Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

handrei

#35985
Quote from: tom_sawyer on December 22, 2024, 10:16:17 PMCu centurile Pucioasa (în licitație cu oferte depuse) și Târgoviște Vest (aproape de lansare) la nivel de DEx + contractul pentru SF DEx Buc.-Târgoviște, ce ziceți de mutarea CoBra pe la Târgoviște?

Oricum contractul cu Consitrans se va rezilia și nu au făcut forajele geo pe zona de munte (până în septembrie nu făcuseră).

Mai bine zis cu DeX Gaesti-Ploiesti (unde se fac acum studii geo pt SF), aproape tot traficul de tranzit poate abandona CoBra.
Exceptia fac cei care merg doar pana la Brasov sau Tinutul Secuiesc.

Chiar si din mun. Campina, de pe Valea Prahovei, va fi mai rapid spre Sibiu, Cluj sau oriunde in vestul tarii printr-un ocol prin sud, pe langa Ploiesti -> DeX pana la Gaesti -> A1, si eventual A10 si A3.

Bineinteles cu autostrada pe Valea Prahovei se salveaza niste kilometri, dar fara aceasta autostrada traficul se va adapta,  zona va fi tot mai putin tranzitata iar Brasov si zona adiacenta vor avea de suferit.


pasadia

O, da, va suferi Brasovul de va ajunge sa se sinucida.
Voi chiar vorbiti serios, chiar credeti ca faptul ca vreo cateva mii de masini ar trece dinspre Ploiesti spre Sibiu pe centura Brasovului sau pe Valea Oltului ar dicta "suferinta economica" a unui oras? E penibil, se pierd incasari de vreo cateva mii de lei pe zi la benzinariile din zona. Si va suferi OMV Brasov ca nu face aceeasi cifra de afaceri perecum OMV Calimanesti.

CoBra daca va fi construita e pentru ca va deservi in primul rand oamenii de pe traseul ei. Aia care calatoresc 50 pana la 200 de km. Nu o sa ma auzi cu prostii de genul "facem autostrada ca sa mearga direct cei din Veliko Tarnovo pana in Vatra Dornei" (imi e destul cat am auzit faza cu autostrada construita pentru aia rataciti care merg de la Odessa la Budapesta).

Earthchild

#35987
QuoteExceptia fac cei care merg doar pana la Brasov
@handrei eu cred că nu ești nici din București, nici din Brașov. Ai omis esențialul, aici excepția generează grosul traficului, vorbim de două orașe care împreună adună peste 13% din populația țării.

pista_bacsi

@pasadia Parțial da parțial nu. Da se decide politic ce se face, dar există niște limitări. Până acuma eu nu văd o autostradă fără MZA decent construită (poate ratez eu câteva).

Vor exista 3 scenarii pentru Făgăraș-Brașov și altele:
1) Fonduri UE; În cazul lor e important (mza si rir)
2) Împrumuturi specifice pentru un proiect de infrastructură; Acolo depinde cine te împrumută dar și acolo există factori care sunt luați în calcul
3) Împrumuturi "generale" (sau mutate le zici un motiv dar tu ai alt motiv) unde e mai mult dezmăț.

Personal nu cred ca vom face drumuri rapide pe variante (3) de finanțare (poate sunt naiv).

pasadia

Hai sa iti fac cunostinta cu Focsani - Braila. Nu ca ar fi cine stie ce MZA intre Bacau si Piatra Neamt. De fapt, daca e sa fiu sincer, nici intre Santana si Nojorid nu e cine stie ce trafic, dar nu putem gandi solutii punctuale sau mai mici pe care sa le scalam ulterior, trebuie direct sa construim autostrada cu 3 benzi daca e posibil.

Si tot asa, iti pot arata nenumarate trasee pe care un 2+1 alternativ ar duce linistit traficul. Si in conditii de siguranta (daca parapet) si cu o viteza suficienta (daca nu ne batem joc de geometrie si de noduri).  Si in loc sa facem autostrazi in preajma centrelor urbane,, noi le facem la cuca macaii, acolo unde bate vantul si sta autostrada goala.

LE- sa nu uit, pana nu sar unii sau altii. E ok sa facem autostrazi pentru a creste siguranta. Dar ar fi si mai bine daca am intelege ca cu solutii mai ieftine am construi mai mult si, surpriza, ar creste siguranta rutiera SI MAI MULT.

pista_bacsi

Sunt astfel de proiecte în licitație, dar nu cred ca vor fi construite din lipsă de finanțare. Eu mă refeream la proiecte construite. (Am un comentariu pe Focșani Brăila după ce am citit SF-ul exact despre MZA)

Am o mica speculație/conspiratie. Cred ca noul "sertar" (al politicienilor) e varianta in care lansează în licitație și apoi suspendă din lipsă de finanțare. "Domne noi am încercat, dar nu s-a putut" "Aia rai de la București sau Bruxelles nu au vrut" :) Scandal ieftin ce pot să zic, dar ne putem amuza când îl vom vedem.

