Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 27 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

eu zic ca cea mai buna optiune in acest moment este sa continue proiectul actual. e bine de rau, avem un traseu aproximativ. O resetare la 0 ne va duce in situatia Tg Mures- Fagaras...
Insa as vedea o singura modificare: intai facem HP cu un singur nod intre Azuga si Predeal.
Dupa ce e gata ne putem gandi la alte noduri si la celalalt sens.
Neaparat sa aiba loc si camioanele. Pentru ca vor fi destule chiar si daca vom avea taxa. Va atrage trafic de camioane de pe DN73, DN1, DN1A, si DN10.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#36076
Ce valoare are acest traseu stabilit dacă nu s-au făcut foraje geo pe zona cu adevărat importantă? Sper să nu greșesc, dar îmi amintesc că am citit chiar aici pe thread că cineva a văzut foreza pe lângă Ploiești, deși acolo nu vom avea autostradă.

Am dat un link în postarea anterioară, dar mai bine pun citatele aici, ca să rămână:

În același răspuns, CNAIR recunoaște că investigațiile geotehnice – forajele, una din cele mai dificile componente de executat din contract – nu au început în zona montană: ,,Nu au fost demarate investigațiile geotehnice în zona montană".

,,Noi am semnat protocolul de predare-preluare cu CNAIR, am trimis actul adițional pentru care urma să-l semnăm în trei cu proiectantul și cu CNAIR, dar noi am avut deja discuții cu proiectantul. El reclamă un număr suplimentar de foraje necesar a fi făcute și încercăm să găsim soluții să finalizăm odată acest traseu", spune Gabriel Budescu, director general CNIR, într-un interviu acordat cititorilor HotNews.ro.

*De precizat că Budescu a fost, înainte de actuala funcție la CNIR, directorul Direcției Tehnice din CNAIR și a fost implicat direct din partea companiei de stat în derularea prezentului contract. (n.r. editare ulterioară)

,,Din câte știm noi, acum au făcut undeva la puțin peste 4.000 metri liniari de foraj. Mai au contractual de făcut până la 33.000 metri liniari de foraj. Încă mai este de lucru, că mai au foraje de făcut la zona de tuneluri, la zonele de consolidări mai este de lucru. După ce o să avem adiționalul semnat cu proiectantul și vedem ce, cum reușim să ne înțelegem pe doleanțele lui, o să-i cer să-mi facă alt grafic. Să-mi zică el asumat când termină și cum termină", detaliază Budescu.

,,Proiectantul acum reclamă faptul că datorită normativelor trebuie să facă mai mulți metri liniari de foraj decât a avut în ofertă și am zis ok, găsim o soluție să-i suplimentăm noi, să facem noi diferența, dacă e cazul. Dacă va fi nevoie vom ajunge și la o altă licitație să compensăm noi pe partea de geotehnică, să venim cu o procedură și să compensăm noi de partea asta de foraje, dar el trebuie să-și facă ce are în contract, el nu și-a terminat de făcut ce are în contract", explică directorul CNIR.


https://hotnews.ro/autostrada-de-pe-valea-prahovei-s-a-blocat-din-nou-la-stadiul-de-hartii-niciun-foraj-in-zona-montana-ce-termen-realist-exista-pentru-primii-kilometri-din-comarnic-brasov-1797543


Ținând cont de ce s-a mai discutat pe aici, poate ar fi indicat ca și autoritătile să se concentreze pe tronsonul Sinaia-Predeal, 20 km, cu posibilități de continuare fie pe Valea Prahovei, fie pe Valea Ialomiței, și vedem în următoarele decenii cum mai evoluează traficul și celelalte proiecte, pentru a ști ce variante să adoptăm.

