Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 15 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Pe principiul IQ mic, idei năstrușnice vi și eu cu i idee proaspata.
Dacă tos s-u bătut în cuie A1, A8 și A7 de ce sa nu mutam A13 la Buzău?
În lic de doua treceri, una Ploiești Brașov și una Brașov Bacău, facem doar Brașov Buzău și gata.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cipi

#36046
Arunc si eu o idee "de iarna": strict pe bucata Ploiesti - Comarnic, nu ar fi mai ieftin sa mutam DN-ul si sa folosim traseul actualului DN (cu o solutie la Banesti) pentru A3?

Ma gandesc ca daca am avea pe bucata asta autostrada, restul traficului s-ar incadra la o 1(2)+1 cu un design modern.

(Daca asta e deja o varianta intre cele 3-4 trasee propuse, se poate sterge mesajul).

pista_bacsi

#36047
Problema care o văd eu cu alternativele este ca ele nu sunt neapărat mai ieftine. O să dau un exemplu de la București până după Fieni o să coste 2 miliarde (minim). De acești bani aproape faci Sinaia sud -> Predeal sud. Dacă mai convertești Nistoresti la 2+1 la urcare (3.5km) care se împarte intre Comarnic și centura Comarnic poate (mare poate) s-ar putea sa rezolvi pana mai facem rost de 2 miliarde să facem și restul.

DN1 e ok (mai puțin "recent" centura Ploiești) de aceea a durat până A3 (de la Ploiești) a atras trafic.

PS: E clar nevoie de un compromis și de o fazare similar cu PiSi. In cazul acesta poate capetele trebuie făcute ultimele.


iulic

@Ionut
Pana la urma principiul unei dezvoltari echilibrate a regiunilor tarii nu este rezonabil? Chiar daca sunt constient de importanta rezolvarii ambuteiajelor pe Valea Prahovei, nu cred ca este rezonabil sa se insiste pe amanarea traversarii Orientalilor cu o sosea de mare viteza, in timp ce Meridionalii trebuie traversati, daca se poate, de 3 autostrazi cat mai curand. Sunt atatea materiale scrise, cu argumente care arata ca de zeci de ani, daca nu chiar un secol, resursele tarii pentru infrastructura au fost concentrate in alte regiuni, in special in sud.
Inclusiv programele operationale ale UE, de acum, au ca scop diminuarea discrepantelor economice si sociale intre regiunile tarii, insa fondurile se pare ca sunt alocate astfel incat se ajunge la accentuarea acestora discrepante.
Dar sa lasam istoria la o parte si sa privim spre viitor. Poate ca odata cu finalizarea A1 si A7, precum si A13 pana la Fagaras/Brasov va mai scadea presiunea turistica pe Valea Prahovei, bucurestenii descoperind si alte zone frumoase, care devin mai accesible ca timp de deplasare. Am observat ca, la cate zone montane atragatoare are tara asta, in ultimii ani s-a ajuns ca Munte = Valea Prahovei (evident, drumul spre munte = DN1). Este o zona foarte frumoasa, intr-adevar, dar exploatarea turistica extrema nu face cumva rau?

pasadia

Iar s-a dus dicutia in toate directiile. Dar ma mai bag si eu in seama

1. @horatiu.cosma nu inteleg relevanta discutiei despre durata SF-ului. In Romania destinul unui SF este astfel:
- fie e incheiat si apoi pornita licitatie pe tema lui pe repede-inainte (vezi Focsani - Braila, Filiasi - Targu Jiu, Bacau - Piatra Neamt)
- fie e reziliat si amanat cat cuprinde (vezi Brasov - Bacau)
- fie e lasat pe "hold"

Destinul ales, calea pe care se intra, tine de acelasi factor administrativ. Da, e usor sa dau vina pe Consitrans si pe solutiile lui tampite sua pe costurile imense pe car enu si le acopera prin valoarea contractata, dar nu cred ca e asta explicatia. Caci pana la urma tot altii, de prin CNAIR si MT dau semnale catre Consitrans si altii ca "vrem contractul ala incheiat mai repede, iar pe alalalt il mai amanam".

Altfel spus - faptul ca SF-ul nu e gata nu e motivul pentru care nu e construita CoBra. Ci invers - faptul ca nu se mai doreste constructia CoBra e motivul pentru care SF-ul e amanat (si eventual reziliat).

2. @tom_sawyer nu inteleg discutia cu traseul prin Targoviste. Adica hai, fie, te costa Campina - Sinaia la fel cat Pucioasa - Sinaia. Dar de la Campina spre sud ai deja construita o solutie decenta pentru trafic. De la Pucioasa inspre sud insa tu obligi traficul sa circule prin acea idioata solutie a unui DN ce strabate sate dupa sate. Sau ma insel eu, a anuntat cineva ca renunta la prostia cu dublarea DN71?

