat ceva din ce a afirmat domnul Petre Ene, sau macar sa se fi cerut o amanare?

A3 Pl - Bv "Estimat 5,7 miliarde Euro." la data la care s-a facut afirmatia 17.Martie.2024

Studiile facute inainte de Consitrans
2002 - Strabag
2006 - Search
2008 - Aktor - Vinci
an neprecizat - "Analiza a unei firme chinezesti"

La minutul 06:20 un momemnt de respiro in emisiune.

La 08:25 aveti un posibil raspuns la intrebarea de ce nu semneaza Consitrans. Vor actualizare/reactulizare de preturi. Care pana in momentul actual stie cieva daca s-au facut ceva actualizari cu Consitrans? S-au semnat ceva aditionale pentru Pl-Bv?
La care adaugam o lista considerabila de doleante de la UAT-urile pe care le parcurge pe hartie autostrada.

Si daca nu v-ati incalzit destul, urmatoarea idee nu este a domnului Petre Ene:
Diferenta pe care o cere Consitrans pentru A3 Pl-Bv poate fi acoperita din sumele bugetate pentru metroul din Cluj, care nu vor fi folosite la termenul asumat. Se pare ca a aparut un perete de piloti forati in teren, care nu apar sa fi fost cunoscuti cand s-au facut studiile si e nevoie de a fi ocoliti. Ocolire care se pare ca va devansa anumite etape (click bait/copy paste pentru presa).

handrei

Ce se mai stie de contestatiile celor de la WeBuild si Mapa pentru lotul cu tunelul Meses?
Cam cat ar mai dura pana se solutioneaza acestea?

Si inca o intrebare: daca cei de la Erbasu se misca repede, cum dau impresia, iar treaba cu Selina se tot amana sau se strica iar, ne alegem iar cu un lot de autostrada-muzeu de vreo 6 km?

gruia88

Nu cred ca o sa fie ciot daca Erbasu termina sunt 26,35 km care se adauga celor finalizati deja de 13,55 deci nu o sa fie ceva muzeu , poate la finalul lotului daca nu fac descarca provizorie asta nu stiu.

Dar probabil Erbasu termina inainte celor de la Selina si o sa faca o descarcare.

Ionut

Capătul lotului Erbașu este chiar în DN19E. Descărcarea provizorie este o banalitate. Dar Erbașu trebuie să facă o minune să termine anul ăsta.

iulic

Daca vor face "minunea", vor intra si ei in malaxorul discutiilor interminabile despre cum se neglijeaza calitatea in favoarea vitezei, despre trabuline, asfalt ondulat etc. Vor aparea si aici "hateri" si "fani" Erbasu, pe langa cei ai UMB.

horatiu.cosma

Diferența aici e că tronsonul e 40% gata, umpluturile sunt aproape finalizate, au avut timp 10 ani sa se "așeze". Podurile sunt ridicate, grinzile produse. E fezabil să termine într-un sezon de lucru, dacă pornesc ca din pușcă zilele următoare și mențin ritmul.

balint

Deci Erbasu incepe pe 20 ianuarie lucrarile si au 18 luni la dispozitie, adica pana 20 iulie 2026.

raulbogdan23

Lotul Erbasu e ca si lotul Strabag-Geiger de pe A3 MS (ex. Straco). Cei din urma au reusit, ramane de vazut daca ceilalti vor putea.

M_Z

@horatiu.cosma eu nu as fi asa de optimist cand vine vorba de lucrari reluate dupa atata timp.

