Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 28 Guests are viewing this topic.


dumbravaandrei

#36061
Fantastic cât de jos o ajuns breasla jurnalistică. Pământ de sondă.

Ultima pagină hai că a ajuns articol de fițuică online.

Măi Anemona Andone, în calitate de jurnalist te apuci să etichetezi ideile dintr
-o conversație (atenție, nu concluziile conversației, ci ideile schimbate în cadrul ei, care până la finalul conversației se vor transforma radical pe baza argumentelor prezentate și a capacității de raționament a interlocutorilor) ca fiind năstrușnice sau nu?

Mai este voie să dezbați în țara asta, sau e imperios necesar să comunicăm doar instituțional, strict în comunicate seci, fără cap și coadă? Eu știu că poate nu-ți dai seama, dar și editorul tău de la "redacție" aprobă la publicare orice tâmpenie de articol?

Hai că astă vară,mai-mai că ați închis orice conversație pe forum, nu mai spunea nimeni nimic că s-o trezi o tufă cu legitimație de jurnalist să dea toate tâmpeniile online, care mai și circulă cu promovare adsense/advert. care ajunsă scoasă din context și la cele mai mari trusturi de presă, denaturează aiurea atât realitatea cât și inflamează inutil populația.

Nu, nu o să încetăm să avem conversații și dezbateri pe forum. Asta e esența unei agore/forum.

P.S: da, am trimis și un mail către CNA unde am cerut un punct de vedere. Din câte știu, CRP nu mai există. Când am un răspuns, îl pun aici.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

danutzu_1069

#36062
Nu inteleg ce va mira! Nu este pentru prima data cand se intampla asta....
Si am scris de multe ori aici: vedeți de scrieți ca "jurnaliștii de birou" sunt printre noi si cu ochii pe noi.

Si, hai sa dam copy-paste sa rămână si aici:

"
Autostrada București – Brașov, idei năstrușnice de traseu: să treacă prin Târgoviște sau Buzău

Anemona Andone - Dum, 05 ian. 2025, 20:32

Lipsa unei șosele de mare viteză care să lege Brașovul de Capitală împarte pasionații de infrastructură în mai multe tabere. În timp ce unii insistă în continuarea proiectului actual, Autostrada Ploiești - Brașov prin Valea Prahovei, alții sunt de părere că traseul ar trebui mutat prin Dâmbovița sau chiar Buzău.
Autostrada București – Buzău – Brașov
,,Pe principiul IQ mic, idei năstrușnice, vin și eu cu o idee proaspătă. Dacă tot s-au bătut în cuie A1, A8 și A7, de ce să nu mutam A13 la Buzău? În loc de două treceri, una Ploiești – Brașov și una Brașov – Bacău, facem doar Brașov – Buzău și gata", spune un pasionat de infrastructură pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.

Mai în glumă, mai în serios, în perioada vacanței de iarnă când DN1 a devenit neîncăpător, durata unei călătorii pe Valea Prahovei către Brașov (4 ore și 23 minute) era aproape la fel de lungă precum cea via Buzău (4 ore și 34 minute), potrivit datelor Google Maps.

Autostrada București – Târgoviște – Brașov
Pe de altă parte, un alt pasionat de infrastructură vede un traseu optim prin Dâmbovița și estimează că actualul contract pentru studiul de fezabilitate prin Valea Prahovei va fi reziliat.

,,După rezilierea contractului cu Consitrans sper să se ia în considerare traseul prin Târgoviște. Revine CNIR-ului sarcina să refacă studiul geo doar la nord de Sinaia, cu prioritate. Apoi, într-o a doua etapă, Sinaia – Fieni", spune susținătorul variantei prin Dâmbovița.

În replică, alți utilizatori ai forumului consideră că traseul prin Târgoviște e ,,cea mai proastă" soluție. ,,Te duce doar până înainte de Sinaia", scrie un utilizator.

De asemenea, altul argumentează că nu este o soluție bună pentru că, ,,după Pucioasa, din motive de relief si posibilități de mediu, nu ai ca alternativă decât DN-ul ăla șubred până la cota 1000. Iar soluția ar fi un tunel mega lung (9-10 km), cât să treacă și pe sub toată Sinaia până după Cumpătu. Un tunel prin niște dealuri în care săpatul e o aventură mult mai mare decât ce are Porr la Tigveni", explică acesta.