3. @Cipi - sa fim seriosi, deocamdata nu cere nimeni o alta solutie pentru Ploiesti - Comarnic. Da, ar fi frumos sa mai scapam de sensurile giratorii prin constructia unor pasaje, dar deocamdata lumea e impacata cu solutiile existente (inclusiv penibilele sensuri giratorii din bidoane de la Floeresti si de pe langa Baicoi - bine ca la Campina au fost bani de luminite precum cele de pe un aeroport). Da, au bagat segmentul asta in discutie strict pentru a mai "complica" costurile, dar e doar un alt pretext pentur a justifica "dificultatea" proiectului.

4. Si daca e sa fiu sincer, dupa cum am mai spus - nu CoBra ma mai intereseaza. Asta e dusa si ingropata. Dar cel mai mult ma va distra sa urmaresc modul in care, in mod similar, statul roman si societatea romaneasca va impune (chiar si in dauna celor de la Bruxelles) un traseu de CF de "mare viteza" care va ocoli valea Prahovei si Brasovul. Daca s-a putut odata face asta, se va mai face inca odata cu marea gaselnita a unui traseu Bucuresti - Cluj care va avea o singura oprire (la Sibiu) si va trece prin Tara Lovistei. Si degeaba vor mai fi niste voci care sa zica ca ar fi mai normal un traseu Bucuresti - Brasov - Sibiu - Cluj...

skydreamer

Daca e privim A3 pe Valea Prahovei doar din punct de vedere turistic, nu cred ca principalul beneficiar este chiar Valea Prahovei. Zona este deja suprasaturata turistic si principalul motiv este ca populatia din Bucuresti si Ilfov (un mare procent din populatia totala a tarii) nu are access rapid la o alta zona turistica. Cand vom avea o legatura rapida intre Bucuresti si zona de Nord a Fagarasilor sau de Est a Orientalilor, cred ca multi vor dori sa vina in aceste zone chiar si pentru turismul de weekend. Nu se va realiza asta doar cu centuri ocolitoare, e nevoie de A sau DX.

Xed

Consider ca indiferent de momentul din viitor in care va incepe construcia pe A3 montan, singura varianta ce poate fi abordata este numai pe Comarnic-Brasov.
Este usor amuzant sa consideram ca ar fi fezabila o ruta pe Tgv-Sinaia-Brasov in conditiile in care de la nord de Targoviste, pe masura ce intri in zona deluroasa, pamantul aluneca destul de serios. Cam peste tot. Si nu cred ca cineva isi va asuma sa plateasca si mai mult pe o autostrada spre Bv pentru a ranforsa orice versant pe care l-ar traversa drumul.

Proiectele ce sunt acum propuse in DB, precum centura de vest a Targovistei la nivel de DEx ce s-ar desprinde din DEx Gaesti-Ploiesti si centura Pucioasei vor deservi mai mult traficul periurban care a crescut si el in ultimii ani dar cam atat. Ah, daca ar fi sa speculam putin, eventual viitorul proiect turistic de la Padina. Dumnezeu stie cand si daca se va realiza si acela.

Xenos

Urgența zero e Comarnic - Predeal, restul mai poate aștepta. Repet, urgența zero, nu urgența 1.

dr4qul4

@tom_sawyer , deseneaza un traseul pt DX si dupa calculam lungimea tunelelor. Daca la Comarnic avem nevoie de tunel si nu putem merge pe valea Prahovei, atunci vom avea nevoie de tunel si la Fieni, Buciumeni si Pietrosita. Plus cel de langa Sinaia, care va avea cativa km, ca trebuie sa il incepi pe la maxim 800m altitudine.
Fa desenul si mai vorbim dupa.
Inca ceva: Ploiestiul e un oras mult mai important ca Targoviste. Si acum ca A7 ajunge acolo, va fi si mai important
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Quote from: tom_sawyer on January 05, 2025, 12:35:43 AMCare e problema cu tunel pe sub Sinaia, fie el și de 10 km?

Îți evită 5 tunele la Comarnic + 1 la sud de Sinaia (însumat ~5,5 km). Sinaia-Cumpătu sunt și acum prevăzute 4 tunele (~3 km).
La ăsta n-ai avea cum să faci mai multe galerii, ar trebui lucrat cu un singur set de utilaje. Deci ca timp, minim 10 ani numai de lucru, chiar și cu tbm.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

shift2rail

^^ daca SF-ul monstru de 100 mil eur va recomanda HSR pur (320+ km/h), imho nu va putea fi evitat aliniamentul A1 Pitesti- CdA-Sibiu, ptr simplul motiv ca un tunel de baza de 40 km  Comarnic-Dârste e de negandit la moment in Ro.

