Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 18 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#36090
Quote from: DragosC on January 07, 2025, 11:50:44 AMAh, ca avand o autostrada se va putea circula cu 120-130 in loc de 80, da, este corect, dar nu mi se pare ca "se merita" costurile pentru atata lucru, mai ales daca s-ar reusi dublarea DN1 pana la Brasov.

Având autostradă se va putea circula fix cu 80, că asta e viteza de proiectare adoptată, pentru reducerea costurilor. Scrie și în extrasul de traseu pe care l-am postat.

Flo87

Quote from: DragosC on January 07, 2025, 11:50:44 AMTrecand peste disonanta cognitiva masiva, ne dam seama ca o autostrada nu ar rezolva nimic, din moment ce pe autostrada ar circula cei care au nevoie sa ajunga in Bv, adica restul turistilor si marfa.


Deci asta ar insemna ca s-ar putea muta traseul de la Comarnic prin Valea Doftanei sau chiar mutat de la Ploiesti sa fie paralel cu DN1A.
Daca traseul ramane pe Valea Prahovei nodurile o sa fie destul de inghesuite, daca nu vor fi proiectate cu atentie coada din statiuni va afecta autostrada.

aaxel03

@DragosC
Pareri din astea, ca ale tale, cum ca autostrada Comarnic-Brasov "nu rezolva nimica" sau ca niste centuri chiar cu o banda pe sens "ar rezolva instant" problemele de trafic, nu-si au locul pe un forum serios.
Eu inteleg diversitatea opiniilor, inteleg si ca in neputinta nationala de a construi aceasta autostrada apar unele opinii care incearca sa ne convinga (sau sa se autoconvinga) ca Ploiesti-Brasov "nici nu e necesara", dar sa vii sa spui ca o autostrada pe (probabil) cel mai aglomerat traseu din tara nu rezolva nimica, sau ca o banda pe sens e de ajuns, suna a bataie de joc. Mai vii si cu niste argumente de tot rasu :D

Kitz

@tom_sawyer viteza de proiectare nu e tot una cu viteza maximă admisă pe autostradă.

DragosC

#36094
 :lol:
Nu spera si nu ai teama

LRadu

@tom_sawyer s-a mai discutat, viteza de proiectare nu este tot una cu viteza admisa la final. Pe o viteza de proiectare vei avea curbe si sectiuni scurte cu limitari poate la 100km/h, dar unde realist vorbind cu o masina mica vei putea merge 110-120 fara probleme.

Consider ca orice autostrada montana, poate chiar in zone deluroase mai dificile ar trebui sa fie acceptate cu viteze de proiectare mai mici. Nu cred ca e tragedie un 10-20km / h mai putin pe zone scurte daca asta inseamna o reducere semnificativa de costuri.

 Pe "fenta" asta cu viteza de proiectare am vazut ca  a plecat majoritatea presei.

dumbravaandrei

Trebuie să fii rupt de realitate fantastic de rău să tot susții că autostrada Ploiești-Brașov are scop pur turistic și că singura problemă pe care trebuie să o rezolve CoBra e afluirea și defluirea turiștilor.

Nici 15% din trafic nu e turistic (strict bazat pe numărul de scaune din restaurante și locații de cazare, raportat la MZA). La ,,4fun" e doar expunerea media mare, că nu vine vreo televiziune la 12 noaptea să facă live pe Timiș sau la Pârâul Rece să vadă lumea că nu încap camioanele câte două în curbă și că de la 22-07 rar vezi turism și drumul e mai plin ca în timpul zilei. Ca să nu mai zic că nu cred că ați văzut pe la vreo televiziune un live cu un tir care se chinuie să meargă de la Homorâciu la Săcele, să vedeți cât de ,,fun" e pentru un vehicul lung de 16m și lat de aproape 3m...
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

Ionut

Eu tot nu înțeleg de unde vine povestea asta ca B-BV are trafic turistic în proporție de 75-80%.

Dacă aș fi eu o zi "președinte", aș revoca o săptămână restricția de tonaj de pe DN1 și aș da liber transportatorilor să își ducă marfa între București și Brașov pe drumul normal, direct. Și aș pune televiziunile să filmeze.

Just for fun.

dumbravaandrei

#36098
Din păcate eu am experimentat din greu astă-vară cât a fost închisă Valea Oltului. Făceam 2-3 drumuri pe săptămână Brașov-București. Bineînțeles că atât DN1 cât și DN1A erau pline ochi de camioane. Numai să ies din cartier (care avea ieșirea direct în DN1), dura minim 10 minute, am stat și câte 20 de minute până am găsit o breșă în trafic să intru.