DN1, transformat în autostradă între Ploiești și Comarnic
Un alt pasionat de infrastructură a venit la rândul său cu alternativa proprie la aglomerația de pe Valea Prahovei. ,,Arunc și eu o idee ,,de iarnă": strict pe bucata Ploiești – Comarnic, nu ar fi mai ieftin să mutam DN-ul și să folosim traseul actualului DN (cu o soluție la Bănești) pentru A3?", întreabă susținătorul variantei transformării DN1 în autostradă între localitățile menționate.

La rândul său, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, subliniază că studiul de fezabilitate pentru A3 Ploiești – Brașov trebuia să fie finalizat deja.

,,Parcă în martie sau aprilie 2021 s-a semnat SF+PT. Trebuia să fie gata. Dar nici forajele geo pe zona montană nu au început. Între timp, ,,asociațiile" urlă că nu e gata A8 montan. Asta e România, astea sunt prioritățile, astea sunt vremurile. Se va face și CoBra (Comarnic – Brașov – n.r.), cândva, fiind 'for fun', " transmite ironic reprezentantul API.

Acesta critică modul de prioritizare a proiectelor de autostrăzi, care a scindat forumul în două.

,,Moldovenii: A7, A8, musai, acum! Tot ei: se va face și CoBra, cândva", scrie reprezetantul API, subliniind că, în schimb, brașovenii, bucureștenii, prahovenii și mulți transportatori rămân cu întrebarea: când se va construi Autostrada Ploiești – Brașov?

Conform informațiilor ECONOMICA.NET, proiectantul Consitrans nu a semnat încă actul adițional cu noua companie de autostrăzi, CNIR, care a preluat teoretic proiectul A3 Ploiești – Brașov de la CNAIR. Mai mult, nu există un termen – limită până la care proiectantul ar avea obligația să semneze acel act.

De asemenea, contractul privind studiul de fezabilitate ar întâmpina mai multe probleme, iar până la soluționarea lor, Consitrans n-ar avea de ce să se grăbească să semneze acel act adițional. Prin urmare, proiectul A3 Ploiești – Brașov a rămas ,,în aer".

Iar nemulțumirile privind lipsa legăturii rutiere rapide între București și Brașov tot cresc. La începutul acestui an, a fost pornită o petiție pentru construirea autostrăzii prin Valea Prahovei, care a strâns deja peste 1.000 de semnături.

INFOTRAFIC: Aglormerație pe Valea Prahovei. Optați pentru rute alternative!
Între timp, centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informa duminică la prânz că se înregistrau valori ridicate de trafic pe DN 1 Ploieşti – Braşov, circulându-se în coloană, cu viteză redusă, între Breaza şi Comarnic, precum şi între Sinaia şi Buşteni, pe sensul de urcare către Braşov. De asemenea, aglomeraţie este şi în direcţia de coborâre spre Ploieşti, între staţiunile Predeal şi Buşteni.

Poliția recomanda folosirea rutelor alternative, calculând timpul destinaţiei cu ajutorul aplicaţiilor de telefon, respectiv:
– DN 1A Braşov – Cheia – Ploieşti – Autostrada A3 – Bucureşti;
– DN 73 Râşnov – Bran – Câmpulung – Piteşti;
– DN 73 Râşnov – Câmpulung – DN 72A – Târgovişte;
– DN 71 Sinaia – Târgovişte – Bucureşti;
De asemenea, polițiștii sfătuiau şoferii să mărească distanţa de siguranţă dintre vehicule, să circule cu atenţie sporită, să nu se angajeze în depăşirea coloanelor formate şi să respecte indicaţiile poliţiştilor rutieri care sunt prezenţi la faţa locului pentru fluidizare, evitând orice manevră riscantă.
"
sursa: economica.net



