Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 66 Guests are viewing this topic.


horatiu.cosma

E puțină bulibășeală cu știrea și merită clarificată. Sunt mai multe subiecte diferite.

1. Nodul rutier Românași între A3 și DN1F (figurat deja pe harta API): am lansat în 2021 licitația de proiectare (că ne-am prins de atunci că va fi un mare decalaj între A3 Zimbor - Poarta și continuarea spre Zalău). SF-ul e gata din vară, chiar nu înțeleg de ce nu lansează odată CNAIR licitația de lucrări, probabil s-au înțeles cu UMB să mai tragă de timp ca să nu fie grabă cu finalizarea Zimbor - Poarta. Acest nod rutier nu face parte din nicio discuție cu CJ Sălaj, nu face obiectul protocolului.

2. Drumul expres Jibou - Baia Mare: vorbim ipotetic despre acest DX, că deocamdată nu e bătut în cuie traseul Baia Mare - Dej pe la Jibou. Deocamdată se analizează variantele de traseu, urmează apoi studii de teren, avize, acord de mediu, proiectare, deci probabil în vreo 2 ani va fi gata SF-ul aici.

3. Drumul expres Românași - Jibou: acesta face sens și are o șansă (minimă ce-i drept) de materializare dacă se stabilește traseul de la punctul 2 pe la Jibou (pentru a lega Satu Mare/Baia Mare de A3 doar pe drum rapid). Acest proiect face obiectul acelui parteneriat dintre CNAIR și CJ Sălaj. E doar o cariocă legată de o altă ipotetică cariocă scoasă acum din joben fiindcă e an electoral, dar nu e ceva care să se întâmple prea curând, dacă se va întâmpla vreodată.

tom_sawyer

#34412
Se pare că au definitivat totuși traseul Baia Mare-Dej. De pe harta CESTRIN:

IN DATA DE 22.12.2023 PROIECTANTUL A TRANSMIS DOCUMENTATIA AFERENTA ANALIZEI MULTICRITERIALE DE TRASEU ETAPA 2, IN PREZENT FIIND IN ANALIZA LA BENEFICIAR.


În octombrie 2023 s-a făcut lobby atât la Maramureș, cât și la Sălaj să se aleagă traseul pe la Jibou.

Cristian 74

Grinzi metalice la Sâncrai


alexV

Sunt curios cat castiga la viteza de executie fiindca schimba imbinarea segmentelor metalice sa fie cu suruburi in loc de cordoane de sudura. Rezistenta imbinarilor cu suruburi e mare fiindca randurile de suruburi strang zona de imbinare cu ajutorul a doua placi auxiliare, ca intr-un dublu cheezburger.

Stranse corect, suruburile actioneaza ca niste armaturi pretensionate, astfel ca intreaga suprafata a placilor auxiliate "tine" imbinarea, nu doar suruburile individuale. Tensiunea lor se consuma in timp. Majoritatea acestei consumarui are loc in primele ore/zile. Astfel ca in aplicatiile critice suruburile sunt re-tensionate dupa cateva zile, si au nevoie de mentenanta ulterioara.



Stie cineva cum conlucreaza placa suprabetonata cu structura metalica, in lipsa acelor mustati sudate de deasupra metalului, care aici lipsesc?

dorum

exact la suruburi vs sudura ma gandeam si io, cand am vazut video... ca si o parere de outsider, suruburile le strange orice Dorel/Gigel, pe cand sudura implica personal inalt calificat...

alexV

La feroviar unde podurile tip grinzi cu zabrele sustin greutati mai mari din cauza cuvei cu piatra sparta avem tot surub in loc de sudura. Tehnologia cred ca e dovedita. "Doreii" asijderea. :)  Suntem curiosi de opinia inginerilor de poduri.


ion59

In plus, mai multa manopera in atelier/fabrica, unde sunt conditii mai bune de lucru si de control, mai putina pe camp.

horatiu.cosma

^^^
Încă nu e definitivat. O documentație depusă nu înseamnă automat o documentație aprobată. De obicei durează câteva luni ping-pong-ul CNAIR-proiectant pe documentațiile astea, revizuiri, corecții, completări etc până se aprobă. La Sibiu - Făgăraș a durat vreo 2 ani până s-a stabilit traseul, cam tot așa și la A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni.

Oneinthecrowd

Acele mustati sudate se numesc stud bolts. Se sudeaza in santier ulterior, productivitatea este la fel de ridicata ca in atelier.



TVlad

Pe romaneste le zice "gujoane" daca bine imi amintesc, dupa spusele lui SubwayGuru, indezirabilu'.

Cristian 74

La un moment dat va fi asfalt și pe A3, între Nădășelu și Poarta. Nu știu când, dar va fi. Se pare că pregătesc montarea stației de asfalt la Zimbor.


alecu26

Quote from: TVlad on February 04, 2024, 01:14:52 PMPe romaneste le zice "gujoane" daca bine imi amintesc, dupa spusele lui SubwayGuru, indezirabilu'.
Conectori Nelson.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

In general tehnologia cu conectori fie eimsi pretensionati se considera invechita.
Sudura e mai moderna si mai performanta. Totusi anumite imbinari de montaj se fac inca cu suruburi.
La CFR se foloseste mai mult imbinarea cu suruburi...ca ei sunt mai conservatori, si ca in trecut calitatea lucrarilor lasa de dorit.iar la.sudura se cere calitate fara rabat si.scurtaturi.
Cat despre.lipsa acelor conectori, cred ca placa de suprabetonare vine de fapt peste ceva prefabricate, care vor.avea ele.mustati ca si grinzile.de.beton
Dar da, pare ciudat ca lipsesc in totalitate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ijwtsh

Multumim de filmari, @Cristian 74!

7:55... mda.