Dacă se reziliază contractul cu Consitrans, ar fi o oportunitate să se reliciteze un SF solid doar pe acest tronson. De tipul relicitării SF-ului Brașov-Bacău, unde traseul era stabilit, dar s-a relicitat în vederea completării investigațiilor geo.

https://cloud.andnet.ro/index.php/s/ypHFYH2TkZos329?dir=undefined&openfile=391376





Powered by API/PUM imgur uploader

Mojito

Forezele de care zici sunt pt DEx Ploiesti - Găești.

tom_sawyer

#36078
Repostez o captură mai cuprinzătoare a traseului (nu mai pot edita mesajul de mai sus).
Km 87 - km 65. Lasă posibilitatea continuării spre sud atât prin Târgoviște cât și prin Comarnic.





Powered by API/PUM imgur uploader

Oneinthecrowd

Cred ca @tom_sawyer se refera la mesajul asta (pe topicul DX-ului Ploiesti - Gaesti):

Quote from: ciprianb on April 18, 2024, 11:10:36 AMAstazi dimineata langa Centura Ploiesti si calea ferata era o echipa cu o instalatie de forat, aceeasi echipa si instalatie lucrau duminica dimineata langa drumul spre Negoiesti (DJ 104P). Din pacate nu am reusit sa fac poze. Sa fie forajele pentru Drumul Expres?

tom_sawyer

^ Merci, exact la acela mă refeream, văd că a fost postat pe theread-ul DEx-ului, dar cred că are legătură cu A3 de fapt.

Oneinthecrowd

Daca ne uitam pe harta cu proiectele - A3 trece chiar pe la intersectia dintre Centura Ploiesti si DJ104P. Iar DX-ul e mult departe. Asa ar fi logic.

iulic

@rt25
Mie imi vine sa zambesc (dar cu amaraciune), pentru ca exact aceasta atitudine aroganta a dus la resentimente din partea altor regiuni ale tarii la adresa "miticilor". Cele mai uzuale argumente legate de CoBra tin de accesul decent al turistilor "la munte", care stau chiar si "2 ore in trafic". In acest timp, se contesta prioritizarea traversarii Carpatilor Orientali printr-o conexiune rutiera rapida pentru estul / nord-estul tarii. E vorba de 25% din populatia tarii / 20% din suprafata tarii, de aceea s-a ridicat acum vreo 7-8 ani si miscarea civica ce a adus tema in discutie, la nivel national. Din disperare. Intrebati la Iasi, Bacau sau Suceava cate oportunitati de investitii in regiune s-au ratat si se rateaza in continuare sau ce dezavantaje de competitivitate au afacerile existente din  motivul lipsei conexiunii rutiere rapide transcarpatice. Din lipsa de oportunitati, forta de munca fie emigreaza, fie este subutilizata si se deprofesionalizeaza.
Pana la urma absolut nimeni din Moldova nu a contestat importanta traversarii cu prioritate a Meridionalilor (A1 Pitesti - Sibiu). Nici acum nu cred ca este cineva rezonabil care sa conteste necesitatea rezolvarii problemelor accesului (turistic) pe Valea Prahovei, dar se contesta doar acest lobby pentru prioritizarea unei a doua traversari a Meridionalilor in dauna unui proiect vital precum A8.
Pe finalul textului as vrea sa apreciez in mod deosebit pe colegii de forum care aduc argumente in favoarea CoBra, ce tin de traficul comercial, ce propun solutii interesante si rezonabile pentru rezolvarea problemelor rutiere din zona. Nu ii apreciez pe cei care se plang ca fac o ora in plus pana pe partie si considera ca rezolvarea acestei probleme e prioritara fata de crearea conditiilor pentru dezvoltare economica intr-o regiune unde locuieste 25% din populatia tarii.

voicul

Se simte aportul A7 in A3.
Nu e inca trafic ca in weekend pe A2, dar am cam venit in coloana pe banda 2, pentru ca ... toti depasesc.

handrei

#36084
Banuiesc ca principala scuza pentru care CoBra nu exista este cea financiara.