GAC

Daca tot ne gandim la Comarnic-Brasov, pe mine ma trece urmatorul gand, pornind de la urmatoarele stari de fapt:
1. Clientii acestui drum rapid (intentionat nu zic A) vor fi minim 90% masini, cu inaltime maxima 2 m (aspect important);
2. Oricum se vor construi centurile Comarnic si Busteni, pe unde vor putea merge camioanele si autocarele;
3. Cel mai probabil UE nu ne va da bani si pentru acest proiect, avand in vedere ca deja am depasit alocarea PT de aproape 3 ori, din ce inteleg;
4. Toate proiectele intrate in executie sau aflate in licitatie inca nu au cunoscut "headwinds" de natura financiara;
5. Acest sector nu este important din punct de vedere strategico-militar; A1 + A3+8 + A7 vor fi folosite cel mai probabil pentru transporturi militare in caz ca razboiul din Ucraina se extinde, sau pentru a facilita transporturi in virtutea efortului de reconstructie al Ucrainei;
6. Costul va fi prohibitiv indiferent de circumstante, ca urmare a terenului dificil;
7. Indiferent de linia trasata oe harta, vor fi zeci de Km de tunel;
8. In zona de tunel vor fi oricum restrictii de viteza, cel mai probabil 80Km/h;
9. Experienta de pe A2, in sezon estival, ne arata ca la orele de varf (sambata dimineata si duminica seara), viteza medie de deplasare este oricum mult sub cei 130Kmh, valabil pentru ambele benzi).

Asadar, in baza acestei expuneri de motive, cred ca ne putem uita la optiuni "out of the box":
1. Realizarea proiectului in etape;
2. Focus pe sectiunea Comarnic - Predeal (implicit renuntarea la sectiunea Predeal-Cristian pentru singurul motiv ca de la intersectia DN1 cu DN73A vor fi 2 alternative catre Brasov). In prezent, Fluxul de turisti la iesirea din Azuga catre Predeal este cel mult 30-40% din cel ce intra in Comarnic catre Brasov, deci presupunand ca acest drum rapid s-ar limita la intersectia DN1 cu DN73A si ar exista un nod care sa faciliteze traficul spre / dinspre DN1 sau DN73A (adica un nod bine gandit - si nu tin sa fie faraonic), atunci cei 30-40% s-ar imparti intre cele 2 alternative de drum si ar face fata.
3. Partea cea mai grea de inghitit, dar care genereaza saving: decat sa facem cate 2 tuburi in care sa ruleze atat masini cat si vehicule inalte, putem ca intr-un tub sa facem ceva supraetajat, dar cu o limita de inaltime, adica prin tunele sa mearga doar masini, ca masinile sunt cauza ambuteiajelor si implicit clientul majoritar. De asemenea, stabilirea unei limitari de inaltime vine implicit si cu o limitare de masa.
4. Printr-un tunel TBM cu diametru de 10-11 m pot incapea cele 2 sensuri suprapuse, cu o serie de mici sacrificii: limitarea latimii benzilor de circulatie la 3-3.25m (ca tot vor fi restrictii de viteza in tunel), si a benzii de urgenta la 1.5m, reducerea de inaltime si excluderea vehiculelor grele, tocmai pentru ca podeaua dintre cele 2 nivele sa fie mai usurica (conceputa pentru sarnici mici, nu camioane incarcate), sa se poata realiza din sectiuni prefabricate si sa se asambleze usor si repede. Astfel, daca inaltimea per nivel ar fi de 3m si grosimea planseului de 1 m (inclusiv asfalt), ar incapea fara probleme cele 2 nivele (sensuri) suprapuse, de cate 2 benzi fiecare intr-un singur tub.

Recunosc ca ideea pare nebuneasca, dar m-am gandit mult la aceasta situatie. Nu are sens sa faci profil de A cand clientii sunt marea majoritate covarsitoare masini mici. Daca tot vor fi centuri la Comarnic si Busteni, imi imaginez ca vor fi facute pentru un regim de viteza superior celui din localitate, sa zicem un 70 Km/h. Deci daca poti merge cu camionul pe centura cu 70, ce rost are sa mergi pe o autostrada cu limitari la 80? Castigul marginal pentru vehiculele mari (care nu ar putea sa foloseasca acest drum rapid gandit exclusiv pentru masini) ar fi foarte mic si in asimetrie cu costul marginal urias de a construi un full profile de A.

