Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Cristian 74


Iceman

Bine că s a prins domnul Umblărescu că banii de pe A3 sunt la fel de buni că cei de pe A7.. 😉
Până la mijlocul veri poate termina toate structurile și terasamentele cu această echipă micuță.. exact de asta era nevoie..
Sunt curios cum rămâne Dealul de la Zimbor... ce se va întâmpla acolo

mike_us

Exact. Au toate șansele sa termine înainte de a fi terminate viaductele scoase din contract.

Geri


CNAIR a lansat licitația pentru nodul rutier de la Românași, descărcarea lotului UMB Zimbor-Poarta Sălajului/10 luni pentru proiectarea și execuția nodului ,,semitreflă"


CNAIR a lansat vineri, 12 aprilie licitația pentru proiectarea și execuția nodului rutier de la Românași, descărcarea din lotul UMB Zimbor-Poarta Sălajului. Contractul pentru nodul rutier de la Românași (jud. Sălaj) are o valoare cuprinsă între 71 și 84 milioane lei, iar durata de 10 luni (3 luni proiectare și 7 luni execuție), potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia. Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.)

Contractul pentru studiul de prefezabilitate și fezabilitate pentru nodul rutier Românași a fost semnat cu proiectantul Explan, studiul de prefezabilitate este predat, iar proiectarea preliminară (fezabilitate) a avut termen de finalizare martie 2024. Parteneriatul CNAIR -CJ Sălaj se referă la documentația tehnică, Studiu de Fezabilitate, PAC-Proiect pentru Autorizația de Construire și PT – Proiect Tehnic : ,,Acord de parteneriat pentru realizarea documentației tehnice, SF, P.A.C și Proiect Tehnic aferente obiectivului de investiții descărcarea traficului din Drumul Expres Jibou-Românași". decizia CA CNAIR din 30 ianuarie 2024.

Ofertele pot fi depuse până pe 27 mai, iar finanțarea este prin PNRR

sursa:
economedia.ro

Cristian 74

La Sâncrai se turnau radierele petru reazemele temporare ieri. Și s-au apucat în sfârșit de predalele de la km 2, între județe.


Cristian 74

Tot  eu mă agit pe aici. Ieri am filmat mult, o să îmi iasă 3 filmulețe. Merge mai greu editarea că încerc să potrivesc imagini cu sunet. Am uitat să vă zic ce e nou: au început să vină mașini cu pietriș în zona în care va fi stația de asfalt. Se zice prin șantier că după Paște am putea avea surprize "negre". S-a început și la dealul de la Zimbor, timid, mai mult la baza dealului. Pare că mai aduc utilaje încet. Vă mai țin la curent, știți.


ijwtsh

Multumim mult de filmari si munca depusa!

Interesant totusi, cum de acest shift? Ma asteptam ca A3 sa fie pus pe pauza, avand in vedere ca s-au apucat si pe Dx6 si de Dx12, au si centura TM. Si zicea cineva ca o sa apara si pe LD2. Poate e un semn bun ca o sa subcontracteze ceva pe A7 sau o sa cumpere vreo firma.

Ionut

#34777
S-a scris/v-am scris parcă pe DX12. Au mutat/vor muta vreo 1000 oameni de pe A7 pe DX12 și A3. Nu lasă ei din mână A7 pe seama subcontractorilor, nu într-o cantitate care să conteze, oricum. Plus că subcontractarea înseamnă și renunțarea la niște profit. Serios acum, doar naivii cred că Umbrărescu renunță așa ușor la profit, de parcă el ar fi ONG și noi ăia cu banii. E invers, bro, noi cu non profitul, el cu profitul.

Sunt două motive pentru care nu subcontractează. De fapt 3:
1. banii/profitul (că dacă dai lucrare la alții, le dai și profit, nu îți vine nimeni pe break-even)
2. mândrie
3. pierzi complet sau mare parte din control (tehnic, mobilizare), indiferent ce contract faci cu subcontractorul

vm75

Multumim, @ Cristian 74! Apreciem efortul tau de a filma saptamanal santierele din zone.

^^Nu cred ca e un shift voluntar, cred ca e primul rezultat al presiunii publice, care nu ii lasa sa abandoneze niciun santier. Insa, cum se vede si pe DEx12, au venit cu putine trupe aici, cat sa poata inchide gura carcotasilor, dar fara o perspectiva reală de a deschide in 2024. Ma astept in curand la niste extensii de timp, ca sa se mai taie suspansul si pe Zimbor-Poarta Salajului. De urmarit si daca UMB va licita pentru nodul Romanasi sau ii lasa tot pe Ozaltin

Cristian 74

@vm75 mulțumesc, îmi place (încă) hobby-ul meu, deși nivelul de hate în online e uluitor, iar când e vorba de UMB, pare-se că puțini reușesc să fie obiectivi și raționali, deja e un love/hate de pomină cu ei. Legat de nodul de la Românași, eu am un sentiment că vor încerca și firme mai mici o intrare pe zona asta, a construcției de autostrăzi, iar asta e o oportunitate. În afară de UMB, Ozaltin, variante posibile, eu văd și ARL Cluj - ai lui Strabag, Dimex, poate și alții. Marcu oare nu au planuri de avansare?

Alexandru97

Marcu lucrează cu o parte din utilaje și camioane la calea ferată Aleșd-Episcopia Bihor. Între Aleșd și Oradea se pot vedea în 3-4 puncte pe E60 și în tranzit, bineînțeles.

Cetatean

La contractele castigate cu 80% nu pot subcontracta. Banuaiala mea este ca pretutile lor bune se bazeaza pe niste productivitati pe care f putini subcontractori le pot face. Nu toti acceapta sa lucreze 2 achimburi sau 14 ore pe zi. Sau non stop.

Va dau un exemplu. Apolodor lucra la blana cu 60-70 camioane si sapau/carau cam 100000 mc luna. Antreprenorul lua 10 lei,apolodor poate lua 7.
Alta chestie legata de subcontractarea lucrarilor,la cat este de lucru in momentul asta,un subcontractor serios,nu vine la cel mai mic pret.
Se negociaza la sange ofertele. Preturile dintr-o oferta castigata in 2022 care au si actualizare,abia iti acopera oferta unui subcontractor!
La Timisoara au putut subcontracta pentru ca au castigat la 96%.
Asa cum a zis si Ionut,mandria si faptul ca pot pierde lucrurile din mana este f adevarat. A se vedea n cazuri de firme roamnesti,unele chiar mari,care exact pe chestia asta s-au dus. Au scapat lucrurile de sub control.

horatiu.cosma

S-a dus Webuild la CAB pentru lotul Meseș împotriva deciziei CNSC în favoarea Makyol. Deci cum ziceam, mai durează.

https://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000433970&id_inst=2

Cristian 74

Ultima bucată, lucrări între Zimbor și Poarta SJ.


nicolaem