Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 24 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#34290
Și eu m-am temut de asta, cred că A3 va fi sacrificată.
E proiectul cu cele mai multe surse de eroare pur și simplu, pentru toți factorii implicați.
UMB în 2 ani cred că poate termina ce le-a rămas din A3, chiar și cu reducerea mobilizării.
Sau mă rog, poate termina simultan cu turcii undeva în 2026/2027, că dacă nu se deschide nu are sens să tragă tare, o să fie o doză de realism, că pe A7 cu creșterea exporturilor dinspre Ucraina chiar arde.
Întrebarea pare a fi ce vor face turcii?
Mă tem și eu că nu multe, sau oricum nu în termenul de final 2025.

mdragos

Ozaltin nu fac hartiile in 6 luni, poate 12- 18 luni. Dupa care la volumul ala de munca nici o sansa 18 luni executie  ... Trist, tot noi am pierdut.

pasadia

Daca tot vrea @florin74 conspiratii - sunt curios, cat de mare e Ozaltin la ea acasa? Ce forta financiara are? Daca se pune problema ca Umbrarescu sa isi vanda business-ul (sau macar o parte din el), ar putea Ozaltin sa fie unul dintre clienti (nu de alta, dar in afara de turci nu vad cine altcineva ar inainta vreo oferta)?

RazesIesean

#34293
Pe cand lucram la Renault calatoream cam o data la 2 saptamani la Bursa (in urma cu vreo 5-6 ani). Ei au lucrat la Gebze - Bursa - Izmir highway.
Sincer e cea mai buna autostrada pe care am mers vreodata, un asfalt incredibil de fain, nici o denivelare, plus tunele si terasamente de pe marginea marii.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

StefanCelMare

#34294
Pe Nădășelu - Zimbor, UMB e la 71%.
Cred că la relanti în 2 ani UMB îl duce la final (90-95%, că ceva procente sunt și devierile scoase de la ei).
Ar fi 24 de luni, progres undeva la 1% lunar.
Pe Zimbor - Poarta, UMB e la 41% cca., dar e lot mai mic, doar 12 km.
Și aici, cred că la relanti, UMB în 2 ani poate duce lotul spre 80%+.
Ar fi progres de 1,5-2% lunar.
Aici paranteza e dacă ține dealul de la Zimbor.
Aia poate deraia estimările.
Totuși, risc să zic că întârzierile serioase ca deadline PNRR final 2025 vor veni de la turci.

Bachus01

Mare lucru numai este de facut pe primele 2 loturi . 2-3 poduri cu tablier  metalic, asfalt si mărunțișuri.  Pe al3lea lot , avem gata aproape toti pilonii,  grinzile si o parte din săpături.  Perfect fezabil sa închidă toate cele 3 loturi in primavara-vara 2025 fara a mobiliza multa forța de muncă.
Lăsând la o parte teoriile SF , probabil au tras linie , au deschis ochii și sunt realiști. Cred ca sunt mai castigati pe A7 + viitoarele licitații A7/A8 .
Opinia personală ,  daca acest lot ajungea la UMB șansele de finalizare erau mai mari (ca timp) fata de turci. 

carutasul

într-un fel mi se pare benefică apariția turcilor pe piața internă acum (cu rezerva că ar trebui să fie cât se poate de serioși) pentru că piața locală e cam la limită ( UMB sau alții, per total sunt cam aceiași muncitori care se mută sau se subcontractează, aceiași specialiști etc) și piața turcească a forței de muncă cred că e relativ la același nivel financiar și geografic aproape, pot să aducă oameni să muncească aici și eventual să nu devină imigranți ulterior dacă piața se contractă... Plus că bănuiesc că au și o oarecare experiență a moravurilor locale exprimate prin diverse împrumuturi lexicale :)

Kimi

Si totusi, nu era mai ieftin sa "mute" portiunea aia de deal predispusa la alunecari si sa pastreze traseul initial?