As vrea sa subliniez ca exprim aceasta idee intrucat am indoieli in ceea ce priveste vointa institutiilor europene de a finanta acest proiect care se vede din avion ca este de importanta turistico-locala (si nu zic ca nu trebuie facut). Pentru situatia economico-strategica a Romaniei si a Europei de S-E, inclin sa cred ca urmatoarele proiecte sunt cheie: A1 (prioritate zero) + A8 si A6 (si tare mi-e ca asa cum avem blocaje de masini pe VP, vom vedea blocaje de camioane pe Valea Cernei - ruta pe la Bulgari va atrage trafic suplimentar, intrucat din cei 176 Km ai Botevgrad - Vidin, se circula pe 14 si 88 sunt in santier - deci ma astept ca in urmatorii 2-3 ani sa creasca simtitor traficul pe aici, acum ca suntem si Schengen).

Concluzia mea este ca de sectiunea Comarnic - Brasov va trebui sa ne ocupam singuri (fara finantari UE) si daca asta e cazul, atunci trebuie sa optimizam cat putem. Eu cred ca in intervalele orare de trafic maxim (sambata dimineata si duminica seara) se vor forma ambuteiaje si pe acest drum rapid, indiferent daca va fi la profil full A sau versiunea pe care o propun eu destinata exclusiv masini, asa cum in sezon, avem blocaje pe A2, pentru simplul motiv ca A va atrage trafic suplimentar cu mult peste capacitatea drumului. Ba mai mult, acest drum, chit ca va fi full profile A, tot va fi limitat la 80 Km/h pe cei zeci de Km de tunel, ceea ce inseamna ca va avea cam 60% din capacitatea A2.

rt25

#36064
Primo: clientii acestui drum rapid NU sunt 90% masini. TIRisti sunt chinuiti efectiv pe DN1A ca au interzis pe DN1. Noaptea e plin pe DN1 pe tiruri (orele 22-06)
Al doilea, CoBra are potential militar. Avem ditamai poligonul la Cincu si ruta directa catre "Poarta Focsaniului" DN2D e substandard. Asta e cea mai scurta portiune unde poti construi ceva sa ai cel mai mare efect: economic, strategico-militar si in ultimul rand turistic.

Sunt relativ de acord cu fazarea, noua ne trebuie fapt:
- ocolitoare Busteni la nivel de autostrada.

De ce ?
- Predeal - BV o mai rezolvi cu o intersectie de doamne ajuta pentru DN73A Paraul Rece
- Comarnic Sinaia mai poti extinde si sa mai bagi un pasaj ici-colo.

Cred ca din nspe investitii proaste putem face asta. Reiau aici:
Quote from: rt25 on August 30, 2024, 12:20:15 PMDe banii astia[..."sute de milioane pentru asfalt prin padure pe Valea Doftanei"...], plus giratoriul suspendat de la Predeal, Sinaia si centura Busteni-Azuga (strict de pe portiunea mentionata in screenshot) pe 1 banda pe sens si nspe giratorii faceam A3 tunel la Busteni....

Atat aveam noi nevoie standard de autostrada sa rezolvam cea mai mare bataie de joc a statului roman pentru un bazin de minim 500.000 de locuitori si una din cele mai importante aglomerari economice din tara... Si nici macar nu sunt alti bani decat cei mentionati pentru proiectele de mai sus.

(am gandit ca se termina la nord de Busteni temporar in magica ipotetica centura acolo unde par a se calca pe picioare cele 2 proiecte.)

Powered by API/PUM imgur uploader

@iulic tu vorbesti chestii elevate de tip "echilibrul intre regiuni". Dar o sa iti vina marea masa de oameni sa iti voteze un "salvator" spunandu-ti ca nu exista 1200 km in Ro (i-a vazut cineva?)  si ca clasa politica nu e in stare sa construiasca pe DN1 nimic (strica banii pe hartii). Oameni buni, 2h pe 50 km (Comarnic <-> Predeal) si 4h pe 160km a devenit norma. Nu exista asa ceva nicaieri in tara asta. Furia e imensa pe un bazin foarte mare de oameni, iar acest subiect e acel irational care ne poate darama pe toti...Iesim din "rezonabil"

Feri

Măcar dacă presa prelua și propunerea despre care s-au mai scris aici pe forum de introducere în normativ a unui standard de drum expres de munte, așa cum avem autostrada de munte cu profil modificat.
Dpdv al capacității nu este mare diferență între A și DEx și chiar cu porțiuni de 80km/h ar fi un compromis acceptabil. În plus se poate construi și half profile (tunelurile mai ales).
Toate acestea ar duce cred la optimizări de costuri importante pentru orice segment montan indiferent de traseu.

rt25

exact, pe toata portiunea un 2 x 2 cu intersectii denivelate ar fi parfum. Dumnezeule, cred ca si un 1 x 1 cu intersectii denivelate e acceptabil. Megi cu 70 la ora, dar mergi.

