Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

GAC

Faptul ca turcii vor executa cele 2 viaducte este o veste foarte buna, mai ales ca a fost o oferta unica, fara concurenti, deci fara contestatii.
Chiar daca cele 2 viaducte insumeaza 3.2 Km, dracu nu-i asa de negru. Daca scadem lungimea sectiunii cu tablier metalic de peste cimitir ajungem la 3 Km de tablier de beton, adica vreo 75 de deschideri de 40m si vreo 600 grinzi de 40 m (folosind 4 grinzi per deschidere pe sens).
Eu cred ca este un proiect relativ simplut, cu multa repetitivitate. Turcii pot sa-si instaleze fabrica de grinzi pe sectiunile de terasament "parasit" de la extremitatile zonelor cu viaduct, unde nu au fost alunecari si astfel pot pune in opera grinzile proaspat fabricate fara a mai fi nevoie ca acestea sa fie depozitate.
Totusi la acest proiect am emotii din 2 surse: 1. stabilitatea in profunzime a solului sub masa pilonilor viaductului, dar si stabilitatea stratului superficial sub masa macaralei de mare tonaj care va monta grinzile; 2. tablierul metalic, care da batai de cap si antreprenorilor experimentati.
Pe scurt, cele 2 viaducte fac cam cat toate structurile de pe cele 2 loturi turcesti din A0, cu deosebirea ca nu vor avea bataia de cap aferenta terasamentelor, pilonii vor fi mai inalti si grinzile de beton, toate de 40 m.

oneLess


AlexxC

Din cate se pare toata lumea prinde continuitate in proiecte,si nu cred ca e coincidenta:
Umb pune pe hold A3 si muta grosul fortelor pe A7; DX12 de pe T3 pe T4 si A0 pe A7;
Nurol sincronizat perfect muta de pe A3 pe A7;
Strabag de la Chetani la Miercurea Nirajului;
Ozaltin muta de pe Dn6 pe Dx12 unde va termina simultan cu proiectarea viaductelor de pe A3 ;
Porr a prins mutare pe PiSi4 la fix cand a terminat PiSi1 si de la Giurgiu pleaca pe centura Buftea;
WeBuild muta de la Braila si PiSi5 pe PiSi3;
Pizzaroti se muta pe A0 fix cand termina pe A7;
...povestea se repeta si pe feroviar cu migrarea constructorilor de pe coridor pe proiectele Pnrr.

mirceaeliade

#34323
del

adyneamtu

@oneLess Da, peste cimitir.

Quote from: RobertH on August 06, 2023, 04:01:39 PMDeviere sectiunea 3A2(Nadaselu-Mihaiesti) : deviere Nadaselu


pbh

UMB a ajuns la limita, este evident, cu resursele de timp, oameni si utilaje. CEA mai grea de acoperit este criza de foreze cu snec. Banuiesc cata bataie de cap este cu "jonglatul" forezelor existente in tara pentru a face intr-un termen definit de timp toate forajele in glia noastra strabuna. Macar turcii au la ei in batatura cateva foreze ce le pot aduce la noi impreuna cu mesteri si zidari, ca doar sunt "cata frunza si iarba" cum zicea al nostru Stefan the Great ( originalul, nu colegul de pe forum  :p ). A3 + PiSi 2 vor inghiti multe resurse, inexistente la ora actuala in Romania, care pot si trebuie a fi aduse din Turcia. 
 Sper ca forajele geotehnice au fost facute "pe bune" de catre UMB inainte de a propune noile solutii pe A3 (desi nu am vazut imagini cu aceste foraje)

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 11 ianuarie 2024

1. PROIECT DE LEGE pentru aprobarea Contractului de finanţare - Autostrada A3 România-Cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă - dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 16 noiembrie 2023 şi la Luxemburg la 20 noiembrie 2023

gov.ro

reed

Erbasu ar trebui sa inceapa prin mai cred pe A3 daca li se aproba proiectul tehnic ma gandesc.

marinul

Oare au primit ordin de începere sau o să primească ordin de incepere înainte sa avem un verdict in legătură cu contestația Nurol?

horatiu.cosma

Nu cred că o să înceapă nici măcar proiectarea până nu se tranșează contestația Nurol de la CAB.

satanistu

Zicea cineva mai in spate ca Erbasu conform contractului a zis ca se retrage daca primeste contestatie la CAB.

Pai atunci ce sa mai inceapa? sunt confuz.

Kitz

Dacă pierd la CAB, contractul devine nul. S-a mai discutat.

a.l.x

QuotePe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii #Transilvania!

Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări).

Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin #PT), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut.

Pe traseul secțiunii de autostradă #SuplacudeBarcău - #Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.

#CNAIR #investitii #dezvoltare #autostrada #CristianPistol

FB-Cristian Pistol

Alexandru97

De ultimă oră: Cristian Pistol, pe pagina de Facebook, anunță că lucrările de proiectare și execuție la A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș vor începe în 15 martie, cu Erbașu.

TeoH9

Nu inteleg de ce in 15 martie, de ce nu au facut-o deja? Daca proiectarea va dura 6 luni conform contract, atunci vor putea intra in teren cel mai repede in Octombrie. (Presupunand prin absurd ca se depune proiectul la 15 Septembrie, iar in 2 saptamani se fac formalitățile de aprobare PT si Ordin de începere Lucrari).
Cel mai probabil executia va incepe abia la anul din primavara.