Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 32 Guests are viewing this topic.

FakeML

Acum voiam si eu sa dau share la acest video. :D
E clar ca vor sa deshida anul asta.
Nu mai este nici un dubiu.
Se vede un progres enorm in doar o saptamana.
Chiar sper sa ii ajute si vremea si sa reuseasca sa isi atinga acest tel.
Bravo lor. Chiar am cuvinte de lauda.

carutasul

văd că pe acolo nu a nins, lasă să ningă după deschidere :)

AlexC

#33992
Quote from: gicu on December 06, 2023, 09:57:57 AMSe pare că se pot aplica marcajele și pe temperaturi mai reduse, probabil utilajul știe să încălzească local asfaltul.
Cu marcajele nu mai am emoții, în schimb mai sunt o grămadă de parapeți și mărunțișuri de finalizat. Ținem pumnii.


Quote from: Cetatean on December 07, 2023, 12:25:31 PME un subiect sensibil asta cu aplicarea marcajelor la temperaturi scazute.
Da,pentru toata lumea trebuie facute cat mai repede si dat drumul la trafic.
Dar pentru constructor poate insemna pierderea garantiei din partea prestatorului. Ori cand ai garantie 5 ani,sau cat o avea lucrarea,nu vrei asta nu? Mai ales cand mai ai luni bune de lucru,conform contract.

Probabil ați observat la filmarea de ieri, la min 7.11 si la 8.36 se vede cum se incalzeste/usucă asfaltul inaintea aplicării marcajului.

Weekend plăcut!

raulbogdan23

#33993
Azi 9 Decembrie, 2-3 grade Celsius, fara soare si plafonul de nori destul de jos, impreuna cu @Cristian 74 am dat o fuga pe sectorul A3 Topa Mica - Poarta Salajului.

Pe sectorul A3 Nadaselu - Topa Mica nu prea mai sunt noutati importante de la ultimele filmari:
- in dealul de la Nadaselu, ridicau niste borduri la supratraversare
- in spate la Sanpaul se turna beton cu ajutorul unui elefant si cativa oameni mestereau la bordurile viaductului

Pe sectorul Topa Mica - Zimbor
- sus in varf de deal la Topa, putina zapada, se lucra anemic
- pilele primului viaduct sunt gata si asteapta grinzile
- la al doilea viaduct nu pot sa zic cate predale au mai ridicat sau nu, dar mai sunt destule de ridicat
- langa Sancraiu se ridica tablierul metalic al viaductului
- urmatorul viaduct are pregatit tablierul metalic pentru 3 deschideri
- la Zimbor se lucra la niste predale si ceva anemic la pasajul peste DN1G

In continuare il las pe @Cristian 74 sa continue cu niste update-uri de la Zimbor la Poarta Salajului.

horatiu.cosma

#33994
Mulțumim de vești. Așteptăm cu interes noutățile și de pe Zimbor - Poarta. Bănuiesc că au avansat binișor cu elevațiile în ultimele săptămâni, că nu au fost plecați acasă și probabil nu pleacă până când intră în vacanța de iarnă.

Dar până atunci, vin și eu cu niște informații despre debleul mare de la Zimbor. Pentru reamintire, acolo e proiectată o enormitate, 15 berme, 5 rânduri de ziduri de sprijin. Încă nu știe nimeni dacă va ține.

În toamna asta au apărut niște nelămuriri aici pe forum. UMB a săpat primele câteva berme, dar nu a venit cu zidurile de sprijin, cu drenuri, cu vegetal, așa cum a făcut foarte rapid pe alte deblee de pe proiect. Și e cel puțin ciudat, în cel mai sensibil punct al proiectului.

Așa că am încercat să întind și eu niște antene, să vedem care e situația. S-ar părea că UMB nu face lucrările în debleu, pe motiv (cel declarat oficial) că are nevoie de exproprieri suplimentare (rezultate ca urmare a proiectului tehnic făcut de UMB, mici diferențe față de SF).

Am căutat acele exproprieri suplimentare și le-am găsit aici. Dacă intrați în anexa 3, veți identifica fantastica suprafață de 373mp de pădure în vârful acelui deal.

Deci, să recapitulăm. UMB se scuză că nu poate face un mega-debleu care ocupă vreo 15 hectare din cauză că nu are o fâșie de teren echivalentă cu 373 de metri lungime și un metru lățime.

În plus, UMB a dat în judecată CNAIR pentru lipsa exproprierilor suplimentare. Exproprieri suplimentare generate de proiectul tehnic făcut de UMB. Avocații Webuild, Aktor și Pizzarotti ar fi invidioși. Intenția e evidentă, de a mai câștiga o extensie de timp la contract, probabil și ceva bănuți extra.

S-a mai spulberat un mit, cel legat de "noi suntem constructori, nu avocați, ca alții". Pentru binele proiectelor, să sperăm că nu e de lungă durată această schimbare de atitudine față de abordarrea șantierelor, față de prevederile contractuale împinse spre formalism sau față de subcontractori și furnizori.

Cristian 74

În orezăria de dincolo de Zimbor se poate ajunge greu, o să vedeți în primul minut din filmarea care va veni.
La primul viaduct, cel de după dealul de la Zimbor, culeele și 4 pile sunt gata, la celelalte se lucrează.
La al doilea, înainte de drumul dintre Sântămărie și Bercea, toate pilele sunt gata practic, la cel mare de 720 de metri de asemenea.
La viaductul din capătul satului Sântămărie, 4 pile sunt subdezvoltate, toate celelalte sunt la nivel.
Se lucrează bine la ultimul viaduct mare dinspre Sântămărie. Toate pilele sunt ridicate, iar acum se lucrează doar la banchetele cuzineților. Mai încolo dovezile.

Alexandru97

Atunci ce vor face pe lotul de 42 de km, cu tunelul Meseș, unde relieful iar e o provocare? (Asta dacă vor fi desemnați sau nu se suspendă atribuirea).

Cristian 74


Alexandru97

Nu se știe nimic de Chiribiș-Biharia, nu? La ultima știre cu privire la acest lot, Grindeanu ridica din umeri. ;)  ???

gicu

Conform ultimelor informații primite din șantier de la Geiger & Strabag se modifică teremenul propus inițial de 15.12 pentru deschidere, va fi undeva dupa 20.12.

naivu

Doar sa fie inainte de Craciun! (Asta e teoria mea, ca ce nu se inaugureaza in decembrie se da in circulatie abia prin iunie  :) )

carutasul

teoria e corectă dar mai depinde și de situație. Normal că de sărbători trimiți oamenii acasă și nu are rost să îi mai chemi până primăvara că oricum nu au eficiență (frig, zi scurtă, vreme proastă). Dar la ce mai au ei de făcut nu le trebuie prea mulți oameni și dacă e vremea bună îi pot chema o săptămână să termine tot în ianuarie de pildă. Probabil că amânarea e datorată zilelor cu vreme rea care nu au permis marcaje și ce or mai avea de făcut...

florin74

Parapeti. Ultimul transport e planificat pe 16.

asztalos

Astazi, la ora 8.20 se lucra pe Autostrada, se montau parapeti. E un semn bun...

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Topa Micã - Zimbor | lotul filmat complet
Constructor: UMB
Data filmare: 09.12.2023


Enjoy!