Insa CFR tinde catre un upgrade al liniei existente Buc-Bv la 200+ prin integrarea tunelului Azuga-Timisul de sus, aflat in faza de proiect; doar in acest caz Brasovul se va bucura de tren de "mare viteza".


tom_sawyer

#36056
@pasadia
"nu inteleg discutia cu traseul prin Targoviste. Adica hai, fie, te costa Campina - Sinaia la fel cat Pucioasa - Sinaia. Dar de la Campina spre sud ai deja construita o solutie decenta pentru trafic. De la Pucioasa inspre sud insa tu obligi traficul sa circule prin acea idioata solutie a unui DN ce strabate sate dupa sate. Sau ma insel eu, a anuntat cineva ca renunta la prostia cu dublarea DN71?"

De la Fieni spre sud avem așa:
- centura Fieni-Pucioasa la nivel de DEx, licitație lansată, evaluarea tehnică a ofertelor finalizată;
- centura Târgoviște Vest la nivel de DEx, indicatori aprobați de guvern, licitație lansată în curând de CJ Dâmbovița;
- DEx Târgoviște-Bucureșți, în SF, investigațiile geo la 68%;
- drum radial DR4 la intrarea în București, SF în lucru.

Dublarea DN71 din păcate nu s-a anulat, s-a emis AC pe primii 5 km. Se poate rezilia însă din lipsă de finanțare, constructorul e unul turc mai puțin cunoscut care are și Târgoviște-Sinaia.

În cazul variantei prin Comarnic, trebuie ținut cont că nu va fi construită autostradă spre nord decât de unde se termină cele 4 benzi ale DN1:
min. 35

De ce cred că actualul contract cu Consitrans se va rezilia:
https://hotnews.ro/autostrada-de-pe-valea-prahovei-s-a-blocat-din-nou-la-stadiul-de-hartii-niciun-foraj-in-zona-montana-ce-termen-realist-exista-pentru-primii-kilometri-din-comarnic-brasov-1797543


@dr4qul4
Aceasta e partea mai dificilă de traseu, care presupune ori un tunel lung continuu, ori o serie de tunele:




Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Sunt discutii interesante și poate ne-ar ajuta mai mult să discutăm despre Co-Bra pe topicul legat de alternativele pentru Valea Prahovei.
 :https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2675.1335
Din pacate autostrada A3 are dezavantajul de a fi extraordinar de lunga și de multiple proiecte și atunci subiectele pe anume sectoare se pierd. E doar o propunere

pista_bacsi

@tom_sawyer Zona subcarpaților e foarte păcătoasă. De la Doicesti până la Glod se duce terenul cum vrea el. Asta e avantajul de a porni de la Comarnic care e la aceeași latitudine cu Glod. Drumul e deja construit și stabil pe DN1 până în munți.

Eu sincer nu văd cum o să facă acel proiect de la Pucioasa și Fieni fără o firmă serioasă ca Porr. Cred ca și ei se vor chinui pe PiSi4 până vor stabiliza solul cumva.

Las cateva linkuri despre alunecări în județul Dâmbovița:
Alunecare drum
Alunecari localității

PS: Ar fi minunat să ajungă CoBra până la Sinaia de la Râșnov și după să ne hotărâm între valea Ialomiței și valea Prahovei.

DanStanciu

Atata vreme cat CNAIR si MT risipesc bani, energie si timp cu variante de ocolire pe Valea Doftanei si fac autostrada intre Rasnov si Cristian este clar nu sunt in stare si nici nu doresc sa faca ceva real pentru a usura traficul pe Valea Prahovei.
Autostrada de la Ploiesti la Brasov e un vis frumos, dar sunt convins ca pentru 360 de zile din an si un HP de la Comarnic la Rasnov ar face minuni.
Abordarea aceasta cu autostrada completa, cu tunel cu banda de urgenta, noduri faraonice la intersectia cu un drum national este falimentara. O vedem foarte bine chiar pe A3, intre Cluj si Oradea, unde ne ambitionam sa facem mega tunel pe sub Meses acum, desi traficul e departe de asemenea necesitate. O sa vedem si pe A8.
CFR e un exemplu stralucit despre cum sa ingropi miliarde de euro in reconstructie cu impact minim asupra retelei in ansamblul ei. CNAIR si CNIR au de la cine sa invete.