Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 53 Guests are viewing this topic.

Ionut


gicu

Ieri pe Cluj-Zalău singura mișcare ce am văzut-o la A3 din DN erau muncitori pe pasajul care supratraversează DN1G în nodul Zimbor. În rest pustiu peste tot.

Seraphymus

S-a semnat Suplac - Chiribis, in schimb Chiribis - Biharia se asteapta decizia Precon, daca este de acord sa semneze in conditiile impuse de CNAIR, in raport cu vechiile litigii. Grindeanu nu are un termen pana cand se va semna acest contract. A spus ca depinde de decizia Precon.
Aparent riscam sa avem o noua licitatie esuata?

tom_sawyer

Grindeanu, despre Precon: "Am avut o discuție cu dl.... director, patron, nici nu știu ce e, de la compania care a câștigat, dl. Rus [...]"
https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/videos/993364105097811?locale=ro_RO
min. 13:18

Dacă mai era nevoie de vreo confirmare.

mirceaeliade

^Care e situatia cu clauza suspensiva? Care e scenariul de cosmar care ar produce suspendarea semnarii contractului cu Erbasu? 

Daca cuvantul lui Grindeanu are vreo seriozitate, se pare ca modificarea PNRR a fost aprobata de UE, ceea ce ar implica ca decalarea semnarii contractului pe A8 in 2024 dupa termenul initial PNRR ar putea fi OK.

horatiu.cosma

Nu s-a modificat nimic la termenele PNRR.

Konter

Firma românească Construcții Erbașu SA are primul contract la nivel de autostradă pe care îl va gestiona, respectiv pentru Secțiunea Suplacu de Barcău – Chribiș a Autostrăzii Transilvania #A3, care prevede construcția a:
* 26,35 km lungime;
* 3 viaducte;
* 8 pasaje;
* 8 poduri (din care unul în lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655).
Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport.
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni reprezintă perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție.
"Sperăm ca, odată cu execuția lucrărilor pe această secțiune de autostradă, constructorul român să confirme și să continue cu construirea de drumuri de mare viteză în România", a declarat Irinel Scrioșteanu.

GIV

@mirceaeliade incurci loturile. contractul cu erbasu s a semnat si merge mai departe, cel cu viaductul.
 problema e cu lotul de la biharia la chiribis acolo s-a reziliat cu selina si acum a castigat precon firmele lui rus.

horatiu.cosma

#33893
E destul de complicată situația pe Chiribiș - Biharia. CNAIR a scris în clarificările de la licitație următoarea chestiune:

"Semnarea contractului de achizitie publica cu ofertantul castigator se face doar in urmatoarele conditii:

- daca nu este finalizat pana la momentul semnarii contractului in mod definitiv litigiul referitor la rezilierea contractului nr. 92/50965/11.08.2020 (Trameco), doar cu introducerea unei conditii rezolutorii de incetare a contractului in situatia in care Instanta de Judecata nu mentine printr-o hotarare definitiva decizia Autoritatii Contractante de reziliere a contractului nr. 92/50965/11.08.2020."

Ideea e că introducerea acestei clauze rezolutorii nu prea e agreată de nicio parte. Dacă peste 1 an și jumătate instanța zice definitiv că Trameco reintră în contractul vechi, actualul contract cu Precon dispare în secunda următoare. Și poate e în mijlocul lucrărilor, cu facturi de plătit, situații de lucrări, subcontractori, furnizori, garanții de executat de către CNAIR etc etc. Ar fi un fuckup major blocarea completă a șantierului și a relațiilor juridice născute din contractul cu Precon.

Așa că se încearcă anticiparea unei asemenea situații prin închiderea cumva a unuia dintre procesele Trameco prin care cere constatarea nulității rezilierii de către CNAIR și reintrarea în contract. Doar că renunțarea la acel proces de către Trameco înseamnă bani pierduți, plus poate fi ca un castel de domino care se prăbușește, afectând în serie și celelalte procese interdependente.

Deci pare în momentul ăsta că decizia e la Selina. Vrea mai tare să câștige procesul pentru rezilierea anterioară, sau vrea mai tare să semneze contractul nou.

nicolaem

presupun ca e chestie de bani pt ei. pt Rus care contract e mai avantajos financiar?

ijwtsh

Si acum, cea mai neobisnuita dovada ca se lucreaza sambata dimineata: doi muncitori erau live pe TikTok in timp ce lucrau: unul la Strabag, unul la Geiger. :)


ivladbogdan

Eu trec de 2-3 ori pe saptamana, se lucreaza tot timpul si mai au foarte putin % de executat. Se vad marcaje, stalpi de iluminat, parapeti cam peste tot.
Ar mai fi de terminat zona aia de la Campia/Luna, de sub pasaj, in rest, e cam gata.
Zilele trecute vedeam ca lucreaza si la amenajarea albiei Ariesului, precum si in nodul Chetani, pt ca se amenajeaza si acolo, nu ramane cum a lasat Straco.

Geri

,,Am avut o discuție cu domnul director, patron nici nu știu ce, de la compania care a câștigat (n.r Precon), domnul Rus, împreună cu domnul Pistol, și acolo e o întreagă istorie, semnări patriotice înainte de campania electorală (mandatul Lucian Bode). Eu cred că vom ajunge la un numitor comun astfel încât să fie semnat contractul. Sunt diverse litigii care vin din urmă. CNAIR a transmis companiei care a câștigat care sunt limitele (n.r condițiile) compania urmând să-și facă o analiză internă. Noi nu puteam să ieșim din cadrul legal al licitației. Am transmis aceste lucruri companiei urmând ca ei să ia deciziile potrivite. Cât de repede cu atât mai bine. " -Sorin Grindeanu. Ministrul de resort nu a precizat dacă așteaptă decizia până la sfârșitul anului și a mai anunțat că singurul lot din Autostrada Transilvania fără contract rămâne Lotul cu tunelul Meseș (Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău), dar a omis să precizeze că, fără viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe lotul UMB Nădășelu-Zimbor cei 30 de kilometri care ar putea fi terminați în decembrie 2024 riscă să rămână muzeu.

de aici:
Autostrada Transilvania : Grindeanu explică ce a discutat cu Beniamin Rus, patronul Precon despre semnarea contractului pe lotul Chiribiș-Biharia. Atribuirea, îngreunată de procesele cu Trameco (Selina)

Sa vedem ce o sa faca mai departe:
Semneaza cu Precon ?
daca da - Trameco (Selina) termina procesul
daca nu - procesul merge mai departe si situatia sta blocata
Asta din ideea ca tot Beniamin Rus este la butoane si i-a strans cu usa.

pentium10

discutati doar cazurile da si nu, treaba se complica daca dl patron vrea da-da sau mai este si cazul nu-nu.
solutia nu e de pe forum, solutia este la dl patron.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

horatiu.cosma

Strict legat de situația actuală, partea bună e că a câștigat tot el. E doar la el alegerea între cele 2 contracte. Că dacă ar fi câștigat altcineva, nu se semna până nu era gata procesul cu Trameco.