Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 40 Guests are viewing this topic.

GIV

#33915
Quote from: ivladbogdan on November 26, 2023, 11:54:42 PMSi cu riscul de a fi ars pe rug si crucificat, sunt de parere de faptul ca UMB si-a luat prea multe santiere, nu face fata, iar calitatea lucrarilor a cam scazut in ultima vreme.
pfoai ce constatare  :lol:  dupa cum ai scris pare ca  azi e prima zi cand intri pe forum

dargauda

Blocaj major pe Autostrada Transilvania : licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB, contestată de Ictas și la CAB/CNAIR a suspendat licitația din nou


Blocaj major pe Autostrada Transilvania după ce turcii de la Ictas au contestat și la Curtea de Apel București licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pe lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) Contestația la CAB a fost înregistrată vineri, 24 noiembrie, iar CNAIR a suspendat licitația luni, 27 noiembrie exact în ziua depunerii ofertelor potrivit infomațiilor Economedia. Astfel, depunerea ofertelor se amână până după pronunțarea Curții de Apel București. Este a doua suspendare a licitației de 1,3 miliarde lei pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, prima fiind după contestația Ictas de la CNSC (respinsă). Deocamdată CAB nu a prevăzut un termen pentru contestația Ictas.



,,Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)", arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină ,,cea mai frumoasă autostradă-muzeu", avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă anul trecut lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023 (n.r. UMB nu avea contracte pe aproape 500 km), acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR", potrivit API.

https://economedia.ro/blocaj-major-pe-autostrada-transilvania-licitatia-pentru-viaductele-scoase-din-contractul-cu-umb-contestata-de-ictas-si-la-cab-cnair-a-suspendat-licitatia.html

Ionut

Deci Ictas a mers la CAB, interesant. Deci chiar vrea contractul. Interesant.

RazesIesean

Citind ce a scris colega Podaru Cele 2 variante: tunel si viaduct, la KM 10 solutia viabila ar fi tunel cu "capac". Nu se spune de ce s-a ales viaduct, mai ales ca nu erau nevoie exproprieri suplimentare.
In opinia mea caietul de sarcini e facut cu dedicatie si sper ca Ictas sa castige la CAB.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Ionut

E clar ca bună ziua că este făcut cu dedicație caietul de sarcini... serios acum...

StefanCelMare

Probabil ICTAS vizează alte proiecte în zonă.
Ai unele avantaje dacă ești deja mobilizat pe-acolo, cunoști firme, oameni, autorități locale și regionale.
Posibil să vizeze lotul cu tunelul Meseș în ceva colaborare turcească.

Ionut

Vedeți de treabă, perla coroanei (Meseșul) merge la UMB. Pariu.

StefanCelMare

 :lol: Păi cu atribuirea A1 tuneluri Lugoj-Deva la UMB, s-a creat premiza...
Da, e posibil, mai ales că s-ar încadra și la alte teorii de-ale mele, legate de faptul că treaba la tunelul Meseș nu se va porni efectiv degrabă.
Se cam aliniază teoriile.
Asta nu înseamnă că alții nu vor dori să se bage și ei, gen Ictas.

gabim

Si la competitie ce-ar ramane sa mearga? Doar Oradea - Arad mai este de construit in viitorul apropiat, poate ciotul de la Satu Mare sa mai fie si ceva A8, dar in zona Moldovei ma astept ca UMB sa liciteze agresiv. CoBra e departe la orizont, Braila - Buzau iarasi pare departe, A6 nu mai vorbesc.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

Ionut


lucianluci96

@Ionut despre Biharia-Chiribis ce zici, avem sanse anul asta sa vedem vreo decizie ? Si daca sa presupunem ca se prelugeste decizia, Chiribis-Suplacu de Barcau nu ar ramane in aer, sau exista ceva iesire la Chiribis?


mirceaeliade

Frumusetea la licitatii netrucate e ca cea mai buna oferta castiga.  Daca Ictas chiar vrea sa liciteze la viaductele oferite la suprapretz, e posibil sa vrea sa liciteze la limita de 80% din pretz si tinteasca sa ia punctaj maxim pe financiar.  In afara ca strica jocurile de culise intre UMB si CNAIR, si ca va tergiversa termenele PNRR, eu zic ca nu avem decat de castigat.  Daca nimic altceva, atunci macar va descuraza UMB sa parieze pe jocuri de culise atat de mult, ca sa isi rezolve problemele, si poate il va disciplina sa nu se intinda mai mult decat poate sa duca.

ijwtsh

Pe cat de mult imi doresc sa se faca dreptate, pe atat de mult nu vreau sa vad lucrarile neterminate cu anii pe A3. Daca ar castiga UMB macar am sti ca si restul loturilor sunt 'safe' si ca o sa fie livrate (candva). M-am saturat de licitatii si mismasuri. Dar daca nu ia UMB aici, e naspa rau.

Eliade, e usor sa zici ca tu ai fi multumit, dar restul lumii care vrea sa circule pe autostrada aia n-ar fi. Nu vreau sa aprob gainariile acestei licitatii, dar cand alternativa e sa se blocheze tot din jur, as minti daca as spune ca nu vreau sa castige UMB.

horatiu.cosma

Istoria expansionismului sălbatic ne spune că lucrurile se întâmplă în felul următor:

Pasul 1: niste băieți buni s-au adunat laolaltă și pare că vor să facă ceva interesant

Pasul 2: wow, chiar fac ceva mișto, uite ce bine s-au lansat, iese calitate, viteză, tot ce vrei

Pasul 3: uite ce și-au mai cumpărat, au mai angajat, cresc ca Făt Frumos, superb, nu ne-am putea dori altceva, termină pe bandă rulantă proiectele

Pasul 4: hmmm, e bine, dar par cam întinși, incepe să scârțâie calitatea și viteza de dezvoltare/finalizare a proiectelor

Pasul 5: Măcar să nu întârzie prea mult și să fie calitate cât de cât

Pasul 6: Măcar să le termine cândva

Pasul 7: Măcar sunt de-ai noștri

Pasul 8: Măcar.

Tot istoria ne spune că există și alții care ar putea și ar vrea să mai ia lucrări, ar fi motivați și ar putea face treabă mai bună decât 1% progres lunar de marmeladă întinsă pe o felie prea mare. Avem exemple în jurul nostru, doar sa ridicăm privirea.