Feri

Și dacă tot este iarnă și nu avem multe noutăți din șantiere, să ne amintim la categoria "what if" și de primul studiu IPTANA 1979, dinaintea boom-ului turistic-urban de pe Valea Prahovei, care analiza variante de traseu prin Rucăr Bran vs Valea Doftanei, și care o propunea pe cea din urmă, cu un singur tunel sub Pasul Predeluș:
(Sursa grupinfrastructura.ro)



QuoteVarianta 1 avea un traseu prin București- Pitești – Boteni –  Dragoslavele – Bran – Râsnov – Brașov  cu o lungime de 241 km, iar varianta 2 pe ruta București- Ploiești – Câmpina – Comarnic – Trăisteni – Săcele-Brașov avea o lungime de 168 km.

Pentru Varianta 2 care prezenta indicatorii cei mai favorabili au fost studiate și subvariante în zonele cele mai dificile, Câmpina – Comarnic, cu variante locale, cu și fără tuneluri în vederea reducerii lungimii autostrăzii și a costului acesteia,  prezentate în planul de detaliu anexat cu amplasarea celor 2 tuneluri în lungime totală de 5,2 km.

Indicatorii tehnico-economici rezultați pentru toate variantele studiate sunt prezentați în tabel.     

Varianta cu lungimea minimă (168 km) a rezultat ca fiind varianta prin Câmpina, pe valea Doftanei și prin Pasul Predelus (cu un tunel de 3,8 km), iar  varianta desprinsă din DN1 de la Comarnic și care evita localitatea Câmpina și zona construită până la localitatea Valea Doftanei, cu 2 tuneluri (5,5 Km total) avea lungimea de 175 km.
Profilele longitudinale realizate pentru cele 2 variante principale de traseu, arată sectoarele mai dificile, cu declivități maxime de 4-6%, specifice unui sector montan de autostradă.


Așa că or să mai tot fie discuții cu carioci și propuneri de traseu în lipsă de ceva concret construit pe secțiunea critică :)

panzer

In opinia mea (care poate fi gresita) rolul unui A/DX este de interconectare puncte importante.

Rolul de a duce turisti cu masina intr-o statiune care nu are locuri de parcare este secundar. Chiar poate incurca. Vezi Berceni pe A0, un nod acolo ar fi blocat autostrada.
Similar DX ocolire Techirghiol nu se face prin statiuni pe strip-ul de pamant intre lac si mare. Dar il deserveste prin drumuri de legatura.

Varianta cu A3 mai mult ingropat sau suspendat incepe sa imi sune a centura suspendata a lui Oprescu la Bucuresti. Ne-a vorbit 2 mandate de ea si nu s-a dat nici macar o sapa.

Din pacate in Romania am cam cazut in groapa de gandire: ori totul ori nimic. Iar nimic-ul devine din ce in ce mai mic pe masura ce apar noi "dezvoltari" in statiuni. Gen intrarea de la Penny.

Din pacate stand stramb si judecand drept solutia este hybrida:
- de la Predeal la Rasnov se poate face autostrada plecand de la sud de Predeal pe langa drumul Reginei.
- Rasnov legat de A13 spre Fagaras.
- Comarnic - Predeal trebuie analizata fiecare varianta in parte. Chiar si un 2x2 upgradat constant, sau un 1x1 nou cu rol de centura. Poate doar un half profile.
- Ploiesti - Comarnic trebuie doar upgradat actualul DN1 + Centura PL cu solutii punctuale: gen pasaje peste giratorii, chiar noduri pe DN, interzicere stanga + bretele de intoarcere, restrictionat accesul la DN din diverse "aprozare" pe marginea drumului, etc. Astfel scapam de imensul tunel Consitrans care ocoleste rafinaria de la Brazi. Si mai scapam si de politicienii care vor lansa un amarat de lot la capat in campie doar sa poata spune la TV ca se lucreaza la CoBra. Ca stim ca asa vor face! <invectiv>!

