Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Asta Barbier este de o nesimtire si un tupeu, crunt... Poate ii explica cineva ca bunul simt la TV, in platou, este sa-l lasi pe celalat sa vorbeasca. Foarte curios ca moderatorul nu a intervenit, desi avea ocazia de mai multe ori.

Si poate ii mai spune ca in zona montana oricum nu se poate cu 140km/h, trebuie mai joasa viteza...
Dar totusi, 80km/h cre se vehiculeaza, este viteza de proiectare sau de circulatie?
Daca e prima varinata... atunci ce autostrada mai e aia?

Ionut

Nici prin Alpi nu zbori cu 130, nu? E normal ca la munte să ai optimizări de genul ăsta, să ai viteză proiectată mai mică. Viteza de proiectare nu e totuna cu viteza de deplasare maximă permisă pentru autovehicule. Pe o autostradă proiectată la 80-90 km/h poți avea viteză legală maximă (în siguranță) pentru autoturisme de 100-110 km/h. Mai mult decât decent la munte.

E un pic mai complicat de-atât, dar în esență viteza de proiectare a unui drum este viteza maximă considerată sigură cu care poate să se deplaseze ORICE tip de vehicul care are voie pe acel drum.

Adică dacă proiectezi la 80 km/h, camioanele vor circula cu 80 km/h, maxim. Că ele circulă cel mai încet pe autostrăzi (unde nu ai tractoare, biciclete etc). Bine, teoretic nu ai, asta zic.

S-a explicat de nenumărate ori lucrul ăsta.

Vezi aici:
1. Viteza de proiectare este viteza care se alege la construcţia unui drum nou, la
modernizarea, consolidarea sau reabilitarea unui drum existent, în vederea
determinării caracteristicilor geometrice
care să permită fiecărui vehicul să poată
circula cu viteza respectivă, în siguranţă.

voicul

Poate am inteles eu gresit din viteza:

Sa zici ca e importanta, dar sunt prioritare altele (in sensul ca banii sunt limitati si se duc in alta parte) - sa zicem ca e de inteles

Sa zici ca "for fun" in timp ce pe VP se sta cu orele, cred ca as reformula:
Deci oamenii va platesc salariu si astepta in trafic pe VP, ca dumneavoastra sa faceti for fun carioci pe hartie? Adica asta e motto-ul dumneavoastra la alegeri? Sa stiu pe cine votez si pentru ce.
Sau undeva in zona asta.

handrei

Quote from: tom_sawyer on March 11, 2024, 10:09:22 AMTermenul de 10 zile este doar pentru depunerea unei contestații la CNSC în urma evaluării ofertelor, nu pentru semnarea unui contract.
Multumesc!
Eu m-am bazat pe articolele de presa care spuneau toate: "În urma deciziei CNSC, CNAIR trebuie să semneze contractul în cel mult 10 zile" cum ar fi acesta:
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cnair-obligata-de-cnsc-sa-semneze-contractul-pentru-lotul-chiribis-biharia-al-autostrazii-transilvania-cu-asocierea-precon-citadina-184790.html.
Intre timp majoritatea vad ca au mai editat continutul :P

pasadia

Se stie deja de prin 2014 ca CoBra nu va fi construita. Nu va fi construita cu rang de autostrada, nu va fi construita cu rol de coridor de transport. Hai sa nu ne aratam surprinsi de faptul ca acum se spune verde in fata ca e "for fun" proiectul. Deja s-au facut nenumarati pasi pentru a "pregati" faptul ca nu va fi construita CoBra - asfaltarea unui forestier pe valea Doftanei, centura cu giratorii la Comarnic, noi giratii propuse pe centura Sinaia si la iesirea din Predeal, un SF formal cu niste preturi imense, etc...

Eu v-am mai spus - as fi bucuros daca pana la urma un oficial mai "dotat" decide in mod clar sa scoata proiectul de pe lista de investitii (la fel cum a fost scos Fagaras - Targu Mures). Si poate cu acea ocazie va fi liber la solutii punctuale, cum ar fi in primul rand un tunel de baza (vorba vine caci ar fi pe la 1000-1100m  altitudine) sub serpentinele de la Cheia. Sau o centura a Busteni + Sinaia construita asa cum trebuie, prin versantul Zamorei, partial tunel si partial viaduct. Chiar daca va fi doar 1+1 fara optiune de extindere, tot ar fi mai mult decat circul inceput de pe vremea lui Baiazid cu "sa mearga toata lumea cu trenul".

dumbravaandrei

Nu stiu daca scapi de 2 benzi pe sens pe Comarnic-Brasov, indiferent ca vorbim de 2+2 sau 2x2...
In rest, complet de acord cu tine. Greu sa iasa autostrada in proximitatea lui DN1.

