Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 50 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#34470
@horatiu.cosma nu stiu experienta ta pe achizitii publice in general, dar iti recomand ca inainte de a mai da astfel de scenarii sa vorbesti cu niste juristi.

Daca maine se semneaza contractul cu Precon si acestia presteaza contractul de executie intr-un orizont de timp sub o hotarare definitiva si irevocabila in speta cu TRAMECO, atunci, conform legii, se constata
1) varianta A, in cazul in care constructia este gata - neexistenta prestatiei activitatii, moment in care Trameco cel mult poate recupera cheltuielile de judecata.
2) varianta B, in care la un moment dat se reziliaza cu Precon pentru neindeplinirea contractului, se deschide actiune pentru constatarea inutilitatii prestatiei activitatii, pe care CNAIR ar castiga-o floare la ureche.

Mai exista si varianta C, in care se poate anula atribuirea daca Precon nu vrea sa semneze contractul, cu clauze aditionale izvorate din legislatia primara si normele ANAP, conform legii (daca anap a zis printr-o norma sau metodologie ca trebuie tipul ala de clauza, atunci nici Precon nici CNAIR n-au ce comenta, pur si simplu o implementeaza).

Culmea, la ora actuala, meciul e in favoarea CNAIR/MT, chiar daca mingea nu e in terenul lor.
Da, poate o fi o chestiune de asumare la nivel de functionar public, in functie de cine unge balamaua functionarului (atat intern dar mai ales extern)

Cristian 74

Vin și eu cu o frustrare cronică, adăugată celei cu povestea cu nea Beni: cu A3 din zona mea care devine un coșmar (nu aștept să văd ceva lucru la viaducte mai repede de 2025, cu UMB care a cam dispărut din zonă pentru moment, sper că vin totuși cu asfaltarea), am văzut azi două imagini triste pentru mine, inclusiv conexiunea din mintea mea. Am trecut pe lângă dealul Zimbor. Liniște și pace. Apoi am trecut pe la Ciucea, pe lângă sediul Marcu Company: plin ochi cu utilaje parcate. De ce (naiba) nu se poate ceea ce părea foarte logic la un moment dat? Au ajuns Marcu până pe dealul de la Zimbor, ca apoi să plece. Pentru mine, iubitor de infrastructură, e o realizare tristă.
PS: csebi: CNAIR să se declare vinovat? Am râs.

GAC

Cred ca trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca nu vom pupa prea curand A3 pana la Poarta Salajului. UMB va termina viaductele si va asterne asfalt, dar doar ca sa ierneze bine in urmatoarele 2-3 ierni. Oricum, pana nu vedem cele 2 viaducte suplimentare, nu trebuie sa ne facem sperante false.

Alexandru97

Salut! Locuiesc în Vânători, lângă Ciucea. Marcu lucrează la Tureni cu o parte din utilaje, marea majoritate, după cum ai spus, Cristi, sunt parcate. Lucrau într-o vreme la WeBuild pe Sibiu-Pitești. Am ceva prieteni, subcontractori în transportul sorturilor pentru UMB. Nu i-au chemat la muncă, încă. Săptămâna asta UMB are liber.

voicul


Cristian 74

@voicul : scuze, am uitat să pun a doua filmare. Linkul e aici:

https://www.youtube.com/watch?v=HMprGiMzNDA?feature=shared

@Alexandru97 : la WeBuild au terminat Marcu Company. La Tureni, în ajutorul lui Dimex, nu i-am mai văzut anul ăsta, nu știu dacă mai merg acolo, nu cred. Așa că stau la Ciucea.

mike_us

@Cristian 74 Anul trecut parca lucrau cu Dimex. S-a întâmplat ceva?

Cristian 74

Cred că au terminat acolo. Se descurcă cu ce a rămas Dimex cu Autotehnorom și cu Cona. Dar nu am informații din interior, doar ce văd și bănuiesc.

silaghi.paul

QuoteReplica Precon, către ministrul Grindeanu: Asocierea a dorit și își dorește în continuare semnarea contractului Biharia- Chiribiș

,,Am cerut documentele celui care a câștigat și el contestă faptul că am cerut documentele. În situația asta suntem. Avem un câștigător, îl știți, s-au cerut documentele de ce la CNAIR, să vină la semnat, ei contestă această chestiune", a declarat atunci Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor.

