Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

rezin

@GAC,

bine pus pe ,,hârtie,,, dar cum zice un proberb:,,socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg" , așa și aici.

Am văzut destui țâfnoși,care se dădeau deștepți și făceau norme de lucru pentru muncitori, cronometrând un muncitor bun în timp ce îl punea să facă o anumită fază sau operație de muncă.Dar viclenia acestui normator și răutatea lui sta în fatul că el urmărea doar o singură dată, ori un muncitor execută acea fază repetitiv 8 ore pe zi , zi de zi , lună de lună în timp de un an, an după an.
  Ori un om nu este o mașinărie, care să lucreze în continu la același radament, ci un organism viu la care intervin probleme de stres, oboseală, suprasolicitare , factori de risc de boală în timp, etc. , și acești facori trebuiesc luați în cosiderare dacă vrem să fim onești, și nu niște normatori inumai, vicleni ,cruzi și plini de răutate, care nu iau în cosiderare toți factori implicați, socotind în interiorul lor spiritul, că pot forța pe un om la maximum câțiva ani până îi distrug sănătatea , că pe urmă în înocuiec cu altul căruia, deasemenea în câțiva ani îi vor diststruge și acestuia sănătatea, pentru a-și statisface dorința lor egoistă de profit maxim cu orice preț.

horatiu.cosma

A crăpat iar primul debleu UMB de la Nadaselu, reparat odată.



survola

Avem 3 ani să se stabilizeze.  :(

Teo

Nu e chiar on-topic, dar am vrut sa impartasesc impresia deosebita pe care mi-au facut-o structurile construite de Geiger si Strabag pe lotul licitat de autostrada dintre Campia Turzii si Tg Mureș. Din punctul meu de vedere sunt cele mai frumoase dintre toate autostrazile din Romania.

Pacat ca nu liciteaza si construiesc mai mult.

Voicu

Dar sunt chiar proiectele lor? Pentru că structurile acelea erau, în mare parte, pornite.

naivu

^Straco care le-a început (și apoi a intrat în insolvență) a avut multe contracte în parteneriat cu Strabag,  așa că s-ar putea să fi furat meserie de la ei :)

horatiu.cosma

La Meseș a apărut decizia CNSC prin care a fost admisă contestația Makiol (care nu a fost de acord cu solicitarea de clarificări CNAIR la propria ofertă financiară; practic, nu le-a convenit că întrebările CNAIR erau de genul "Așa-i că trebuie să vă descalificăm? Așa-i că aveți prețuri neobișnuit de scăzute (chiar dacă oferta Makiol e de peste 80% din estiamrea CNAIR)?")

M-am uitat pe diagonală pe decizie și mi-au sărit în ochi următoarele:

- cum s-a apărat CNAIR: "CNSC, nu aveți voie să analizați o contestație acum la clarificări, ci doar după ce îi descalificăm". Sau "Makiol a contestat cu rea-credință, huo". Sau "Este atacat dreptul nostru sfânt la evaluarea ofertelor, vor să ne cenzureze, nu mai avem dreptul să ne facem treaba, să vină CNSC să evalueze în locul nostru".

- foarte interesant: Webuild, care a făcut o cerere de intervenție pentru a susține cauza CNAIR, adică respingerea contestației, a folosit următorul argument: "uitați că și UMB a primit cam același tip de clarificări de la CNAIR și ei nu au contestat"

- CNSC, în mod evident, s-a simțit jignită de afirmațiile CNAIR cum că nu are voie să judece această contestație referitoare la clarificări; după care, în 2 timpi și 3 mișcări a desființat aberațiile CNAIR. Clarificarea este un act legal care produce efecte, deci pe lege poate fi contestată. Contestația se referă doar la aceste clarificări și decizia va fi dată doar strict legat de legalitatea lor, nu se cenzurează vreun drept viitor de calificare/descalificare a ofertelor.

Iar pe fond, clarificările CNAIR nu sunt în regulă, oferta financiară Makiol e de peste 80% din evaluarea CNAIR, deci nu e neobișnuit de scăzută. CNAIR nu poate cere clarificări generice pe liste mari de prețuri, că nu are termen de comparație gen 500 de milioane pentru 7 poduri (prețurile unitare detaliate vor exista doar la proiectul tehnic). Alte clarificări nu au treabă cu oferta financiară, altele sunt ilegale fiindcă introduc niște precizări arbitrare inventate de CNAIR.

Părerea mea este că CNAIR va încerca în continuare să îi faulteze pe la spate pe turci. Webuild stă la pândă și se pregătesc să îi conteste pe turci. Iar UMB a renunțat la luptă.

Concluzie: va mai dura.

dumbravaandrei

#34732
stii cumva cat de mare e deviatia de la oferta Makyol fata de ceilalti?

L.E: intreb asta pentru ca la art 215, in 2017 a fost introdusa o modificare:
Oferta este considerată neconformă dacă nu respectă cerințele prezentate în documentele achiziției, a fost primită cu întârziere, prezintă indicii de înțelegeri anticoncurențiale sau corupție sau a fost considerată de autoritatea contractantă ca fiind neobișnuit de scăzută.

Procedura in general atunci cand oferta e neobisnuit de scazuta (chiar daca e peste 80%) e ca autoritatea cere foarte multe clarificari. Am fost implicat in licitatii in tari UE unde procesul de clarificare a fost extrem de laborios. Din fericire am castigat acele licitatii.

horatiu.cosma

Clarificări uzuale se cer tot timpul la licitații, indiferent de prețul ofertat. Însă CNAIR a încercat prin clarificări să inducă ideea că prețul e neobișnuit de scăzut printr-o interpretare proprie a acestui termen, fără însă a lua în considerare explicația legislativă a termenului, care se referă la sub 80% din estimarea autorității contractante.

dumbravaandrei

Amesteci oalele achizițiilor publice. O ofertă este considerată neobișnuit de mică și atunci când este la sub 85% din media celorlalte oferte, suplimentar de 80% din prețul estimat de autoritatea contractantă. Prevederea asta vine din oug 34/2006.

Concret, dacă restul au licitat pe la 96% și Makyol la 81%, atunci clar oferta lor e considerată neobișnuit de mică, chiar dacă îndeplinește condiția de minim 80% stabilită de autoritatea contractantă.

horatiu.cosma

#34735
OUG 34/2006 nu mai e în vigoare de 8 ani. Haideți să vorbim pe legi, nu pe părerologie, că încurcăm colegii.

LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice

Art. 210
(1)În cazul unei propuneri financiare aparent neobişnuit de scăzută în raport cu lucrările, produsele sau serviciile care constituie obiectul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru care urmează a fi atribuit/încheiat, autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita ofertantului care a depus o astfel de ofertă clarificări cu privire la preţul sau costurile propuse în respectiva ofertă.

NORME METODOLOGICE din 2 iunie 2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice

Art. 136
(4)În sensul prevederilor art. 210 alin. (1) din Lege, o ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv.

mike_us

Se știe in afara de Makiol care e următoarea oferta?

EugenRo

Pe lotul Chiribis-Biharia, langa loc. Ciulesti, de ce nu se muta giratoriul mai la nord. Care e logica in a avea inca o intersectie in T ?!


EugenRo

#34738


Desi nu sunt un fan al nodurilor lungi, mi se pare ca pentru nodul Zalau, iesirea in acel giratoriu este mult subdimensionata si inghesuita.

Giratoriul propus initial ar aduna trafic pe ambele sensuri dinspre:
- descarcare A3, inainte si mai ales dupa iesirea din Tunelul Meses
- viitoarea centura de est Zalau
- str. 22 Decembrie 1989, cartier Stadion, Zalau
- actuala centura Zalau
- DJ 191C (localitatea Aghires)

Or, propunerea mea este sa fie mutata descarcarea A3 din giratoriu (1) intr-un nod trompeta (3).
Giratoriul (1) ramane ca intersectie pentru noua centura cu drumurile locale.
Totodata, s-ar impune probabil si un giratoriu (4) la iesirea din localitatea Aghires.
Bretelele lungi (2) vor asigura spatiul necesar inclusiv pentru traficul greu care, altfel, ar iesi prea brusc in A3.

danutzu_1069

Intr-un giratoriu  este bine sa "intre" prea multe drumuri. Maxim 4 este rezonabil. Adica o intersectie de 2 drumuri...