Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 25 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#36105
Quote from: Kitz on January 08, 2025, 05:10:26 AM@tom_sawyer viteza de proiectare nu e tot una cu viteza maximă admisă pe autostradă.
Quote from: LRadu on January 08, 2025, 11:15:52 AM@tom_sawyer s-a mai discutat, viteza de proiectare nu este tot una cu viteza admisa la final. Pe o viteza de proiectare vei avea curbe si sectiuni scurte cu limitari poate la 100km/h, dar unde realist vorbind cu o masina mica vei putea merge 110-120 fara probleme.

Viteza de proiectare, conform normativului PD 162-2002 pentru proiectarea AUTOSTRAZILOR EXTRAURBANE:





Au fost mai multe discuții pe forum legat de acest subiect, din păcate nu prea s-a făcut referire la legislația românească. Din câte îmi amintesc, @vancouver făcea referire la normativele germane.

Știu că a fost o discuție în studio la B1 cu Ionuț-Bărbier-director Consitrans. Tind să le dau dreptate celor care spun că asta e chiar viteza maximă cu care se va circula.

Nu cred că poliția va autoriza o viteză legală mai mare pentru autoturisme decât cea indicată pentru parcurgerea autostrăzii "în deplină securitate și confort", mai ales la munte.

Până în prezent noi am construit doar autostrăzi la șes, cu viteză de proiectare 140 km/h, deci nu avem un exemplu de viteză redusă pus în practică.

Dulghii

Viteza de proiectare întotdeauna va fi mai mare decât viteza maximă admisă pe acel sector în exploatare. Din câte știu este cam cu 10% mai mare. Dacă la munte este proiectată la 100 de kilometri, probabil va fi limitată la aproximativ 80-90 km/h.

mirceaeliade

@DragosC  Brasovul s-a dez-industrializat, si va RE-incepe sa se dez-industrializeze curand o data cu problemele Schaeffler si productia lor de componente auto.  Nu stiu cati euro-centi se adauga la transportul productiei din cauza lipsei accesului la "retea de trafic cu acces controlat" pentru firmele din Brasov, dar sunt absolut sigur ca nu ajuta deloc, chiar si acesti euro-centi in plus, nici la gasirea unor viitoare potentiale corporatii care sa deserveasca piata de muncitori disponibili in cel de-al 6/7-lea oras ca populatie al tarii.

Daca "doar cateva centuri" ajung sa rezolve problemele de trafic pe VPh, atunci de ce nu se atunca pe forumuri si pe la televiziuni solutia asta si pentru Filiasi-TgJiu?  Cum de s-au putut impinge dosarele inainte proiectul marelui drum de importanta nationala si internationala spre TgJiu?  Ca daca mai tin minte de la ora de geografie, TgJiu are o pupulatie cam spre sfert din cea a BV.  De ce Filiasi-TGJiu nu e "DEx4fun"?  Ca Search parca a fost proiectant si pt Filiasi-TgJiu, si pe Bacau-Brasov, dar numai la utima au reziliat. Era asa important sa completeze tot SF-ul dupa Filiasi in acelasi timp in care pe BV-Fagaras, BV-Ploiesti, si BV-Bacau chiar nu se puteau gasi bani sa se urgenteze dosarele la SF? 

rt25

#36108
@iulic a dat cu aroganta incercand sa ma faca pe mine arogant, spunandu-mi ca eu sunt nerusinat vrand A3 cand fac in octombrie intr-o miercuri aleatoare Valea Prahovei o vizita pe Zamora de "fun" ...

Populatia BV: 550k, PH 700k, IF 540k, Buc. 1800k, CV 200k. Deci 3,8 milioane populatie afectata. Adica tot vreo 20%. Argumentele de trafic, economie si populatie sunt covarsitor in favoarea A3 (doar tronson Comarnic-Predeal) fata de orice alta autostrada din tara. De aceea e si singura autostrada unde s-a incercat PPP, pentru ca era singura optiune unde ar fi putut fi realizata (adica sa aiba numerele de partea sa).

