Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 33 Guests are viewing this topic.

germanul2012





Powered by API/PUM imgur uploader

Un print screen din filmarea lui @raulbogdan23 din zona relocării DN 1F arată multor observatori (printre care mă număr și eu) un procedeu de intersectare între autostradă și DN, foarte enigmatic, ca să nu spun altfel.

Este o zicală: ,,Întortocheate sunt căile Domnului!"
 
Aici cred că proiectanții au dorit să proiecteze o lucrare și mai întotocheată. Cu astfel de șicane se poate transforma Dn-ul în pistă pentru raliuri, liniștit. 

reed


Hercule

"Nu e prost cel care cere ci cel care da".
In cazul nostru nu e prost cel care proiecteaza "optimizat" ci cel care accepta si plateste.
Deșteaptă-te române!

TibiV

#33603
Nu uitati ca in acest caz cel care a proiectat nu a fost UMB, ci Bechtel...

Doamne, ce ne place sa "cocosam" tot ce se poate - autostrazi si DN-uri, deopotriva...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Oneinthecrowd

^

Exista pe undeva public acest proiect al lui Bechtel? Sau e pus bine alaturi de contract?

Ce interes avea Bechtel sa "optimizeze" in halul asta aici avand in vedere modul in care functiona contractul? La ce contract aveau faceau un viaduct cap coada.

TibiV

Contractul Bechtel este "ratacit in noapte"...

Tariceanu (urmasul lui Nastase) a incercat sa-l gaseasca (ca sa "ii dea in cap" predecesorului...)
Stiti ce?...
NU l-a gasit!
Contractul cu Bechtel este mult mai bine ascuns decat tratatul Ribbentrop-Molotov...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

raulbogdan23

2 deschideri in plus si DN-ul ramanea la locul lui

teoneo

Doar ca părere personală, m-aș îndoi că Bechtel ar fi făcut o astfel de "optimizare", știind faptul că ei nu erau constrânși de buget (pentru a se încadra în profit, din rațiuni de cost). Părerea mea e că ei nu s-ar fi atins de DN.
Dar, cum zice și Hercule, problema e la cei care aprobă astfel de proiecte. Cei care au proiectat puteau liniștit să mai facă 3-4 deschideri astfel încât DN-ul să treacă pe sub aceste deschideri și să mute albia pârâului cu ceva mai aproape de drum, mutând culeea din dreapta cu 1-3 deschideri spre DN. Dar, na, capcanele pe șosele, specialitatea CNAIR.
Sunt resemnat cum o astfel de instituție poate rezista într-o democrație de atâta timp!!! A demonstrat cu vârf și îndesat că e o gaură în buget, prin neprofesionalismul ei în tot ce face! Asta ne afectează pe toți. Concluzia e că într-o democrație adevărată așa ceva nu putea să reziste! De-aici rezultă resemnarea mea...

Hercule

Nu mai exista proiect Bechtel, exista doar traseul ales la vremea respectiva. Pe acest traseu UMB a proiectat si optimizat cum a vrut.

Dupa atata timp pe forum, ar trebui sa fie clar pentru toti ca cine preia un proiect abandonat nu il ia cu tot cu Proiectul Tehnic, ci face proiectarea din nou. Doar astfel poate sa-si asume raspunderea pe ce construieste. Exceptie in caz de Fidic Rosu.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Pentru astia mai noi pe forum care nu au inteles ca UMB a proiectat, sa punem si anuntul oficial copiat de pe alt topic cu sublinierea noastra:

Quote[CN1009948] / 21.03.2019: "Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Subsectiunea 3A2: Nadaselu - Mihaiesti (km 8+700-km 25+500) si Subsectiunea 3B1: Mihaiesti - Zimbor (km 0+000 - km 13+260)"
    Depunere oferte: 22.05.2019 14.06.2019 10.07.2019 29.07.2019 14.08.2019 09.07.2020
    Oferte deschise in 09.07.2020: 2 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 28.12.2020 conform anuntului de atribuire [CAN1048636] / 12.01.2021 catre SPEDITION UMB (loc ?)
    Valoare estimata:  1.452.517.863,47 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 1.390.614.495,32 RON fara TVA

TheStig

Cam asa arata zona respectiva in SF, cu un pasaj separat pe autostrada peste DN. Cu rosu am marcat aproximativ viitoarea relocare a DN1F. Practic, UMB a adaugat 2 deschideri viaductului peste acel canal, asa cum era el proiectat in SF, si a relocat DN-ul pe acolo fara a mai construi un pasaj separat pentru traversarea DN-ului.




Powered by API/PUM imgur uploader

Cristian 74

#33611
Ne tot necăjeam noi cum ridică grinzile la viaductul de la Sântămărie, cel de 720 de metri și înălțime maximă a pilelor de 38 de metri. S-a rezolvat, ajung macaralele UMB.





Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#33612
Că tot veni vorba de pile înalte, pun un extras din planșele de la PTE cu cele mai înalte pile de pe proiect.

Cu cele mai înalte pile la viaductul din imaginea ta.



De la următorul viaduct spre Zimbor.


Cristian 74

Zimbor-Poarta, structuri și detalii


mariusbalasa

Merci Cristian74 pentru ceea ce faci... poate nu esti inca constient ca filmarile tale vor fi o sursa si o motivatie in plus pentru tinerii de astazi si de mai tirziu.

Ce poate fi mai motivant decit sa vezi ca totusi in Romania de azi  :(( ... munca si satisfactia lucrului bine facut de foarte putine persoane...reinvie, iar in urma lor va ramane totusi ceva ce se va vedea si peste zeci de ani.

Un deliciu sa privesti o asemenea fimare sambata dimineata odata cu prima cafea din weekend inaite de a ,,couper du bois''.
Merci