TVlad

Eu nu stiam de studiul Iptana din 1979 dar cred ca varianta optima este intr-adevar prin Cimpina si Traisteni. Traficul de tranzit (Muntenia - Ardeal, Bucuresti/Ploiesti - Brasov) trafic greu sau usor, e preluat de autostrada iar pentru cel cu origine/destinatie oraselele de pe Valea Prahovei cred ca ar fi suficient DN1 actual, cu imbunatatirile aferente.

danutzu_1069

Ideea cu un singur tunel cu sensuri suprapuse nu este noua. Este aplicata la tunelul Avrasya, din Istanbul si care ... leaga continentele. Diametrul TBM este de 13,7M iar diametru interior al tunelului este de 12M, suficient pentru sensurile suprapuse, pentru un trafic de turisme si minibus-uri.

Mojito

@GAC  Te- ai gândit cum bagi o ambulanță  sau o mașină de pompieri un tunelul ăla?

dumbravaandrei

#36072
Quote from: GAC on January 06, 2025, 02:59:46 AM1. Clientii acestui drum rapid (intentionat nu zic A) vor fi minim 90% masini, cu inaltime maxima 2 m (aspect important);
Paradoxal, dar atunci când se construiește infrastructura mare, mai puțin importanți sunt clienții (adică entitățile care în mod direct sau intermediat plătesc pentru utilizarea infrastructurii) ci mult mai importanți sunt utilizatorii (adică cei care beneficiază direct de infrastructură, utilizând-o în mod direct - atât ocazinal cât și regulat). Aici aș aduce ca argument că un autocar plin cu pasageri pentru CNAIR/CNIR va reprezenta un singur client plătitor, dar probabil undeva spre 55-60 de utilizatori.

Acum, posibil ca într-adevăr, la numărul de clienți identificați unici zona comercială să fie 10%. Dar, acești 10% utilizează infrastructura cu o frecvență mult mai mare decât clienții persoane fizice. Așa că la o numărare efectivă pe stradă ai să constați că pe DN1+DN1A traficul comercial e foarte aproape de paritatea 50%-50%, dacă nu chiar preponderent comercial. Dacă ai să mergi pe DN1A în mod regulat cât există interdicție pe DN1, rar ai să vezi turism. 75-80% din vehicule sunt camioane. La fel, dacă ai să vii vreodată după 10 seara pe DN1, camioanele domină de la depărtare (eu aveam seri în care veneam de la București și de la Comarnic la ,,borcan" în Predeal deși era plin pe contrasens, nu vedeam mai mult de 10-15 turisme pierdute în 35 km de coloană de camioane și autocare)

Ceea ce ne duce la ultimul aspect al acestui punct, care invalidează prezumția ta că 90% din mașini au înălțime maximă de 2m. De câte ori am văzut dărâmată protecția de înățime de la CF atât de la Timișul de sus cât și de la Azuga, chiar aș zice că sunt suficiente autovehicule și peste 5m.

Quote from: GAC on January 06, 2025, 02:59:46 AMToate proiectele intrate in executie sau aflate in licitatie inca nu au cunoscut "headwinds" de natura financiara;
Ba chiar toate au avut și au trecut prin diverse probleme de finanțare. S-a ajuns la forma legislativă în care ordonatorul de credit trebuie să comunice spațiul bugetar prestatorului tocmai din acest motiv. Să nu uităm că pe A1 și A10 unii constructori au aștepat peste un an plățile (pe A10 Aktor și Pizzarotti de ex a așteptat aproape 1 an și 3 luni până au primit toate plățile)

Quote from: GAC on January 06, 2025, 02:59:46 AMAcest sector nu este important din punct de vedere strategico-militar;
Sper că ești la ora de glume. Chiar importante unități militare (active, de antrenament cât și de generare) și depozite de resurse de luptă se află atât în munții de pe lateralele A3, dar mai ales în depresiunea Brașovului și zona Covasna-Harghita. Asta să nu mai zic că la ora actuală, coridorul de mobilitate militară Smârdan/MK-Cincu e fix pe DN1.

Quote from: GAC on January 06, 2025, 02:59:46 AMCostul va fi prohibitiv indiferent de circumstante, ca urmare a terenului dificil
La ora actuală costul este prohibitiv prin soluțiile prost alese atât în zona de tunele (unde facem tunel) cât și în zona de conexiuni (noduri tâmpe, spre toate direcțiile, direct din autostradă - în loc să fie gândite zone de descărcare și racord mai suple și mai eficiente dpdv economic).

