Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 58 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Păi încă nu sunt depuse ofertele/oferta. Trebuie totuși să dea impresia de legalitate, măcar formală  :D . Oricum, sunt tare curios cine va oferta în actualele condiții. Vorbim aici de cel mai lung viaduct din țară, 2km, cel de la Mihăiești.

Cristian 74

Păstrând logica, să se semneze cu UMB, că se poate desemna câștigătorul licitației și mai târziu.  :D  :D

raulbogdan23

Quote from: NGC on August 05, 2023, 04:35:04 PMAstazi a fost lansata licitatia [CN1058123] "Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009– km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu - Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)".

Valoare estimata:    1.114.273.701,00 RON fara TVA
Servicii ulterioare:   202.312.540,91 RON fara TVA (20%)


Durata contractului: minim 87 luni (9 luni proiectare, 18 luni executie, minim 60 luni garantie)

Finantare: PNRR

Termen depunere oferte: 25.09.2023

Pe considerentul ca pana la final de ianuarie avem castigator, posibile contestatii si semnare ne putem duce lejer cu prima lopata in 2025.

Avand asa multe UMB pe cap, poate duce inca un proiect cu 3km de viaducte pana la final de 2026 fara ca sa pierdem finantarea PNRR?

Eu as prefera sa vedem un alt competitor (Strabag, Geiger, Dimex, PORR sau chiar o asociere) care sa se poata concentra 100% pe acest sector si UMB sa isi vada de ce are pana acum de finalizat in 2025 pe A3 Transilvania + A7.
 
A nu se intelege gresit ca nu vreau UMB sa iasa castigator, dar sincer au tolba plina.

ijwtsh

#33843
Scuzati-ma daca gresesc, dar nu zicea cineva mai demult ca in banii pentru viaducte mai intra si niste banuti pentru lucrarile care sunt executate in rest pe loturi? Sau asta era doar zvon/mit? (sper sa nu imprastii afirmatii nefondate) Pentru ca daca e asa, UMB trebuie sa iasa castigator.

mirceaeliade

Cum de se poate accepta un viaduct mamut in zona asta de semi-plat cand e clar ca sunt si alternative mai ieftine?  Nu e careva de pe la Bruxelles care sa trebuiasca sa dea acceptul pe proiectul asta adiacent unul lot PNRR?

misiekwas

^^ Daca este cazul, sper sa piardă licitația. Poate CNAIR și UMB vor învăța ceva.

ion59

Viaductele astea sunt cam cat doua poduri peste Olt! Pana la urma, la asta se reduce totul! Avantajul este ca nu exista cursul de apa! Cine ia proiectul trebuie sa aiba acces la multe foreze simultan. Si sa poata face rapid grinzile. Si sa aiba multi fierari betonisti ce pot fi alocati. Cam care ar fi firmele ce se incadreaza? Nu par sa fie multe.

naivu

^^Si daca ia licitatia Strabag sau Porr (si face viaductele in termen), dar UMB nu mai termina restul pt ca nu mai poate acoperi financiar toate celelalte belele generate de lipsa studiului geo e mai bine? Ne va incalzi atat de mult ca a primit si UMB o lectie la pachet cu CNAIR?! Ca sa nu mai vorbesc de cum se vor calca pe picioare doua firme lucrand practic pe acelasi santier!
Nici mie nu-mi plac licitatiile cu dedicatie, as fi preferat ca CNAIR+guvernul sa-si fi asumat diferenta de cost (cumva intr-un mod obiectiv si transparent). Sunt curios, in "tarile cu apa calda", cand apar costuri suplimentare neprevazute, tot asa se pune problema abandonarii contractului si refacerea licitatiei?! Tunelurile ale pe sub Marea Manecii si pe sub Alpi chiar nu au avut situatii neprevazute si costuri suplimentare?!

marinul

Cand a primit cnair vreo lectie? nu ii trage nimeni de maneca pt mizeria de pe loturile din Bihor. Stati linistiti ca ia umb ul viaductele si Poarta Salajului-Nusfalau.

misiekwas

#33849
^^Sincer? Cu parere de rau, dar da, pentru ca pana la urma ar fi mai daunator pentru intreaga piata de constructii si pentru dezvoltarea infrastructurii in viitor. De ce s-a ajuns asta aici? Pentru ca CNAIR a facut treaba proasta, iar UMB n-a fost mai breaz. Daca iti trebuie suplimentarea de fonduri, suplimentezi fonduri si nu faci o licitatia la misto.
Daca s-a scos licitatia, trebuie sa fie una cinstita si cu sanse egale, fara sa fie favorizat vreun constructor anume. Altfel, numai incurajam comportamentul necinstit pe piata si incompetenta din partea CNAIR. UMB mereu poate sa depuna o oferta cea mai buna. Iar asta va descuraja alti constructori pentru ca "toate animale sunt egale, dar unele sunt mai egale decat celelalte".
Dar probabil oricum ei castiga pentru ca, nah, ne prefacem si "merge si asa"...
In plus, cum atragea atentia deja @horatiu.cosma, documentatia a fost facuta parca la misto. Ce garantie ai ca nu vor aparea IAR costuri suplimentare?

Voicu

Mie mi-ar fi plăcut să văd o comparație fondată a 2-3 variante. Cum mai zicea cineva, cu purcoiul ăla de bani se puteau implementa și alte soluții.
Parcă pomenea Horațiu acum 2 ani când au apărut alunecările la Mihăiești că austriecii sugeraseră un cut&cover? Mi-e greu să cred că ar fi fost mai scump.

raulbogdan23

Poate trebuie sa se arda cineva si sa nu mai vedem licitatii la nivel 70-80% din valoare (restul competitorilor is foarte departe de acea valoare) si apoi las ca mai vedem, cerem suplimentari.

A nu se intelege gresit, e normal sa mai apara suplimentari pentru neprevazute, dar poate nu chiar asa.

Defapt stai ca am avut un caz recent, dar n-am invatat nimic din asta  :lolz:

EugenRo

Curtea de Apel București a respins, vineri, contestația Strabag pentru lotul Chiribiș-Biharia al pe Autostrăzii Transilvania, câștigat de Precon.

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/precon-va-realiza-lotul-chiribis-biharia-al-autostrazii-a3-contestatia-strabag-respinsa-de-curtea-de-apel-bucuresti-4447506/

mirceaeliade

Licitatia pe viaducte nu mai e suspendata, cu termen oferte pe 27 noiembrie.

BigZ

Zice Grinda ca vinerea viitoare se semneaza lotul Suplacu de Barcau - Chiribis, la min 12:54.