Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

Geri

Dupa atata vreme este vorba numai de Studiu de Fezabilitate pentru Cristian - Codlea ( A3 - Pl-Bv ).

La fel o sa fie si pentru toata sectiunea Pl-Bv din A3 ?


CNAIR a aprobat studiul de fezabilitate pentru ,,ciotul" de 5 kilometri dintre Cristian și Codlea

Studiul de Fezabilitate pentru ,,ciotul" de doar 5 kilometri dintre Cristian și Codlea al Autostrăzii A 3 Ploiești-Brașov a fost aprobat joi, 29 februarie în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a anunțat directorul general Cristian Pistol. Studiul de Fezabilitate este realizat de proiectantul Consitrans și este livrat cu mare întârziere față de termenul inițial din contractul semnat la începutul anului 2021. Termenul inițial de predare era septembrie 2024, prelungit pentru ianuarie 2026 (58 luni, practic un contract de proiectare completă a ajuns să dureze mai mult decât un contract de execuție).

Am avizat, astăzi, în CTE (Consiliul Tehnico-Economic) al CNAIR Studiul de Fezabilitate pentru sectorul de autostradă Cristian-Codlea (Ghimbav).
Acest nou sector de autostradă (5,18 km) se va adăuga sectorului Râșnov-Cristian (deja în circulație) și va fi construit pe teritoriul administrativ al județului Brașov.
Pe traseu vor fi construite:
– 1 pod peste râul Bârsa,
– 1 pasaj peste autostradă, pe DJ 112B,
– 2 pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea,
– 2 noduri rutiere: Nod Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov – Cristian cu DN 73G și Nod Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1 (unde se va amenaja un sens giratoriu). Valoarea totală estimată a sectorului de autostradă Cristian-Codlea este de 743,52 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din Programul Transport (PT) 2021-2027. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern , urmeză realizarea Proiectului Tehnic și execuția lucrărilor." -Cristian Pistol.


sursa:
economedia.ro

Cipi

#34501
N-au invatat nimic din experienta ciotului existent?

De fiecare data cand vor prelungi ciotul il vor inchide intr-un giratoriu? Ca sa fie nevoie de inchiderea sectorului cand vor ajunge sa il lege cu alta bucata?!?

Dupa ce ca aveau ocazia sa faca un nod ca la carte la finalul dinspre Cristian al bucatii existente (si nu aveau trafic care sa ii deranjeze in mod deosebit), acum isi propun sa dea peste cap DN1 de doua ori?!?

lucianluci96

CNAIR, obligată de CNSC să semneze contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia al Autostrăzii Transilvania cu asocierea Precon - Citadina

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cnair-obligata-de-cnsc-sa-semneze-contractul-pentru-lotul-chiribis-biharia-al-autostrazii-transilvania-cu-asocierea-precon-citadina-184790.html

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a dat dreptate asocierii dintre firma orădeană Precon Transilvania, controlată de Beneamin Rus, și cea gălățeană Citadina 98, care au acuzat CNAIR că, deși în vara anului trecut a câștigat licitația pentru construirea celor 28,55 km ai Autostrăzii Transilvania, a refuzat semnarea contractului.

CNAIR este obligată acum să facă acest lucru, în condițiile în care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuzase firmele că tocmai ele sunt cele care ,,blochează" proiectul.

În 10 zile

CNSC a emis decizia de obligare a CNAIR la semnarea contractului cu Precon Transilvania - Citadina miercuri, 28 februarie, la mai bine de o jumătate de an de când asocierea celor două firme a câștigat licitația pentru lotul Chiribiș - Biharia și în condițiile în care a cerut Companiei insistent să semneze contractul, în urma refuzurilor adresându-se CNSC în luna ianuarie a acestui an.

În urma deciziei CNSC, CNAIR trebuie să semneze contractul în cel mult 10 zile, singura modalitate de a nu face acest lucru fiind un eventual apel la justiție, prin atacarea ei la Curtea de Apel București, a relatat site-ul economedia.ro.

Grindeanu, în ofsaid

Decizia CNSC, adoptată în urma solicitării asocierii Precon – Citadina, survine după ce la mijlocul lunii februarie, într-o conferință de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuzase firmele că ,,blochează" proiectul prin refuzul de a semna contractul. ,,Nu se poate așa ceva. De doi ani și ceva, e șoarecele și pisica. De ce blochezi în acest moment un proiect extrem de important?", a spus, retoric, Grindeanu.

Ca reacție la acuzele acestuia, Precon Transilvania a arătat printr-un comunicat de presă că, dimpotrivă, CNAIR a tergiversat și refuzat semnarea contractului, prezentând inclusiv date privind corespondența cu CNAIR prin care a solicitat încheierea documentului. ,,În acest sens, reiterăm dorința noastră de a semna acest contract cât de repede posibil, fiecare zi de întârziere în începerea proiectării și executării acestuia generând pierderi însemnate companiilor implicate în executarea obiectivului", a transmis constructorul.

CNAIR, cu musca pe căciulă

Un fost secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Horațiu Moldovan, citat de economedia.ro, a afirmat că de fapt CNAIR ,,trage de timp încercând să închidă vechile litigii cu Selina/Trameco (Beneamin Rus)".

Este vorba despre un proces intentat CNAIR de asocierea firmelor din grupul Selina cu una din Slovacia (Vahostav SK) și una din București (East Water Drillings), care câștigaseră precedenta licitație pentru același lot Chiribiș - Biharia în 2020, dar CNAIR i-a reziliat contractul de 326 milioane lei și i-a aplicat o penalizare de 4,6 milioane lei, motivând că antreprenorul a cerut suplimentarea lui pe baza unor expertize ce arătau că erau necesare lucrări suplimentare de consolidare a terenului, neprevăzute în caietul de sarcini.

