Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ehe. Ce memorie scurtă avem.
Dar v-o lungesc eu.

UMB a terminat A3 Gilău-Nădășelu cu întârziere (contractuală) și așa a stat muzeu vreo 6-8 luni (până când a terminat Tirrena podul Gilău peste canal).

Ehe... dar pe-atunci UMB trebuia să dea de mâncare oamenilor. Acum zicem "hai că e muzeu, ce ne trebuie, dă-l dracu' de contract".

Fix cum se schimbă unii-n c***e nici nu-ți vine să crezi.

Cristian 74

Mă înnebunește atitudinea asta: "nu îmi termina casa, că oricum nu mă mut în ea încă.". Nu contează contractul, dă-l naibii. Ca și aia cu "prefer să ia firma asta tot, chiar dacă livrează cu întârziere". Am mai auzit pe A7 replica asta. Nu îi ca și cum oamenii mor constant pe E85, ce mai contează câțiva în plus!  >:(
Și încă ceva: Zimbor-Poarta probabil va putea fi folosit când termină UMB. Nodul de la Poarta e în licitație, 2 luni proiectare, 7 execuție. Cu toată lentoarea CNAIR mă aștept să numească constructor anul ăsta.

Cristian 74

Am filmat mult azi. De încălzire...


AdrianOG

Eu nu mai tin minte...oare s-a semnat contractul pentru viaducte cu Ozaltin? Ca parca e ceva vreme de cand nu am mai citit nimic pe tema asta.

andreita

#34969
nu s-a semnat

zicea grindeanu ca semneaza in 1-2 saptamani

Ionut

În construcții totul se petrece în "1-2 săptămâni". :lol:

ovicor

Doar ca, la "partenerul serios", o saptamana are 7...luni, nu zile!

Cristian 74

Dealul de la Zimbor sâmbătă dimineața.


montaniardul

Tot materialul excavat se foloseste undeva?

wint3rboy

#34974
^ La un moment dat am văzut ca o parte a fost folosit la terasamentul din corpul autostrăzii imediat de sub deal, pe la minutul 3 în filmarea de mai sus se vede ca se depozitează materialul undeva în spatele dealului actual.

Tavi

^^Tot? Nu cred. Mai degrabă în parte. În funcție de structura geologică.

Cristian 74

O parte a mers la construcția nodului rutier, la bretele și corpul autostrăzii. Altă parte în spatele dealului, acolo a mers surplusul de la început.

StefanCelMare

https://media9.ro/autostrada-transilvania-contractul-pentru-constructia-celor-doua-viaducte-de-pe-a3-va-fi-semnat-in-cateva-zile/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR27oD3OiMRNBcjARN-JFhzBZn_hT2GGFLGgbSIBqr4LaeEAxm3uGjkOBOw_aem_Ad-AJjUKVzXEBmY5cHGpsAmYdZNBY64hkIyq4afl4b6ngRtll8ETJqmuZDvT7BsAmr0cn4Z-zFHehUhSty50mbYZ


Contractul pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică de peste trei kilometri de pe Autostrada Transilvania (A3) ar putea fi semnat săptămâna viitoare cu constructorul turc Ozaltin, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Aici lucrările sunt stopate de un an, după ce în zona Nădăeșelu au avut loc alunecări de teren, iar oficialii CNAIR au decis să construiască două viaducte.

Ministrul Transporturilor a explicat că, în cazul acestui contract, cofinanțarea din partea României a fost mai mare de 25% și din acest motiv a fost necesară aprobarea în Guvern.

Sorin Grindeanu: ,,Probabil că săptămâna viitoare va fi semnat"

,,Miercuri, în ședinta de Guvern, prim-ministrul a aprobat un memorandum propus de Minsterul Transporturilor prin care putem să semnăm contracte și pentru acele proiecte care au cofinanțare mai mare de 25%.  E cazul acestui contract (pentru viaducte – n.r.). În momentul acesta avem toate condițiile îndeplinite. Probabil că săptămâna viitoare va fi semnat", a declarat, sâmbătă, Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe șantierul A1 Margina – Holdea, alături de premierul Marcel Ciolacu.

La rândul său, premierul României a precizat. conform economica.net, că în cazul acestui contract cofinanțarea de la bugetul național ajunge la 60%.

DECLARAȚIE
,,Banii europeni din PNRR nu au fost suficienți să acopere toate lucrările și tot ce a scos domnul Grindeanu în execuție. Și atunci am căutam să creăm un echilibru, rămânând componente din PNRR pe fiecare proiect în parte, astfel încât termenele de execuție să fie până în 2026, ultimul an în care se pot face plăți din PNRR. A fost o politică foarte bună, pentru că urgentăm lucrările, chiar dacă co-finanțarea a rămas și mai mare din partea statului român".
Marcel Ciolacu, prim-ministrul României, sâmbătă, 25 mai, pe șantierul A1 Margina – Holdea.
Constructorul turc Ozaltin, câștigătorul contractului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, la finele lunii martie 2024, câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3), a anunțat atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Este vorba de turcii de la Ozaltin, singurii care au depus de altfel ofertă.

Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L.

994, 7 milioane
de lei (fără TVA) reprezintă valoarea contractului pentru execuția celor două viaducte; contractul are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).

Cristian 74

#34978
Deci... semnare contract iunie 2024. OIL undeva prin septembrie 2024 (dacă nu dă CNAIR ordin de începere peste vreun an, că au experiență acum  >:( ), proiectare 9 luni, deci prin iunie-iulie 2025 am putea vedea mișcare în teren. Ar putea termina la fix în decembrie 2026. dacă totul merge uns, altfel nu. Greșesc pe undeva cu prognoza?

mdragos

Nu termina tucii viaductele alea in Dec 2026. In primu rand nu o sa reusesca proiectarea in 6 luni. Trebuie obtinut acord de mediu....