Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

Geri


Pentrul lotul Meseș prima sedinta in 10.Mai.2024.



Powered by API/PUM imgur uploader

din link-ul postat de Horatiu

Ionut

Da, prima ședință e așa, de prezentare a numerelor de pe tricou.

Konter

Comarnic-Brasov iese din orizontul 2024-2028 fara PPP.
"Oficilialii români vor prezenta investitorilor din Qatar proiecte privind dezvoltarea Portului Constanța și a terminalului cargo de la Aeroportul Traian Vuia din Timișoara, dar și pentru Autostrada Comarnic-Brașov și calea ferata Predeal – Brașov"
https://arenaconstruct.ro/proiecte-de-15-mld-euro-vor-fi-prezentate-investitorilor-din-qatar/

shift2rail

^ nu as refuza a priori banii qatarezilor daca doresc sa investeasca in infra rom (nevoile de finantare sunt uriase), dar in niciun caz nu trebuie acceptati ca leader de proiect/concesionar.

naivu

Eu unul nu cred in PPP-uri! Nu stiu ce ar fi mai rau, sa fie doar o pierdere de timp fara nimic inceput (ca celelalte PPP-uri de pana acum), sau chiar sa incepem un PPP si sa ne dam seama dupa aceea in ce ne-am bagat.

horatiu.cosma

^^
Mentalitatea mioritică autentică: să vină unii, să ne doneze miliarde de euro, să ne construiască chestii mari și tari, dar nu cumva să aibă un cuvânt de spus în toată povestea, că noi nu ne lăsăm conduși de nimeni.

Cetatean

#34791
Eu is curios ce o sa le zica.
Deci,sir șeic,noi suntem incapabili administrativ sa luam decizii,sa investim,dar daca veniti voi si investiti,facem totul ca la carte! Noi in principal ne imprumutam,mai vindem cate ceva,platim pensii...asta o sa le zica?
Ca e nevoie de investitii,nu neaga nimeni,dar ca n-am reusit sa cheltuim cat ne-a fost alocat pre si post aderare,cine e de vina? Qatarezii? Sa fim seriosi!
Noi ne-am chinuit 15 ani sa licitam ce-a ramas de la Bechtel!!! De s-au dus naibii armaturile ale ramase in soare...
E doar gargara ieftina.


LE. de fapt s-au dus sa negocieze zboruri de la Brasov,cu qatar airways. Boss,avem un aeroport nou,tipla,da n-are zboruri.

alexa_adrian2001

Nici mi nu imi place ideea de concesionare. Probabil si pentru ca nu avem experienta. Din ce ni s-a vandu ca idee ii ceva de genu: vin aia ne construiesc autostrada si apoi pun taxa cat vor ei, pentru 20/30 ani! Banii sunt doar ai lor. Noa - cu ce ne ajuta?

Nu mai binee ai nostri s-ar apuca sa faca in fiecare an cate un mini lot de pana in 10 km pe valea Prahovei. In fial am iesii mai ieftin. Sigur cu dezavantajul ca nu avem infrastructura gata mai repede.

mirceaeliade

Mai bine sa vina altii sa ne faca autostrada si sa ceara 500 de lei tranzitul pentru 30 de ani decat sa mai asteptam 10 ani sa ne chinuim ca ne prefacem ca facem autostrada.  Nu te obliga nimeni sa te urci pe A daca nu vrei sa dai 500 RON   

gruia88

In Israel intre Tel Aviv si Ierusalim au Autostrada, pe Autostrada au o banda de viteza care este taxata , taxarea se face in functie de trafic - trafic intes pret mare , trafic redus pret mic.

Cine vrea sa mearga pe drumul de viteza se grabeste plateste cine nu continua pe Autostrada existenta.

Asa si aici , alternativa celor care nu platesc este drumul clasic fata de cei care prefera Autostrada.


punktnet

La PPP banii nu se duc doar la constructor.
Exista in tara noastra taxe, impozite, TVA, etc
Din toata suma pe care un PP o va recupera din taxarea trecerilor, cam 30% cel putin se vor duce catre statul roman sub forma de taxe si impozite. Asta daca nu luam in considerare si perioada constructiei efective care va baga in buget alti bani din taxe la materiale, personal, etc.
Eu nu vad un PPP asa negru cum se prezinta.
Just kidding.

mircea

Ciorba CoBra PPP, reîncălzirea 47. Una din ideile alea foarte stupide pe care psd-ul le tot readuce în discuție ciclic. Aproape că-ți poți seta ceasul după ei. Cred că scopul lor e să obosească psihic populația, iar afirmația lui @mirceaeliade stă dovadă.

horatiu.cosma

Cam așa ceva. Prinde 1000 de ori mai tare la cea mai mare parte a populației "soluția magică" în detrimentul soluției normale, plictisitoare, care presupune muncă, făcută proiectarea, licitații etc. Doar că soluția magică nu e așa magică pe cum e vândută, că altfel ar fi fost implementată de mult. Privatul ăla bagă bani dacă are siguranța că îi scoate, că nu e Moș Crăciun. Și la partea cu scosul banilor intervine statul român. Și uite așa s-a fâsâit "magia" de vreo 5 ori în ultimii 20 de ani.

danutzu_1069

@gruia88, stii tu ceva, dar nu autostrada spre Ierusalim este cu taxa, ci autostrada 6, care merge spre sud, este cu taxa. Pe o portiune se suprapune cu A1, cea care merge spre Ierusalim, și intradevar benzile sunt distincte: https://maps.app.goo.gl/fQPN3zyPskcw3XP89

handrei

Sa crezi ca faci PPP, platesti toll 30 de ani, si apoi va fi liber: MARE greseala.
Taxa acolo va ramane, si dupa 30 de ani, chiar daca va intra in alte buzunare. Asta se vede la alte autostrazi facute asa.
Eemplu: in Irlanda, autostrada de centura a capitalei (M50). Doar un pod din prima sectiune construita din M50 inaugurata in 1990 s-a facut in PPP,
Cu toate ca au trecut 30 de ani de atunci, taxa a ramasa, ba s-a si marit.
Practic cei care folosesc acea autostrada intre jonctiunea 6 si 7 chiar si astazi platesc taxa , cu toate ca doar podul, nu toata autostrada a fost facut cu PPP.