Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 12 Guests are viewing this topic.

danvoicu


rezin

@AdrianRO

Referitor la panourile antiorbire , și eu cred că interpretarea ta că atunci când se spune că să fie montate pe o parte , este cea corectă , adică că nu se referă strict la montarea lor pe o singură parte a  direcției drumului de la A la B , adică pe aceiași parte. Cuvintele pot fi interpretate în mai multe feluri, de aceea trebuie să mergem la raționamentul pentru care a fost dată acestă normă, adică ce au  cugetat în mintea lor cei care au dat norma .

Desigur că dacă panourile antiorbire se pun pe ambele părți , avem un efect mult mai bun. De aceea când ei au spus să se pună pe o parte au avut în vedere și eficiența economică, adică să nu se risipească banii, considerând că e acceptabil efectul antiorbire și dacă se pun panourile doar pe una din părți , prețul lor reducându-se la jumătate. Deci acesta este logica din spatele acestei expresii, pentru a nu obliga constructorul să facă o cheltuială dublă.

Desigur că tot pe cale rațională putem deduce că aceste panouri nu pot fi puse alternativ, adică unul pe dreapta și unul pe stânga , deoarece se reduce efectul antiorbire.

Așa că dacă mergem după rațiune nu ne încurcăm , pentru că toate lucrurile trebuie să aibă o logică și să-și îndeplinească scopurile urmărite, și nu trecem nici peste literă normei, dacă nu se specifică explicit că trebuiesc puse de aceiași parte pe toată lungimea drumului. Se poate de altfel că normatorul să nu fi cugetat și al vizibilitatea în curbe , când a dat norma, căci de cugeta la aceasta se arăta explicit cum se poziționează aceste panouri  în curbe.

De altfel norma ar trebuie completată cu această specificație a montării panourilor în curbe.

În mai toate normele sunt diferite scăpări , de aceia acestea trebuiesc reeditate când aceste scăpări sunt constatate.

interesantul

După 30 de ani de chin, de democrație, de victime, în sfârșit încă trei sate din România și-au găsit liniștea.

Era o aventura sa traversezi DN1 în Luncani, Luna și Hădăreni. Am prieten care locuiește "la națională" în Luncani...

Noapte de noapte se trezește la câte un claxon...

Constructorii merita tot respectul, guvernul trebuie hulit în continuare.

Acest proiect, la inaugurarea căruia am participat în 2004 la Săvădisla (Rus, Năstase, Mitrea + 1001 de "lingeclanțe"), trebuia terminat integral in 2012. Dar politica românească l-a aruncat cu un orizont 2030/2035

În 2004, 8 ani mi se părea enorm de mult. Acum he he he .. ce-s ăia dintr-o viață de om.. nimic..

La mai multi km cat mai rapid.

Cred că multă pedală pe accelerația construcțiilor o pune și acest forum.

Multi ani, sărbători fericite
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Xenos

Pentru ca tot a venit vorba de 2003/2004, nu inteleg nici pana azi de ce Bechtel s-a apucat de o bucata foarte grea, dar foarte putin folositoare (Gilau-Campia Turzii) si nu de exemplu de partea din teren accesibil, dar care ar fi fost foarte utila - Tg-Mures Campia Turzii, pentru a nu vorbi si de Sighisoara - Tg Mures, care ar fi fost mult mai utila. In fine, toate acestea sunt istorie, este insa clar ca si rezilierea din 2011 a fost o prostie, in esenta.