În perioada aia mă uitam de 2-3 ori și cum arată traficul pe centura Brașovului, pentru că singurele rute sub 4 ore erau următoarele:
- Brașov-Bran-Dragoslavele-Stoenești-Târgoviște-Floreasca. Bineînțeles, că aici speram să fie drumul liber și să nu prind coadă la semafoare pe Drumul Carului. Dacă situația era nasoală pe sectorul ăsta de drum, alegeam ruta
- Săcele-Întorsura Buzăului-Cislău-Mizil-Ploiești-Bărcănești-Dn1 până la București.

Ambele trasee, minim 60km ocol, dar era mai bine decât să stai 3 ore Predeal-Comarnic sau să faci 3 ore la 20 km/h cu camioanele pe Dn1A.

Și nu puteam merge cu trenul pentru că după 9 seara nu mai ai tren din București spre Brașov.

De acum, poți fi președinte cât vrei, nu mă mai supăr... acum într-o ora jumate maxim ajung în București fără să mișc roata mașinii. 15 minute cu bicicleta până la Ploiești Sud/Vest, apoi 40 de minute cu trenul până în București și metroul chiar e super plăcut în capitală, comparat cu traficul de la suprafață.

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dr4qul4

daca tot ziceti de viteza de proiectare si viteza reala... cu cat credeti ca veti merge prin tunele? Eu zic ca vom merge cu maxim 80, pentru ca atat va fi limita si va fi si un radar ca sa o respectam.
Cam asa e peste tot.
Asadar, pe orice autostrada montana, un autoturism va scoate o viteza medie de 90-100 km/h, daca merge legal.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Earthchild

Autostrada montană 80 km/h vs DN 30 km/h viteza medie pentru un transportator.
Faceți calculele pentru Comarnic Brașov.

DragosC

#36101
Eu v-as ruga sa incercam sa ne citim mai cu atentie postarile unii altora, si sa intelegem diferenta intre sursa blocajelor si natura/scopul viitor al unei potentiale autostrazi.

Sursa blocajelor de azi e clar, fara urma de indoiala, traficul turistic mic din statiuni.

Scopul viitor al autostrazii este, sau ar trebui sa fie, deplasarile rapide si sigure intre regiuni, indiferent de scop - personal, serviciu, turistic, marfa.

Atentie, deplasarile intre regiuni, nu intre statiuni  :lol:

Degeaba se umfla plini de regrete si de frustrari unii ca fara autostrada asta nu mai poate neica-nimeni din Bucuresti sa isi soarba ciorba de burta in Predeal, nu va da nimeni sjdemii de miliarde de euro ca sa rezolve genul asta de mizilicuri. Pe logica asta ar trebui sa avem autostrazi cate statiuni turistice. O gogomanie. Iar daca vreun politician a decretat acest lucru, acel politician nu trebuie luat in serios.

Din nou, micile interese ale turistilor nu sunt si nu pot fi un motiv suficient pentru construirea acestei autostrazi. Respectivele interese pot fi rezolvate cu ajutorul centurilor si nodurilor rutiere de proximitate, plus o eventuala largire la 2 benzi pe sens, sau chiar 2+1 alternativ, a DN1, acolo unde este posibil.

Prin urmare, daca ea se va face, pentru ca ESTE nevoie de ea, doar ca din alte motive, nu vad niciun motiv ca ea sa fie realizata pe aliniamentul actual, atat datorita preturilor fantasmagorice cat si complexitatii realizarii.
Nu spera si nu ai teama

dumbravaandrei

tu citești postările anterioare?  :o
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

DragosC

Pai da Andrei, ca pare ca eu as fi zis ca nu e nevoie de autostrada, sau ca as fi zis ca autostrada e buna pentru turisti, etc, cand am zis exact pe dos, ca la Radio Erevan :lol:

Oricum daca se va face, nu o vad proiectata cu traseul imediat pe langa sau prin statiuni, nu e nici loc, si nici nu ar rezolva prea multe comparativ cu centurile.
Nu spera si nu ai teama

dr4qul4

Intoarcerea de pe 2 ianuarie de la Bran a durat:
- 4h30 min pe DN73 188km - Au scos toate semafoarele (nu ma asteptam dar se pare ca au gandit de data asta)
- 5h15 min pe DN1A: 237 km
- 8h pe VP: 189km

Va dati seama ce distractie a fost?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist