Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 16 Guests are viewing this topic.

mdragos

Cand descarcarea va avea OIL semnat eu zic ca UMB poate sa termine lotul in sincron cu termenul descarcarii. Sa zicem Dec 2025 aprox, nu vad o problema sa termine.
Exista o conditie : sa stea dealul. Daca acel deal aluneca ... este total impredictibil ce se va intampla. Pare destul de stancos comparativ cu zona unde se vor face viaducte noi, poate este o sansa.

AdrianOG

Stie cineva daca Ozaltin a inceput proiectarea la viaducte? Nu am mai vazut nicio stire despre lotul lor de la semnare. Ma gandesc ca trebuia sa fie ceva ordin de incepere a lucrarilor emis la un moment dat.

Ionut

Quote from: horatiu.cosma on July 15, 2024, 05:54:33 PMAșa cum s-a terminat Gilău - Nădășel și a stat câteva luni muzeu, până s-a terminat podul peste Someș, așa ar trebui să se lucreze și aici. Pe logica asta să nu lucreze nici Trace sau UMB pe A7, că nodurile de la capete sunt mai întârziate pe lotul Nurol. Evident, ar fi aberant.

Nu chiar câteva luni.
Gilău-Nădășelu a stat muzeu 11 (unsprezece) luni.

Gilău-Nădășelu (UMB) era gata la început de noiembrie 2017.
Și podul Gilău (Tirrena) a fost deschis (implicit și muzeul) la sfârșit de septembrie 2018.

Și noi (API), la vremea aceea, am luat apărarea UMB și am cerut CNAIR/CNADNR să recepționeze lotul! Asta le-a salvat UMBiștilor mulți bani. Ehe... atunci eram buni, acum nu mai suntem...

Căutați pe Google pozițiile noastre din toată presa.
Presiunea cu muzeul, presiunea cu recepția lotului.

Memorie scurtă, tovarăși... foarte scurtă.

raulbogdan23

^^

Si daca nu sta dealul ce? Sa puna mana sa lucreze unde pot si daca o pleca dealul o sa lucreze pe 500m sau cat va fi afectat, dar restul tronsonului sa il termine cat mai repede.

NU ii opreste absolut nimic, faptul ca nu au resurse e strict problema lor, sa lucreze cu subcontractori. Contract semnat acu 3 ani cu durata prelungita si re-prelungita. UMB aici se comporta ca Strabag la podul de la Satu-Mare si ca Aktor sau Pizzaboys de pe A10.

MTI este complice la aceasta mascarada.

Daca asa sta situatia de ce ne-am lua de cei de la Aktor de pe A0 ca o freaca bine mersi, ei nu pot sa primeasca o extensie de 1 an pentru ca nu au fost relocate utilitatile la timp sau alte gaselnite?

Pe ei de ce sa ii hulim cand ridicam in slavi un comportament asemanator de la UMB.

Light

#35194
Ar merita o poziție API pe FB ca să le reamintească onorabililor din minister că nu au mai venit de mult timp în inspecție pe loturile astea. Știu ca au mai fost comunicate legat de aceste loturi, însă trebuie cineva sa spună în mod public ca ministerul merge în inspecție doar unde le convine.

GIV

@Light de ce sa se duca in inspectie daca le au extins termenul contractual cu ~2 ani? :lol:  :rofl:  :rofl:  :rolleyes:

voicul

#35196
Cum facem cu 10 lei sa cumparam produsul ala de 100 de lei?
Aici se plange de A3 si pe A7 Bz - Focsani e entuziasm ca merge treaba.

Tehnic fiecare are drepate si deci cum impartim cei 10 lei sa luam produsl de 100 ron?