Problema e ca seara avem AMBUTEIAJ DE TIRURI. Trenurile sunt la supracapacitate desi e o cadenta de sub o ora intre trenuri. (ADICA MERG OAMENI IN PICIOARE!). Nu e vorba de partii sau turism. Turismul doar transforma o problema grava, adica ambuteiaj miercurea in afara sezonului, intr-una oribila. 5h pe 60 km.

Traficul majoritar e comercial.

Pe mine oamenii de tipul astia ma trimit sa ocolesc 200km pe Valea Oltului (+100% distanta) sau vreo 100km pe la Buzau (+50% la distanta) ca ajung mai repede. Sper ca se intelege absurdul si nu mai e vorba de "echitate intre regiuni" acum. A7 se face si nu s-a opus nimeni, ba dimpotriva.

Mentionez inca odata ca vorbim de 50km amarati care ar rezolva problema? Si din astia 50km, realist vorbind, putem face HP, DX, orice doar sa aiba intersectii denivelate. Nici macar nu trebuie A, doar intersectii denivelate si noduri standard. Mergem mai incet, dar macar nu avem o medie de 5km/h. Ce se propune acum e tot o batjocura: centura Comarnic e 1v1 cu nspe giratorii si intersectii la nivel. Nu va rezolva mare lucru. La fel si cu "centura Busteni"...

Treaba cu autostrada pentru turism/ski/partii/distractie/lene sa iei trenul/"nu stii alta zona" e o jignire urata rau de tot, @DragosC. E fix cum se vehicula ca se blocheaza strada la A0 si sunt trimisi localnicii prin camp pe la urmatoarea supratraversare numai ca aici e chiar mai rau...

DragosC

@mirceaeliade - dragule, din nou, citeste-mi cu mai mare atentie postarile, nu am spus nicaieri ca autostrada nu este necesara, dimpotriva.

In Brasov avem mai nou si aeroport, cate de bine merge ? Ok then.

Cat despre centuri - nu pot decat sa imi imaginez ca un prostalau de politruc a initiat discutia cu A3 pe traseul care strabate VPh paralel cu DN1, acum 15-20 de ani, si de atunci toti au luat-o dupa el, de la proiectanti la publicul larg.

Nu stiu speta de la Filiasi-TgJiu, dar daca e cum imi imaginez, probabil ca e tot datorita presiunii publice, inclusiv din partea noastra, sa avem autostrazi si DEx-uri peste tot, indiferent de costuri si indiferent de nevoile reale sau solutiile alternative.

Vezi lotul 2 din PiSi, de la Boita, unde pe cativa km e practic deasupra nationalului, cu toate problemele ce deriva.
Nu spera si nu ai teama

Archi

@Dulghii

S-a mai tot discutat subiectul vitezei de proiectare. Concluzia a fost ca viteza de proiectare a unui drum = viteza cu care un camion incarcat poate sa se deplaseze in siguranta. Deci e invers, la o viteza de proiectare 80 km/h cu sigurnta masinile pana in 3.5 tone se pot deplasa cu 100-110 in siguranta.

tom_sawyer

#36111
@Archi concluzia aceea a fost greșită, ți-am dat extras oficial din normativul românesc. Care, în plus, vorbește de autoturism, nu de camion. Autoturism, nu autovehicul în general.

DragosC

@rt25 nu stiu la ce te referi.

Eu zic foarte simplu, personal cred ca solutia unei autostrazi prin zona doar pentru a rezolva blocajele create de catre turisti, nu e una buna, respectivele blocaje putand fi rezolvate in mod diferit, iar autostrada care ar trebui sa deserveasca alte nevoi ar trebui proiectata si construita pe alt traseu.

Discutia la A0 data in trafic indiferent de impact e foarte diferita de ce zic eu, in niciun caz "fix" cum se vehicula, si de fapt se reduce la acelasi principiu al diferentierii foarte clare intre nevoile si asteptarile generale vs cele ale localnicilor.

Si la A0 au fost multi care au spus ca practic "mai da-i in mm lor pe aia, important e sa se dea in trafic A0, fie si pe un fir", si uite ca dupa o vreme nu a fost chiar asa, si ca e de fapt foarte important sa tii cont de interesele comunitatilor locale.
Nu spera si nu ai teama

Archi

^^ My bad then, o sa studiez cand prind timp sa fiu la curent.