Redăm integral răspunsul firmei Precon Transilvania
Ca urmare a declarațiilor făcute în cadrul conferinței de presă organizată de CNAIR în data de 16 februarie 2024, în care s-a făcut referire la stadiul contractului 3C2 Biharia- Chiribiș, SC Precon Transilvania SRL dorește să prezinte cronologia procedurii de atribuire a acestuia, astfel:

08.06.2023 – CNAIR a declarat câștigătoare oferta depusă de Asocierea Precon Transilvania SRL;
19.06.2023 – Strabag SRL a formulat contestație împotriva Raportului procedurii 3C2;
20.06.2023 – Construcții Erbașu SA a formulat contestație împotriva Raportului procedurii 3C2;
08.08.2023 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 01.11.2023;
21.08.2023 – data începând cu care a devenit obligatorie semnarea de către CNAIR SA cu Asocierea Precon a contractului de lucrări, în conformitate cu prevederile legale incidente;
22.08.2023 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare până în data de 01.11.2023;
22.08.2023 – CNAIR SA a solicitat Asocierii Precon, comunicarea documentelor în vederea semnării contractului de lucrări;
31.08.2023 – Asocierea Precon a comunicat documentele solicitate de CNAIR, în vederea semnării contractului;
20.09.2023 – Asocierea Precon a solicitat CNAIR comunicarea datei stabilite pentru semnarea contractului;
– 12.10.2023 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 04.01.2024;
17.10.2023 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare până în data de 04.01.2024;
10.11.2023 – Curtea de Apel București a respins plângerea Strabag, a menținut Decizia CNSC și, implicit, Rezultatul procedurii prin care Asocierea Precon a fost declarată câștigătoare;
29.11.2023 – Asocierea Precon a solicitat CNAIR comunicarea datei stabilite pentru semnarea contractului;
12.12.2023 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 04.03.2024;
14.12.2023 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii valabilității ofertei și a garanției de participare până în data de 04.03.2023;
08.01.2024 – Asocierea Precon a depus la CNSC contestație solicitând obligarea CNAIR la semnarea contractului de lucrări 3C2 – Biharia- Chiribiș;
08.02.2024 – CNAIR a solicitat prelungirea de către Asocierea Precon a garanției de participare cu valabilitate până în 08.05.2024;
13.02.2024 – Asocierea Precon a transmis CNAIR dovada prelungirii garanției de participare până în 08.05.2024.
 

Din cronologia prezentată mai sus reiese faptul că Asocierea Precon a dorit și își dorește în continuare semnarea contractului de lucrări 3C2 Biharia- Chiribiș, în acest sens făcând toate demersurile legale necesare, inclusiv solicitând către CNAIR, în două rânduri, așa cum am menționat anterior, respectiv în 22.08.2023 și 29.11.2023, stabilirea datei la care se va semna contractul, fără a primi niciun răspuns din partea CNAIR SA.

În acest context, Asocierea Precon s-a aflat în situația de a solicita CNSC emiterea unei decizii privind obligarea CNAIR la semnarea contractului de lucrări.

În acest sens, reiterăm dorința noastră de a semna acest contract cât de repede posibil, fiecare zi de întârziere în începerea proiectării și executării acestuia generând pierderi însemnate companiilor implicate în executarea obiectivului.

SURSA BIHON.RO

silaghi.paul

Aici zis ca pun si varianta oficiala.












Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Cum ziceam, Precon vrea să semneze cu 10 mâini contractul cu clauza rezolutorie, fiindcă ies pe plus major.

sboda1985


Vineri dupa-masa pe la ora 14 am mers la Tg Mures din Zalau, si la Tureni se lucra.
Chiar incepe sa prinda contur segmentul.
Nu am reusit sa fac poze, din pacate.

FakeML

#34482
Eu unul nu mai inteleg nimic.  :o
Cine are dreptate? Precon chiar isi doreste sa semneze sau nu?
Sau isi doreste sa semneze doar ca vrea sa o faca in conditiile lor si nu a celor de la CNAIR si MT.

Din comunicatul lor se intelege ca ei vor sa semneze chiar si cu acea clauza. Si par niste ingerasi  O:-)  ceea ce nu cred ca sunt.

Pe de alta parte daca eu as fii CNAIR sau MT nu prea as vrea nici eu sa semnez cu tine doar pt faptul ca acum ai alt nume dar mi-ai dat teapa o data.
As cauta nod in papura doar ca sa te descalific. A scapat Grindeanu o fraza la care lumea nu a fost atenta: "Daca puteam sa anulez as fi anulat licitatia."

Treaba cred ca este mult mai complicata decat ce iese la iveala.
Ma uit la alte contracte semnate, toate au fost semnate la max 2 sapt.
Aici stam de 2 luni deja si fiecare da vina pe celalalt ca nu vrea sa semneze.

marinul

Sunt 5 luni de cand a fost respinsă contestația Strabag la CNSC, de atunci se putea semna ...

nicolaem

de ce nu ar fi putut anula licitatia? daca vroia sa scape de precon?