da pe zonele cu umpluturi realizate timpul trecut a ajutat la consolidare dar e vorba de consolidarea terenului de fundare. umplutura ramasa descoperita se degradeaza din cauza infiltratiei de apa. mai ales daca e vorba de umpluturi din pamanturi argiloase simple sau stabilizate cu liant hidraulic. in cel mai bun caz e nevoie de refacerea cel putin a stratului superior de umplutura.
cat despre grinzile facute si lasate in depozit atata timp nici acolo situatia nu e foarte roz din mai multe puncte de vedere.
in primul rand daca nu au fost depozitate corespunzator respeciv asezate corect pe reazeme pot suferi deformari, carbonatari, infiltratii (grinzile mari ale Benchtel sunt casetate).
conectorii de la partea superioara sunt din armatura de diametru mic 10-12 mm iar pierderea din diametru prin coroziune poate fi destul de mare, diametrul barelor ramas dupa curatare putand fi insuficient. asta in cazul fericit in care coroziunea conectorilor nu se propaga si in zona inglobata. trebuie verificata si integritatea capetele toroanelor de precomprimare din acelasi motiv.
un alt risc e ca aceste grinzi sa nu mai corespunda incarcarilor actuale si/sau prevederilor altor normative din punct de vedere al materialelor folosite. cel mai probabil o expertiza ar impune si incercarea la rupere a unor grinzi din fiecare lot pentru a confirma viabilitatea lor.
in functie de numarul de grinzi produse aceste costuri coroborate cu riscurile folosirii lor ar putea sa faca nefezabila folosirea lor si sa fie o varianta mai buna cea de productie a unor grinzi noi. asta ar aduce niste intarzieri semnificative.

si n alti baubau ascunsi pe care ii gasesti in timpul executiei si care cateodata apar dupa ce ai apucat sa lucrezi peste. si atunci incepi sa il intelegi pe mesterul Manole de ce l-au apucat dracii si a zidit-o pe Ana.

procentele stadiului fizic la aceste lucrari nu tin cont de refacerea lucrarilor degradate si sunt in cel mai bun caz o oglinda a situatiei la inchidere. zic in cel mai bun caz pentru ca de obicei sunt supraevaluate fata de stadiul fizic real ca nu da bine sa explici cati bani au fost aruncati pe fereastra pana atunci.

pista_bacsi

Eu sper ca nu se vor grăbi din simplul motiv ca vor pune o presiune în plus pe buget. Nu este un lot scump dar se simte dacă va fi în doi ani sau într-un an.

Le doresc baftă pentru ca e timpul să terminal acest chin de 20 de ani pe această parte din A3.

AdrianB1

Care e momentul in care lotul Erbasu va fi important? Cand traficul Oradea-Cluj se va muta semnificativ pe A3. Iar asta nu cred ca se va intampla pana ce Nadaselu-Poarta Salajului va fi deschis, prin 2026. Deci cei de la Erbasu nu au de ce sa se grabeasca, mai ales ca tot ce a zis @M_Z e corect si riscurile respective sunt importante de tratat corect, nu in graba. 2025 pe fuga sau 2026 cu treaba facuta bine? Eu as prefera 2026, mai ales ca legaturile in capete nu sunt grozave, spre est ar fi nevoie de bucata pana la nodul Aghires si in vest evident pana la Biharia, iar tunelul ... cand o fi gata, ca ala dureaza foarte mult si e si foarte scump.

Geri

Vedeti aici in podcast cateva puncte de vedere direct de la dnu Erbasu legate de lotul de autostrada:

Autostrada TRANSILVANIA - inceputa de americani, finalizata de romani. De vorba cu Cristian ERBASU

la 01:37:30 - legat de expertizarea tehnica a lotului;

la 01:47:11 - strategia Erbasu - sa termine lucrarea, sa vedem daca reusesc si in termen, ca sa o aiba de referinta pentru a mai participa si la alte licitatii pentru constructii de sectoare de autostrada;

la 01:56:18 - se afirmase ca firma predase proiectul tehnic, se asteapta avizarea.

Sunt 4 luni de la acest podcast/interviu.

M_Z

haha. buna asta cu stocurile de piatra. daca e criblura se spala pe cap cu parte din ea ca s-au schimbat sorturile. doar 4-8 si 8-16 au ramas.
dupa cum ziceam anterior: a fost platit si acum e dat de bun 100% ca sa nu dea explicatii.
are de tras erbasu pe contractul asta. sper sa ii tina nervii si buzunarele.

danutzu_1069

Mai degrabă sa-i tina buzunarele...