Culmea este că la următoarea licitație, cea câștigată de Precon - Citadina, în caietul de sarcini au fost prevăzute respectivele lucrări, așadar CNAIR a recunoscut implicit necesitatea lor. De altfel, ultima licitație a fost încheiată pentru prețul de 785,21 milioane lei, mult peste cel cerut de asocierea care câștigase contractul în 2020.

Potrivit condițiilor impuse la ultima licitație, constructorii ar trebui să finalizeze lucrările pe lotul Chiribiș - Biharia în 24 de luni. Până în prezent, prin refuzul CNAIR de a semna contractul s-au pierdut 9 luni.

Cristian 74

Update de pe A3, loturile UMB: nimic nou.  :lol:
Erau 19 basculante lungi în organizarea de șantier acum 2 săptămâni. Au dispărut. Betoniere mai sunt doar vreo 2. Camioane 2. Erau câteva mașini de la subcontractori care aduceau piatră concasată pe lotul Zimbor-Poarta. Pe lotul acesta pauză deplină în afară de asta. În rest, se lucrează la km 7, au ridicat câteva grinzi metalice cu "monstrul" din filmarea mea de acum 2 săptămâni. Ceva oameni și la Sâncraiu Almașului, nu mulți. Cam asta e tot.

mdragos

CNSC nu va putea forta CNAIR semnarea contractului cu adevarat. Va inventa N tertipuri si probleme ca sa nu semneze. Deci relax....

miszlik

Quote from: Cristian 74 on March 02, 2024, 07:30:34 PMUpdate de pe A3, loturile UMB: nimic nou.  :lol:
Erau 19 basculante lungi în organizarea de șantier acum 2 săptămâni. Au dispărut. Betoniere mai sunt doar vreo 2. Camioane 2. Erau câteva mașini de la subcontractori care aduceau piatră concasată pe lotul Zimbor-Poarta. Pe lotul acesta pauză deplină în afară de asta. În rest, se lucrează la km 7, au ridicat câteva grinzi metalice cu "monstrul" din filmarea mea de acum 2 săptămâni. Ceva oameni și la Sâncraiu Almașului, nu mulți. Cam asta e tot.
Multumim. Exista oare,o data exacta,cand ar trebui sa-l inceapa "sesiunea"de primavara?

horatiu.cosma

Da, la Paștele cailor  :D . Nu o să vedem prea curând mobilizare serioasă. Se va termina când vrea constructorul, adică după ce termină alte șantiere prioritare.

nicolaem

oare e electorala prioritizarea? cel putin eu asa presupun.

hefaistos

De când cu viaductele apărute în proiect și scoase din contract, nu o sa vedemn prea curând prioritizare pe aici. Eu ma așteptăm la ceva asfaltări pana se mobilizează cu asfaltarile pe a7. Se pare ca m-am înșelat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

GAC

un prim strat de asfalt trebuie asternut pe loturile umb, ca sa orotejeze ce-au lucrat, sa nu patimeasca ca aktor, dar nimeni nu se astepta sa fie vreme asa buna la final de iarna in transilvania... anu trecut a nins pe vremea asta, dar mai catre vara i-am putea vedea...
in ceea ce priveste problema prioritizarii, problema nu-i in ograda Umb. ei s-au supus Sf facut pe genunchi, imaginandu-si ca si dealul se va supune... doar ca dealu' transilvanean s-a dovedit "rebel".
in conditiile in care antreprenorul anterior umb a cercetat terenul si a ajuns la concluzia ca trebuie modificat traseul, iar beneficiarul a ales sa puna mai mare pret pe sf facut pe genunchi decat pe studiu geo facut pe bune, cred ca putem intelege ca situatia actuala era previzibila. pana la urma unb a cantat dupa "partitura" autoritatilor.

horatiu.cosma

Fan clubul UMB ne face duminica mai frumoasă cu concursul ăsta de cine găsește scuza mai bună pentru șantierele abandonate. Ieri erau bălțile de pe Craiova - Pitești 4 (singurele din țară, că aparent in restul țării se poate lucra). Azi e SF-ul pe baza căruia s-a putut lucra foarte bine in 2021-2023.  Oare ce urmează? Vă mulțumim că ne încântați cu aceste perle de nota 20  :lol: .

GIV

plus ca pe lotul zimbor - poarta nu au niciun obstacol care sa i impiedice sa lucreze si sa termine. da, nu ajuta prea mult deschiderea lui dar asta ar intra la scuze. si daca s-ar vrea finalizarea lucrarilor pe acest lot s-ar rezolva si cu o deschidere provizorie sau chiar si cu noul nod propus, asa cum s-a rezolvat si la marca - port, asta daca s ar vrea

Cristian 74

Totuși, ce se lucrează:


ivladbogdan

Cu Targu Mures - Nadaselu ramanem inca cel putin cativa ani (cel putin 3 ani de acum incolo), mark my words.
In anul electoral 2024 vor face tot ce le sta in putinta sa dea ceva in trafic si in Moldova. Este clar ca lumina zilei, nu mai cautati scuze UMB-ului.
In Transilvania nu stam foarte rau la capitolul drumuri, iar altii nu prea au nimic. Oarecum inteleg situatia, insa putem totusi sa o expunem pe fata, nu sa cautam scuze penibile constructorilor.

hefaistos

Mai pune
Viaductele suplimentare nici nu au proiect, din cate stiu eu.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.