Cetatean

As mai adauga ca o viteza mai mica de proiectare iti da voie sa "strecori" drumul prin ce-ti ofera zona. Constructii,linii de inalta,cf ,munti,vai etc.
Zic asta,pentru ca daca era viziune,acu 25-30 de ani pastrau niste zone prin PUG-uri pentru un drum ok,care sa strabata statiunile. Dar na,imobilarele e veata noastra!

Centura/autostrada in zona Innsbruck cred ca e exemplul perfect,de a strecura printr-o zona agolomerata si muntoasa autostrada si bretelele nodurilor de intrare si iesire.

La viteza de proiectare mai mica,razele sunt mai mici. Pe langa asta,costurile scad in mod evident.
Si oricim,cred ca oricine ar prefera sa strabata toata valea cu o medie de 70 km/h,decat sa stea ore in trafic,de la Comarnic la Brasov.

Ionut

It's 2012 again, baby!!!



Deocamdată doar pentru Patreoni, 24h. Mâine la 14 pentru toată lumea.

pasadia

@dumbravaandrei nu eu trebuie sa "scap de 2 benzi pe sens". Ci șefii de prin CNAIR și impotenții ce se vor miniștri peste capul acestora.

Și au multe căi - să-ți reamintesc reabilitarea DN71, prezentată ca alternativă la CoBra? O să afli că centura Pucioasa și Fieni ajută traficul spre și dinspre Brașov.
La fel o să se întâmple și când o să se ajungă la un proiect privind centura Campina (căci e nevoie dacă tot asfaltezi DJ102I). Și centura Văleni de Munte o să fie prezentată că alternativă.

Și după aia mai există și alte proiecte, și mai fanteziste, pe care presa plătită din bani publici le va prezenta, la îndemnul celor mai sus numiți, că fiind alternative : TransBaiului, TransBucegi II între Moieciu și Padina - chiar au existat declarații de genul asta acum un deceniu.

Deci nu înțeleg - ești de acord cu mine dar crezi că o să existe altceva decât proiecte ciudate, fara nici o legatura cu necesitățile reale? Doar așa, pentru că crezi că ar dori sa "scape" (de o presiune care oricum nu o resimt?)

misiekwas

^Dar va dati seama ca nimeni n-o sa admită ca aceasta nu va fi autostrada? Și da, preferabila e soluția mai lenta și mai modesta în VP ținând cont de condiții la loc, dar publicul larg (inclusiv unii pe forum) considera orice soluție care nu-i autostrada una insuficienta și "sarakanu". Și da, centura la Comarnic și la stațiuni ar fi soluția care ar bate în ceea ce privește eficienta A3, dar nu cred ca va spună asta vreun politician.

mirceaeliade

Lol, dupa "discutia" din video, CoBra e planuita sa fie gata prin 2050.  Daca CoBra e "for fun", atunci ce or fi A6, A9, A11, A14, si vreo 10 DEx-uri din topul CNAIR?

hefaistos

Ar trebui sa fim mai abili. Sa militam pentru Sinaia Predeal la nivel de autostrada, ca segment ce maximizeaza raportul bemeficii/costuri. Ceva de genul "cu 1 miliard de euro  se poate rezolva principala problema pe VP". Si evident va fi mai mult de un miliard, dar nu mai conteaza, se pune in miscare morisca birocratica.
Si dupa cativa ani o sa curga natural si segmentele Predeal Rasnov si Comarnic Sinaia.
Avem timp sa pregatim o astfel de campanie, ca proiectarea mai dureaza. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GAC

problema pe VP e de la Comarnic la Busteni, deci minim 2 miliarde EUR.

survola

Aș mai restrânge puțin, problema este de la Azuga la Bușteni, ambele capete incluse.

Geri



Din ce zice avest domn Barbier, sectiunea de autostrada Ploiesti Brasov este "for fun" si cu prioritate minima si promoveaza acest lucru cu tarie si patima. Si poate cum este sustinuta ideea de acest fost decidenet, poate este sustinuta si de alti decidenti.

