Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

11 Members and 28 Guests are viewing this topic.

CristianP

Salut,

Vin si eu cu o idee "de concediu". Ce ne opreste sa facem centurile direct autostrada? Oricum, autostrada are noduri in toate statiunile. Si unde nu are, se poate face o descarcare provizorie. Incepem cu ceea ce arde mai tare: Busteni si Azuga, urmand ca autostrada sa se continue, candva. Pe modelul Bacau putem ocoli locurile cele mai aglomerate. E adevarat ca aglomeratia se va muta apoi in alt loc, dar cu suficienta planificare, acel loc va fi urmatorul care va beneficia de centura-autostrada. Cu o lotizare cu granularitate mica, aceste proiecte ar trebui sa fie mai usor de implementat, poate unele chiar de catre consiliile judetene.

Ma oftic cand vad ca centura Comarnic se face 1+1, cu intersectii la nivel si fara acces controlat. Daca ar fi colaborat CJ cu MT, poate aveam un sens din autostrada (HP), in loc de o centura cu giratoriu la fiecare intersectie.

horatiu.cosma

Uite cum ajungem incet incet la aceeasi concluzie: "centurile" astea sunt de fapt tot A3 Comarnic - Brasov.

TVlad

Nu cred ca a contestat cineva necesitatea A3 Comarnic - Brasov ci doar discutam de modalitati practice de a rezolva problema cit mai rapid si cu costuri cit mai mici.

Ma uitam acum pe harta API: tunel - viaduct - tunel - viaduct... E o nebunie. Pe Valea Doftanei autostrada ar fi construibila fara sa ajungem in faliment.

Inca un aspect: poluarea fonica. Din masina multi nu ne dam seama dar in aer liber chiar si la 1km distanta de autostrada, cu mama panourilor antifonice, zgomotul e insuportabil: motoare, vuiet de cauciucuri, claxoane, plam! plam!-ul rosturilor de dilatare, totul amplificat de peretele de stinca al Bucegilor. S-a terminat cu odihna in "statiuni".

DragosC

Nu-mi aminti Vlad, am casa la 50 de metri de A0 (Lot 3 Sud, Aktor), mi-e groaza de ce ma asteapta dupa Pasti  :lol:
Nu spera si nu ai teama

Ionut

:doh:

Deci acum nu este poluare fonică prin mijlocul stațiunilor și localităților de pe DN1.

dragos76

Apoi poluarea sonoră la un trafic ce merge cu 20km/h cu tot cu demarajele de rigoare ale unui Diesel vechi de 30 de ani, tot nu se compară cu cel al unii trafic de autostradă.
Doar că @TVlad, nu om inventa noi gaura la covrig acuma. Sunt nenumărate autostrăzi în zone montane, făcute de-a lungul a zecilor de ani, deci sunt convins că problema asta e răs-studiată, și are și soluții acceptabile. Ca să nu mai zicem că cu cât e mai mult tunel cu atât am scăpat de zgomot :)

dr4qul4

si pe Valea Doftanei nu avem nevoie de tunele si viaducte. Demolam toate casele si mergem pe firul apei.
interesanta logica....ducem autostrada mai sus, si ne vor trebui mai putine tuneluri/viaducte  :troll:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

Acum poluare fonica pe DN1 exista dar, fiind proportionala cu viteza, e redusa.

Nu e mai sus, e doar pe alt traseu, cu mai putine tuneluri si mai ieftin.
Inteleg ca pina acum costurile uriase au fost motivul pentru care nu s-a facut nimic deci avem alternativa mai rentabila si nu cu nimic mai proasta.

Cred ca ar trebui sa se priceapa ca varianta prin Valea Prahovei e prohibitiv de scumpa si peste alti 20 de ani o sa fim exact in acelasi punct, discutii. Daca vrem sa avem totusi o autostrada care sa duca traficul de tranzit (departe de a fi nesemnificativ), trebuie ales alt traseu, pe Valea Doftanei.



DragosC

Incep sa aud pe fundal strigatele celor nemultumiti de simpla idee ca nu ar mai exista o autostrada care sa ii duca de la Bucuresti pana la la baza partiei de ski, plus acuzatiile ca nu iti doresti o autostrada intre Ploiesti si Brasov, punct  :lol:
Nu spera si nu ai teama

dumbravaandrei

#36144
^^Costul drumurilor de legătură către V.P ar fi imense. Acestea ar fi în sine niște loturi de drum expres montan (tunele lungi, viaducte considerabile), de minim 20 km/bucată, dacă bagi numai două bucăți la Sinaia și Predeal, deja ai depășit cu mult costul unei autostrăzi pe traseul curent propus pentru că numai aceste legături ar fi mai lungi decât traseul Comarnic-Predeal. Plus că odată intrat în culoarul de pe Valea Doftanei, singura ieșire e la Brădet.

