Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ce faine îs teoriile astea care funcționează doar la UMB. De fapt stai. Și Aktor și Pizzarotti au lăsat natura să-și "facă treaba" pe A10.

:troll:

AdrianB1

Nu e doar o teorie, sunt fapte reale puse cap la cap:
- deficit bugetar urias. CNAIR e limitat in cati bani poate plati catre constructori si e in urma cu platile
- Aktor e de obicei platit aproape la zi, UMB e mult in urma si cu platile si cu facturarea. Cineva zicea recent ca nici macar Cra-Pi lotul 3 nu e platit decat o mica parte, desi e deschis de mult.
- daca are de ales unde sa lucreze pe banii lor (si stiind ca nu ajung), UMB prefera sa faca A7 in Moldova decat A3 la Zalau. Sunt moldoveni, si eu as face la fel in locul lor.

Concluzia o trage fiecare cum vrea.

Ionut

Incredibil.

Explicația e una singură și foarte simplă. Nu au capacitate. Dacă ar fi avut, construiau ca să își ia banii și să se mute pe proiectul următor.

În 2021 și prima parte a lui '22 când RUPEAU NORMELE PE A3 FĂRĂ AC (!) aveau capacitate. Nu aveau AC și băgau ca sparții. Aveau capacitate.

Acum au tot ce le trebuie în afară de capacitate.

Jesus.

alecu26

Umb a fost și e plătit instant, chiar înainte de alți constructori. Iar CNAIR are bani ca niciodată.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

5AM

#35239
Ionut, cu tot respectul pentru tot ce ai facut pana acum cu aceasta comunitate, dar nu cred ca ce am scris eu mai devreme e atat de absurd incat sa merite sa fie luat in deradere.

Cred ca suntem cu totii constienti ca UMB si CNAIR au o relatie mai apropiata decat relatia dintre CNAIR si orice alti constructori. In situatia in care ambele parti (si chiar noi) au/am realizat ca SF-ul este praf, cu consecinte potential dezastruoase in caz de alunecari de teren dupa deschidere din punct de vedere financiar si de imagjne, nu cred ca e atat de necrezut sa avem la mijloc un gentlemens agreement

horatiu.cosma

E discutabil dacă e mai avantajos financiar pentru UMB să lase câțiva ani în plus dealurile alea să se așeze, să repare tot și abia apoi să vină cu asfalt. Versus să termine lucrarea la timp și să înceapă să curgă garanția cu acei câțiva ani mai repede.

Însă și dacă e să luăm asta în considerare, e maxim un efect, nu o cauză. Cauza e că nu reușesc să mobilizeze sufieciente resurse în șantier, fie interne, fie subcontractate. E de lucru berechet la poduri, la ziduri de srijin, umpluturi, săpături, drenuri, șanturi, vegetal etc. Și astea pot fi făcute (unele chiar trebuie făcute rapid), indiferent că se mai așează sau nu dealurile.

Nu e problemă de bani, se plătește la fel de repede (sau de încet) aici ca și pe alte șantiere din țară. Oricum e PNRR, deci categoria "gold" la plăți rapide.

nicolaem

^ in loc de teorii te poti uita pe cifre. numar angajati vs km contractati. sau pe imagini. numar muncitori si utilaje per km.
vei vedea singur ca nuau fizic destule resurse pt atatia km.
 si partea cea maiimportanta firmele romanesti is ingeneral cu caciula in mana in fata politicului.
Acum PM e din BUzau, trag la Buzau.
Cand era ministru transporturilor din Salaj, trageau la Salaj. simplu, romanesc

Cetatean

Cnair e doar o unealta politica. Danseaza cum i se dicteaza. Prin contract puteau sa puna presiune pe constuctor. N-o fac. Gasesc motive,pana la urma e simplu. La cum sunt facute proiectele. E de negociere. Astia,aka umb negociaza direct cred,nu prin firme de consultanta.
Avand in vedere cazul retragerii pentru actualizare...cred ca n-are rost sa mai diacutam.
Ce sunt eu curios,e valoarea finala a tuturor contractelro fata de cat a ofertat umb. Unde au mai gasit loc sa faca bani.

dr4qul4

e gata si Iulie, avansul este nesatisfacator, asa ca a inceput concursul de a gasi scuze UMB-ului.
Sa va amintesc cat i-am hulit pe Aktor pe A10? Ei nu au avut probleme financiare acolo, dupa ce le-a tras euroconstruct teapa?
Avem pretentia ca toti constructorii sa-si duca santierele la bun sfarsit intr-un timp decent. Adica in termenul contractual + maxim 6 luni.
Situatiile exceptionale ar trebui sa fie exceptionale. Gen o caverna imensa sub meses. Sau vreun tunel dacic plin cu aur.

Daca CNAIR scoate din contractul Aktor apeductul ala lipsa, grecii nu sunt vinovati cu nimic?
Cele 2 viaducte trebuiau scoase din contract inca de la inceputul santierului.
Sper sa nu mai depisteze inca "o buba" si sa mai scoata ceva din contract.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

sboda1985

Daca apar probleme pe traseu (schimbare in viaduct, tunel. etc.)
nu poata contractorul sa faca pe raspundere proprie si sa recapete in instanta banii?
Si desigur, in cazuri respective o intarziere de cateva luni e acceptabil, dar sa nu lucri nici acolo unde nu sunt probleme nu este deloc acceptabil.
Daca duci masina la revizie totala, si mecanicul ar zice,
"pai, nu a sosit uleiul, asa ca nu schimb inca placutele de frana, oricum nu poti circula pana cand nu e gata"
nu ar fi normal. Fa tot ce poti acum, si cand soseste piese lipsa, termini.

Mojito

Quote from: sboda1985 on July 29, 2024, 11:39:24 AMDaca apar probleme pe traseu (schimbare in viaduct, tunel. etc.)
nu poata contractorul sa faca pe raspundere proprie si sa recapete in instanta banii?

Nu funcționează așa un proiect. Cine-i tâmpit sa-și asume riscuri de zeci de milioane, plătești sute de mii de dolari unei case  de avocatură și   să ajungă la mana unui judecător cu cine știe ce interese dubioase. Contractul trebuie sa aibă ba o procedura clara, agreată de amândoi semnatarii prin care se reglementează modificarea tehnică a contractului.

dr4qul4

pana acum ori se suplimenta din rezerve, ori din claim, ori se rezilia tot contractul.
Am avut caz in care constructorul  a facut ecoduct pe "promisiuni" de suplimentare (dar cu AC) iar cnair le-a reziliat tot contractul si i-a lasat sa-si caute dreptatea in instanta.

Acum, CNAIR a gasit solutia care se potriveste de minune UMB-ului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Cristian 74

Azi a făcut "boom" dealul de la Zimbor. Prima oară. Vor mai urma explozii.

horatiu.cosma

#35248
Delete

andreita

#35249
cred ca se referea la dinamita aia ce au bagat-o in deal. daca nu ma insel.