DRC

Ce ziceti de varianta in care UMB ar vrea sa incheie socotelile cat mai repede pe A3 ? Pe portiunea ramasa in proiect Nadaselu-Zimbor stau destul de bine si ar putea termina lejer in 2024 iar pe lotul Zimbor-Poarta Salajului stau ok la structuri si cu o mobilizare foarte buna ar putea finaliza si acest lot pana in dec 2024. Sau alta varianta ce mi-ar place mai mult este sa lucreze in 2024 strict doar la portiunea de 12km Zimbor-Poarta Salajului si pe care sa o termine astfel incat sa se poata si utiliza avand nod la Zimbor. Raman totusi 2 puncte. Primul este sa tina dealul de la Zimbor iar punctul 2 este ca Cnair sa vina cu solutia de descarcare la Poarta Salajului.


skydreamer

Daca UMB nu a depus oferta la licitație, presupun ca nu are nici o problema d.p.d.v. legal sa colaboreze cu câștigătorul, gen sa le vândă ceva proiectare intermediara, studii in teren, organizare, etc.?

Duta C

UMB sunt plini. Probabil e o gură bună de oxigen ca nu s-au băgat. Ticaretii în schimb probabil vor muncii până la al treilea neam la viaductele astea, poate pîn la al patrulea. Vom vedea!!! :p

danutzu_1069

Quote from: RazesIesean on January 09, 2024, 05:37:56 PMPe cand lucram la Renault calatoream cam o data la 2 saptamani la Bursa (in urma cu vreo 5-6 ani). Ei au lucrat la Gebze - Bursa - Izmir highway.
Sincer e cea mai buna autostrada pe care am mers vreodata, un asfalt incredibil de fain, nici o denivelare, plus tunele si terasamente de pe marginea marii.

Pentru corecta informare, nu din ceea ce scrie pe site-ul lor, licitația pentru autostrada O5 Gebze - Izmir a fost câștigată de un consorțiu format din: Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi. Deci nu au lucrat singuri...
Acolo, mecanismele sunt altele, au construit pe banii lor si își recuperează banii in 22 ani, cat durează parteneriatul cu statul. Banii si recuperează pe 2 cai: 1. direct prin încasările de la ghișeu, 2. indirect, de la stat, care a garantat un anume nr de mașini (treceri) zilnice. Asta înseamnă, ca.... se face sau nu se face, statul plătește suma garantata.
După cei 22 de ani autostrada trece in administrarea statului care va face alte tarife... mai omenești.

hefaistos

Cam ce ziceam acum 3 luni
Quote from: hefaistos on October 22, 2023, 12:24:20 PMNu e nici o sansa!
Nimeni nu are resurse disponibile sa faca viaductele respective in urmatorii 3.5 ani.
UMB ar avea DACA nu ar fi deja supra-saturat, pe A7 are la poduri si viaducte sa-si puna si un cap.
Si daca nu i-ar ajunge, are A8, DEx6 (Galati Braila) si o frumusete de pod pe A0N4. Plus alte maruntisuri.
We Build se pregateste de PiSi3, Retter e prins pe urmatorii 3 ani pe A7 si A0 si oricum nu are anvergura pentru 2 viaducte de amenea dimensiuni.
Cine sa vina, niste turci miraculosi? Fara ofensa, turcii au lucrat acceptabil dar ca viteza... parca au frana de mana trasa. Nici vorba sa fie gata in 3 ani, cu tot cu proiectare.
 
Deci nu ma mira ca UMB s-a retras. Și nici ca niște turci au rămas în joc.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cristian 74

#34304
Ne așteaptă vremuri în care o să avem probleme și mai mari cu nerăbdarea. Oare evaluarea ține tot 3 luni și dacă e o singură ofertă? Apoi desemnarea Ozaltin ca antreprenor dacă toate merg bine, apoi proiectare 9 luni dacă nu întârzie. Mai repede de final de 2025 nu văd cum ar putea intra în teren.
Altfel, Ilgaz lucrează la structuri cu Selina la centura Beiușului. I-am văzut în 27 decembrie 2023 când am fost pe acolo. Erau vreo 10 băieți. Nu știu câți oameni ar putea ei aduce.
PS: Cred că pot să îmi vând drona. În afară de asfalt pe ce lucrează UMB, când va fi ăla, nu prea mai văd niciun prospect prin zonă în perioada următoare. Că înspre Oradea tot aștept să văd ce mai pune în scenă talentatul domn Beni.