Mojito

@DragosC

Daca și francezii ar fi gândit că tine nu ar fi fost autostrada A40 pana langa Chamonix sau A430. Sau pe Valea Prahovei Aosta la italieni. Și multe altele.

rt25

#36115
^^^ NU E VORBA DE AMBUTEIAJE CREATE DE TURISTI!!

sunt ambuteiaje tot timpul, chiar si cand nu e picior de turist pe Valea Prahovei. Tirurile au liber pe DN1 intre 22 si 06 si e un trafic imens de TIRuri noaptea. E coloana de tiruri noaptea... Ziua sunt pe DN1A, unde Waze iti da 3h 20', dar realist nici cu Porsche nu poti depasi TIRurirle pe drumul ala sub-standard sa faci chiar 3h 20', e ft greu de depasit. Pe DN1, in conditii ideale, ai face 2h in cap, de la iesire din BV la intrare in Bucuresti (facut de mine acum multi ani cand se putea, cu maximul de talpa posibil cunoscand drumul si nepunand pe altii in pericol). Acum norma e de 3-4h indiferent de ora si zi.
Ti-a aratat si @dumbravaandrei printr-o analiza destul de elaborata, spre deosebire de mine.

Noi (statul, tara) trebuie sa urgentam gasirea unei solutii acolo, pentru ca are efecte mai mari decat faptul ca mergi incet. Gluma era ca au uitat sa ridice "Schengen"-ul pe Valea Prahovei de la 1 ianuarie (a avut mult reach...)

DragosC

@Mojito tot nu mi se pare ceva obligatoriu, sau absolut necesar, imi pare rau.

@rt25 - e normal sa fie ambuteiaje, din moment ce drumul strabate statiunile oblu prin mijloc, cu giratorii, oameni care isi vad de ale lor, cu traversari, zebre, parcari, etc.  Also, una e ambuteiaj, alta e circulatie cu viteza mai mica.

Sunt de acord cu gasirea unei solutii, doar ca solutia pe care mi-o imaginez eu nu e o autostrada, cel putin nu una care trece tot prin/pe langa statiuni.

E la fel si pe Valea Oltului, si solutia ocolirii prin centura Calimanesti e folosita de catre tiristi fara probleme.

Si, ce sa vezi, turistul tot in Caciulata are treaba, si de multe ori exista ambuteiaje.

Nu o sa mai explic, pentru mine e clar - acolo aglomeratia nu va disparea nici cu 3 autostrazi, tocmai pentru ca oamenii au ca punct terminus statiunile in sine, deci pot ajunge in statiuni folosind viitoarele centuri (de exemplu cei care vin dinspre Bucuresti, si au treaba in Predeal, vor ocoli din prima Sinaia, Busteni sau Azuga), iar cei care nu au treaba in statiuni deloc o pot lua pe centuri la fel de bine mersi (sau pe o autostrada care ar trebui sa treaca prin alta parte).
Nu spera si nu ai teama

iulic

#36117
@rt25
Normal ca si pe mine m-a deranjat aruncarea in derizoriu a principiului echilibrului intre regiuni. Aici am simtit aroganta, nu altundeva. Dincolo de asta, am simtit doar o exasperare privind situatia de pe VP, pe care pot sa o inteleg.
Eu continuu sa sutin ca, daca vrei ca tara asta sa se dezvolte cat de cat echilibrat (nu uniform, ca nu este posibil), nu poti pompa bani permament si cu prioritate in infrastructura dintr-o regiune in detrimentul celorlalte. Apoi sa vii si sa arati cu degetul "polul saraciei in Europa", "regiunea europeana cu cea mai mare rata de emigrare" etc. Trebuie oferite sanse si estului tarii, iar cei care sustin traversarea rapida a Orientalilor au realizat si livrat catre public si decidenti, in ultimii ani, analize de "policy" din toate perspectivele (economica, sociala, geografica, istorica etc.), documentate riguros si argumentate stiintific, care pot fi cu greu contestate.
Legat de populatia deservita de viitoarea A8: Bacau 600k, Iasi 760k, Neamt 455k, Suceava 642k, Vaslui 375k, adica, in total undeva la 2.800k. Daca mai adaugam si Galati 500k si Vrancea 335k, in total ne ducem spre 3.600k. Eu zic ca e comparabil, nu?

