Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 25 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Interesant ca 'ocolitoarea' asta s-a putut desena prin albia mica a Prahovei, dar cand a venit SF-ul pt A s-a argumentat ca nu se poate face A-ul pe acolo.  Nici macar la nivel de HP.....?

dumbravaandrei

discuțiile cu construitul în albia Prahovei au fost de la Comarnic spre Predeal. Practic ajungeai să casetezi întreg râul (construiai un capac peste albie).
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

bim14

Cred ca din banii cu care s-a executat Aeroportul Brasov(cu maxim 2-3 curse pe zi) se puteau construi cativa km din A3 sau 2 centuri ocolitoare in zona. Asa, in cativa ani, dupa ce va fi gata sectorul A3 Comarnic-Brasov, probabil ca aeroportul va deveni muzeu.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMAm virat 500 de lei in contul API pentru ca la final de 2024 sunt peste 50 de km de A7
Daca vom avea Focsani-Bacau la sfarsit de 2025, mai cotizez cu 500 de lei la API.

pista_bacsi

Pe aproape :lol:  dar am fi putut finanta poate 4 km. Mare parte din bani au fost locali.

QuoteInvestiţia în aeroport s-a ridicat la 140 milioane euro din care 120 milioane euro au venit de la bugetul local, iar 20 milioane euro de la bugetul naţional
link

reed

SECTIUNEA 3C, SUBSECTIUNEA 3C1 SUPLACUL DE BARCAU - CHRIBIS

IN DATA DE 28.12.2023 A FOST SEMNAT ACORDUL CONTRACTUAL NR. 92/128722.
PERIOADA DE PROIECTARE SI EXECUTIE A CONTRACTULUI ESTE DE 24 DE LUNI DIN CARE, 6 LUNI PERIOADA DE PROIECTARE SI 18 LUNI PERIOADA DE EXECUTIE A LUCRARILOR
DATA DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE A FOST 15.03.2024
PROIECTUL PENTRU OBTINEREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE A FOST AVIZAT IN CTE-CNAIR IN DATA DE 12.09.2024

Deci proiectarea e cam gata,asteapta pentru OIL?

horatiu.cosma

Proiectul pentru autorizația de construire e doar prima etapă a proiectării. Urmează autorizația de construire și proiectul tehnic de execuție. Ambele sunt întârziate.

TibiV

Quote from: bim14 on January 10, 2025, 03:26:32 PM...probabil ca aeroportul va deveni muzeu. 

NU muzeu, ci doar aeroport pentru smecherii cu avioane private. Oricum, peste Tulcea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MrConnaisseur

Pentru a se obtine AC pe un proiect este necesar Pth-ul vizat spre neschimbare din care se extrage DTAC-ul. Daca ai Pth si mergi spre autorizare, ce alt proiect tehnic de executie iti mai trebuie ?

horatiu.cosma

Așa era acum ceva ani. Nu mai există DTAC, ci PAC. Și ordinea e PAC, AC, PTE.

sboda1985

Saptamana trecuta am trecut prin zona,
si daca nu ma insel, langa Sanlazar, intersectia DJ190F si DN19E pe viitoarea traseu a autostrazii
am vazut ceva pietris adunat, etc. Ar fi oare organizare de santier ? Dupa Waze e chiar capatul tronsonului Erbasu.

cfdp

As completa: DTAC=documentatie tehnica pt autorizare constructii contine: proiectul de autorizare (PAC); studii: topo, geo, de mediu, ....s.a in functie de cerintele din CU, avizele si acordurile obtinute si alte documente obtinute pe perioada autorizarii, cum ar fi contracte de refacere,  de supraveghere arheologica si ..... impuse prin aviz. Toate impreuna alcatuiesc DTAC. in PAC proiectul de autorizare mentionam proiect intocmit la faza DTAC.
Acum la sfarsit ianuarie 2025 ar trebui sa intre in vigoare noul cod al constructiilor care este IN CONSULTARE desi eu am vazut vreo doua variante fara sa gasesc pe site-ul ministerului oficial draftul acestuia.

pista_bacsi

#36161
Din prea mult timp liber in weekendul asta m-am gandit la aceasta propunere.

Infiintarea "Companiei Regionale de Administrarii Infrastructurii Rutiere CoBra". Ca parti a acestei companii vor fi 25.5% CJ PH, 25.5% CJ BV si 49% MT/CNAIR/CNIR (pentru a muta responsabilitate pe factorul local). Capitalul initial va fi de 400 de milioane de euro pentru operationalizare si lansarea primei licitatii.

Se va pune o taxa de congestie pe VP cu camere video (DN71 intrarea/iesirea in judetul PH, DN1 intrarea/iesirea din Posada, DN1 intrarea/iesirea din Timisul de Sus, DN73A intrarea/iesirea din Predeal). Taxa va fi 52 euro pentru camioane si 12 euro pentru masini fiind exceptati localnici. Luand MZA-ul de pe Sibiu-Fagaras 29k din care 3k camioane va rezulta in jur 171 milioane euro anual. Sa zicem ca vor fi 100 de milioane in loc de 170 milioane.

Nevoia de finantare e 60km * 40 mil/km = 2.4 miliarde euro. Finantarea va fi asigurata partial de taxa si partial de la bugetul national. Bani veniti de la bugetul initial vor fi returnati dupa finalizare autostrazi din taxa inclusiv dobanda. In momentul cand bani vor fi returnati taxa va scadea la costurile de mentenanta pentru DN1 si A3 Cobra.

Compania va avea ca scop realizare A3 Cobra in 3 etape fiecare cu initiere la 4 ani in ordinea aceasta
1) Etapa 1 Predeal Sud - Sinaia Sud
2) Etapa 2 Sinaia Sud - Breaza/Nistoresti
3) Etape 3 Predeal Sud - Rasnov.

In cei 16 ani (12 + 4 ani intarzieri) se vor strange 1.8 miliarde euro (1.6 miliarde din taxe si 0.4 miliarde din capital initial minus 0.2 miliarde cost de operare si mentenanta). Diferenta va fi acoperita de bugetul central si restituita cum am zis mai sus.

TVlad

Eu zic sa nu le dam idei astora... :)

MARIVS

@pista_bacsi

De ce o taxa in plus din moment ce noi, cetatenii, platim oricum Roviniete, taxe in carburanti si alte taxe pentru drumuri la bugetul de stat?

pista_bacsi

O intrebare buna. Exista astfel de taxe in anumite orase care au ca scop incurajarea folosiri transportului public si finantarea acestuia pentru a evita/reduce congestia rutiera, dar in acest caz scopul ar fi finantarea unei autostrazi pentru a reduce congestia. Este o alternativa la PPP din punctul meu de vedere.

Roviniete, taxe in carburanti si alte taxe pentru drumuri la bugetul de stat sunt destinate tuturor drumurilor din tara in schimb in cazul acesta am avea o taxa cu scop specific. Nu ar mai exista scuza nu exista finantare desi ne va durea 25 ani aceasta taxa (estimativ).

Eu prefer sa platesc si sa facem ceva in loc de a astepta cum am asteptat pana acuma. Pentru cei care nu vor dori sa foloseasca DN1 (si sa plateasca) va fi DN1A ca alternativa.