Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 36 Guests are viewing this topic.

AdrianRO

#34395
Daca era dreptul asa usor, nu se mai facea facultate 4 ani.. Ce ma fascineaza este ca persoane de la care ai asteptari identifica un text de lege si uita ca ai zeci de mii de alte texte de lege ce pot influenta acel text de lege si ca unul din principiile dreptului este ca lucreaza cu reguli si EXCEPTII.

Ca sa nu facem o teorie lunga de o pagina, Erbasu va primi banii pentru ce executa si preda, chiar daca contractul ar fi considerat "nul". Unul din efectele nulitatii este restituirea prestatiilor. Art. 1640 din CC prevede expres ca pentru servicii deja efectuate, restituirea se face prin echivalent (adica prin bani), valoarea prestației apreciindu-se la momentul la care debitorul (CNAIR) a primit ceea ce trebuie să restituie (si pe care nu poate sa restituie pentru ca serviciul este deja prestat, motiv pentru care se va restituit prin echivalent, adică prin bani).


Johnny1711

Se stie cam câte procese sunt pe rol intre Beniamin Rus(acest bau bau al austotraziilor bihorene) si CNAIR legate de vechiul contract si daca sunt șanse sa termine o data pentru totdeauna procesele respective anul acesta? :((


Alexandru97

Cred că licitația pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău s-a prelungit până în 29 februarie.

Cristian 74

Era o surpriză dacă anunțau azi. Cred că ăsta va bate recordul de amânări. Următoarea dată anunțată e 29 februarie, pariu că se va amâna și asta? Oricum, s-a cam grăbit Gândul cu previziunea că va câștiga Makyol, dacă nu s-a făcut nici evaluarea financiară. Tot zvonul ăsta al lor s-a rostogolit în presă ca o certitudine, deja au apărut titluri care dau Makyol ca fiind câștigător. Pentru presa de la noi un zvon devine automat certitudine și înlocuiește un document original. Bleah...
Sursa SEAP:
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100220573/

Ionut

Eu v-am tot zis că se va tot amâna și că este rezervat pentru UMB... dar na, m-am săturat să vă tot zic și să vă tot explic.

horatiu.cosma

Abia a început evaluarea financiară, mai e mult până apare câștigătorul. Trebuie clarificări pe financiar, corelate cu oferta tehnică, poate mai pică din ofertanți, se mai scad puncte, e fake news deocamdată știrea cu turcii.

Legat de tronson, sunt 1,5 ani proiectare, doar pe PiSi2 mai avem o perioadă de proiectare la fel de lungă. În condițiile în care la Meseș sunt făcute exproprierile deja, sunt scoase pădurile din fondul forestier, mare parte din copaci tăiați. Un constructor serios ar putea intra în teren cel puțin pe unele secțiuni mai ușurele chiar și după un an de la ordinul de începere.

timisoreanul

Nu am studiat aceste reglementari legale, dar din moment ce inteleg ca legea te obliga sa inchei contractul dupa solutia CNSC, nu prea pricep rolul acestei clauze de nulitate, cum se spune pe aici. Practic, contractul se incheie si cel care a fost confirmat de catre autoritatea contractanta si de catre CNSC ca si castigator al licitatiei trebuie sa execute lucrarea. Daca totusi cel care a pierdut castiga la instanta, el ar fi indreptatit sa primeasca doar despagubibiri, constand nu in valoarea lucrarii, ci in profitul nerealizat, care se poate determina printr-o expertiza si care este 5-10% presupun. Cu siguranta sunt unii pe forum mai in tema care ne-ar putea spune cam cu cat ramane un constructor dupa o lucrare. Nu stiu cum s-ar putea pune in discutie valabilitatea contractului cu castigatorul desemnat. Practic, statul isi asuma ca pentru accelerarea lucrarilor sa fie nevoit sa plateasca o suma suplimentara ulterior celui care a pierdut licitatia, dar a castigat procesul. Altfel nu vad sensul obligativitatii incheierii contractului cu castigatorul desemnat. Pare tot asa o prudenta excesiva si o lipsa de asumare, desi cei de la CNAIR sunt protejati de lege in aceasta situatie si nu li s-ar putea reprosa ceva.

Geri

Alt termen pentru evaluare ofertelor pentru tronsonul cu Tunelul Meses:

CNAIR a prelungit până pe 29 februarie evaluarea celor 7 oferte pentru lotul cu tunelul Meseș Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău

23 ianuarie s-a încheiat analiza ofertelor tehnice după care a început evaluarea financiară cu termen -limită sfârșitul lunii februarie.


Licitația [...] lansata [...] pe 10 februarie 2023, iar în august (nr 2023) au fost depuse 7 oferte:

– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN-Dogus


TUNELUL MESEȘ

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

gruia88

^^^^ Asta am vazut si eu, acum ideea este daca asta este un lucru bun sau nu , din ce am tot urmarit , analizat si vazut parerea mea personala tinda sa fie ca acesta este un lucru bun si ca punctele pro sunt mai multe decat cele contra. Repet asta doar din punctul meu de vedere.

carutasul

dacă viteza de proiectare e de 120km/h și tunelul are 2.8km înseamnă că în 2 minute e proiectat :)
(Scuzați, e iarnă!)

GIV


Alexandru97

Nu știu cum va fi cu clarificarea finală pentru Meseș în privința UMB, dacă e cazul, fiindcă Umbrărescu a discutat cu Grindeanu și va începe din martie șantierul pe A1 Holdea-Margina.

alecu26

Makyol deja are 4 loturi. Deja e implicat in diferite JV uri in alte licitatii si lucrari.
Nu e asa usor sa scoti din palarie 4 seturi...5...6 seturi de.echipe de.proiect. (si ma refer aici la persoane cheie care in general sunt romane, gen Quality Manager, Quality Controler, SSM, Traffic Manager, etc, etc). Si astia cam trebuie sa fie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).