Bachus01

Felicitari pentru performanta . Mai este un lucru de remarcat.  Tot traseul a fost liber de sarcini (sau aproape tot) . Expropieri,  utilități,  etc..... Cred ca si acest lucru a contat enorm .
Poate Cnair va baga la cap , si se va invata sa actioneze inainte de intrarea în teren Si sa fie gata defrisarile,  expropierile,  relocarile , etc . De exemplu dupa atatia ani de licitație, pe A0 nord lotul Pizza, după lotul finalizat de UMB pădurea tot acolo este . Cred ca se pot face multe optimizări mai ales pe proiectele urmatoare

pasadia

@Xenos - cred ca nu vorbesti serios. Turda - Gilau a fost fundamental pentru a scoate traficul de pe portiunea oribila a DN1- dealul Feleacului, plus traficul din Cluj. Turda - Gilau prin Cluj, cu tot traficul de marfa pe acolo, dura peste 1 ora in cele mai bune conditii in vremurile alea (2006-2009). Cred ca puteai pune linistit chiar si doua ore pentru intreaga bucata complicata (care incepea din Luna si se termina dupa Gilau, practic o continua coloana).

Sighisoara - Targu Mures (de fapt Acatari) este chiar si acum decent. E trafic, sunt multe accidente care provoaca intarzieri, dar nu e nici pe departe la fel de important. Daca aveam cap si faceam zone de 2 benzi pe urcari ar fi fost si mai bine, dar atat au putut inginerii nostri.

rezin

@Xenos,

relația Târgu Mureș-Shighișoara- Făgăraș nu mai e de actualitate. Autostrada a ajuns în Târgu Mureș.Grosul traficului care vine dinspre Brașov nu are destinație Târgu Mureș, Bistrița ci Cluj Napoca și județele din nord-vest. De aceia varianta Iernut – Târnăveni -Mediaș- Agnita – Cincu(Bruiu) – Voila este mai scurtă  ca lungime și mai economică la preț și micșorează timpul de parcurgere a distanței dintre Brașov și Cluj Napoca pentru grosul traficului dinspre Brașov.

dumbravaandrei

Daca e sa vorbim strict de Brasov-Gilau (Oradea / SM/ Cluj-Napoca), drumul cel mai scurt (si rapid) este in continuare Brasov-Rupea-Sighisoara-Tg. Mures.

Ai tu un fetis cu Cincu...

shift2rail

@rezin: ai informatii ca s-ar re-ruta A3 pe aliniamentul Voila-Cincu-Medias-Iernut?

Nove

Grosul traficului e pe Sighișoara - Tg. Mureș. Vorbesc în cunoștință de cauză, mergând de multe ori, pe ambele variante. Pe la Târnăveni nu are sens și nici nu cred ca va fi vreodată, nici nu se compara cu traficul de pe DN 13. Iar de la Sighișoara cu o centura poate fi deservit și Mediaș.

rezin

#34135
@dumbravaandrei,

Brașov-Rupea-Sighișoara-Târgu Mureș 170km
Târgu Mureș -Iernut 17km

total 187km


Brașov-Făgăraș 53km
Făgăraș-Voila 13km
Voila-Cincu(Bruiu)-Agnita- Mediaș-Târnăveni-Iernut 90km


total 156km


varianta propusă este cu 31km mai mică decât a ta prin Rupea.

Pe varianta prin rupea ar fi necesar 170km drum nou,

pe cea propusă de mine doar 90km drum nou.

rezin

@shift2rail,
 

 Nu am o așa informație , dar toate analizele arată că varianta Iernut-Târnăveni-Mediaș-Agnita-Cincu(Bruiu)-Voila este mai bună decât Făgăraș- Sighișoara- Târgu Mureș.


Inițial s-a optat pentru Târgu Mureș-Sighișoara- Făgăraș, deoarece de la Cluj Napoca la Brașov era necesar să treacă și pe la Târgu Mureș.

 Dar azi când avem autostradă de la Iernut la Târgu Mureș nu mai este necesar să ducem tot grosul traficului Brașov- Cluj Napoca prin Târgu Mureș când avem această variantă mai scurtă ca lungime și mai economică de construit. Deci grosul traficului Brașov- Cluj Napoca va baipasa(scurtcircuita)Târgu Mureș.

shift2rail

bon, dar Sighisoara ramane fara autostrada? e o atractie turistica majora in Transilvania (poate singura recunoscuta international).

rezin

Nu , se poate un DEx Mediaș-Sighișoara în viitor.

pentium10

ar trebui cateva centuri sanatoase, si problema rezolvata
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures