Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

^

Daca binevoieste CNAIR sa finalizeze si sa lanseze licitatia pentru nodul Romanasi, altfel este muzeu.

Poate stie @horatiu.cosma mai multe aici.

TibiV

@raulbogdan23

Asta este unul dintre rarele cazuri in care nu sunt de acord cu tine. (De aici incolo vorbesc la modul figurat, ca la horticultura sunt... pamant de flori!  :lol: )

De ce naibii sa mobilizezi 1000 de oameni sa planteze panselute anul asta, cand oricum nu vor fi vizibile mai devreme de 2 ani?...

Mai bine pastrezi 50 de oameni sa mai sape/pliveasca, sa puna ingrasamant, sa ingrijeasca gazonul etc., iar pe ceilalti 950 ii trimiti acolo unde chiar arde.
Asta cu "sa termine si la revedere, dusi sa fie" nu ajuta nici una dintre "tabere". Cu ce te va avantaja faptul ca nu mai vezi picior de UMB-ist si timp de 2 ani admiri un nou muzeu, chiar si cu ronduri complete de panselute?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oneLess

#34682
3^ @GIV 

Ș-aci sughiță vreo 4 elevații.

raulbogdan23

#34683
@TibiV sunt perfect de acord cu tine si cu ce ai scris.

Cel mai probabil nu m-am exprimat nici eu corect. Ce am vrut sa zic e ca sa termine in perioada contractuala si apoi sa isi vada de alte lucrari (fara sa mai avem alte prelungiri pe acest lot, deja a fost prelungit termenul cu 1 an parca).

Daca ei considera ca 2025 le este suficient ca sa astearna asfalt, sa puna parapeti, marcaje si panselute foarte bine, dar ma astept ca la final de 2025 sa fie gata lucrarea conform contractului.

Daca tot prelungim perioada contractuala atunci nu jucam fair fata de alti constructori (vezi centura Galati unde dupa 3 ani au vrut sa rezilieze, poate in acesti 3 ani alt constructor finaliza 50-75-100% din lucrare, dar asa ne ducem cel mai probabil spre 2026-2027 pe acel proiect. Deci suntem la +6/+7 fata de termenul initial - semnarea contractului). Altfel consider ca UMB joaca in aceasi liga cu Aktor, Pizzaroti, Alsim sau constructori mai slabi (aici as putea include si Strabag cu lucrarea de la Satu-Mare).

hefaistos

Așteaptă, așteaptă. Lucrarea asta a înghețat în momentul în care au fost scoase din contract cele doua secțiuni. Iar UMB nu s-a băgat la ele.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

Și pe mine mă nedumerește/îngrijorează că nu-i desemnează o dată pe Ozaltin; de parcă vor doar să tărăgăneze înainte să anuleze licitația.

raulbogdan23

Mi-as dori sa nu fie asa, dar posibil scenariu:

- se tot amana desemnarea castigatorului
- pe final de 2024 se anuleaza pe ceva motiv
- se re-liciteaza, participa UMB si castiga (incepe sa aiba forezele libere)
- pe cand sunt gata structurile UMB are 1-2 linii pentru productia de grinzi libere

Teoria conspiratiei

panzer

Cred ca n-ai inteles inca ce a spus TibiV.

Oricat te doare ca e langa tine trosonul, oricat crezi ca UMB este Pizza, pana nu iesi din bula personala n-ai sa intelegi realitatea.

Loturile UMB pe A3 finalizate [1000 de oameni pentru panselute!] sunt cvasi-inutile pana cele 2 pasaje nu sunt finalizate sau alte noduri incluse!
Indiferent de termenul contractual, mai devreme de 4-5 ani pana nu se termina pasajele, ramasitele din loturile UMB au o utilitate redusa.

Mai ales coroborata cu utiliatea a 4-5-6 tronsoane pe A7, si 1 tronson pe A1.

Asta e: costul de oportunitate pentru Romania este greu de inteles cand exact interesul tau este sacrificat.

Eu te inteleg perfect. N-am inteles niciodata de ce A10 (Cluj Sebes) a fost prioritizat inainte lui A0 - unde vezi doamne erau scumpe exproprierile, de catre familia de la Sibiu, care conducea atunci CANDR-ul.

raulbogdan23

@panzer pe acelasi principiu pana nu e gata tunelul Meses restul e inutil sau fara podul peste Somes de la Gilau facea Gilau - Nadaselu inutil.

Nu am zis nicaieri ca e nevoie de 1000 de oameni pentru panselute.

De durut nu ma doare ca e langa mine, as fi zis acelasi lucru despre orice tronson din tara.

Sa nu uitam ca A3 Nadaselu - Poarta Salajului e tot pe PNRR finantare. Il trecem la proiecte ratate pe PNRR?

Cristian 74

#34689
Deja e obositor cuvântul ăsta, "prioritizare". Nimeni nu are treabă dacă prioritizează, dar termină contractul la timp.

Voicu

@panzer vis-a-vis de A10 treaba stătea așa, din câte îmi amintesc eu discuțiile de acum 10 ani: SF Sebeș-Cluj era gata, chit că pentru DX, s-a dat un hei-rup pompieristic în speranța de a mai înghiți din fondurile europene - termenele contractuale, la fel de fanteziste ca acum, prevedeau închiderea întregii A10 în 2017. 

montaniardul

@raulbogdan23 daca "teoria conspiratiei" mentionata de tine se adevereste, inseamna ca ne putem lua adio de la PNRR.

sboda1985

Am fost ieri la Cluj Napoca din Zalau,
de pe drum nu s-a vazut nici o schimbare fata de februarie.
Am vazut cativa muncitor langa structura de la Sancraiu Almasului, dar altfel nimic.

Tot citesc spre prioritizare in forum.
Dar in acest caz, nu ar putea subcontracta UMB?
Nu castiga X la %, castiga doar X/Y (Y >1), dar castiga mai repede, deja in 2024 nu in 2025/2026.

panzer

Personal nu cred ca UMB-ul este de vina pe A3. Admiram 1000 de oameni si 400 de utilaje acum 2 ani. Chiar cred ca UMB a vrut sa faca treaba multa pe A3. Altii au fost cei care s-au dovedit obtuzi in gandire.

Si A7 este PNRR.

Daca cineva pe aceasta lume crede ca guvernantii Romaniei au fost interesati sa faca reforme/proiecte pentru PNRR se inseala profund. I-au interesat maxim creditele cu dobanda subventionata care au fost cam 35% din suma, credite pe care le-au accesat imediat.
Va puteti interesa de restul ariilor in PNRR. O sa aflati ca mai nimic nu s-a contractat macar. Exact, transporturile, care n-ar fi trebuit sa faca parte din PNRR initial, s-au miscat cel mai bine: comparativ cu celelalte arii, ca altfel vedem si transporturile cat de bine se misca!

Transele luate prin PNRR stau in mare parte necheltuite la BNR (tipping point: cresterea rezervelor valutare) de unde vor fi si restituite aproape integral. La fel a fost si cu imprumtul de la FNI din 2009, aprox jumatate a stat ca garantie a leului la BNR si apoi restituit + dobanzi!

nicolaem

Loturile pe A3 ale UMB au finantare tot din PNRR !!
prioritizarea este pur politica