Să faci un traseu pe acest ,,culoar" la ~800m altitudine, e o distracție maximă, că pe sub masivul Paltinu îți trebuie tunel și de la Clăbucet până la Brădet sunt numai creste perpendiculare. Deci o salbă lungă de tunel-viaduct. cam de 30km de lungă. E mult mai scump să faci pe valea Doftanei decât prin Valea Prahovei și să cobori în Râșnov pe Pârâul Rece.

Asta ca să nu mai zic, că la Câmpina e aproape imposibil să cocoți ceva greu pe coasta dealului, că acolo e un masiv de sare ce duce până la Slănic, de aia s-a și preferat un tunel mai lung în zonă.

Iar ca argument suplimentar, pe acest culoar, este în chinurile facerii un drum județean. Cu costuri fantastic de mari și care după 2 ani de la licitație încă nu are proiect tehnic aprobat. Pentru că nu e un traseu simplu și ușor.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

TVlad

Pai nu am spus de vreun drum de legatura cu Valea Prahovei. Autostrada de pe Valea Doftanei ar duce traficul de tranzit iar DN 1 ar ramine doar pentru statiuni. Autostrada ar iesi pe la Sacele, nu la Risnov. Revin cu o schita bazata pe proiectul Iptana prezentat cu citeva pagini mai in urma.

dumbravaandrei

Păi și în caz de accident într-unul din tunele, de unde vin pompierii și ambulanțele? Mare parte din an, zona e abia accesibilă cu elicopterele din motive de vânt.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

StefanCelMare

"Acum poluare fonica pe DN1 exista dar, fiind proportionala cu viteza, e redusa."

Stai liniștit că nu se va circula cu 130 la oră nici pe A3 CoBra zona montană.
Poate 80-90 km/h.
La care viteză nici zgomotul nu mai e chiar de speriat ca la 130-140km/h.
Cu niște camere foto radar, să se și respecte, și ai rezolvat problema în 90% din timp (va fi zgomot ceva mai mare doar când plouă).

dr4qul4

TVlad...Eu am impreisa ca tu ai facut un SF din birou si vrei sa-l vinzi la CNAIR.
Doar ca noi pe aici verificam. Predealul (VP) atinge maxim 1034m . Predelusul (VD) ajunge la 1298m !
 Cum nu e mai sus?
Ca sa nu treci cu drumul de 1000m, la Predeal ai tunel de minim 4 km. La Predelus e de minim 6,7 km. Spun minim pt ca atat e distanta in linie drepata, in realitate va fi mai mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pista_bacsi

#36149
Quote from: DragosC on January 09, 2025, 08:38:43 AM1. Indiferent de solutie, aglomeratia din interiorul statiunilor va ramane. Oricat de repede vom ajunge in statiunea de destinatie, ea va fi la fel de aglomerata ca azi, minus volumul de trafic ce o ia pe varianta externa localitatii.

2. Daca se implementeaza centurile, si daca centurile reduc timpii de asteptare, atunci o autostrada nu mai are sens strict ca o solutie pentru problema VP, dar are sens ca deziderat general al oricarei autostrazi (viteza mare de parcurs, scaderea numarului de accidente, nevoia de a conecta doua regiuni istorice, impulsionarea economiei, etc.).

3. Corolar la punctul 2, "nu mai scrie niciunde" ca traseul propus pana acum, adica aproximativ paralel cu DN1, trebuie pastrat, putandu-se lua in calcul si un altul, mai putin costisitor sau mai facil de proiectat si ulterior construit.

Singura noastra problema e ca centurile actuale nu sunt implementate la standardele care sa aiba efectul descris si dorit. Daca ar fi fost, eu nu as scrie pe forum doar as fi citit. Centurile sunt niste noi "bulevarde" (1+1) prin aceleasi orase. Sa nu ma intelegeti gresit eu cred ca vor ajuta in sensul in care sunt un pansament pana poate ne apucam cu adevarat de centuri acolo.

Avem doua variante facem A/DeX pe acolo sau centuri pe bune acolo. Din fericire nu e una sau alta. Am putea incepe cu un HP de la Sinaia Sud la Predeal Sud care ar avea fix efectul descris de tine de centura. Daca vom considera la un moment ca nu e suficient il putem extinde.

Acest drum/centura ar costa cam 550 milioane euro (50 mil/km * 22 km / 2 HP). Noi acuma ingropam 160 mil euro pe VO Busteni-Azuga. Iar ca bani nu cere nimeni azi sau maine, dar daca am stii ca in 2030 s-ar apuca de ea eu as fi multumit. Daca Romania nu gaseste in buzunar 150 milioane timp de 4 ani pentru un HP acolo din 2030 incolo ce pretenti sa mai avem. In 2024, Fondul de rezerva al Romaniei a fost de 1,7 miliarde de lei echivalentul la 340 mil euro (asta e doar rezerva) ca sa intelegem ca vorbim de o suma "infima".

Busteni:













Campina:















Powered by API/PUM imgur uploader