"for fun" pentru partea din Bucuresti care se muta la "munte" si inapoi - da, si acesta, turismul, este un motiv de a face o autostrada. Daca e sa iasa din calcule reale ca se face atat turism in cat sa merite si sa ignoram traficul exsistent de marfa si de cel de turisme de tranzit.

Numai ca pe langa for fun mai avem si transport de marfa pe rutier care cum foarte bine a intrebat Ionut, camioanele de la Ploiesti pe unde trec muntii? Pe DN1A ... 

Pentru Ploiesti sa treaca numai muntii, spre Vest, au gasit solutie: Dx Pl - Targoviste - Gasesti - A1.
Pentru Pl - Bv si Bv - Pl nu ii intereseaza.
La care mai adaugam tranzitul autoturisme care, la fel nu conteaza.

Poate in cele din urma Pl - Bv va fi construita, dar mai tarziu, pentru a fi folosita pentru a tărăgăna si alte priecte cum a fost si este inca actuala polemica A3 Pl - Bv VS A1 Pt - Sb atatea comparatii si inclinari ale balantelor in cat a trecut timpul...si au trecut si bani
La fel si polemica A3 Pl - Bv VS A8, care este foarte actuala.
La fel si A3 Pl - Bv VS A13


Urmeaza
A3 Pl - Bv VS Craiova - Lugoj

Poate chiar le nivelul de absurd
A3 Pl - Bv VS Simeria - Petrosani - Targu Jiu
A3 Pl - Bv VS Bistrita - Suceava

Toate aceste controverse de o autostrada impotriva alteia dau binisor in campaniile electorale. Si la fel dau bine in a imparti lumea intre partinitorii unei atostrazai sau alteia. Pana la a se ajunge la solutii extreme de a se zice ca una dintre ele e prea scumpa, prea grea de facut, inutila, ca nu sunt bani. Solutii care le vedem si aici pe forum, inaintate de colegi de forum.

De subiectul ca nu sunt bani, e prea scump A3 Pl - Bv, bine punctat de Ionut, sa ne uitam si la Sb - Pt si la estimarea pentru TgMs - TgNt.

Se discuta de aceste treceri ( 3 treceri Sb - Pt; Pl - Bv; TgNt - TgMs ) ale Carpatilor de 20-25 de ani. La un estimat de aprox 12 ani pentru o trecere ( grosier astfel: 2 ani licitatii; 3 ani SF; 1 an jumate PT; 5 ani jumate executie ). Daca chiar s-ar fi vrut la nivel inalt sa se faca, acum am fi avut si fara nici o polemica intre treceri, oricare dintre cele 3 treceri : o trecere completa, inca una la aprox 75% si ar fi fost demarata a 3-a pe la 5-20%.
Aceasta spargere pe treceri de mai sus este pentru discutia ca costa prea mult sau nu sunt bani pentru toate o data.
Dar acum suntem altundeva.

Cum sunt bazinele hidrografice ale raurilor, la fel putem asimila bazinele rutiere din jurul autostrazilor. Iar ceea ce se intampla in jurul Ploiesti - Brasov, ma incumet sa zic ca poate si mai departe Bv - Sb si Bv - Bc ( pentru a continua ideea o sa postez pe threadul A13 ) si cum bine punctati toate celelalte proiecte de tot felul de ocolitori si trans orice, aceste zone le folosesc ca fumigene pentru masele de votanti.

Cei care ne povestesc ca problema e in locatia x sau y si solutiile sunt a si b, si ei trec o data de doua ori pe an pe acest traseu, ii poftesc sa faca acest traseu Ploiesti - Brasov si retur de cel putin 2 ori pe saptamana, la ore diferite, vreme de un an si dupa sa ne mai povesteasca cate ceva din experienta lor. Dupa acea perioada de un an problemele enumerate de la tastatura sunt cele de pe drum si la fel solutiile enumerate de ei? Si sa ne zica cum sunt si celelalte trasee de trecut muntii DN1A, Sinaia - Targoviste, Rucar - Bran, chiar Transalpina, Valea Oltului; si in partea cealalta DN10 Bz - Bv, TgSec - Focsani. Optiuni sunt daca prinzi un dop pe Valea Prahovei sau un accident pe DN1A si ca timp aproape tot acolo pe distanta B - Bv.

Sa ne zica pe thread-ul dedicat:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2675.1140