Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 31 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Evident că proiectarea. Și încă nu e sigur că e primăvara lui 2025. Că MTI și CNAIR s-au exprimat foarte clar că acest contract va începe când se încheie procesele pe vechiul contract. Care poate să se prelungească până în 2026.

oneLess

#35536
Poate era bine să-i fi lăsat să facă proiectarea că pot ieși și acolo scântei ca data trecută și le dădeau OIL de execuție peste un an.
Era să zic la Paștele Cailor, dar chiar pică la anul !  :D

sboda1985

#35537
Quote from: naivu on September 21, 2024, 01:35:15 PMGrindeanu, din punctul lui de vedere, a rezolvat problema, vinovat e Ludovic Orban pt că a semnat cu neabeni acum 4 ani  :) Aici
LE: nu îmi e simpatic Grindeanu,  dar nu îmi dau seama cum altfel se poate trata cu neabeni. Vreau bucata aia de A3 dar parcă nu mi-ar veni să-i dau tot ce-mi cere sau să mă las la cheremul lui.


Daca citesti si interpretezi articolul, atunci gasesti vinovatul principal: CNAIR.
Si inteleg, ca Orban este tapul ispasitor, dar a fost cineva concediat pentru esecul aceasta de la CNAIR?
Dovada ca CNAIR era de vina:
QuoteLucrările pe acest tronson al autostrăzii nu au putut fi demarate din cauza mai multor contracte reziliate, începând cu cel încheiat cu firma americană Bechtel, în 2004. Cel mai recent, în 2021, CNAIR a reziliat contractul cu o asociere de firme din grupul Selina, pe motiv că au solicitat suplimentarea valorii contractului cu 326 milioane lei, pentru lucrări de consolidare a solului, ce s-au dovedit necesare şi care au fost au fost apoi totuşi introdus în caietul de sarcini.
Adica caietul de sarcini nu era up to date. Era un articol mai devreme, care a detaliat diferenta intre caietul de sarcini si realitatea din santier.
Daca ei au gresit, de ce nu se putea aloca suma aditionala? Cum sa putut la UMB?



ncb

AUTOSTRADA A3 | Zimbor - Poarta Sălajului I
Stadiu lucrari 20.09.2024 I Raducu P Drum



naivu

^^Nu lua un rezumat al unui jurnalist drept litera de evanghelie, nu poti fi sigur nici macar ca e varianta oficiala.
Cererea aceea de lucrari de consolidare a solului a fost din start cam cusuta cu ata alba! Posibil sa fie nevoie de un pic de consolidare acolo, dar nu de 326 milioane. Sunt multe lucruri neclare in povestea asta.

sboda1985

#35540
^^Nu iau neaparat, dar mi se pare imens valoara contractului curent vs cel anterior.
sursa
Cu ce explici?

naivu

Licitatia anterioara a fost lansata in 2017 la cu totul alte preturi pt materialele de constructie. Preturile au sarit de cand s-a anuntat PNRR si din nou dupa declansarea razboiului din Ucraina. Toate contractele semnate sau licitate din 2022 incoace sunt la preturi mult peste ce se semna pana in 2020.

sboda1985

Conform seriilor statistica statistica in contructii in total preturile au crescut de la 68,5% (2017 ianuarie) la 108,3% (2022 ianuarie). Ce inseamna un 58%. Sa fim generos si sa adaugam inca 20%, si sa zicem 80%.
Dar Selina initial a castigat cu 326,51 MROn iar acum Precon cu 785,22 M RON - 140%. Dupa parerea mea bazata pe numerele alaturate, nu se justifica doar cu inflatia.

horatiu.cosma

Aia cu lucrări necesare care au fost incluse in actualul contract e linia Selina. Pe care a preluat-o eBihoreanul. Fiindcă îi ajută în procesele de pe vechiul contract, "uitați, v-am zis că acele lucrări sunt necesare, uite cum le-a pus și CNAIR la noua licitația, deci dati ne banii". Dar nu e reală. Același proiect l-a scos la licitație CNAIR, pe care l au licitat și în 2017. Doar că au prins niste sume previzionate suplimentare care s-ar accesa dacă din proiectul tehnic actual vor apărea lucrări suplimentare imprevizibile. Și pe Chiribis - Suplacu a câștigat Erbasu cu dublu față de ce oferte au fost la licitația similară din 2017, astea sunt creșterile de preturi peste tot

Johnny1711

Tot discutam.depsre  cine ii vinovatul pentru Chiribiș- Biharia, aceleasi discuții despre contract, dezbatem firul in 4, deja e obositor. Sa găsească o soluție pentru ambele tabere și sa  și sa se apuce doamne odată  segmentul asta de autostradă.
Eu o sa ma duc la biserica și sa zic rugăciuni ca sa vina cât mai repede ziua în care o sa se dea ordinul de începere

Mojito

@sboda ai cam greșit socoteala de la 326 la 785 înseamnă 240%.

TibiV

Nu a gresit.
De la 326 la 785 înseamnă o crestere cu 140%.
Da, 785 este 240% din 326, dar asta este altceva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sboda1985

Johnny1711 ai dreptate, dar daca nu invatam din trecut, nu progresam nici in prezent/viitor.
Si mi se pare ciudat ca X da vina pe Y in presa, dar nu sunt consecinte.
Daca fiecare din noi la locul sau de munca greseste, isi asuma responsabilitatea si suporta consecintele.
Nu stiu a cui a fost vina si in ce procent (seful CNAIR, arhitectul X, grupa Y, sau grupul Selina, etc.)
dar vorbim de bani grei + timp pierdut si cel mai probabil si vieti pierdute din cauza accindentelor in zona respectiva.
Macar daca noi scriem aici opiniile si argumentarile noastre si presa preia si presioneaza un pic,
 da de se concedieaza cativa incompetenti de la CNAIR...



EugenRo

A0 x A3 (semiluminat  O:-) )


A0 x A2 si A0 x DN4 in zarea noptii  :D

marinul

Cateva poze de pe langa Chiribis, de acum 2 zile
Fara descriere, aveti coordonatele gps unde au fost facute, las imaginile sa vorbeasca
Doar atat s-a putut de data asta, revin cu video dupa ce incep lucrarile.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader