Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

TeoH9


Gio

Quote from: GAC on April 19, 2024, 12:45:02 AMIn schimb, nu m-ar mira sa se dezvolte noi domenii schiabile in Fagaras, unde se pare ca zapada tine mai mult. De asemenea, dupa ce vom avea A1 si A13 pana la Fagaras, turistul roman, dornic de manele si mici

In concluzie, Co-Bra in format PPP nu prea are sens nici macar din perspectiva unui investitor serios si cu atat mai putin din perspectiva statului sau a platitorilor de taxe...
Sa scrii 17 fraze de ineptii ca sa argumentezi ca nu este necesara o autostrada intre Bucuresti si Brasov, adica cel mai aglomerat traseu din tara asta da performanta. Cumva fanul lui A8? :D
Mai aveai putin si explicai cum schioru bucurestean prefera sa ajunga pe noile partii de la Fagaras luand-o pe la Pitesti si Sibiu, ca ai masurat tu si e mai scurt )). Sau ca oricum oamenii din Bucuresti si Brasov vor emigra cu totii si ce rost ar mai avea o autostrada?
Eu inteleg diversitatea de opinii si pasiunea pt A8 dar deja argumentele impotriva lui A3 sunt din ciclul strugurii sunt acri, adica daca tot nu suntem in stare s-o facem de 30 de ani de cand discutam de ea, iata ca am gasit solutia magica: ne autoconvingem ca nu mai e necesara, ca se schimbat clima si emigreaza oamenii  :lol:

bZ1-

cred ca ai inteles gresit, el a facut o analiza a potentialei constructii prin PPP si concluzia e ca PPP nu este o solutie viabila nici pt un investitor, nici pt statul roman. Eu cel putin asta am inteles.

Andrei.D

@Gio eu înțeleg ca are și ostilitatea rostul e, mai ventilăm. Aici însă ai plasat-o greșit. Omul literalmente a început cu "Problema cu o abordare de tip PPP e mai complicată" și a încheiat cu "În concluzie, Co-Bra în format PPP nu prea are sens."

În concluzie, respiră, el nu atentează la weekendurile tale pe Sorica sau Clăbucet. El spune doar că un anumit model de finanțare lui îi pare lose-lose.

Vlad94

Nu e vorba de PPP, ci de faptul ca autoritatile nu au niciun plan pentru valea Prahovei. In 35 de ani de la Revolutie puteau face amaratele alea de centuri la Comarnic si Busteni/Azuga.

Hercule

Teoretic puteam face, dar ce asteptari sa avem cand ministrul transporturilor (ulterior presedinte) spunea ca nu avem nevoie de autostrazi.
Deșteaptă-te române!

mirceaeliade

^Mdeah, au ajuns oamenii chiar sa sustina sloganul "autostrada 4fun".  Nu ca am facut drumul asta de cateva ori in fiecare luna, dar ambuteiajele nu sunt prea legate de grosimea stratului de zapada.  Sunt destui bucuresteni care prefera sa conduca doar vreo 2 ore sa ajunga 'la racoare' vara, adica nu cand e zapada, ci cand e inabuseala in capitala care are 10% din populatia tarii. 

Daca nici pentru aia statul nu are 'scuza' sa investeasca intr-un segment de drum sufocat de decenii intregi... Eu zic sa plecam acasa si sa cerem VO la nivel de autostrada la Gura Humorului si sa construim VO cu o banda si giratorii in Comarnic si Busteni.  Ca normal ca daca *numai* solutii cu 4 km lungime pe sub oras sunt luate in considerare (nu si variante de o autostrada peste lunca Prahovei in loc de VO la standard DN), e normal sa ajungem doar sa facem "autostrazi 4fun" la microfon.

voicul

#34822
@Vlad94 Ok nasol ca nu s-a facut nimic cu plan sa se ramana la stadiu asta.
Dar lumea se poate adapta: cine te pune sa mergi pe VP?
PISI merge bine - deci tot Transfagarasanul si zona aia va fi mega extra accesibil din B (chiar si doar cu PISI5). Sibiu e din ce in ce mai aproape de B.
Nu zic ca exista si situatii concrete: sunt din BV si muncesc in B deci fac naveta, dar in rest ...

O idee simpla: nu sunt bani. Adica PARE ca A se fac cu banii de la buget, doar CNAIR face A, dar de fapt sunt bani de la UE si UE cam impune ce sa se faca.
In rest nu sunt bani la nivelul asta la buget + in urmatorii 3 - 5 ani nici forta de munca.

Vlad94

^^Autostrada 4fun este încoronarea concept-ului de s-a rezolvat, nu se poate. Bun, autostrada e prea scumpă, mai tăiem din lucruri, folosim părți din DN1, acolo unde are 4 benzi, îl completăm cu centuri și facem loturi mici (vezi schita). Până la urmă, pe acest drum cred că trebuie să primeze capacitatea de transport și fluența traficului, mai puțin viteza (80-100km/h cred că este ok).





