Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Cristian 74

@mirceaeliade Ca să deschidă atât lotul 3B2, cât și nodul de la Românași, ar trebui să dea CNAIR OIL pe la începutul lui februarie-martie 2025 (10 luni cu tot, 3 luni proiectare, 7 luni execuție). Eu zic că nu ar trebui să fie probleme.

dargauda

A3 | Autostrada Transilvania | UMB mută dealul de la Zimbor | Nădășelu - Zimbor - Poarta Sălajului


Multumim On The Road AK

Ionut

Ieri, Zimbor-Poarta.
Mișcare anemică, din păcate...

Filmarea e disponibilă pe Patreon exclusiv până duminică seara.

Coperta:

GIV

^^ foarte frumoase rigolele din dealul de la zimbor  :troll:

Ionut

Sunt sublime, nu-i așa?
Doar că lipsesc cu desăvârșire.

adrian54

Drum de la Zalau la Cluj: am vazut doua foreze pentru studii geo (Ozaltin probabil) la Topa Mica si Mihaiesti

Ionut

Autostrada A3 Zimbor-Poarta Sălajului - UMB - filmare completă - 10.10.2024


Ionut

Scuzați întârzierea, am uitat complet cu răceala copilului combinată cu euforia SpaceX de azi... mă iertați vă rog... filmarea e acum disponibilă. Și avem și poziție:

API pe Facebook

Autostrada A3 Zimbor-Poarta, 2025 sau 2026? Deși o deschidere pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului este perfect fezabilă din punct de vedere tehnic anul viitor, probabil va trebui să așteptăm până în 2026.

Din păcate, antreprenorul UMB este foarte slab mobilizat, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, așa cum v-am spus de multe ori. Cele mai multe șanse sunt ca și în 2025 armata UMB să fie comasată tot pe A7. Greu de crezut în acest moment că vom avea suficienți muncitori pe A3.

Vestea bună este că licitația aferentă nodului Românași este (aproape) rezolvată: așteptăm semnarea contractului, tot cu UMB. Chiar și dealul Zimbor pare-se că stă locului.

Așa că nu ar fi impedimente pentru inaugurarea în 2025... dacă se vrea, dacă UMB mobilizează suficiente efective.

Pe lotul Nădășelu-Zimbor discuția e mai complicată. Pe lângă lipsa forței colosale a UMB, avem cele două viaducte de pe traseul nou care trebuie făcute de Ozaltin. Birocrația aferentă (exproprieri, revizuire acord de mediu), termenul de proiectare (primăvară) și emiterea autorizației de construire, plus execuția propriu-zisă fac aproape imposibilă finalizarea traseului nou în 2025.

Strict teoretic, turcii ar putea face viaductul Nădășelu în 2025, dar le va fi foarte greu. Totuși nu mai încape și celălalt viaduct de la Topa Mică, așa că visul unei inaugurări în 2025 se oprește la sud de Topa, într-o teoretică descărcare provizorie.

Cu prea mulți de dacă și cu parcă, probabil că aceste scenarii super-optimiste nu vor deveni realitate în 2025.

EugenRo

Ce se intampla cu lucrarile incepute si cu tot deranjul din teren, de pe fostul aliniament (in special la Topa)?
Exista vreun acord de aducere la o stare decenta (demolare structuri- macar ce iese din pamant, nivelare etc.) si daca da, in sarcina cui? DRDP?
Sau raman ca majoritatea drumurilor carora li s-a schimbat traiectoria si din care se mai pastreaza marturii arheologice cu asfalt pentru secolul 22?
Ex: nodul A1 Sibiu-aeroport:
https://www.google.com/maps/place/Sibiu/@45.8186798,24.0708367,1240m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x474c6788fd2c1cd5:0x3ade9d214e3390b4!8m2!3d45.8034789!4d24.1449997!16zL20vMDIwYmx6?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

danutzu_1069

Aliniamentul vechi este în proprietatea statului și va face sau nu, ceva cu starea lui. Readucerea la starea inițiala, ar însemna sa aducă pământul la loc, sa demoleze elevațiile și cam atât.

dargauda

Autostrada Transilvania. CNAIR are termen marți, 15 octombrie, pentru desemnarea câștigătorului pe ,,lotul Meseș", cel mai scump lot de autostradă din România

Compania de Drumuri are marți, 15 octombrie, termen pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Evaluarea pe acest lt durează deja de mai bine de un an și au fost cinci amânări succesive. La termenul de marți, CNAIR ar urma să anunțe – în sfârșit – câștigătorul. Însă specialiștii spun că a apărut problema finanțării, în contextul în care Programul Transport este supracontractat.

,,Vrem ca evaluarea să se încheie maximum până în 15 octombrie", a declarat recent pentru Europa Liberă purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Economedia a scris anterior că ultimii rămași în cursa pentru acest lot sunt constructorul băcăuan UMB, Makyol (Turcia) și WeBuild (Italia). UMB, Makyol și WeBuild sunt primii trei constructori din România raportat la kilometrii de autostradă/drum expres contractați.

UMB este cel mai mare constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Compania lucrează aproape integral pe Autostrada Moldovei A7, pe un lot din Autostrada Unirii A8 (Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț), pe Autostrada Transilvania (loturile Mihăești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului), pe Autostrada Lugoj – Deva (lotul Margina – Holdea), pe Autostrada București Nord A0 (Lotul 4), pe Drum Expres Craiova – Pitești, pe Drumul Expres Brăila – Galați, dar și pe variante ocolitoare și alte lucrări.

https://economedia.ro/autostrada-transilvania-cnair-are-termen-marti-15-octombrie-pentru-desemnarea-castigatorului-pe-lotul-meses-cel-mai-scump-lot-de-autostrada-din-romania.html

StefanCelMare

Niște desene despre cum va arăta intrarea în tunelul Meseș dinspre Zalău.
https://media9.ro/autostrada-transilvania-simulare-video-cum-va-arata-lotul-de-41-de-kilometri-care-include-si-tunelul-pe-sub-vf-meses-imagini-spectaculoase-cnair-trebuie-sa-desemneze-castigatorul-licitatiei/

Chiar mă uitam pe harta API că va veni foarte aproape de centura Zalău în execuție.
Nu știu dacă nu e chiar zona unde au fost alunecări.





Powered by API/PUM imgur uploader

26ld

^Asta e luată direct din videoul lui @marinul  :lol:

archaeus

Ei tot asteapta sa o ia dealul la vale dar dealul batman, batman....pe langa rigole lipsesc si drenuri si ancore si muulte alte solutii de stabilizare! Parca se zicea undeva ca UMB a zis ca dealul n o sa tina si beneficiarul a zis ca da, acum nu numai ca nu mai zice dar chiar spera sa nu tina  :lol:  :lol:  :lol:

Dutzy

Quote from: StefanCelMare on October 14, 2024, 01:08:14 PMChiar mă uitam pe harta API că va veni foarte aproape de centura Zalău în execuție.
Nu știu dacă nu e chiar zona unde au fost alunecări.

Powered by API/PUM imgur uploader

Aia pare a fi chiar zona unde si-au rupt singuri peretii de sustinere, treaba in stil chinezesc.