Dar, cum observa si @DragosC, se pare ca citim selectiv si interpretam la fel de selectiv. In realitate, eu vad ca cvasi-toata lumea de pe aici (printre care ma numar si eu) sustine rezolvarea problemei pe VP. Diferentele constau doar in ideile, solutiile sau timing-ul diferite care se propun.

pista_bacsi

@DragosC Dacă nu e ambuteiaj să mergi sub 40km/h peste o oră nu știu ce se poate numi ambuteiaj.

Poți te rog să ne aduci niște date și argumente pentru turismul de pe VP.

Uitându-mă la date VP nu există în turismul din România. Ca număr de înnoptări Vâlcea e peste și Prahova nu e doar VP. De aici am luat datele http://statisticiromania.ro/clasamente





Powered by API/PUM imgur uploader

rt25

#36119
timingul din pacate e depasit cu 20 de ani.


Problema s-a transformat dintr-o traversare de localitate cu un giratoriu la o problema de nivel DNCB. Stiu ca nu ma credeti, dar toti care parcurgem drumul asta constant tot spunem ca nu mai suntem in logica unei probleme rezolvabila punctual cu un interzis de viraj la stanga sau cu un mic pasaj pe ici pe colo.

In timp ce o distanta de 150km (iesire din Bucuresti->intrare in Brasov):
- ar trebui sa fie parcursa in 1h 15min
- o parcurgi in 2h in cel mai bun moment posibil de trafic (norma a virajarii dificultatii traseului) pe cel mai bun traseu (celelalte optiuni incep de la 3h' 20min, traseul pe DN1A)
- in perioadele off-season se parcurge 3h minim
- in "sezon" se parcurge 4h-5h pe DN1 si 4h pe DN1A ca e greu sa depasesti TIR-uri pe serpentine si coloana.

Eu vreau ORICE. zau, atat de putin se face. adica nimic. zero, nothing, nada.... Si urasc sa mi se spuna ca e autostrada 4fun, turistica, aia neimportanta din punct de vedere economic.
Intre timp multe proiecte cu mult mai putin "return of investment" - economic, social si tot ce vreti voi - au intrat la finantare...

Aici politicienii au armat o bomba promitand sa rezolve aceasta problema cu rezultate 0. Si nu va ajuta in acest moment atitudinea zeflemista de tip: "e o problema doar de turism". Pentru ca NU e vorba de turism aici. E traseul care uneste orasul 1 cu orasul 5 din tara asta.

PS: Turismul e de fapt inhibat de problema traficului. Inoptarile si banii din turismul generat de Sinaia, Busteni si tot ce au acestea de oferit ar exploda odata cu existenta unei autostrazi.

PS2: Si traficul ar exploda. Ganditi-va ca eu si toti cunoscutii brasoveni facem drumul in scarba ft rar si de nevoie. Daca as face 1h 30 de la iesirea din Bucuresti as merge la BV acasa in fiecare weekend. Deci mi-as mari frecventa deplasarilor de 4 ori cel putin. Si asa ar face si cei care ar merge la Sinaia/Busteni/Azuga pentru 1-2 zile dar nu o fac pentru ca nu vor sa le petreaca in masina.

PS3: @iulic vezi ca aia 2.8 milioane sunt deservite ft bine de A7. Azi ajungi mai repede de la Bacau la Bucuresti decat de la Brasov la Bucuresti la jumatate de distanta.

PS4: transportul de grinzi metalice de la Energo Brasov la Pizzarroti la Dumbrava (adica distanta de sub 100km) a facut turul tarii pe traseul Brasov->Sighisoara->Mures -> Turda -> Sibiu-> Valea Oltului -> Valcea -> Slatina -> Pitesti -> Bucuresti->Ploiesti->Dumbrava.