Quote from: GAC on January 06, 2025, 02:59:46 AMDaca tot vor fi centuri la Comarnic si Busteni, imi imaginez ca vor fi facute pentru un regim de viteza superior celui din localitate, sa zicem un 70 Km/h.

Am explicat aici că la ora actuală viteza de deplasare este limitată de volumul de vehicule de pe DN1. Poți să faci DN la viteză de 180km/h, că tot 3h vor face mașinile din Nistorești la Predeal.

Quote from: GAC on January 06, 2025, 02:59:46 AMAs vrea sa subliniez ca exprim aceasta idee intrucat am indoieli in ceea ce priveste vointa institutiilor europene de a finanta acest proiect care se vede din avion ca este de importanta turistico-locala (si nu zic ca nu trebuie facut).
Strict legat de Ploiești-Brașov, instituțiile europene nu au cum să fie nici contra, nici pro. Pentru că până acum, nu avem un proiect suficient de matur pe acest tronson în care să zică că îl pot finanța sau că poate avea o prioritate față de alte proiecte. Pur și simplu, așteaptă și ele ceva făcut pe bune, nu rapoarte măsluite și cifre aberante construite în perioada 2000-2020 când totul a fost coafat astfel încât să pară tentant un PPP de unde eventual unii mai pot suge niște mită.
Dacă au ajuns să finanțeze o legătură la nivel de DEx de la Târgu-Jiu la Craiova, sau de la Piatra-Neamț la Bacău, cu siguranță vor finanța și legarea Ploieștiului de Brașov. Până la urma urmei, vorbind strict economic, din PIB-ul țării numai județele astea două fac 7%, pe când Olt și Gorj abia fac 2.8%. Neamț cu Bacău fac 3.4%.
Nici măcar Guvernul României nu e în stare să zică dacă poate susține o astfel de investiție. Și asta iarăși pentru că nu avem un proiect/studiu care să ne prezinte corect datele problemei și eventuale soluții. Când o să avem variante concrete de discutat pe masă, putem avansa în discuția privind finanțarea.

P.S: Traseul propus acum de Consitrans nici măcar nu e agreat/acceptat, ba chiar din multe medii e puternic constestat.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pista_bacsi

Quote from: dumbravaandrei on January 06, 2025, 12:54:40 PMAșa că la o numărare efectivă pe stradă ai să constați că pe DN1+DN1A traficul comercial e foarte aproape de paritatea 50%-50%, dacă nu chiar preponderent comercial. Dacă ai să mergi pe DN1A în mod regulat cât există interdicție pe DN1, rar ai să vezi turism. 75-80% din vehicule sunt camioane. La fel, dacă ai să vii vreodată după 10 seara pe DN1, camioanele domină de la depărtare

Excelentă expunere a situației din trafic și comercială (dacă ar fi un mesaj care merită să fie pinned acesta este un candidat serios pe acest subiect)

Aș mai adăuga ca lipsa acestei infrastructuri influențează direct un bazin de 1.3 milioane de oameni și indirect 6.2 milioane.

StefanA

#36074
Daca tot s.a deschis sezonul de idei nastrusnice pt Co-Bra:
PT Comarnic-Predeal, zona critica,
Drumul actual ar trebui sa ramana cu sens unic, sa zicem catre Predeal, cu limitari intre 50 si 80kmh si centuri la Comarnic, Sinaia, Busteni, sau macar inteesectii denivelate si optimizata integrarea traficului local,
+ construit 1 drum cu 2 benzi in acelasi sens sa zicem pt sensul Predeal-Comarnic (eventual 1-2 tunele unde este musai,.viteza tot asa, decenta dar nu 130, sa urmareasca in.primul rand fluenta traficului.
Asta echivaleaza cu a face un singur sens de DX pe 37 de km.
Parca nu mai pare asa imposibil nici ca si cost si nici ca orizont de timp.
CE FAC AIA CARE IAU SALARII DE LA STAT PENTRU A GASI SI IMPLEMENTA SOLUTII DIN ASTEA NU PERFECTE DAR PERFECT FEZABILE????????