Eu zic ca in situatia de fata e mai bine ca au mers pe A7 (gata am ales tabara).
Dati cu rosii dupa mine  :lol:

Plus, desi cam devreme si cam urat in Octombrie - Decembrie pe acolo, dar sunt sanse sa protejeze ceva terasament pe ambele loturi.
Bazat pe teorie si presupuneri: prin Octombrie nu prea mai e mare lucru de asfaltat pe Bz - Focsani (ce e la pod se poate lua si local) si deci se pune problema relocarii statiei, care poate pleca pe A3.

hefaistos

Se asfaltează deja la nord de Focsani și la cât au acolo de așternut, nu cred ca vor muta stațiile de asfalt înainte de 2026. Deci asfaltări doar cu subcontractare
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

#35198
Eu nu cred ca UMB va iesi pe negativ pe nici un lot intarziat.  Nu vad de ce nu vor cere ajustare de contract, si daca nu se schimba guvernul sau conducerea CNAIR, ajustarile vor fi acceptate ca 'multumire' pentru cadoul electoral oferit pe A7.  Mana stanga se spala pe mana dreapta.  Asa ca licitatiile alea castigate la 80% din pret, probabil la final vor fi departe de 80%, cu acordul tacit al unui politic periat cu grija de conducerea UMB.

StefanCelMare

@voicul
Nu este o problemă financiară, teoretic, adică nu e vorba că nu s-ar putea face și A3 și A7 simultan, ambele au sursa de finanțare europeană.
Bine, la modul concret, probabil alocările bugetare sunt insuficiente, dar pot să pun pariu că bani s-ar găsi.
Deci nu e vorba că avem 10 lei și vrem chestii de 100 de lei.
Dacă erau constructori diferiți pe A3 vs A7, minune, s-ar fi putut lucra pe ambele la fel de intens.
Ar fi fost controale pe A3, și amenințări, de ce nu lucrați, etc.
N-are cum să nu te deranjeze ce se petrece pe A3.
Pe Pizza i-am desființat că le-a luat vreo 7 ani să facă lotul lor de A10.
Numărați anii pentru UMB, vedeți că se duce la 5 lejer, și posibil să depășească.
Dacă face 6 ani, unde mai e diferența adică?



AdrianRO

Chiar daca au finantare, ai in vedere ca finantarea vine sa acopere bani pe care i-a dat deja statul.

S-a mai vorbit aspectul acesta..lucrarile cu finantare europeana sunt platite mai intai de statul roman, iar ulterior banii sunt dati de UE.

Deci pot exista probleme si de bani, chiar cu finantare europeana.

Plus, un detaliu pe care cred ca il ignora multi.. A7 are finantare europeana doar 50%!! Restul de 50% sunt strict banii statului, sume enorme.

tom_sawyer

Finanțarea prin PNRR e cam de o treime din cost. Și e împrumut.

StefanCelMare

Înțeleg cum se fac plățile și știu și cât este co-finanțarea.
Pe de altă parte, statul în continuare dă semnale că vrea să mai contracteze noi tronsoane spre execuție.
De asemenea, anul trecut s-au găsit resurse să se depășească repetat alocările bugetare inițiale.
Prin urmare, îmi permit să îmi mențin declarația, nu există o competiție financiară A7/A3.
Ce spuneți voi, deși logic, ar indica o mentalitate de "restriște" la nivel de cheltuieli bugetare, mentalitate care pur și simplu nu există în prezent.

mirceaeliade

#35203
Personal cred ca cel putin sectoarele A7 dupa Pascani vor fi in competitie directa cu sectoarele non-PNRR ale A3. Parca pe fondurile PT (sau cum se numesc) e o formulare de genul 'primul venit primul servit'.  Cand ai peste 200% contractare, daca nu se intampla un dezastru si se anuleaza contracte sau se decaleaza mult termenele de executie, la un moment dat va incepe sa fie presiune financiara pe bugetare. Iar sectoarele PNRR vor fi si ele in competitie indirecta, pt ca finantarea tot trebuie sa vina >50% din fonduri non-EU.

DragosC

Eu zic ca suntem prea prapastiosi cand vine vorba de fondurile europene. In realitate, cu fiecare ciclu electoral (aproximativ), creativitatea euro-deputatilor a gasit tot timpul ceva nou.

Astfel, cand PNRR se va termina, vor inventa alt pachet. PNRR a fost pentru recuperarea economiilor post-pandemie, deci peste 4-5 ani vom avea probabil un pachet pentru imbratisarea economiilor verzi, sau pentru recuperarea dupa razboiul din Ucraina, sau te miri ce abureli impachetate frumos, asa cum le sta bine celor de la Bruxelles.

Dar ca vor fi bani de cheltuit, despre asta nu am nici cea mai mica indoiala.
Nu spera si nu ai teama