Poate s-a mai propus pe forum, imi cer scuze in acest caz.
Se pot face 2 fire distincte?
Daca tot nu s-au facut studiile geo la munte inca, nu se pot gasi oare alternative mai ieftine, chiar daca sensurile de circulatie sunt complet separate?
Observ si in plansele puse mai sus ca autostrada este luata ca un tot unitar, dar separarea firelor de circulatie in zona montana este o practica intalnita, si poate salva niste bani frumosi (tuneluri mai scurte, etc).

Alt avantaj: se pot face rand pe rand. Cu jumatate de bani un fir ar fi gata, si se poate circula pe el, chiar daca e doar 1+1. Apoi cand se mai gasesc resurse se poate face si al doilea fir.

Siciltir

^Ideal e să se facă cele două tuneluri alăturate din motive de securitate

handrei

#36086
Sunt o gramada de tuneluri simple (1+1) nedublate de un alt tunel, inclusiv cel mai lung tunel rutier din lume, Lærdal, din Norvegia.

ovicor

Tronsonul de A7 deschis aduce, se pare, nu doar un aport de trafic, ci si maniera de indisciplina de pe DN2! Un accident in lant pe A3 de azi poate avea si aceasta cauza!

DragosC

Eu cred ca nu mai vedem padurea de copaci, si ca trebuie sa ne intoarcem la problema, pentru a avea aparenta solutia.

Problema e ca in statiuni e mare vanzoleala, punct. Unii ies, altii intra, parcari, iesiri din parcari, traversari cu/fara treceri de pietoni.

Deci sursa blocajelor e traficul mic, in scop turistic.

Daca scopul e turistic, inseamna ca o majoritate a celor care pleaca dinspre Bucuresti/Ploiesti nu e neaparat de a ajunge peste munti, in Brasov, ci tocmai de a se "infige" intr-una dintre statiuni.

Deci cei care se plang de blocaje, se plang de ei insisi, ei fiind traficul.

Trecand peste disonanta cognitiva masiva, ne dam seama ca o autostrada nu ar rezolva nimic, din moment ce pe autostrada ar circula cei care au nevoie sa ajunga in Bv, adica restul turistilor si marfa.

Dar cei care vor sa ajunga tot in statiuni, vor avea parte de aceleasi blocaje ca pana acum, blocaje consecutive, pe masura ce fiecare isi satisface interesul, iar ceilalti "scapa" de el si merg mai departe catre celelalte statiuni.

Spuse toate astea, pentru mine este evident ca o solutie mult mai rapida a problemei ar fi finalizarea centurilor acestor statiuni, ideal cu 2 benzi pe sens, dar chiar si una singura ar rezolva traficul aproape instantaneu.

Totul e ca nodurile viitoare intre aceste centuri si statiunile pe care le deservesc - sa fie proiectate bine, luand in calcul volumul de trafic pe care vor trebui sa il deserveasca.

Ah, ca avand o autostrada se va putea circula cu 120-130 in loc de 80, da, este corect, dar nu mi se pare ca "se merita" costurile pentru atata lucru, mai ales daca s-ar reusi dublarea DN1 pana la Brasov.
Nu spera si nu ai teama

pista_bacsi

#36089
@DragosC nu vreau să fiu repetitiv, dar există 2 premise 1) traficul și blocajele sunt generate de turism 2) traficul și blocajele sunt generate de tranzit și relații comerciale. Odată ce avem studiul de trafic vom știi și vom pune deoparte asumpțiile de ambele ambele părți (sper). Acuma cine nu vede pădurea nu știm :)

Să știi că noi (cei de pe cealaltă parte a munților) am fi fericiți cu 80km/h pentru ca momentan ne îndreptăm spre 40km/h și "câteodată" (destul de des) e între 0-20km/h.

Concluzia ta ca soluție e fix ce se sugera mai sus o centură cu 2 benzi pe 22km ca început. Că e DN, DeX sau A nu cred ca ne pasă. Din păcate momentan centurile in curs de construire sunt 1+1 cam prin localitate cu destule intersecții care vom vedea dacă pot duce volumul care e și dacă se va lucra la PiSi2 va crește semnificativ (din lipsă de alternative)