Liviu M

+ scoasă circulația din localități *) si intersecții denivelate pe unde se poate.

*) Cu centuri adevărate, nu ca la Comarnic. Deși, dacă nu o umpleau de intersecții, până la urmă varianta cu pornire de la pasarela spre Belia nici n-ar fi fost chiar așa de rea.

naivu

Se mai aude ceva de viaductele Ozaltin? Au primit AC sau sunt încă în proiectare?

Cristian 74

Sunt în proiectare. Poate din primăvară va veni AC.

handrei

Quote from: pasadia on December 23, 2024, 04:03:10 PMO, da, va suferi Brasovul de va ajunge sa se sinucida.
Voi chiar vorbiti serios, chiar credeti ca faptul ca vreo cateva mii de masini ar trece dinspre Ploiesti spre Sibiu pe centura Brasovului sau pe Valea Oltului ar dicta "suferinta economica" a unui oras? E penibil, se pierd incasari de vreo cateva mii de lei pe zi la benzinariile din zona.

Am spus ca, datorita lipsei A3, va avea de suferit Brasov si zona adiacenta (adica inclusiv statiunile de pe VP).
Si nu, nu e vorba doar de benzinarii si alte gainarii.
Turistic vorbind, intreaga zona se prabuseste. Ceea ce va porni un efect de domino in economia locala.

Dintr-un articol publicat chiar ieri, 23 decembrie:


Quote(...)mulţi s-au săturat de cozile interminabile de pe singurul drum care duce către staţiunile de pe Valea Prahovei.

QuoteE frumos la munte, dar dacă te gândeşti că, din Bucureşti, faci patru -cinci ore cu maşina până la Sinaia....

pasadia

Se vede că nu ai mai vizitat Predeal-ul. Din stațiunea vedeta la sfârșitul anilor '90, stațiunea in care venea Băsescu să se îmbete sau in care se organizau toate party-urile iarna de parcă Clabucetul era singura pârtie din tara, acum e DEJA distrusa complet. De politicieni corupți, de investitori prostii, de lipsa oricărei strategii, etc...

Nu are autostrada nici o legătură cu asta. Și nu va salva A3-ul Predeal-ul. Și nici Busteni-ul, dacă e sa fim sinceri.

ovicor

Componenta turistica a traficului pe Ploiesti - Brasov nu trebuie neglijata, dar, mai oameni buni, traficul de marfuri, traficul de tranzit, nu le vedeti?!?!!!!

JohannDB

  :lol:  :lol:  :lol:  Oooo....hooo...hooooo..., "dragii moșului".... @ """ ... traficul de marfuri, traficul de tranzit,... """  Păi tocmai traficul ăsta este chiar resctricționat între orele 06:00- 22:00 zilnic și la fel de sărbători, pentru înlesnirea, că nu trebuie neglijat, traficul turistic...... Și pe aici pe undeva, pe forum, era cineva deranjat că vede ziua "prea multe" camioane pe DN 1, Valea Prahovei......
      :)  Șiii, deși """ (...)mulţi s-au săturat de cozile interminabile de pe singurul drum care duce către staţiunile de pe Valea Prahovei. """, cozile sunt aceleași, ambuteiajul aproape permanent; mai scapi doar noaptea, dar atunci mai repiră și camionagii pe acest drum cu cele mai puține serpentine, că de "Cheia" te saturi repede.
     Va mai curge destulă apă pe Valea Prahovei; să fim "optimiști" !! Până atunci Crăciun liniștit și multă sănătate !!

TVlad

#35998
Traficul de tranzit si/sau de marfa nu inseamna neaparat camioane. Eu sint ala care a scris de "prea multe" camioane si am explicat atunci care era problema.

Eu, de exemplu, sint unul din aia aflati in tranzit, cu un autoturism cu care merg de obicei din Bucuresti la Tg. Mures sau Covasna. Turist de Valea Prahovei nu mai sint de vreo 10 ani din cauza porcariei urbanistice, a aglomeratiei si a preturilor nejustificate.


JohnDoe

^^^^ prima data cand sunt de acord cu Pasadia.
Da, Predealul est distrus, nu va atrage decat turisti ocazionali pentru ca nu mai este statiunde turistica.
asta nu ne impiedica sa avem autostrada de la Cristian pana la Sanatoriul de Nevroze.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat