Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

klax187

Urata tare perioada pentru a fi angajat in companiile care executa lucrari de infrastructura rutiera. (printre altele, desigur)
Noi ca si societate civila ar trebui sa ne aratam mai tare recunostinta pt acesti muncitori. Indiferent de steagul companiei in care lucreaza.
Simbolic, o zi nationala pentru a sarbatori muncitorii care pun umarul la dezvoltarea tarii ar fi de bun simt...  :thumbsup:

La Multi Ani Romania!

akacrys

^^ Cand vezi cum lucreaza si cat de aproape sunt de margine fara nicio protectie, un parapet ceva, la inaltimea aia, mai ales pe vremea asta ca poti aluneca oricand.. te trec fiorii :shocking:

AdrianB1

Am crescut pe santiere, hidrocentrale si LEA. Toti muncitorii aveau casca de protectie si ham (la LEA), dar aproape nimeni nu le purta decat cand venea seful de santier (zilnic) pe la fiecare punct de lucru si le dadeau jos cand pleca. In 30 de ani nu a fost nici un accident serios, singurul caz de care stiu de cadere de pe stalp a fost un "zburator" (termen de santier) care chiar avea ham si s-a dus pe conductor cateva sute de metri, l-au recuperat cu greu pentru ca a ramas suspendat intre 2 stalpi, nevatamat.

Dar cei care lucrau pe stalpi se triau singuri foarte repede, daca le placea si nu aveau rau de inaltime continuau, altfel schimbau domeniul, faceau fundatii sau montajele la sol. Si ei spuneau ca echipamentele de protectie ii incurcau si de-aia nu le purtau, nu din alt motiv. Acum cel putin hamurile sunt mai ergonomice, fata de ce aveam pe santier pe vremea aia, ar putea sa le poarte, dar tot te incurca sa schimbi punctele de legatura cand trebuie sa o faci des. Daca lucrezi intr-un singur punct mai merge sau daca ai carabine rapide ca cele din parcurile de aventura, dar nu stiu nici cati au asa ceva si nici linii de siguranta convenabile.

Casca mea e pe un raft la 3 metri. Desi nu mai am treaba pe santier, tot o folosesc ocazional cand lucrez in zone in care pot sa dau cu capul, pe sub acoperisuri. E model mai nou si mai usor, dar nu cred ca rezista la un impact cu un surub de stalp de inalta tensiune, cum am vazut la alea vechi. Dar pe santier de autostrada nu prea ai ce face cu casca, decat umbra.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Bătaie de joc față de reguli și față de propriii angajați.

TibiV

Mai citeste inca o data.
Sau ai tu o varianta cu 1 sef de protectia muncii la 2-3 muncitori, permanent?...

Da, lipsa balustradelor este o mare problema a antreprenorului. Dar faptul ca muncitorul isi arunca casca din cap imediat ce l-a vazut plecat pe "sef", asta este alta discutie....


Quote from: AdrianB1 on December 08, 2024, 06:26:30 PM...Toti muncitorii aveau casca de protectie si ham (la LEA), dar aproape nimeni nu le purta decat cand venea seful de santier (zilnic) pe la fiecare punct de lucru si le dadeau jos cand pleca.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Suntem offtopic masiv deja (avem topic dedicat), dar soluția e banală și am văzut-o aplicată deja în alte șantiere civile la noi: camere în șantier utilizate și pentru SSM, cu fluxuri verificate aleatoriu de departamentul de SSM/terță companie. Și vizite inopinate.

Parcă vorbim rocket science.. Și e despre sănătatea unor oameni, că nu doar despre prevenția decesului discutăm.

tom_sawyer

#35947
@TibiV N-am ce să mai citesc, pentru mine e clar: nu e vina lui Dorinel, e vina lui Dorel, asta încearcă @AdrianB1 să zică (nu e prima dată). Cine e curios, să se uite pe skyscrapercity la șantiere similare din Slovacia, Cehia, Polonia să vadă cum se lucrează la viaducte. Ca la noi la nimenea. La Coni-Trace se poate.

Telvanni

Tot din experienta de santier va zic ca cea mai mare munca e cu muncitorul insusi. Ei sunt cei mai mari dusmani ai lor.
Dar aici se vede ca e si un dezinteres din partea managementului (lipsa balustrade de exemplu)

seby_01

Salutare, mai are cineva vreo veste despre segmentul Ploiesti-Brasov? A ramas proiectat cu 14 km de tunele (sau cati erau)? Sau se reface proiectul tehnic?