Powered by API/PUM imgur uploader

alecu26

Eu chiar nu inteleg de ce s-ar mai face autostrada pe VP dupa ce vom avea Pisi.
Un 2+1 alternativ...centuri unde trebuie...tunele pe profil de genul asta e suficient.
Decat sa ne tot lamentam, se mai pot licita cate 5...10 km ca sa ocolim odata orasul Ploiesti si pana mai incolo spre Campina.
Sunt curios daca in momentul in care Consitrans va preda dupa 100 de ani proiectul ala...se va licita ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

dar 2_1 ala alternativ ar trebui sa fie facut la nivel de A HP. Adica fara intersectii la nivel.
Si ideal era ca Centurile Comarnic si Busteni sa fi fost proiectate la acest standard, si in viitor sa fi fost integrate in autostrada.
Cel putin la Comarnic, era destul de simplu de facut asta. Iar daca pe viitor se dorea FP, asta putea sa ramana un sens, iar celalalt sens ar fi mers pe alt traseu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GAC

Eu nu am argumentat ca nu trebuie A3 pe VP, dimpotriva, ea trebuie facuta, chit ca ne vom imprumuta.

Eu am incercat sa desfiintez ideea de PPP, de altfel, experienta din alte tari sustine punctul meu de vedere. PPP da cu virgula rau de tot.

Putem lua speta din alt unghi. Pornim de la suma istorica de 300 mln EUR pe care trebuia sa o plateasca statul anual. Daca o impartim la 365zile, ajungem la 822,000 EUR pe zi. Inteleg ca MZA VP in dreptul statiunilor este pe la 30,000 vehicule, deci daca am imparti valoarea aferenta redeventei la MZA, reiese o valoare colosala de 27 EUR de masina. Stiu ca taxa de autostrada propusa era de vreo 2 EUR (de la cap la coada), deci in aceste conditii, costul per masina pentru parcurgerea celor 60 Km ar fi pe undeva pe la 29 EUR, atentie, in versiunea istorica. Asadar, cred ca putem cu totii sa concluzionam linistiti ca varianta PPP nu-i o afacere.

In acelasi timp, ideea de PPP nu este rea in sine, ci aceasta trebuie adaptata la context: ma gandesc la altceva:
Oare cat costa un TBM de 11m in diametru? Banuiala mea este ca din cei 500 de mln EUR (aferenti redeventei de PPP) putem lua chiar 2 bucati, o fabrica de grinzi si cel putin cativa Km de boltari.
Deci dupa ce luam cele 2 TBM-uri, putem lansa un nou tip de PPP: Compania privata sa opereze cele 2 TBM-uri si fabrica de grinzi sa faca tunelele si viaductele, ca sectiunea de la Comarnic la Paraul Rece este preponderent tunel-viaduct, sa intretina bine echipamentele si sa fie platita la norma - in functie de lungime tunel/viaduct executat, ba chiar sa facem un sistem inteligent: un metru sapat mai rapid sa fie mai bine platit decat un petru sapat incet (bineinteles tinand cont si de parametrii tehnici).
Astfel, in 4-5 ani vom avea autostrada terminata, cu un buget substantial mai mic, dar cel mai important, vom avea 2 TBM-uri si o fabrica de grinzi pe care le vom putea folosi la urmatorul proiect (gen A13, A Nordului, etc, poate chiar pe CF)
Cum vi se pare aceasta idee?

alecu26

#34827
Nu, orice ideea de a combina sau a face cine stie ce inhouse..e sortit esecului.
Tot ce putem.face in house cat mai bine e un SF de calitate cu foraje pe versanti si munti si paduri. Scos un acord de mediu, incepute proceduri de scos padurea din fondul forestier.
PS: oricum pana nu se linistesc treburile in zona, eventual sa scada si dobanzile nu va veni nic dracu sa bage minim 10 miliarde in Ro cu perspectiva recuperarii in 30 de ani.
Eu cunosc foarte bine SF ul facut de Search Corporation in 1998. Continea o fazare a lucrarilor foarte frumoasa si bine facuta si argumentata (chiar daca traseul in lungul apei era ales conform acelor vremuri). Se poate lua acela ca si baza si vazut...ce se face half profile, ce se face full, ce se face acum, ce se face peste 20 de ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vlad94

^alecu26, exista pe undeva acel sf? Ar fi interesant sa vedem ce voiau sa faca.

Cristian 74

Sparg iluzia ciclică PPP (care ne mobilizează ca de fiecare dată în discuții fără rost) cu bucăți de realitate. UMB între Zimbor și Poarta Sălajului.